Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2023

58.668 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 ... 2930 2931 2932 2933 2934 » | Laatste
DeWalt
0
quote:

SEVA_ schreef op 17 februari 2023 15:01:

twitter.com/mikkulakov/status/1625847...

Als Wolt het zzp model hanteert, hebben ze net als Dher, Roo en Uber ook een probleem in de EU.
Zo is het maar net.
Hendrik Roo
0
Baupost heeft haar positie vergroot. En dat is echt niet omdat ze zo in hun nopjes zijn. Dat is omdat ze het spuugzat zijn. Ze gaan iets doen / voorstellen en hebben dat waarschijnlijk al met potentiële overname kandidaten besproken. En als het enigszins redelijke voorstellen zijn, weet Baupost zich buiten Jitse gesteund door de rest van de aandeelhouders. Mijn stem hebben ze alvast.
Jimnotaris
0
quote:

SEVA_ schreef op 17 februari 2023 14:45:

[...]

Wat zou dat volgens jou moeten zijn?
Een aardig bedrag voor Grubhub en verlaten van een aantal landen in Europa (zijn ze ook af van dat gezeur om bezorgers in dienst te nemen) of Aus/NZ. Er zijn tientallen varaties en bedragen te bedenken. Jitse hoeft niets gratis weg te even, maar ook niet wachten tot hij met zijn rug tegen de muur komt te staan. Kern is dat ze elkaar nu in de houdgreep hebben en er niemand echt winst gaat maken in deze situatie.
Deventenaarforever
1
quote:

Hendrik Roo schreef op 17 februari 2023 15:08:

Baupost heeft haar positie vergroot. En dat is echt niet omdat ze zo in hun nopjes zijn. Dat is omdat ze het spuugzat zijn. Ze gaan iets doen / voorstellen en hebben dat waarschijnlijk al met potentiële overname kandidaten besproken. En als het enigszins redelijke voorstellen zijn, weet Baupost zich buiten Jitse gesteund door de rest van de aandeelhouders. Mijn stem hebben ze alvast.
Mijn stem ook. Is al vast 2
SEVA_
1
quote:

Jimnotaris schreef op 17 februari 2023 15:10:

[...]

Een aardig bedrag voor Grubhub en verlaten van een aantal landen in Europa (zijn ze ook af van dat gezeur om bezorgers in dienst te nemen) of Aus/NZ. Er zijn tientallen varaties en bedragen te bedenken. Jitse hoeft niets gratis weg te even, maar ook niet wachten tot hij met zijn rug tegen de muur komt te staan. Kern is dat ze elkaar nu in de houdgreep hebben en er niemand echt winst gaat maken in deze situatie.
Een combi verkoop NA - AUNZ zou idd ideaal zijn. Klinkt voor Uber nog logisch ook. 1 tot 1,5 miljard zou realistisch moeten zijn.
DeWalt
0
Stel Grubhub levert 1-2mrd op.

Willen jullie dan een dividend van 5-10 euro per aandeel? Of liever aandeleninkoop van 15-30% van de uitstaande aandelen?
Daarom
0
quote:

DeWalt schreef op 17 februari 2023 15:17:

Stel Grubhub levert 1-2mrd op.

Willen jullie dan een dividend van 5-10 euro per aandeel? Of liever aandeleninkoop van 15-30% van de uitstaande aandelen?
Een koersstijging tot minimaal € 35,-

Een overname van € 40,- mag ook. Dan wel graag direct. Kunnen we ons geld weer elders investeren.

Prettig weekend alvast iedereen!!
SEVA_
0
quote:

DeWalt schreef op 17 februari 2023 15:17:

Stel Grubhub levert 1-2mrd op.

Willen jullie dan een dividend van 5-10 euro per aandeel? Of liever aandeleninkoop van 15-30% van de uitstaande aandelen?
Aandeleninkoop (wpa) en extra investeringen in nr 1 of potentiele nr 1 landen.
Jimnotaris
1
quote:

SEVA_ schreef op 17 februari 2023 15:15:

[...]

Een combi verkoop NA - AUNZ zou idd ideaal zijn. Klinkt voor Uber nog logisch ook. 1 tot 1,5 miljard zou realistisch moeten zijn.
Ik kan me niet voorstellen dat dit soort ideeen in alle varianten niet heel regelmatig besproken worden binnen de bedrijven zelf en mogelijk lopen er al voorstellen naar elkaar. Iedereen zou kunnen zien dat elkaar op alle fronten bestrijden geen winst gaat opleveren en langdurig veel kosten(en lage koersen) tot gevolg heeft.
Hendrik Roo
0
quote:

SEVA_ schreef op 17 februari 2023 15:15:

[...]

Een combi verkoop NA - AUNZ zou idd ideaal zijn. Klinkt voor Uber nog logisch ook. 1 tot 1,5 miljard zou realistisch moeten zijn.
Gaan ze nooit doen. Dat maakt JET sterker. Dan gaan ze voor JET als geheel.
SEVA_
0
quote:

Jimnotaris schreef op 17 februari 2023 14:26:

[...]

"GrubHub pretty much has a monopoly on the app delivery market in NYC".

Artikelen hieronder gaan ergens anders over, maar Grubhub is volgens hen toch echt de (aller) grootste in NYC.

Uber zou kunnen toeslaan nu DD steeds dominanter wordt. Kapot maken kan lang duren en kostbaar zijn en dan heeft Uber nog een grote kans dat DD de buit in NYC uiteindelijk pakt. Make Jitse "an offer he can't refuse".

w42st.com/post/local-restaurants-say-...
w42st.com/post/amazon-primes-nyc-food...
''Regarding your post. Yipit had Grub at 30% share in NYC, given the market share losses I think it’s currently at about 20-25''
www.yipitdata.com/resources/blog/door...
Margin Call
0
quote:

DeWalt schreef op 17 februari 2023 15:02:

[...]
Zo is het maar net.
Yup. Nogmaals...JET is (hier in EU dan) zoveel beter gepositioneerd.Gewoon rustig afwachten.
Steef89
12
Zie bijgevoegde afbeelding van afgelopen 12 maanden.

IB staat voor Interactive Brokers. Dat is 1 van de grootste brokers ter wereld. Je kent ze misschien van Lynx in Nederland.
Zowel retail als intitutionele beleggers werken via IB.

Om short te gaan heb je aandelen nodig. Die aandelen zitten in een collectie bij elkaar die we een shortpool noemen.
Het cijfer dat ik publiceer is een live cijfer uit de IB handelsapplicatie (TWS) waarin de hoeveel aandelen staan die gebruikt kunnen worden om short te gaan.

Hoe hoger het getal, hoe meer aandelen er beschikbaar zijn om short te gaan.
Hoe lager het getal, des te minder aandelen zijn er om short te gaan.

Nu zegt dat cijfer zelf niet zoveel, maar de combinatie met demand en fee wel.
Een hoog aanbod met een lage demand en fee geeft aan dat er weinig interesse is.
Een hoog aanbod met een hoge demand en hoge fee geeft aan dat er meer dan normale interesse is.
Een laag aanbod me een hoge demand en hoge fee geeft aan dat er heel veel vraag is.

Short demand is in de afgelopen 5 maanden gezakt van 20% naar een percentage tussen de 3 en 6%.

Cijfers zijn redelijk stabiel en dat geeft enige rust in de koers. Mochten deze aantallen flink op en neer gaan, dan geeft dat te denken.
Interesse om short te gaan is vooralsnog een stuk minder dan een half jaar geleden.

Via iborrowdesk.com/report/TKWY.LN kun je zelf ook alles opzoeken, heeft alleen een vertraging van 4 tot 8 uur.
Bijlage:
Margin Call
0
Ik dacht meer aan een afstort van Dash, is nog niet echt, maar vergeleken met de dd after market gisteren...misschien toch weer wel. Perspectief, perspectief...
Daarom
3
quote:

Steef89 schreef op 17 februari 2023 15:38:

Zie bijgevoegde afbeelding van afgelopen 12 maanden.

IB staat voor Interactive Brokers. Dat is 1 van de grootste brokers ter wereld. Je kent ze misschien van Lynx in Nederland.
Zowel retail als intitutionele beleggers werken via IB.

Om short te gaan heb je aandelen nodig. Die aandelen zitten in een collectie bij elkaar die we een shortpool noemen.
Het cijfer dat ik publiceer is een live cijfer uit de IB handelsapplicatie (TWS) waarin de hoeveel aandelen staan die gebruikt kunnen worden om short te gaan.

Hoe hoger het getal, hoe meer aandelen er beschikbaar zijn om short te gaan.
Hoe lager het getal, des te minder aandelen zijn er om short te gaan.

Nu zegt dat cijfer zelf niet zoveel, maar de combinatie met demand en fee wel.
Een hoog aanbod met een lage demand en fee geeft aan dat er weinig interesse is.
Een hoog aanbod met een hoge demand en hoge fee geeft aan dat er meer dan normale interesse is.
Een laag aanbod me een hoge demand en hoge fee geeft aan dat er heel veel vraag is.

Short demand is in de afgelopen 5 maanden gezakt van 20% naar een percentage tussen de 3 en 6%.

Cijfers zijn redelijk stabiel en dat geeft enige rust in de koers. Mochten deze aantallen flink op en neer gaan, dan geeft dat te denken.
Interesse om short te gaan is vooralsnog een stuk minder dan een half jaar geleden.

Via iborrowdesk.com/report/TKWY.LN kun je zelf ook alles opzoeken, heeft alleen een vertraging van 4 tot 8 uur.
Klasse info Steef, bedankt!!!
Mr Trade
0
quote:

SEVA_ schreef op 17 februari 2023 15:34:

[...]

''Regarding your post. Yipit had Grub at 30% share in NYC, given the market share losses I think it’s currently at about 20-25''
www.yipitdata.com/resources/blog/door...
SEVA, market share maakt geen reet uit als je de toko winstgevend krijgt. (En dat zou zomaar kunnen met het eventueel aanpassen van de delivery fees).
Nummer 1 doel met Grubhub zou moeten zijn winstgevendheid, zelfs met een dalende market share. Op dat moment wordt het onderdeel zelfvoorzienend en kan er eventueel verder geïnvesteerd worden uit de cashflow/ winst.

Op het moment dat een andere bezorgers (lees Doordash of Uber) geld toe moet leggen om market share af te nemen maar jij als (losstaand) onderdeel lees Grub winst weet te maken is er niets aan de hand.

Kortingsbonnen en acties zijn tijdelijk, het gaat om de lange termijn.
Hendrik Roo
0
quote:

Jimnotaris schreef op 17 februari 2023 15:10:

[...]

Een aardig bedrag voor Grubhub en verlaten van een aantal landen in Europa (zijn ze ook af van dat gezeur om bezorgers in dienst te nemen) of Aus/NZ. Er zijn tientallen varaties en bedragen te bedenken. Jitse hoeft niets gratis weg te even, maar ook niet wachten tot hij met zijn rug tegen de muur komt te staan. Kern is dat ze elkaar nu in de houdgreep hebben en er niemand echt winst gaat maken in deze situatie.
Wie zitten er in de houdgreep van Jitse ?
Gambler
0
Best bijzonder elke keer weer, 15:30 en je ziet de rode procenten oplopen, elke minuut weer -0,10% erbij.
58.668 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 ... 2930 2931 2932 2933 2934 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 8 mei 2024 17:37
Koers 13,320
Verschil -0,175 (-1,30%)
Hoog 13,435
Laag 13,190
Volume 1.705.845
Volume gemiddeld 2.412.075
Volume gisteren 2.512.766

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront