TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom april 2023

664 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 » | Laatste
Dutchy Ron
1
Dutchy Ron
2
AutoStore Holdings Ltd. heeft Sumer Juneja en Vikas Parekh benoemd als nieuwe leden van de raad van bestuur met ingang van 20 april 2023. Vikas Parekh zal Sam Merksamer vervangen als medevoorzitter van de raad van bestuur. Het bedrijf heeft Edzard Overbeek benoemd als nieuw lid van de raad van bestuur met ingang van 20 april 2023, ter vervanging van Magnus Tornling die in september 2022 is afgetreden.

Hij heeft al een nieuwe plek gevonden
Vici
0
Wereldbelegger
0
Opmaat voor uitstel 2030/2035?

Stellantis bereidt zich voor om synthetische brandstoffen toe te passen.

Op de middellange termijn lijkt elektrisch rijden voorlopig de toekomst te zijn. Qua laad-infrastructuur en aanbod qua voertuigen is het de enige reële optie voor als auto’s met een verbrandingsmotor keihard verboden zijn in de toekomst. In veel landen is 2030 of 2035 het moment dat ze niet meer verkocht mogen worden.

We zijn echt benieuwd hoe ze dat in Europa gaan regelen. Als je kijkt in Scandinavië en Nederland, dan is het redelijk voor elkaar en kunnen we misschien wel eerder overstappen. Maar in de rest van Europa is er een hoop werk te doen. Alsof er landen c.q. regio’s zijn die op zoek zijn naar een alternatief.
Stellantis bereidt zich voor

En dat lijkt er te komen met synthetische brandstoffen. Op dit moment is Stellantis zijn motoren aan het voor berieden hierop. Of alle motoren van Stellantis hieronder vallen, is niet duidelijk. het gaat in totaal om 28 verschillende motortypes, dus wel een hele hoop. Het gaat om zowel benzinemotoren als diesels.

Stellantis doet dit echter niet om de komst van de EV een halt toe te roepen. Het gaat erom dat de huidige motoren zo duurzaam mogelijk gebruikt zijn. Overigens betreft het niet alleen motoren die in de planning staan. Het is de bedoeling dat motorenfamilies vanaf 2014 geschikt zijn voor synthetische brandstoffen, aangezien die nu getest worden. Volgens Stellantis is het niet noodzakelijk om de brandfstofpomp te vervangen voor een een andere.

www.autoblog.nl/nieuws/stellantis-ber...
Dutchy Ron
0
Mobileye slips even as Baird praises its autonomous maps

"Mobileye SuperVision would not be possible without MBLY’s AV maps, which use the same maps future consumer AVs will utilize via Mobileye Chauffeur, while cloud-enhanced ADAS is less discussed but nonetheless an attractive maps-backed opportunity for MBLY...," Junk posited.

seekingalpha.com/news/3958375-mobiley...
Dutchy Ron
0
Aurora Innovation is still motoring on toward its target of commercializing self-driving trucks by 2024, ticking off waypoints and milestones along the way.

Aurora’s stock has suffered along with other mobility SPACs; its stock price debuted November 4, 2021 at $11.25 a share. Aurora stock has fallen 85% since then and was trading Monday at $1.46 a share

techcrunch.com/2023/04/24/how-aurora-...
Dutchy Ron
0
Push for more connected services features and eliminating the need for a data plan on the phone completely: Navigation will be pushed as a service in GM vehicles, thereby spurring more connected vehicle features. However, there are some valid doubts about how many customers will be willing to purchase this at a hefty price tag of US$ 599. This is a double-edged sword for them and might backfire. Consumers would expect navigation to be part of the infotainment device and charging them to use navigation and subscribe to a data package is where the issue will lie. Taking the data plan out of the consumer's mobile is going to be a difficult task for GM. At the same time, consumers do not want to pay up subscription charges for redundant features such as Google Maps on their phone vs Google Maps on their infotainment using GM's subscription plan.

menafn.com/1106082156/General-Motors-...
vanmaarsum
1
Vandaag weer positie opgebouwd. De euforie na de cijfers is er weer uitgelopen maar de koers blijft mooi boven de EUR 7,50.
Berichten van Here en naderende bekendmaking van de nieuw OEM klant in de US kunnen de koers op korte termijn weer een boost geven naar 8,00-8,50.
tatje
1
quote:

Dutchy Ron schreef op 25 april 2023 15:04:

AutoStore Holdings Ltd. heeft Sumer Juneja en Vikas Parekh benoemd als nieuwe leden van de raad van bestuur met ingang van 20 april 2023. Vikas Parekh zal Sam Merksamer vervangen als medevoorzitter van de raad van bestuur. Het bedrijf heeft Edzard Overbeek benoemd als nieuw lid van de raad van bestuur met ingang van 20 april 2023, ter vervanging van Magnus Tornling die in september 2022 is afgetreden.

Hij heeft al een nieuwe plek gevonden
Ja ja normaal als de RVC het gezien houdt met de CEO Overbeek, dan staat de opvolger klaar.

The supervisory board of the Veldhoven, Netherlands-based company announced that it has appointed an interim dual leadership to succeed Overbeek. Effective 1 May, Denise Doyle, currently chief data officer at Here, and Adeel Manzoor, currently chief financial officer at Here Technologies, will lead the company until a new permanent CEO is appointed.

Dus binnen Here gaan ze nu zoeken naar een opvolger voor Overbeek.

Nog even uit de AVA

De voorzitter
Er is natuurlijk ook een verschil tussen winnen en niet overleven. De heer Jorna zei: "the winner takes it
all", maar wij denken dat er altijd ruimte zal zijn voor een goede nummer twee. Wie dan de nummer twee
is, Google of wij, dat zien we nog wel. Wij geloven niet in een model dat bij voorbaat alles naar de winnaar
gaat en dat we kansloos zijn, omdat die winnaar groter is en hele diepe zakken heeft. Dat is de boodschap
die we uitdragen.
De heer Reiff
In dat verband dringt bij mij nog door, omdat u het nu over Google en TomTom heeft, net als ik zojuist,
maar er is hier ‘en passant’ dus nog meer marktaandeel te verdelen.

De voorzitter
In Automotive?
De heer Reiff
Ja, hoe zit dat? Hoe gaat dat dan? Wat denkt u hiervan?
Harold Goddijn
Nou ik heb daar wel zo mijn gedachten over. Ik kan alleen niet alles zeggen wat ik er precies van denk,
maar ik heb wel het gevoel dat we op een goed pad zitten. Dat we, als gevolg van investeringen die we
hebben gemaakt van platformen en de strategische aanpak, een slimmer, effectiever bedrijfsmodel
hebben.

Zijn die gedachten van Harold ook des Here ?

Interessant is de post van kuiken.

Kuiken
14 april 2023 14:51
auteur info
Het zal de moeite waard zijn notulen AVA terug te lezen. Veel over de achterliggende strijd over WIE de standaard voor maps in automotiv-land gaat neerzetten. Hoorde in de wandelgangen twee zaken: 1 het rommelt zeer bij Here. Daar uit stappen voor investeerders is wel iets anders, " dat zullen ze niet zo gauw doen".
Verder beconcurreren Google en Apple elkaar op maps BUITEN automotiv!
tatje
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 25 april 2023 14:31:

Fusie TT en HERE in aantocht? Voorspelde ik jaren geleden al.
Zolang die duitse oems eigenaar blijven, kun je dat vergeten.

TT is onafhankelijk en wil dat blijven, dat is de kracht.
Dutchy Ron
3
BERLIN -- Volkswagen Group's software unit Cariad will establish a joint venture with Chinese technologies provider ThunderSoft for connectivity and infotainment systems in China, with ThunderSoft holding a 51 percent stake.

The partnership will develop software products for car cockpits, infotainment systems and cloud development. These are consumer-facing areas where automakers are competing to set themselves apart and retain control over valuable data on consumer behavior.

"The needs and requirements of the Chinese customers are in the center of our strategic efforts," VW Group China chief Ralf Brandstaetter said on Thursday.

Cariad will be the minority shareholder in the joint venture with a 49 percent stake, in contrast to its majority position in its other joint venture in China with Horizon Robotics to develop a single chip for autonomous driving technology, in which it holds 60 percent.

Headquartered in Beijing and founded in 2008, the Chinese company has joint ventures with Qualcomm, Arm and Intel, according to its website.

europe.autonews.com/automakers/vws-ca...
harrysnel
6
quote:

Dutchy Ron schreef op 25 april 2023 19:21:

BERLIN -- Volkswagen Group's software unit Cariad will establish a joint venture with Chinese technologies provider ThunderSoft for connectivity and infotainment systems in China, with ThunderSoft holding a 51 percent stake.

The partnership will develop software products for car cockpits, infotainment systems and cloud development. These are consumer-facing areas where automakers are competing to set themselves apart and retain control over valuable data on consumer behavior.

"The needs and requirements of the Chinese customers are in the center of our strategic efforts," VW Group China chief Ralf Brandstaetter said on Thursday.

Cariad will be the minority shareholder in the joint venture with a 49 percent stake, in contrast to its majority position in its other joint venture in China with Horizon Robotics to develop a single chip for autonomous driving technology, in which it holds 60 percent.

Headquartered in Beijing and founded in 2008, the Chinese company has joint ventures with Qualcomm, Arm and Intel, according to its website.

europe.autonews.com/automakers/vws-ca...
2016

Thundersoft’s acquisition of Rightware strengthens their leading positions in the fast-growing market for connected car software

PRESS RELEASE

Helsinki and Beijing, 19 December 2016. Rightware, the leading provider of automotive user interface software, today announced its acquisition by Thundersoft, the world’s leading provider of operating systems and smart device platform technology…..


rightware.com/blog/thundersofts-acqui...

2023

Rightware and TomTom, mapping the future of the digital cockpit at CES
At CES 2023 in Las Vegas, TomTom and Rightware are demonstrating the latest advances in HMI development and mapping as embodied in the TomTom Digital Cockpit and Kanzi Maps.

The TomTom Digital Cockpit is the first open and flexible digital cockpit development platform that comes with hundreds of off-the-shelf production-ready reusable services and applications. With TomTom Digital Cockpit and Kanzi One together, automakers can achieve more…

….

Rightware is headquartered in Finland and has a presence in China, France, Germany, Italy, Japan, South Korea, UK, and USA. As a ThunderSoft company,…


rightware.com/blog/rightware-and-tomt...

Thundersoft/Rightware nu dus in JV met Cariad en dit zijn beide partners van TomTom.
Dutchy Ron
0
Dutchy Ron
0
Also during the auto show, Horizon Robotics announced that BYD, China's top new-energy vehicle brand, will adopt its Journey 5 system for BEV (Bird's Eye View) perception and enter mass production this year.

Horizon Robotic, which offers advanced driver assistance systems (ADAS) for consumer vehicles, is "committed to revolutionizing the driving experience for consumers in China."
Dutchy Ron
0
HERE Heeft toch de meeste chinese OEM’s weten te scoren, ook BYD lees ik net

Einer meiner Highlights ist die App für die Navigation. Sie bietet schöne Grafiken, eine aufgeräumte Oberfläche und auch eine grafische Prozentanzeige für den zurückgelegten Weg während einer Wegführung. Gerade auf längeren Fahrten mit Kinden, wo gerne einmal die beliebte Frage „Wie weit fahren wir noch?“ kommt, kann diese sehr hilfreich sein. Einmal passierte es mir dafür, dass mich die Navigation auf eine für reguläre KFZs verbotene Busspur leiten wollte. Auf Vertrauen fahren, wie es mit Google Maps etwa möglich wären, würde hier also nicht immer gut gehen. Hier muss man aber auch dazu sagen, dass die Kartendaten von HERE stammen.

www.techniknews.net/tests/byd-atto-3-...
Dutchy Ron
2
Nog even de aan HERE verloren Lucid deal

corporate.tomtom.com/static-files/e38...

Unfortunately, the real world will not always conform to the Lucid Air's inferior navigation system. The company uses Here Maps rather than Google Maps(opens in a new tab) data, a fact that infuriates drivers on Lucid forums(opens in a new tab).
It's not just that the traffic data loads so slowly that you're usually committed to a route before you know all the options. It's that Here maps often seem woefully out of date and confused about road access.
I counted three times when the Lucid tried to send me the wrong way down a one-way street, and once — heading to a trailhead just outside of Berkeley — where it tried to divert me through a series of private roads, one of which was chained off.
The car's sense of privilege ran headlong into reality. Lucid Motors hasn't said when CarPlay or Android Auto are coming to the lineup. But given the crying need for Google Maps and more nuanced directions, it can't be soon enough

mashable.com/article/lucid-air-tourin...

Misschien komt Lucid terug
Dutchy Ron
2
The first EV car with Huawei system arrives in Europe

If so far we had talked about EV car with technologies Huawei with a certain detachment, finally there Dong Feng Seres 5 brings that world closer toEurope. Are over 10 million the new generation vehicles that can count on Huawei's automotive system, but all those seen so far were intended solely for the Chinese market. But here is the DongFeng brand finally decides to bring the Huawei brand to cars even outside the borders of the mother country.

en.gizchina.it/2023/01/dongfeng-seres...

Als die in Europa geen TT heeft dan mist TT de boot als het gaat om de Chinese OEMs in de Europese markt (NIO, BYD, XPENG, etc.)
Zijn er maar een handjevol van verkocht, maar Huawei heeft er alles voor over om weer marktaandeel te krijgen in Europa, US is kansloos ivm de sancties
SimonCA
6
Rightware Kanzi One

Take your HMI map navigation to the next level with Kanzi Maps

Kanzi Maps, one of the key features of Kanzi One, takes your automotive human-machine interface (HMI) map presentation and visualization to a whole new level.

Our interactive map navigation video uses TomTom map data from Helsinki and New York to showcase rendering capabilities. Map data from Here, Mapbox, and more, are also fully supported in Kanzi Maps.

rightware.com/blog/take-your-hmi-map-...
664 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 5,780
Verschil +0,205 (+3,68%)
Hoog 5,820
Laag 5,600
Volume 475.734
Volume gemiddeld 327.601
Volume gisteren 419.134

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront