TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom april 2023

664 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 » | Laatste
Dutchy Ron
0
China's EV players are starting to compete on driver assist tech

Huawei said it would upgrade its driver assistance system for changing lanes on highways and parking — and expand support for city driving. The company said its new product, called "Huawei ADS 2.0"

The maps debate

One of DeepRoute's selling points is doing away with "high-definition maps." That allows a vehicle to use driver assist tech on roads where those technical parameters haven't been created.

It's a trend car brands such as Xpeng and Huawei are pursuing — and Tesla's strategy for developing autonomous driving.

Elon Musk's car company has focused on using cameras and artificial intelligence to steer the vehicle, without heavy reliance on HD maps.

Those maps, used by autonomous driving companies such as Alphabet's Waymo, give a car a detailed picture of city streets. But they need to be created before a car runs on the road.

That process can drive up costs. DeepRoute's Zhou estimated each car for gathering data would require $100,000, and an additional $30,000 a year to operate — for a total of about $2 billion or $3 billion, not including the cost of human labor.

"We recognize that, as a startup, the only path to possibly achieving autonomous driving is to follow Tesla's path," Zhou said.

"Because as a startup, there's no way we could spend several billions of U.S. dollars just to buy cars, buy data. Waymo can do that," he said. Zhou added that since China keeps fixing its roads, it would be difficult to constantly supply cars with accurate enough maps.

www.cnbc.com/amp/2023/04/26/chinas-ev...
Wereldbelegger
0
Branche vreest voor verkoop nieuwe elektrische auto's door klimaatplannen: ‘Zeer teleurgesteld’

Het kabinet zorgt er met haar nieuwe klimaatplannen voor dat nieuwe elektrische auto’s duurder worden in plaats van goedkoper. Daarop wijst autobrancheorganisatie Bovag, die ‘zeer teleurgesteld’ is over de aankondigingen en vindt dat het kabinet nieuwe elektrische auto’s juist zou moeten stimuleren om de klimaatdoelen te halen.

Het kabinet kondigde woensdag een uitgebreid maatregelenpakket aan, dat in totaal 28 miljard euro gaat kosten en waarmee het de klimaatdoelen voor 2030 denkt te gaan halen. Zo wil het kabinet de aanschaf van een tweedehands elektrische auto goedkoper maken door subsidies. Maar tegelijkertijd wordt de aanschafbelasting (bpm) van nieuwe auto’s ongeveer 200 euro duurder.

,,Dit wordt gepresenteerd als een klimaatmaatregel, maar de sector vreest dat het er vooral toe zal leiden dat consumenten minder snel een nieuwe auto kopen. Met juist negatieve consequenties voor de verduurzaming van het wagenpark”, zegt BOVAG in een reactie. Bovendien zorgt het ervoor dat het Rijk in de toekomst extra afhankelijk wordt van een omstreden belasting die we juist nu goed kunnen afschaffen. Immers, de bpm wordt geheven op basis van CO2-uitstoot en die is bij elektrische auto’s nul.’’

www.ad.nl/auto/branche-vreest-voor-ve...
Wereldbelegger
0
BYD haalt Volkswagen in als bestverkopende automerk in China

De Chinese fabrikant van elektrische voertuigen BYD (Build Your Dreams) heeft tijdens het eerste kwartaal van dit jaar het Duitse autoconcern Volkswagen voor het eerst ingehaald als bestverkopende automerk in China. Dat meldt het financiële persagentschap Bloomberg.

BYD verkocht in het eerste trimester meer dan 440.000 wagens in China. BYD-voorzitter Wang Chuanfu had vorige maand te kennen gegeven Volkswagen te willen voorbijsteken tegen het einde van dit jaar. Volkswagen was minstens sinds 2008, toen gestart werd met het vrijgeven van data over de Chinese autoverkoop, het bestverkopende automerk in China. Het Duitse autoconcern verkocht tijdens het eerste kwartaal in China 427.247 wagens. Daarvan betrof slechts 6 procent elektrische wagens.

Volkswagen-topman Oliver Blume zei eerder deze maand tijdens het autosalon van Shanghai dat BYD “zeer, zeer sterk” is. “Maar uiteindelijk draait niet alles rond volume. We willen succesvolle activiteiten, en het is belangrijker om de beste internationale groep te zijn in China”, aldus Blume.

www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230426_923...
hvasd2
5
quote:

Meryntje schreef op 26 april 2023 20:15:

Jemig wat is dat irritant die ongevraagde reclamepopups.
Soms om de 20 seconden. BAH!!!!!

GuS
Ze zorgen er ook voor dat je de weg kwijt raakt wanneer het forum probeert te lezen. Nok al de banners !!
tatje
0
Zo staat het in het JV 2022

(€ in thousands) 2022 2021
Location Technology 446,309 404,372
External customers 436,402 393,972
Inter-segment 9,907 10,400
Consumer 99,941 112,954
Eliminations -9,907 -10,400
Total revenue 536,343 506,926

Kan iemand mij de posten elimination en inter segment goed verklaren, in dit verslag.

Voor 2022 zie ik staan bij Consumer

Consumer products 92.7
Automotive hardware 7,2
totaal 99,9
gross margin ( ik neem ff 50% )
gross profit 50
opex 43,5
ebit 6,5
D en A 0,9
ebitda 7,4

????

Levert LT eigenlijk aan C intern + en -

Omdat LT ook 436402 plus 9,907 is 446309 laat zien.

Trouwens via de AFM kan ik het nieuwe salaris van Taco berekenen.

17 april 2023 kreeg Taco LT incentives 64764 RSU a 7,14 = 462.414 salaris 2022 429.000 verhoging tegen de 8%.
tatje
0
Jongens en meisjes we moeten vandaag werken voor de centen.
We gaan naar Rotterdam.
Even de smile oefenen aub.

Voor de duidelijkheid, ik ben voor het koningshuis.

Lijkt me saai, Nederland zonder huis van oranje, voor veel mensen een must.
g=wvak
0
tatje
4
knetter de knetter.

Wat een omzetgroei bij Amazon, Microsoft en Meta.

En wij maar denken, dat Tom Tom deze drie heeft uitgekozen.

Mijn mening, deze drie wilden een vuist maken tegen Google en hebben de beste onafhankelijke kaartenmaker gevraagd mee te doen :-)

Inter segment - eliminations
2018 17.663 miljoen
2019 15.433 miljoen
2020 12.078 miljoen
2021 10.400 miljoen
2022 9,907 miljoen

(€ in thousands) 2022 2021
Location Technology 446,309 404,372
External customers 436,402 393,972
Inter-segment 9,907 10,400
Consumer 99,941 112,954
Eliminations -9,907 -10,400
Total revenue 536,343 506,926

Was Consumer van een ander bedrijf, dan was LT dus in 2022 geen 436 miljoen, maar 446 miljoen.

Dus Consumer maakt gebruik van LT en dat zou normaal 9,907 miljoen kosten.

Zitten deze interne kosten wel in de opex van Consumer.

Normaal, als Consumer in 2023 naar 90 gaat en 2024 naar 80 zou het verliesgevend zijn.

Voor 2022 zie ik staan bij Consumer

Consumer products 92.7
Automotive hardware 7,2
totaal 99,9
gross margin ( ik neem ff 50% )
gross profit 50
opex 43,5
ebit 6,5
D en A 0,9
ebitda 7,4

Harold op de AVA 2023 over Consumer.

Harold Goddijn
U heeft het over de Consumer business gehad, meneer Jorna. Dat neemt af. Het neemt minder snel af dan
dat wij hadden voorzien. Het is nog steeds een winstgevende tak. We hebben ook wat smartphone
applicaties die het goed doen. Die groeien in gebruik en dat willen wij voorlopig zo laten. Het draagt bij aan
de kasstroom en het is moeilijk te voorspellen wanneer dat niet meer zo is. Wij houden dit natuurlijk sterk
in de gaten.
tatje
2
Ik weet het nog goed.

Soldaat van Oranje, de banken wilde wel, maar zochten nog heel veel miljoenen, die het grootste risico wilde dragen.

Dat werd Mulder van USG People.

Toen het hele idee bekend werd, wist ik dat Mulder goud in handen had.

30 april 2023 12,5 jaar al.

- een draaiende tribune
- Aankomen op een vliegveld
- water
- dakota
- oranje, waar heel Nederland trots op is.
- iedereen die er is geweest , maakt de beste reclame.

In een schouwburg misschien 1 2 of 3 jaar.

nl.wikipedia.org/wiki/Soldaat_van_Ora...

Jammer dat ik niet mee kon doen.

Is dit verhaal des Tom Tom s , nee.

Maar voor mij is de samenwerking van Tom Tom met Amazon Meta en Microsoft een bevestiging.

En met TT kan ik wel mee doen !!

Gewoon mijn mening !

Prettig weekend.
Wereldbelegger
0
Mobileye verlaagt prognose jaaromzet

Mobileye Global Inc heeft donderdag zijn prognose voor de jaaromzet verlaagd door de toenemende concurrentie van start-ups en autofabrikanten die hun eigen rijassistentieproducten ontwikkelen.

De aandelen van het in Jeruzalem, Israël gevestigde bedrijf daalden 13% in de handel voor de bel.

Het technologiebedrijf voor autonoom rijden verwacht nu een omzet tussen $2,07 miljard en $2,11 miljard, tegen $2,19 miljard en $2,28 miljard eerder geschat.

De concurrentie op de markt voor geassisteerd rijden neemt toe nu Nvidia en Qualcomm proberen hun intrede te doen op de markt.

Het tijdschema voor de invoering van autonome voertuigen als gevolg van de strenge regelgeving en de vertraagde commerciële invoering van de technologie baart beleggers ook zorgen.

Mobileye boekte in het eerste kwartaal echter een omzet van 458 miljoen dollar, vergeleken met de ramingen van analisten van 454,7 miljoen dollar, volgens gegevens van Refinitiv IBES.

nl.marketscreener.com/koers/aandeel/M...
tatje
3
Goed lezen hetgeen Harold op de laatste call zegt.

Harold C. A. Goddijn - TomTom N.V. - Co-Founder, Chairman of the Management Board & CEO
Yes. It's a good question. So, a key part of our strategy and our planning is that the world needs a mapping platform, next to Google. Google has a phenomenal product. It's used on mobile phones extensively. But there are also limitations, both with regards to the business model, the data consumption, and whatnot. And the world needs a platform on which it can innovate, can bring data together.
And obviously, our strategy is to become that alternative. If you need more than a standard API, if you want to integrate self-driving maps, or ADAS maps, if you want to integrate the data you're collecting yourself, as a user, then you need more flexibility. And that in itself will enable innovation.
Ourstrategy isto become, overtime, a clear alternative to what is there, and become in thatfree-marketsegment,the leaderin location technology.
And I think that resonates. Our customers tell us that too. They want to have a choice. They want to be able to innovate. They like what they see -- ourintent. And I can see in the interactions with our customers, in the type of questions we get, the type of interaction we're having, that this is met with considerable support. Does that answer your question, Marc?

Onze strategie is dat er een platform naast Google moet zijn.
Er zijn beperkingen aan het Google model.
De wereld heeft een platform nodig waarop je kunt verbeteren innoveren en data kunt verzamelen
Onze strategie is er op gebaseerd, dat wij dat alternatief worden en leider worden in het vrije marktsegment in LT
Er moet een keuze komen en onze klanten willen dat en denken mee .

Als Here het niet gaat maken, lijkt TT een vette kans te hebben, het alternatief naast Google te worden, want de markt wil een keuze :-)

We zullen zien :-)

Ondanks de stilte op het forum wil ik dit delen :-)
beursbeurs
3
quote:

tatje schreef op 28 april 2023 20:08:

Harold C. A. Goddijn - TomTom N.V. - Co-Founder, Chairman of the Management Board & CEO
Yes. It's a good question. So, a key part of our strategy and our planning is that the world needs a mapping platform, next to Google. Google has a phenomenal product. It's used on mobile phones extensively. But there are also limitations, both with regards to the business model, the data consumption, and whatnot.
Edzard Overbeek zei in een interview begin dit jaar al dat als OEMs Google Maps aan boord halen ze ook bepaalde data aan Google kwijt zijn die Google voor advertentie inkomsten gebruiken.

Hoe zou het met Here trouwens zijn nu Overbeek is vertrokken? Het zou mij niet verbazen als terugtrekkende geldverstrekkers de reden van zijn vertrek zou zijn. Jaren moest Overbeek waarschijnlijk mooi weer spelen om de geldstroom op gang te houden, talenten aan te trekken en binnen te houden en om bestaande klanten niet weg te jagen. Dat kaartenhuis gaat een keer omvallen
Dutchy Ron
1
quote:

hvasd2 schreef op 27 april 2023 09:35:

[...]

Ze zorgen er ook voor dat je de weg kwijt raakt wanneer het forum probeert te lezen. Nok al de banners !!
Op de Ipad geen last op de Iphone wel, irritant inderdaad
Wipo
0
Ik haak ook even af.
Krijg genoeg van die steeds terugkerende tronie van koning Wesley.
Wereldbelegger
0
TomTom
Totale netto shortpositie op 29 april 2023: 2,87%

Shortsellpositie Citadel Advisors LLC van 0,63% naar 0,59%

Eerste Meldingsdatum - Naam - Percentage Actueel
Meldingsdatum Houdende partij Netto shortpositie
16-1-2023 Citadel Advisors LLC 0,59%
19-12-2022 Otus Capital Management 0,70%
26-8-2021 J.P. Morgan Asset Management 1,58%
Totaal shortsellpositie (met boven de 0,50% melding): 2,87%

Totaal aantal aandelen in (gemeld) shortpositie:
2,87% van 132.366.672 is: 3.798.923 aandelen
Wereldbelegger
0
Meldingsdatum Houdende partij Netto shortpositie
26 Apr 2023 Citadel Advisors 0,59%
17 Apr 2023 Citadel Advisors 0,63%
13 Apr 2023 Citadel Advisors 0,79%
4 Apr 2023 Citadel Advisors 0,80%
29 Mrt 2023 Citadel Advisors 0,71%
17 Mrt 2023 Citadel Advisors 0,61%
14 Mrt 2023 Citadel Advisors 0,57%
13 Mrt 2023 Citadel Advisors 0,60%
6 Mrt 2023 Citadel Advisors 0,59%
1 Mrt 2023 Citadel Advisors 0,68%
22 Feb 2023 Citadel Advisors 0,77%
16 Feb 2023 Citadel Advisors 0,88%
7 Feb 2023 Citadel Advisors 0,90%
30 Jan 2023 Citadel Advisors 0,82%
tatje
0
(€ in thousands) 2022 2021
Location Technology 446,309 404,372
External customers 436,402 393,972
Inter-segment 9,907 10,400
Consumer 99,941 112,954
Eliminations -9,907 -10,400
Total revenue 536,343 506,926

Voor 2022 zie ik staan bij Consumer

Consumer products 92.7
Automotive hardware 7,2
totaal 99,9
gross margin ( ik neem ff 50% )
gross profit 50
opex 43,5
ebit 6,5
D en A 0,9
ebitda 7,4

Nu neem ik 45%

Consumer 99,9
gross margin 45%
gross profit 45
opex 38,5
ebit + 6,5
D en A 0,9
ebitda + 7,4

We zien

LT 436,402
C 99.941
Totaal 536.343 miljoen omzet in 2022.

Echter intern neemt Consumer ook 9,907 af van LT.

Je moet net doen bij C of die LT kosten van een ander bedrijf zijn, om je winst te bepalen.

Je opex bij LT verminder je met 9,907 en bij C vermeerder je opex met 9,907.

Pas als je negatieve ebit groter is dan de post eliminations heb je een negatieve kasstroom en stop je.

Poeh, deze uitleg zal niet voor iedereen zijn :-)
Wipo
1
Ik stelde de vraag aan Chatgpt en kreeg het volgende antwoord:

Het is mogelijk dat u zich afvraagt hoe de technologie van Nissan ProPILOT en TomTom samenwerken binnen het navigatiesysteem van Nissan. Nissan ProPILOT is een geavanceerde technologie die de bestuurder ondersteunt door middel van een adaptieve cruise control, automatische rijstrookassistentie en zelfs automatisch remmen in noodsituaties. TomTom is een bekend merk voor consumentenelektronica en levert onder andere navigatiesoftware en -systemen aan autofabrikanten zoals Nissan. Het is dus goed mogelijk dat het navigatiesysteem van Nissan gebruik maakt van de kaarten en software van TomTom. Op die manier kan Nissan's ProPILOT-technologie de bestuurder helpen om veiliger en efficiënter op de weg te rijden.
hvasd2
0
quote:

Wipo schreef op 29 april 2023 14:57:

Ik stelde de vraag aan Chatgpt en kreeg het volgende antwoord:

Het is mogelijk dat u zich afvraagt hoe de technologie van Nissan ProPILOT en TomTom samenwerken binnen het navigatiesysteem van Nissan. Nissan ProPILOT is een geavanceerde technologie die de bestuurder ondersteunt door middel van een adaptieve cruise control, automatische rijstrookassistentie en zelfs automatisch remmen in noodsituaties. TomTom is een bekend merk voor consumentenelektronica en levert onder andere navigatiesoftware en -systemen aan autofabrikanten zoals Nissan. Het is dus goed mogelijk dat het navigatiesysteem van Nissan gebruik maakt van de kaarten en software van TomTom. Op die manier kan Nissan's ProPILOT-technologie de bestuurder helpen om veiliger en efficiënter op de weg te rijden.
Iedereen blijft maar toeteren om en over het navigatie verhaal maar ik denk dat het voor de consumenten 50/50 met ook gedetailleerde Poi tot hun beschikking. En dat heeft Google en niet TT helaas.
664 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 31 okt 2024 17:35
Koers 5,015
Verschil -0,085 (-1,67%)
Hoog 5,130
Laag 5,015
Volume 113.515
Volume gemiddeld 188.806
Volume gisteren 107.858

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront