Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Marcel H.
0
quote:

Drs P. schreef op 5 april 2023 16:03:

in zo'n mooie 3.0 bus zullen we geen last hebben vd wolven Marcel, daarnaast heeft de 3.0 meer dan voldoende actieradius om uit het bos te komen:)
Het lijkt een beetje op Lightyear. Vol enthousiasme van start gegaan. Met veel publieke belangstelling. Alles zou automatisch goed komen.
Na faillissement een herstart. Snel is nieuw kapitaal nodig. Wie stapt in? Je hebt durfinvesteerders nodig. Met een handvol kleinere investeerders ga je het niet redden.
MOEdig Voorwaarts
0
quote:

Drs P. schreef op 5 april 2023 09:43:

[...]
ja eens, zij zullen meer moeten investeren in investor relations, ik ben daarom ook blij met de CFO wisseling, Bjorn Krook, als voormalig investment banker (ING) weet hij hoe Ebusco de relatie met analisten en (institutionele) investeerders moet versterken.
Vanmorgen een mailtje aan IR gestuurd met wat (kritische) vragen. (Uiteraard) nog geen reactie op gehad. Zal mijn tactiek van elke dag opnieuw sturen tot er een antwoord komt dus maar weer toepassen...

Afdeling IR heeft dus inderdaad (ook) dringend behoefte aan verbetering ;-)
Ruval
3
quote:

Marcel H. schreef op 5 april 2023 17:22:

[...]

Het lijkt een beetje op Lightyear. Vol enthousiasme van start gegaan. Met veel publieke belangstelling. Alles zou automatisch goed komen.
Na faillissement een herstart. Snel is nieuw kapitaal nodig. Wie stapt in? Je hebt durfinvesteerders nodig. Met een handvol kleinere investeerders ga je het niet redden.
Misschien even een eerdere IEX analyse lezen waarin duidelijk werd aangegeven dat de koers Ebusco momenteel ten onrechte als start up waardeert? Artikel was notabene geschreven op koers nivo € 14…..
meedoen-of-winnen
3
Volume lijkt weer een beetje terug naar normale niveau, afgaande op de indicatie hier op IEX. Geeft me de hoop te kunnen geloven dat die verkoopgolf is geweest.
Jokeltje
0
Niet onbelangrijk voor de ganse sector van electrische voertuigen

baha breaking news[04/05/2023] 17:48
China considering banning exports of rare-earth magnet tech

The Chinese government is considering introducing an export ban on its rare-earth magnet technology to counter the United States' advantage in the global semiconductor market.
According to a report published by the Nikkei on Wednesday, Chinese officials finalized the stage of taking suggestions from industry experts and will update the revisions of its export restriction list soon, with the new changes expected later this year.

The high-performance magnets, whose production using these elements is widely dominated by China, are utilized in high-tech industries such as the production of electric vehicles. While the US has focused on setting up a rare-earth supply chain domestically in the past decade, it still relies on China for processing these rare materials.

maarten030
2
quote:

Jokeltje schreef op 5 april 2023 22:52:

Niet onbelangrijk voor de ganse sector van electrische voertuigen

baha breaking news[04/05/2023] 17:48
China considering banning exports of rare-earth magnet tech

The Chinese government is considering introducing an export ban on its rare-earth magnet technology to counter the United States' advantage in the global semiconductor market.
According to a report published by the Nikkei on Wednesday, Chinese officials finalized the stage of taking suggestions from industry experts and will update the revisions of its export restriction list soon, with the new changes expected later this year.

The high-performance magnets, whose production using these elements is widely dominated by China, are utilized in high-tech industries such as the production of electric vehicles. While the US has focused on setting up a rare-earth supply chain domestically in the past decade, it still relies on China for processing these rare materials.

Tsjaaaa. De arrogantie van het Westen om China van alles te beperken is natuurlijk ongekend. Verwacht ook niet dat China er niks tegenover gaat stellen. Net zoals een "one-love" band eisen met een WK-voetbal terwijl er 6 miljard niet Westerlingen zijn met andere normen en waarden.
objectief
1
quote:

maarten030 schreef op 6 april 2023 08:03:

[...]

Tsjaaaa. De arrogantie van het Westen om China van alles te beperken is natuurlijk ongekend. Verwacht ook niet dat China er niks tegenover gaat stellen. Net zoals een "one-love" band eisen met een WK-voetbal terwijl er 6 miljard niet Westerlingen zijn met andere normen en waarden.
De Chinezen zijn arrogant, want ze stelen schaamteloos onze technologie. Vraag dat maar aan de CEO van ASML.
pipsi
2
Werk onder de LED-hemelbekleding: traffiQ en DB ontwikkelen nieuwe ShowBus
door Ilse Romahn
(06.04.2023) Vanaf het voorjaar van 2024 rijdt er een innovatieve ShowBus in het stadsverkeer. Speciale kenmerken zijn onder meer een loungeruimte met LED-plafonddisplay voor video's, individuele stoelen met privacy voor meer privacy, een barrièrevrij interieur en extra brede deuren.

Het in Frankfurt gevestigde openbaarvervoerbedrijf traffiQ, Deutsche Bahn (DB) Regio Bus Mitte en busfabrikant Ebusco hebben de "ShowBus Frankfurt – Driven by Innovation" ontwikkeld om meer mensen aan te moedigen over te stappen op klimaatvriendelijk openbaar vervoer. De bus wordt samen met een team van experts ontwikkeld en wordt momenteel gebouwd voor gebruik in het dagelijks leven.

"Met de ShowBus laten we zien dat innovaties ook in de concurrentie kunnen slagen en bruikbaar gemaakt kunnen worden voor reizigers. Dit staat centraal voor alle partners in het openbaar vervoer, zodat we ook in de toekomst een hoge mate van tevredenheid bij onze klanten kunnen blijven bereiken. Bij het ontwerpen van het unieke stuk hebben we bewust gebruik gemaakt van duurzame en hoogwaardige materialen", zegt prof. Tom Reinhold, Managing Director van traffiQ.

"We willen mensen enthousiast maken voor lokaal vervoer. Onze nieuwe ShowBus zal een nieuwe bouwsteen zijn om nog meer reizigers te overtuigen om over te stappen op klimaatvriendelijke vervoersmiddelen. Het zou al een wow-effect moeten veroorzaken als je binnenkomt - het zou iets anders moeten zijn. We willen tevreden reizigers die graag in het openbaar vervoer stappen omdat ze een aanbod ervaren dat is aangepast aan hun behoeften", zegt Frank Klingenhöfer, CEO van DB Regio Straße.

Interieur heroverwogen Een interdisciplinair team bestaande uit experts uit de auto-industrie, leveranciers, DB Regio Bus Mitte en traffiQ is de bus volledig aan het herontwikkelen: afhankelijk van hun behoeften kunnen klanten kiezen tussen loungeruimte, individuele werkplekken of staruimte met leunende optie. In de toekomst zullen passagiers hun informatie op een nog klantvriendelijkere manier ontvangen op circulerende displays. Een speciaal verlichtingsconcept zorgt voor oriëntatie in de bus. De ontwikkelaars hechtten ook veel belang aan details: contactloze knoppen kunnen worden gebruikt om deuren hygiënisch en barrièrevrij te openen.

Het startpunt voor de ShowBus is het milieuvriendelijke elektrische voertuig 3.0 van Ebusco. Door zijn lichtgewicht constructie weegt hij 9500 kilogram, ongeveer 27 procent minder dan vergelijkbare modellen. Dankzij dit nieuwe ontwerp van de vliegtuigbouw kan hij nog langere afstanden rijden voordat hij moet worden opgeladen.

Innovatiebudget maakt implementatie
mogelijk Het project "ShowBus Frankfurt – Driven by Innovation" werd mogelijk gemaakt door een zogenaamd innovatiebudget. Regionaal vervoer wordt in de regel jarenlang aanbesteed en laat dus weinig ruimte voor innovatie en innovatie. de aanbesteding van traffiQ voor het stadsvervoer van Frankfurt in 2022 omvatte daarom een jaarlijks innovatiebudget om het aanbod voortdurend te moderniseren. DB Regio Bus kreeg de opdracht en zal vanaf 2024 de ShowBus voor passagiers exploiteren.

www.frankfurt-live.com/unterm-led-dac...
Jokeltje
0
Misschien heb ik iets gemist maar ik begrijp niet hoe Ebusco er in kan slagen om minstens 550 bussen in 2023 te produceren als men hoopt in 2023 op een bepaald moment 2 bussen per dag te kunnen produceren ("Growing towards a capacity of two buses per day is expected during 2Q23"). Dit betekent dat men op dit ogenblik dus nog niet aan 2 bussen per dag zit en 2023 telt 'slechts' 250 werkdagen. Quid target van minstens 550 bussen in 2023 ?
Anoniempje
3
quote:

Jokeltje schreef op 6 april 2023 09:39:

Misschien heb ik iets gemist maar ik begrijp niet hoe Ebusco er in kan slagen om minstens 550 bussen in 2023 te produceren als men hoopt in 2023 op een bepaald moment 2 bussen per dag te kunnen produceren ("Growing towards a capacity of two buses per day is expected during 2Q23"). Dit betekent dat men op dit ogenblik dus nog niet aan 2 bussen per dag zit en 2023 telt 'slechts' 250 werkdagen. Quid target van minstens 550 bussen in 2023 ?
Dan heb je de afgelopen weken inderdaad niet goed opgelet.
Deze 2 bussen per dag is de doelstelling voor de locatie in Deurne. Men verwacht in Rouen ook 2 bussen per dag te gaan produceren.
Daarnaast is er een nieuwe locatie geopend in Venray, waardoor de output van Deurne ook hoger zou moeten worden.

Dus dan zit je op 4-5 bussen per dag. Doe dit x200 werkdagen en dan zit je op 800-1000 bussen. Dit zijn aantallen voor een volledig jaar.
Dus projectie van 550 voor dit jaar lijkt me niet meer dan redelijk.
Mocht men er ook nog in slagen om een goede assemblage partner te vinden kan dit nog flink omhoog.
Alfie Solomons
7
Zojuist kwam ik een Ebsuco bus tegen in mijn woonplaats (waar ze normaal niet rijden) Ziet er uit als een testrit.

Hup! bestellen die dingen..
Bijlage:
maarten030
0
quote:

Jokeltje schreef op 6 april 2023 09:39:

Misschien heb ik iets gemist maar ik begrijp niet hoe Ebusco er in kan slagen om minstens 550 bussen in 2023 te produceren als men hoopt in 2023 op een bepaald moment 2 bussen per dag te kunnen produceren ("Growing towards a capacity of two buses per day is expected during 2Q23"). Dit betekent dat men op dit ogenblik dus nog niet aan 2 bussen per dag zit en 2023 telt 'slechts' 250 werkdagen. Quid target van minstens 550 bussen in 2023 ?
2.2 produceren ze niet zelf. Daar zou het mee te maken kunnen hebben. Maar Pinokkio Bijvelds kan wellicht ook geprobeerd hebben alles mooier te schetsen in de hoop op hogere koersen om een emissie te kunnen doen.
Jokeltje
0
quote:

Anoniempje schreef op 6 april 2023 09:53:

[...]

Dan heb je de afgelopen weken inderdaad niet goed opgelet.
Deze 2 bussen per dag is de doelstelling voor de locatie in Deurne. Men verwacht in Rouen ook 2 bussen per dag te gaan produceren.
Daarnaast is er een nieuwe locatie geopend in Venray, waardoor de output van Deurne ook hoger zou moeten worden.

Dus dan zit je op 4-5 bussen per dag. Doe dit x200 werkdagen en dan zit je op 800-1000 bussen. Dit zijn aantallen voor een volledig jaar.
Dus projectie van 550 voor dit jaar lijkt me niet meer dan redelijk.
Mocht men er ook nog in slagen om een goede assemblage partner te vinden kan dit nog flink omhoog.
Klopt niet. Ebusco als bedrijf heeft gecommuniceerd en minstens 550 bussen voor 2023 aangekondigd in zijn totaliteit. Er werd niet gezegd dat dit de productie voor Deurne zou zijn, waar heb je dat trouwens gelezen in de persberichten van Ebusco ?. Zou ook wat stom zijn, want het interesseert de belegger ook niet of de bussen in Deurne of Venray gemaakt worden. En wat Rouen betreft wordt de eerste bus er in het beste geval pas geproduceerd in 2024. Dus blijf ik toch wat zitten met mijn vraag.
Drs P.
0
quote:

Anoniempje schreef op 6 april 2023 09:53:

[...]

Dan heb je de afgelopen weken inderdaad niet goed opgelet.
Deze 2 bussen per dag is de doelstelling voor de locatie in Deurne. Men verwacht in Rouen ook 2 bussen per dag te gaan produceren.
Daarnaast is er een nieuwe locatie geopend in Venray, waardoor de output van Deurne ook hoger zou moeten worden.

Dus dan zit je op 4-5 bussen per dag. Doe dit x200 werkdagen en dan zit je op 800-1000 bussen. Dit zijn aantallen voor een volledig jaar.
Dus projectie van 550 voor dit jaar lijkt me niet meer dan redelijk.
Mocht men er ook nog in slagen om een goede assemblage partner te vinden kan dit nog flink omhoog.
precies en daarnaast de aantallen 2.2 bussen geassembleerd in China, welke nu in Venray (ipv. Deurne zodat zij zich kunnen focussen op de 3.0) de eindinspectie krijgen/ worden klaargemaakt voor verzending naar de klant
Drs P.
0
quote:

Jokeltje schreef op 6 april 2023 10:01:

[...]

Klopt niet. Ebusco als bedrijf heeft gecommuniceerd en minstens 550 bussen voor 2023 aangekondigd in zijn totaliteit. Er werd niet gezegd dat dit de productie voor Deurne zou zijn, waar heb je dat trouwens gelezen in de persberichten van Ebusco ?. Zou ook wat stom zijn, want het interesseert de belegger ook niet of de bussen in Deurne of Venray gemaakt worden. En wat Rouen betreft wordt de eerste bus er in het beste geval pas geproduceerd in 2024. Dus blijf ik toch wat zitten met mijn vraag.
je vergeet de 2.2 aantallen geassembleerd in China, is voor 2023 nog de meerderheid van de bestellingen
Jokeltje
0
quote:

Drs P. schreef op 6 april 2023 10:05:

[...]
je vergeet de 2.2 aantallen geassembleerd in China, is voor 2023 nog de meerderheid van de bestellingen
Ah OK. Dan maar hopen dat er geen al te grote problemen zijn of komen met de assemblage en levering vanuit China.
Drs P.
0
quote:

Jokeltje schreef op 6 april 2023 10:08:

[...]

Ah OK. Dan maar hopen dat er geen al te grote problemen zijn of komen met de assemblage en levering vanuit China.
de China Covid lockdowns zijn voorbij en men gaf aan dat de supply chain issues sterk waren verbeterd
maarten030
0
quote:

Drs P. schreef op 6 april 2023 10:34:

[...]
de China Covid lockdowns zijn voorbij en men gaf aan dat de supply chain issues sterk waren verbeterd
En dan alsnog een margeverwachting van 15% lager dan de leugens tijdens de IPO.
Jokeltje
0
quote:

Drs P. schreef op 6 april 2023 10:34:

[...]
de China Covid lockdowns zijn voorbij en men gaf aan dat de supply chain issues sterk waren verbeterd
WAREN verbeterd, inderdaad. De geopolitieke spanningen van de jongste weken en het toenemend protectionisme laten weinig goeds verhopen.

Hieronder nogmaals het bericht dat gisteren verspreid werd :

"The Chinese government is considering introducing an export ban on its rare-earth magnet technology to counter the United States' advantage in the global semiconductor market...
The high-performance magnets, whose production using these elements is widely dominated by China, are utilized in high-tech industries such as the production of ELECTRIC VEHICLES."

8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 2 mei 2024 17:35
Koers 2,876
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 2,980
Laag 2,814
Volume 414.332
Volume gemiddeld 349.016
Volume gisteren 414.332

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront