TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom februari 2023. Wat brengen de cijfers? Bagger of hoop?

1.480 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 ... 70 71 72 73 74 » | Laatste
Dutchy Ron
1
TomTom gathered the data by analyzing over 600 million devices, including in-dash car navigation, smartphones, personal navigation devices and telematics systems. Each day, more than 61 billion anonymous GPS data points were analysed all over the world
pwijsneus
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 19 februari 2023 20:02:

...

TT levert gewoon de beste traffic ter wereld, dat blijkt telkens weer uit vergelijkende testen.
Waarom 'men' daar niet wat meer voor wil betalen is me een raadsel.
TomTom is zelfs marktleider op het gebied van traffic. Maar het is een verliesgevende business.

Zo onderscheidend is het nu ook weer niet - hoewel het technisch best vernuftig in elkaar zal zitten - dat zie je doordat niemand voor deze dienst ook maar een cent extra zal betalen. Als ze er al voor betalen, neem bijboorbeeld Uber. Krijg sterk de indruk dat ze alleen betaalde in data. Nu kiezen ze ervoor map en verkeersdata van Google te gebruiken voor appgebruikers, chauffers en food delivery. Eigenlijk wel verbazingwekkend, aangezien juist dat een segment was waaron TomTom dacht te scoren.
pwijsneus
1
quote:

JustRevisited schreef op 19 februari 2023 20:50:

[...]

De huidige outlooks van TomTom zijn gebaseerd op een orderboek automotive. In dat orderboek zit ook Renault. TomTom kent dit bedrag, wij kennen alleen de totale omvang van het orderboek (2,4 mld) en hoeveel procent daarvan per jaar de cijfers in loopt. Op zich is dat voldoende om de automotive omzet te voorspellen. Een geleidelijke overgang naar Open R Link met Google Buit-in doet daar niets aan af.
Dat bedoelde ik met de opmerking dat het orderboek vloeibaar is.

Ben inmiddels wel overtuigd dat Renault voor TomTom een aflopende zaak is. Maar die zitten dus nog in het orderboek. Dit moet nog gecorrigeerd worden, en kan de groeidoelstellingen van TomTom voor 2025 dus lelijk in de weg zitten.
SimonCA
2
Satnav company TomTom announced there will be a change to the algorithm.
This will stop motorists from using quiet residential streets to avoid congestion.

Neighbourhoods plagued by short-cutting motorists will get some peace and quiet as satnav companies have vowed to end back-street reroutes.

Ralf-Peter Schaefer, the company's vice-president, said this would 'protect people in neighbourhoods from noise and emissions' and that talks are ongoing at the European Commission.

www.dailymail.co.uk/news/article-1176...
ketchup
2
quote:

hvasd2 schreef op 20 februari 2023 06:18:

Wat is het nou geworden… bagger of hoop?
voor mij de laatste 8 jaar een hoop bagger en hoop ooit nog een keer een exit aangeboden te krijgen die de waarde van de assets weet te benaderen van 2 miljard euro , ofwel 15 euro per aandeel

de cijfers van TT zijn al 8 jaar pet en zal t komende jaar ook nog geen reden voor feest geven , maar dat ze uiteindelijk een keer bij 2024/25 een halve euro wpa kunnen laten zien zou je met dit forwardbook van 2,4 miljard euro wel mogen verwachten en dat is wellicht goed genoeg om het sentiment te draaien naar een 10-12 euro plus aandeel
vreemdvermogen
1
quote:

hvasd2 schreef op 20 februari 2023 06:18:

Wat is het nou geworden… bagger of hoop?
Dat hangt er vanaf of je realist bent of rozebrillendrager :))
hvasd2
0
Ik lees nu slecht nieuws dat zelfs Renault TT de rug toe gaat keren en dat het order boek eerder minder dan meer gaat worden. Dat is natuurlijk bagger voor de waarde van TT
JustRevisited
3
quote:

pwijsneus schreef op 20 februari 2023 07:07:

[...]

Dat bedoelde ik met de opmerking dat het orderboek vloeibaar is.

Ben inmiddels wel overtuigd dat Renault voor TomTom een aflopende zaak is. Maar die zitten dus nog in het orderboek. Dit moet nog gecorrigeerd worden, en kan de groeidoelstellingen van TomTom voor 2025 dus lelijk in de weg zitten.
Je verdraait de boel. In het orderboek zitten awarded deals. Wat niet of nog niet aan TomTom awarded is kan er ook niet afgetrokken worden. Deze simpele logica snap je uiteraard wel :)
Spoorstudent
0
quote:

ketchup schreef op 20 februari 2023 07:17:

[...]

voor mij de laatste 8 jaar een hoop bagger en hoop ooit nog een keer een exit aangeboden te krijgen die de waarde van de assets weet te benaderen van 2 miljard euro , ofwel 15 euro per aandeel

de cijfers van TT zijn al 8 jaar pet en zal t komende jaar ook nog geen reden voor feest geven , maar dat ze uiteindelijk een keer bij 2024/25 een halve euro wpa kunnen laten zien zou je met dit forwardbook van 2,4 miljard euro wel mogen verwachten en dat is wellicht goed genoeg om het sentiment te draaien naar een 10-12 euro plus aandeel
Met alle respect. Kan je niet beter je geld ergens anders insteken. Een speedboot ofzo. Heb je er nog lol van ook. Jonge meiden houden van mannen met speedboten.

En je kan Goddijn met zn bark makkelijk inhalen. Lol.
JustRevisited
2
quote:

hvasd2 schreef op 20 februari 2023 08:14:

Ik lees nu slecht nieuws dat zelfs Renault TT de rug toe gaat keren en dat het order boek eerder minder dan meer gaat worden. Dat is natuurlijk bagger voor de waarde van TT
Dat lees ik al sinds 2018 en dat wordt steeds opnieuw opgewarmd in de magnetron. De angst destijds was dat TomTom het hele account Renault, Mitsubishi en Nissan kwijt was.

In de realiteit is ze een paar modellen van Renault kwijt en in een paar modellen zit een goedkopere solution dan R-Link was, waarvan TT ook hardware deed (en daarmee is TT gestopt)

Mitsubishi en Nissan zijn behouden en ook uitgebreid, bijvoorbeeld de Nissan EV’s Leaf en Arya maar ook ADAS naar Nissan gebracht in de Qashqai.
pwijsneus
2
quote:

JustRevisited schreef op 20 februari 2023 08:31:

[...]

Dat lees ik al sinds 2018 en dat wordt steeds opnieuw opgewarmd in de magnetron. De angst destijds was dat TomTom het hele account Renault, Mitsubishi en Nissan kwijt was.

In de realiteit is ze een paar modellen van Renault kwijt en in een paar modellen zit een goedkopere solution dan R-Link was, waarvan TT ook hardware deed (en daarmee is TT gestopt)

Mitsubishi en Nissan zijn behouden en ook uitgebreid, bijvoorbeeld de Nissan EV’s Leaf en Arya maar ook ADAS naar Nissan gebracht in de Qashqai.
Ben inmiddels overtuigd dat TomTom hun belangrijke klant Renault is kwijtgeraakt aan Google. Na 2018 hoor je ook niets meer over nieuwe modellen met TT.

Als belegger is dit wezenlijke informatie, begrijp niet dat dit hier zo gedownplayed wordt. Vermoed dat er wel wat alarmbellen zijn afgegaan bij TomTom. Deze ontwikkeling is een directe bedreiging voor hun businessmodel.
GLMF
0
quote:

pwijsneus schreef op 20 februari 2023 08:46:

[...]

Ben inmiddels overtuigd dat TomTom hun belangrijke klant Renault is kwijtgeraakt aan Google. Na 2018 hoor je ook niets meer over nieuwe modellen met TT.

Als belegger is dit wezenlijke informatie, begrijp niet dat dit hier zo gedownplayed wordt. Vermoed dat er wel wat alarmbellen zijn afgegaan bij TomTom. Deze ontwikkeling is een directe bedreiging voor hun businessmodel.
wat is je advies? TT verkopen en vol in Alphabet ?
pwijsneus
0
quote:

GLMF schreef op 20 februari 2023 09:07:

[...]
wat is je advies? TT verkopen en vol in Alphabet ?
De beurzen hebben dit jaar een vliegende start gehad, behalve TomTom dan.

Zou dus willen adviseren om een goede inschatting te maken wat het sentiment beursbreed gaat zijn, en aan de hand daarvan je beleggingsstrategie bepaald.
hvasd2
0
quote:

JustRevisited schreef op 20 februari 2023 08:31:

[...]

Dat lees ik al sinds 2018 en dat wordt steeds opnieuw opgewarmd in de magnetron. De angst destijds was dat TomTom het hele account Renault, Mitsubishi en Nissan kwijt was.

In de realiteit is ze een paar modellen van Renault kwijt en in een paar modellen zit een goedkopere solution dan R-Link was, waarvan TT ook hardware deed (en daarmee is TT gestopt)

Mitsubishi en Nissan zijn behouden en ook uitgebreid, bijvoorbeeld de Nissan EV’s Leaf en Arya maar ook ADAS naar Nissan gebracht in de Qashqai.
Het is zo onduidelijk wie nou met wie is wie nou in wat zit en wat zit er nou in wie hoe zal wie nou omgaan met wat en hoe of wat is wie??
JustRevisited
0
quote:

pwijsneus schreef op 20 februari 2023 08:46:

[...]

Ben inmiddels overtuigd dat TomTom hun belangrijke klant Renault is kwijtgeraakt aan Google. Na 2018 hoor je ook niets meer over nieuwe modellen met TT.

Als belegger is dit wezenlijke informatie, begrijp niet dat dit hier zo gedownplayed wordt. Vermoed dat er wel wat alarmbellen zijn afgegaan bij TomTom. Deze ontwikkeling is een directe bedreiging voor hun businessmodel.
Dus er was tussen 2018 en nu ook een periode waarin je daar niet van overtuigd was? Aangezien je dat nu wel bent?
pwijsneus
0
quote:

JustRevisited schreef op 20 februari 2023 09:24:

[...]

Dus er was tussen 2018 en nu ook een periode waarin je daar niet van overtuigd was? Aangezien je dat nu wel bent?
Of ik ergens van overtuigd bent is niet zo relevant.

Wat voor ons allemaal relevant is, is of het kwartje bij TomTom zelf na 5 jaar is gevallen. Indien ze nog steeds de Renault omzetten meenemen in hun groeiverhaal, en die omzet loopt dus terug naar 0 tot 2025, dan heeft dit impact op de groeiambities.

In welke mate heeft deze ontwikkeling invloed, en kunnen andere zoal Stellantis en Kia dit verlies aan omzet goedmaken?
Beperktedijkbewaking
0
quote:

hvasd2 schreef op 20 februari 2023 09:22:

[...]
Het is zo onduidelijk wie nou met wie is wie nou in wat zit en wat zit er nou in wie hoe zal wie nou omgaan met wat en hoe of wat is wie??
Ja, vaak wel.
Wereldbelegger
0
What's new?

Fisker chooses TomTom to power navigation system for world's first premium electric vehicle

Consumer Electronics Show, Las Vegas, NV, January 10, 2012 – TomTom today announces a license agreement with
Fisker Automotive, the California manufacturer of premium electric vehicles with extended range. Under the three-year
agreement, TomTom will provide the Fisker Karma sedan with map and location content covering North America (US and
Canada), as well as Europe. The agreement encompasses the core map; Points of Interest; and Voice Maps, which are used to
support text-to-speech and voice recognition for address input of the navigation system. All of this location content is available
via a Command Center – the industry's first 10.2" touch screen interface which controls navigation, as well as climate,
infotainment, phone and additional secondary systems.

'Winning this deal with Fisker, a new and innovative car manufacturer, highlights TomTom's position in the market as the leader
in delivering the most accurate maps and location content globally,' said Charles Cautley, Managing Director TomTom
Automotive and Licensing. 'By partnering with Fisker, TomTom is providing Fisker Karma drivers with location information that
will support all their navigation needs.'

The Fisker Karma is the world's first premium electric plug-in hybrid. The Karma is being sold in North America through a
network of premium brand retailers and globally through luxury importers.
1.480 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 ... 70 71 72 73 74 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 5,780
Verschil +0,205 (+3,68%)
Hoog 5,820
Laag 5,600
Volume 475.734
Volume gemiddeld 324.527
Volume gisteren 419.134

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront