TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom februari 2023. Wat brengen de cijfers? Bagger of hoop?

1.480 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... 70 71 72 73 74 » | Laatste
Spoorstudent
0
quote:

rrpp schreef op 7 februari 2023 10:54:

Ben je al zo oud, Spoorstudent?
Voetballiefhebber. En dan moet jeje klassiekers kennen.
Blijft een bijzondere uitspraak.
Waarom zou het Nederlands elftal ergens ingetuind moeten zijn?
En waar dan precies in?
De West Duitsers waren immers Europees kampioen…
pwijsneus
0
quote:

effegenoeg schreef op 7 februari 2023 11:02:

[...]

Jan Cottaar

Overigens lijkt er een flinke shorter bezig in te springen....
Of iemand die heel graag van z'n stukken af wil.
Wereldbelegger
0
quote:

viermeiden schreef op 7 februari 2023 09:23:

The Golden Gate Bridge ligt altijd in de mist. Je moet er doorheen durven rijden om aan de mooie overkant te komen. Mist is toch voor u geen probleem gezien de glazenbol regelmatig door u wordt opgepoetst. Ik zie de 7.77 zei u nog enkele dagen geleden nog.

U, ik en een aantal posters worden door de 'glazenbol wrijver' de "sukkels" genoemd omdat we tussen de 7,30 en 7,60 (deels) verkochten.

Beleggen is méér dan alleen maar koerstoeteren en foeteren op het management.
tatje
0
quote:

effegenoeg schreef op 7 februari 2023 11:02:

[...]

Jan Cottaar

Overigens lijkt er een flinke shorter bezig in te springen....
Ja en de zus van Theo koomen .

Heeft een zeldzame voornaam, Klaar.

Vroeger riep Theo haar vaak.

Klaar kom je, klaar kom je :-)
JustRevisited
0
quote:

win some... schreef op 7 februari 2023 10:46:

[...]

Wat we weten is dat TT de ambitie heeft om de komende jaren marktaandeel te winnen. Of en in hoeverre dat lukt is nog maar afwachten.

Nee, nee, nee. Hoe simpel kan het zijn? Het marktaandeel zit in het orderboek.

Er is een nieuwe global OEM binnengehaald "that we have never served before". Dat is dus een HERE klant en er zijn er maar weinig waar TT nog niks voor gedaan heeft, General Motors of Honda. Deze gaat in 2024 live, dus dat is 1 van de drivers van marktaandeel groei.

TT is heel concreet in de marktaandeel groei in Europa en de US voor de drie verschillende productgroepen (maps, software, services)

download.tomtom.com/open/banners/Capi...
download.tomtom.com/open/banners/Capi...
Kuiken
0
van TT site:

UBS
François-Xavier Bouvignies 03-Feb-23 € 10.50
Buy

ABN AMRO - ODDO BHF
Wim Gille 03-Feb-23 € 10.00
Buy

Independent Minds
Andrew Hayman 03-Feb-23 € 9.25
Buy

ING
Marc Hesselink 03-Feb-23 € 7.50
Hold

AlphaValue
Mickael Daponte 18-July-22 € 6.40
Sell

Kempen
Emmanuel Carlier 03-Feb-23 € 6.00
Sell

Please note that any opinions, estimates or forecasts re
JustRevisited
0
quote:

win some... schreef op 7 februari 2023 10:46:

[...]

Wat we weten is dat TT de ambitie heeft om de komende jaren marktaandeel te winnen. Of en in hoeverre dat lukt is nog maar afwachten.

Harry Blaiklock- UBS Investment Bank, Research Division – Equity Research Analyst
So, the first is just on the backlog growth that you saw last year. Are you able to provide some detail on whether that's market growth or kind of
share gains as well? Just any color that you can give there would be great.

Taco J. F. Titulaer - TomTom N.V. - Member of Management Board & CFO
It is both. So, we have seen new logos in this list that we haven't been supplying before. So, I would qualify that as future market share gains. But there are also some extensions. So, the most notable one is Stellantis. It's a combination of both. And to add to that, there is also an increase in take rates. So, the assumptions that underly this order intake run with way higher take rates than what we’ve seen before.

It's as easy as that. En welke merken ("new logo's") heeft TomTom nog nooit bediend die zorgen voor marktaandeel groei in zowel de EU maar nog sterker in de US? Een nieuwe klant die voor full stack gaat. Zeg het me maar... Als je gaat afstrepen hou je Honda of General Motors over.
dachthetniet
1
quote:

JustRevisited schreef op 7 februari 2023 11:33:

[...]

Nee, nee, nee. Hoe simpel kan het zijn? Het marktaandeel zit in het orderboek.

Er is een nieuwe global OEM binnengehaald "that we have never served before". Dat is dus een HERE klant en er zijn er maar weinig waar TT nog niks voor gedaan heeft, General Motors of Honda. Deze gaat in 2024 live, dus dat is 1 van de drivers van marktaandeel groei.

TT is er heel concreet in. 5 procentpunt in maps, 15 procentpunt in software en in traffic US ook 15 procentpunt.

download.tomtom.com/open/banners/Capi...

download.tomtom.com/open/banners/Capi...
Natuurlijk. Heb je toevallig de koers gezien?
JustRevisited
3
quote:

dachthetniet schreef op 7 februari 2023 11:39:

[...]
Natuurlijk. Heb je toevallig de koers gezien?
Kleuter comment die niks zegt over marktaandelen, etc.
Spoorstudent
0
ketchup
0
quote:

Kuiken schreef op 7 februari 2023 11:33:

van TT site:

UBS
François-Xavier Bouvignies 03-Feb-23 € 10.50
Buy

ABN AMRO - ODDO BHF
Wim Gille 03-Feb-23 € 10.00
Buy

Independent Minds
Andrew Hayman 03-Feb-23 € 9.25
Buy

ING
Marc Hesselink 03-Feb-23 € 7.50
Hold

AlphaValue
Mickael Daponte 18-July-22 € 6.40
Sell

Kempen
Emmanuel Carlier 03-Feb-23 € 6.00
Sell

Please note that any opinions, estimates or forecasts re
BARCLAYS underweight
pwijsneus
0
quote:

JustRevisited schreef op 7 februari 2023 11:33:

[...]

Nee, nee, nee. Hoe simpel kan het zijn? Het marktaandeel zit in het orderboek.

Er is een nieuwe global OEM binnengehaald "that we have never served before". Dat is dus een HERE klant en er zijn er maar weinig waar TT nog niks voor gedaan heeft, General Motors of Honda. Deze gaat in 2024 live, dus dat is 1 van de drivers van marktaandeel groei.

TT is heel concreet in de marktaandeel groei in Europa en de US voor de drie verschillende productgroepen (maps, software, services)

download.tomtom.com/open/banners/Capi...
download.tomtom.com/open/banners/Capi...
Onzin, het orderboek is vloeibaar. Als morgen bijvoorbeeld Cariad besluit om ook met Google in zee te gaan, net zoals bv Honda, dan krimpt het orderboek net zoals het kan groeien.

Het is een momentopname, en het orderboek kan daarbij groeien of krimpen.

Die nieuwe global OEM, zie je Toyota niet over het hoofd? Of Nissan? General Motors en Honda hebben namelijk al voor Google Built-in gekozen, en niet voor HERE of TomTom.
tatje
1
Open 9.00 7,36
9.18 uur 7,30
10.08 uur 7.15
11.01 uur 7.01

Volgens het snelste schema !

Coach Kindervriend zal zijn elftal wel trakteren.

Och TT kopen op 6, dassss toch geen straf :-)

Scheelt toch, of niet.

De amerikaanse toppers, komen die voor het salaris naar TT.

Betalen ze met hetgeen overblijft na belasting van short incentives, de belasting van de long incentives.

Neem Taco.

salaris 434000
Short incentives 325000 a 49,5% belasting Over 164125
Long incentives 403000 a 49,5% belasting 199485

Mag toch hopen, dat de accountants overal een mouw aan kunnen passen.

10 jaar je short en long krijgen.

Dan ga je toch met een 400.000 RSU aandelen naar huis, als je hier al woont en werkt.

Onder de 5% dus geen aanmerkelijk belang.

Nog bijna vrij

bij 20 euro 8 miljoen
bij 50 euro 20 miljoen.
bij 100 euro 40 miljoen.

Ik denk dat die amerikanen het voor 50 minimaal doen, of wij dat ook krijgen is vers 2 :-)

Kan er mee door, voor een bedrijfje :-)
JustRevisited
1
quote:

pwijsneus schreef op 7 februari 2023 11:55:

[...]

Onzin, het orderboek is vloeibaar. Als morgen bijvoorbeeld Cariad besluit om ook met Google in zee te gaan, net zoals bv Honda, dan krimpt het orderboek net zoals het kan groeien.

Het is een momentopname, en het orderboek kan daarbij groeien of krimpen.

Die nieuwe global OEM, zie je Toyota niet over het hoofd? Of Nissan? General Motors en Honda hebben namelijk al voor Google Built-in gekozen, en niet voor HERE of TomTom.
In het orderboek zitten lange termijn relaties met langlopende projecten. Het orderboek was alleen tijdens covid ‘vloeibaar’ omdat bestaande klanten ervoor kozen om model introducties uit te stellen (niet af te stellen) door chiptekorten. Die klanten zijn gewoon bij tomtom gebleven. Het scenario dat er ineens allerlei klanten weglopen lijkt me geen base case scenario. Ook uitstel van releases is niet meer iets dat te verwachten is. En daarmee ook de voorspelbaarheid die weer toeneemt.

Ik zie Nissan en Toyota niet over het hoofd. Dit zijn klanten die tomtom al bediend heeft of heeft bediend dus vallen niet onder ‘new logos’ die aan het orderboek zijn toegevoegd.

Mijns inziens ben je in een ontkenningsgfase dat tomtom echt het marktaandeel groeit. Dit is een keuze die je zelf maakt.
win some...
0
quote:

JustRevisited schreef op 7 februari 2023 11:33:

[...]

Nee, nee, nee. Hoe simpel kan het zijn? Het marktaandeel zit in het orderboek.

Er is een nieuwe global OEM binnengehaald "that we have never served before". Dat is dus een HERE klant en er zijn er maar weinig waar TT nog niks voor gedaan heeft, General Motors of Honda. Deze gaat in 2024 live, dus dat is 1 van de drivers van marktaandeel groei.

TT is heel concreet in de marktaandeel groei in Europa en de US voor de drie verschillende productgroepen (maps, software, services)

download.tomtom.com/open/banners/Capi...
download.tomtom.com/open/banners/Capi...
Tuurlijk komen er nieuwe klanten bij. Maar er verdwijnen ook wel eens klanten. Wat betekent dit per saldo voor het marktaandeel? Het orderboek groeit, maar dit is ook een gevolg van contracten die gemiddeld langer zijn en take rates die toenemen. In hoeverre is dit ook echt groei van marktaandeel? Het orderboek van HERE groeit ook.

Om het echt simpel te maken had TT gewoon cijfers voor de groei van het marktaandeel in het verleden kunnen geven. Dat was een duidelijke indicatie geweest dat men daadwerkelijk in staat is om marktaandeel te winnen. Nu zien we Automotive operational revenue van 317 mio in 2018 dalen naar 266 mio in 2021. Dat geeft toch twijfel over de ambitie voor 2025.
Gerard_ecb
3
quote:

JustRevisited schreef op 7 februari 2023 11:38:

[...]

It's as easy as that. En welke merken ("new logo's") heeft TomTom nog nooit bediend die zorgen voor marktaandeel groei in zowel de EU maar nog sterker in de US? Een nieuwe klant die voor full stack gaat. Zeg het me maar... Als je gaat afstrepen hou je Honda of General Motors over.
In mijn optiek toch een tikkeltje te stellig Justin. Er zijn sinds de elektrificatie van de auto start ups bij gekomen en daar zitten ws ook logo's tussen die TT nog nooit bediend heeft, sterker nog die de eerste auto nog op de markt moeten krijgen. Of ik heb ergens gemist dat het nieuwe logo een van de top spelers in de auto industrie is.
Maar goed mijn businesscase is niet veranderd. De geschreven puts heb ik geleverd gekregen en die staan nu in het rood, verkrijgingsprijs Dus aankoop minus reeds ontvangen premie (7,40). Op de cijferdag op deze aandelen een call optie juni 23 geschreven uitoefenprijs 8 Euro, en 0,50 premie ontvangen. Brengt de aankoop terug naar 6,90 en is de koers in juni > 8 Euro dan maak ik 1,10 per aandeel winst voor aandelen die ik 7 maanden in bezit gehad heb.
Verder ten tijde van de dip ook weer een put geschreven sept 23 uitoefenprijs 7,50 met een premie van 1,26. Dus potentieel koop ik de aandelen a 6,24. Daar mogen ze ze voor mij voor leveren.

Verder dank ik jou voor je bijdragen, ze lezen goed en ik vind het echt ongelooflijk waar je de tijd en moed vandaan haalt om hier te blijven posten en ons onbezoldigd te informeren. Het is altijd feitelijk en nooit op basis van wat de koers doet. Top! Ik blijf op die manier prima op de hoogte en wacht geduldig wanneer ik mijn strategie moet wijzigen, ik verwacht niet dat dit komend jaar is.
Succes
JustRevisited
0
quote:

win some... schreef op 7 februari 2023 12:08:

[...]

Tuurlijk komen er nieuwe klanten bij. Maar er verdwijnen ook wel eens klanten. Wat betekent dit per saldo voor het marktaandeel? Het orderboek groeit, maar dit is ook een gevolg van contracten die gemiddeld langer zijn en take rates die toenemen. In hoeverre is dit ook echt groei van marktaandeel? Het orderboek van HERE groeit ook.

Het is een mix van marktaandeel winst, take rates, algemeen marktherstel. Dus van alles wat. Zoals je hieronder ziet. En TT heeft afgelopen drie jaren al aangegeven geen klanten te verliezen.

Harry Blaiklock- UBS Investment Bank, Research Division – Equity Research Analyst
So, the first is just on the backlog growth that you saw last year. Are you able to provide some detail on whether that's market growth or kind of
share gains as well? Just any color that you can give there would be great.

Taco J. F. Titulaer - TomTom N.V. - Member of Management Board & CFO
It is both. So, we have seen new logos in this list that we haven't been supplying before. So, I would qualify that as future market share gains. But there are also some extensions. So, the most notable one is Stellantis. It's a combination of both. And to add to that, there is also an increase in take rates. So, the assumptions that underly this order intake run with way higher take rates than what we’ve seen before.
1.480 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... 70 71 72 73 74 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 8 mei 2024 10:41
Koers 5,530
Verschil -0,040 (-0,72%)
Hoog 5,590
Laag 5,530
Volume 59.559
Volume gemiddeld 285.601
Volume gisteren 239.559

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront