TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom februari 2023. Wat brengen de cijfers? Bagger of hoop?

1.480 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 70 71 72 73 74 » | Laatste
sniklaas
5
Dat blinde vertrouwen in TT woord en daad blijft een constante terugkerende factor op dit forum, de teksten van de Justin's en Martin's uit 2014 en later zijn qua inhoud niet verandert; TT staat aan de vooravond van een goudgerand operationeel financieel succes, we zijn alleen 8 jaar en vele %% geldontwaarding verder...

De automotive cijfers van Q3 met +19% en Q4 met +64% zijn beter dan ik had verwacht en brengt 2022 met +17% tenminste naar de verwachting van +20-30% die Taco in oktober 2021 in het vooruitzicht stelde en de 6 maanden misrekening is hem vergeven wanneer 2023-Q1 & Q2 soortgelijke groeicijfers laten zien, maar dat ligt niet in de lijn van TT outlook van €455<>€485 mio of het moet zijn dat de enterprise omzet met tientallen % inkacheld...

Automotive 2022 omzet van €260 mio op het orderboek van jaren terug van €1600 mio met toen nog een gemiddelde contractduur van 5 jaar maakt dat 80% van de orders daadwerkelijk is verzilvert en zorgt op een orderboek van €1900 mio voor een 2023 automotive omzet van €304 mio.

Persoonlijk ben ik vrijdag positief verrast met de reductie in FTE's en de top toename in automotive omzet en zie dat TT in hun outlook rekening houdt met de 12 mnd vertraging bij Cariad en de potentiele impact van de 1 'a 2 mio van Chinese makelij #EV voertuigen die dit jaar Europa gaan overspoelen = 10 tot 20% van het totaal...

Qua kosten heeft TT het iets beter gedaan dan ik had verwacht (€550 mio) en ben wat dat betreft benieuwd naar de 2023-Q1 cijfers of het weglekken van de centen door enterprise en de investering's projecten gecompenseerd kan worden door de groei bij automotive.

Mijn aanpak blijft ongewijzigd en koop gakverlagend bij <€6,54 tot mijn target van 5% is bereikt en verwacht dat ik dit jaar hierin zal slagen, wat dat betreft kun je al vele jaren op TT vertrouwen...
Dutchy Ron
0
We’re constantly trying to push the boundaries of data and design with our basemaps. We are exploring global land cover, various resolutions of topography, and many other ideas to improve our map experiences. We’re also continuing to work with partners and communities to improve our maps by building reliable, open 3D geospatial map data for the metaverse and digital twins. Visit Maps at Meta for more information.

engineering.fb.com/2023/02/07/web/bas...

developer.oculus.com/presence-platfor...
Kuiken
1
Bron: Chinese staats-tv

Economy 16:22, 08-Feb-2023

Two-thirds of global battery electric vehicle sales in 2022 registered in China
CGTN
Share
Electric vehicle shown on 2020 Shanghai Pudong International Auto Show, October 3, 2020. /CFP
Electric vehicle shown on 2020 Shanghai Pudong International Auto Show, October 3, 2020. /CFP

Two-thirds of global sales of battery electric vehicles (BEVs) in 2022 were in China, according to a study published by auditing and consulting company PwC Strategy& (Germany) on Tuesday.

As global BEV sales in 2022 grew by 70 percent year on year, China – as the world's largest BEV market – sustained its "dramatic expansion of recent years," the PwC study said. BEV sales in China soared by almost 85 percent, according to the company's analysis of new registration figures in 14 selected markets.

"We are currently watching the transformation of mobility reach the next level and come of age," said Felix Kuhnert, partner at PwC Germany.

The electric car market in the United States developed similarly strongly, while sales in Europe's top five markets only grew 28 percent last year, according to the study.

In Germany, Europe's largest car market, sales grew 32 percent over the course of last year, although they picked up at the turn of the year as the expiry date for purchasing premiums for electric cars approached.

It was the first time that the market share of electric vehicles in Germany exceeded that of combustion engines. Consumers have now "internalized the benefits of electric cars to such an extent that in many cases they will turn to electric cars in the future even without buying incentives," Kuhnert said.

However, recent figures from consulting firm Ernst & Young showed that overall car sales in Europe fell to a record low in 2022, down 5 percent compared to the already "very weak" previous year.

Meanwhile, Germany's largest carmaker Volkswagen Group saw deliveries fall 7 percent year-on-year, to 8.26 million vehicles worldwide in 2022, as supply shortages lead to temporary production stops.

Nevertheless, in line with overall market developments, the company's BEV deliveries soared 26 percent to 572,100 units last year, and Volkswagen said it had made "significant progress" in its electric transition.

Source(s): Xinhua News Agency
Wereldbelegger
0
Het was in vele opzichten een verrassende cijferdag
maar helaas:

FCF plus of FCF min
de serieuze belegger heeft geen zin
OPEX dit of OPEX dat
de B&H belegger gaat nat
Wereldbelegger
1
quote:

sniklaas schreef op 8 februari 2023 11:42:

Dat blinde vertrouwen in TT woord en daad blijft een constante terugkerende factor op dit forum, de teksten van de Justin's en Martin's uit 2014 en later zijn qua inhoud niet verandert; TT staat aan de vooravond van een goudgerand operationeel financieel succes, we zijn alleen 8 jaar en vele %% geldontwaarding verder...

De automotive cijfers van Q3 met +19% en Q4 met +64% zijn beter dan ik had verwacht en brengt 2022 met +17% tenminste naar de verwachting van +20-30% die Taco in oktober 2021 in het vooruitzicht stelde en de 6 maanden misrekening is hem vergeven wanneer 2023-Q1 & Q2 soortgelijke groeicijfers laten zien, maar dat ligt niet in de lijn van TT outlook van €455<>€485 mio of het moet zijn dat de enterprise omzet met tientallen % inkacheld...

Automotive 2022 omzet van €260 mio op het orderboek van jaren terug van €1600 mio met toen nog een gemiddelde contractduur van 5 jaar maakt dat 80% van de orders daadwerkelijk is verzilvert en zorgt op een orderboek van €1900 mio voor een 2023 automotive omzet van €304 mio.

Persoonlijk ben ik vrijdag positief verrast met de reductie in FTE's en de top toename in automotive omzet en zie dat TT in hun outlook rekening houdt met de 12 mnd vertraging bij Cariad en de potentiele impact van de 1 'a 2 mio van Chinese makelij #EV voertuigen die dit jaar Europa gaan overspoelen = 10 tot 20% van het totaal...

Qua kosten heeft TT het iets beter gedaan dan ik had verwacht (€550 mio) en ben wat dat betreft benieuwd naar de 2023-Q1 cijfers of het weglekken van de centen door enterprise en de investering's projecten gecompenseerd kan worden door de groei bij automotive.

Mijn aanpak blijft ongewijzigd en koop gakverlagend bij <€6,54 tot mijn target van 5% is bereikt en verwacht dat ik dit jaar hierin zal slagen, wat dat betreft kun je al vele jaren op TT vertrouwen...
Mijn deel-verkoop en terugkoop is geslaagd uitgevallen.
Ik geef meteen toe; geluk gehad dat de scherpe orders zijn uitgevoerd.
Hierdoor mijn GAK van 6,63 - naar 6,37 gebracht.

Nog steeds geoormerkt cashpotje voor nieuwe TT aankoop
Geschreven Calls staan op dit moment meer dan 50% in de plus.
Bij sluiting worden weer wat centen toegevoegd aan het potje.
vreemdvermogen
2
Wauw WB Ik ben stinkend jaloers op je, dat je met deze koersen je gak hebt teruggebracht naar 6,37. Dan zat je toch wel met aandeeltjes met een flink hogere koers in je maag. Nou die heb je gedumpt. Al dan niet met winst.
JustRevisited
1
Alphabet bijna 7% lager op Wall Street
Redactie
15:41
De monopoliepositie van Alphabet op het gebied van online search staat onder druk nu Microsoft zijn zoekmachine Bing nieuw leven inblaast.

"Kortom, Alphabet heeft vrijwel een monopolie op zoekgebied en grist het gros van de advertentiegelden weg. En dat alles staat nu misschien op het spel, als het bedrijf geen antwoord heeft op de uitdagingen die er ineens liggen, nadat Google ruim twintig jaar alleenheerser was en alleen last had van mededingingsautoriteiten", schrijft Arend Jan Kamp erover.

Alles wat Google raakt in haar kern inkomsten kan helpen bij terugtrekkende beweging van Google in haar non-core activiteiten. Maps is core. Navigatie en traffic tussen core en non-core in. Het is wel een kern activiteit, maar goed is goed genoeg. Google Automotive Services zit ook op die scheidslijn. Google wil dit wel doen, maar gaan hebben ze ook een roadmap qua verdere investeringen (hier schijnen autofabrikanten geen inzicht in te krijgen, omdat die er niet is). Autonomous driving is non-core.
dachthetniet
2
Spoorstudent
0
quote:

dachthetniet schreef op 8 februari 2023 16:56:

Tomtom kan nog geen procentje stijging vasthouden de dag na de afstraffing.
QED
Lionfart
0
Als Microsoft Bing een nieuw leven inblaast dan zou TomTom er ook nog wat dollars mee kunnen verdienen.
Aan de koers niet te zien.
Wereldbelegger
1
quote:

vreemd vermogen schreef op 8 februari 2023 16:32:

Wauw WB Ik ben stinkend jaloers op je, dat je met deze koersen je gak hebt teruggebracht naar 6,37. Dan zat je toch wel met aandeeltjes met een flink hogere koers in je maag. Nou die heb je gedumpt. Al dan niet met winst.
Misplaatste cynische reactie van u. Nergens voor nodig.
Posters die regelmatig op dit draadje zijn weten dat meerdere medebeleggers,
waaronder ik, hier regelmatig hun GAK melden.

Ingestapt in januari 2019 op 8,10
Mijn beleggingsfilosofietje m.b.t. TomTom is:
Alleen aandelen bijkopen van de winstjes op afgeleide producten in TT.

Door 11 bijkopen is mijn GAK verlaagt naar 6,63
- Waaronder een aankoop op 5,70 en 5,80 in 2020
Door 1 verkoop met drie dagen later 1 aankoop met meer aandelen voor dezelfde prijs,
afgelopen dagen, is mijn GAK verlaagt naar 6,37

Zolang TomTom wel of niet onder leiding van de heer Goddijn
een volatiele koers heeft in een tradingrange tussen pakweg 5,50 en 9,50
Kan ik met mijn beleggingsfilosofietje centen schrapen om TT aandelen te kopen

Waarom?
Ik hou rekening met een (dirty) exit.
Mocht dat niet gebeuren dan heb ik 'gratis' aandelen voor dividend of de koerssprong in 2025.
Wereldbelegger
0
quote:

dachthetniet schreef op 8 februari 2023 18:01:

De 2025 die in 2018 - 2020 was , in 2020 - 2022 was…. Die bedoel je?
helaas.... helemaal juist.
De transitiejaren worstverhangjaren zijn niet meer op de vingers van twee handen te tellen.
Tot mijn grote verdriet kijken volgens de kenners analisten niet verder dan 12 tot 18 maanden.
Ook vervelend is dat de kostenpluizers en de carconnectedtellers negatief gestemd zijn.
Maar gelukkig zijn de OPEX/FCF zieners en de omzetvorsers positief op 2025.

Dus ik laat me dan toch leiden door de laatste twee der mohikanen en probeer op mijn manier het aantal TTaandeeltjes in mijn portefeuille te vergroten voor het geval hun blik daadwerkelijk vooruitziend is.
NewKidInTown
0
Weer een DOWN dag, ben blij dat ik er uit ben met 23% winst, maar ik geef niemand advies.

Ik houd me maar vast aan een rendement van ruim 69% in ruim 7 maanden, wat zouden jullie doen ?
dachthetniet
0
quote:

NewKidInTown schreef op 8 februari 2023 19:16:

Weer een DOWN dag, ben blij dat ik er uit ben met 23% winst, maar ik geef niemand advies.

Ik houd me maar vast aan een rendement van ruim 69% in ruim 7 maanden, wat zouden jullie doen ?
vooral opletten wanneer de lange verhalen weer voorbij komen. Dat is een indicatie voor een koers die lager gaat. Lijkt wel of er een verband is. Alsof mensen voorkennis hebben oid. Maar kan ook gewoon veel voorkomend toeval zijn.
JustRevisited
0
Ik ging net naar shortsell ter bevestiging wat ik al 100% zeker wist.

Gisteren (en vandaag) was het koersverloop en het boekje er overduidelijk aan te zien. Grote aantallen om de bied en laat heen en steeds terugtrekkende bewegingen en zonder of met kleine transacties dalend.

shortsell.nl/short/tomtom

Het is belangrijk om te realiseren dat Citadel én handelaar is én marketmaker.

De opdracht van een marketmaker is om in opdracht van de beurzen efficiente bied en laat prijzen af te geven met een kleine spread en zij doen vrijwel de gehele optiehandel. Zonder hen zou jij opties te koop aanbieden en is er geen koper op datzelfde moment.

Wat blijkt uit klachten en onderzoeken (en een rechtszaak van een healthcare firma) is dat zij markten manipuleren en daarbij de rol van handelaar en marktmaker combineren, een marketmaker tak en een trading tak.

Als marketmaker moeten ze calls schrijven indien iemand calls koopt. Er moet immers aanbod zijn. Waar men achter kwam is dat deze calls uncovered zijn. Er ontstaat dan een financieel risico voor de marketmaker indien de koers stijgt.

Om dat risico te reduceren gaat vervolgens de handelstak van Citadel short om de koers duwen tot onder de koers waar de grote open interest ligt en alle geschreven call inkomsten komen naar de marketmaker tak van Citadel toe. Dit is gratis pinnen. Daarnaast heeft de marketmaker ook alle data, waar orders liggen en stoplosses, etc

Zij waren ook speler in de GameStop shortsqueeze. Het moment waarop ze echt nat gaan is bij overnames of bij collectieve acties zoals die Gamestop actie.

===

www.linkedin.com/posts/tom-majewski-0...

Reacties:

How does the options market continue to exist? Market makers can route as much as 37% of volume for a security to dark pool exchanges to distort the price AND are allowed to hold options that can benefit from those distortions. It isn't just GME, either, though this seems to be where the most research is being done. How can investors have any confidence in puts and calls if price discovery is in the hands of firms that have an undeniable interest in one price action over another and a toolset to warp pricing to their advantage? How is this not actionable to those who have experienced losses on options in a security with dark pool trading?

=====

I'm amazed that people still buy options at the same strike as other's with a lot of open interest. It's like these people are brain dead. Market makers manipulate the prices, and within a few minutes of market closing in Friday, the tickers are suddenly ITM. I see it every week. I'm just amazed.

====

Lesson: moet je nog wel calls kopen indien deze shortseller in de markt actief is en belang heeft bij het waardeloos laten expireren van de meeste opties. Of moeten we andere instrumenten gebruiken?
JustRevisited
0
Geen calls meer kopen of in elk geval voorkomen dat de call / put ratio niet zwaar neigt naar calls en je bent deze shortselling manipulatie waarschijnlijk kwijt.

Je koopt calls bij dezelfde partij die short gaat.

Het kan en het mag maar tot in de SEC en regering Biden is men er wel bezorgd over. Ze zijn inmiddels “the Amazon of the financial markets”. www.ft.com/content/d4202685-9ef4-484f... Er gaat heel veel handel via hen. Meer volume dan de gehele Nasdaq.
JustRevisited
0
De meeste open interest ligt op 7,00 euro. Daar moet het voor call schrijvers dus onder blijven.
JustRevisited
0
Citadel Securities Is Accused Of Illicit Trading Tactics; Here’s What You Need To Know

A charge of spoofing, brought by biotech company Northwest against Citadel Securities, also involves other big-name market makers.

www.thestreet.com/memestocks/.amp/red...
1.480 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 70 71 72 73 74 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 7 mei 2024 17:35
Koers 5,570
Verschil -0,010 (-0,18%)
Hoog 5,630
Laag 5,530
Volume 239.559
Volume gemiddeld 286.368
Volume gisteren 194.814

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront