Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
pipsi
1
Zelfs na een stijging van 11% de afgelopen week, zijn de aandeelhouders van Ebusco Holding (AMS:EBUS) het afgelopen jaar nog steeds met 62% gedaald.
Het is fijn om te zien dat de aandelenkoers van Ebusco Holding NV ( AMS:EBUS ) in een week tijd met 11% is gestegen. Maar dat is niet genoeg om de daling van de afgelopen twaalf maanden te compenseren. Concreet daalde de aandelenkoers in die tijd met 62%. Het is niet zo geweldig om een ??sprong te zien na zo'n val. Het kan zijn dat de val een overdreven reactie was.

Hoewel het afgelopen jaar zwaar was voor de aandeelhouders van Ebusco Holding, heeft de afgelopen week tekenen van belofte getoond. Laten we dus eens kijken naar de fundamentele factoren op langere termijn en kijken of deze de aanjager zijn geweest van de negatieve rendementen.

simplywall-st.translate.goog/stocks/n...
pipsi
0
Is Ebusco Holding (AMS:EBUS) in een goede positie om groeiplannen waar te maken?
We kunnen gemakkelijk begrijpen waarom investeerders zich aangetrokken voelen tot onrendabele bedrijven. Biotech- en mijnexploratiebedrijven verliezen bijvoorbeeld vaak jarenlang geld voordat ze succes boeken met een nieuwe behandeling of ontdekking van mineralen. Maar hoewel de successen bekend zijn, mogen investeerders de vele onrendabele bedrijven niet negeren die simpelweg al hun geld opbranden en instorten.

Gezien dit risico dachten we dat we eens zouden kijken of de aandeelhouders van Ebusco Holding ( AMS:EBUS ) zich zorgen moesten maken over de cashburn. Voor de toepassing van dit artikel is cash burn het jaarlijkse percentage waarmee een niet-winstgevende onderneming geld uitgeeft om haar groei te financieren; zijn negatieve vrije kasstroom. Laten we beginnen met een onderzoek naar de cash van het bedrijf in verhouding tot de cash burn.
Wanneer zou Ebusco Holding geen geld meer hebben?

De cash runway van een bedrijf is de hoeveelheid tijd die het zou kosten om zijn kasreserves te verbranden tegen het huidige cash burn-percentage. Per december 2022 had Ebusco Holding € 95 miljoen aan contanten en zo'n minimale schuld dat we deze voor deze analyse kunnen negeren. Belangrijk is dat de cash burn in de afgelopen twaalf maanden € 106 miljoen bedroeg. Dat betekent dat het vanaf december 2022 een cash runway had van ongeveer 11 maanden. Belangrijk is dat analisten denken dat Ebusco Holding over 4 jaar cashflow break-even zal bereiken. In wezen betekent dit dat het bedrijf ofwel zijn cashburn zal verminderen, ofwel meer contanten nodig zal hebben. Hieronder afgebeeld, kunt u zien hoe de kasposities in de loop van de tijd zijn veranderd.
Hoe goed groeit Ebusco Holding?

Het was behoorlijk verbluffend om te zien dat Ebusco Holding haar cash burn het afgelopen jaar met 336% verhoogde. Aangezien de bedrijfsopbrengsten het afgelopen jaar met maar liefst 360% zijn gestegen, is de kans groot dat de investering zal renderen. Gezien deze beide factoren zijn we niet bijzonder enthousiast over het groeiprofiel. Hoewel het verleden altijd de moeite waard is om te bestuderen, is het de toekomst die er het meest toe doet. Dus misschien wilt u een kijkje nemen in hoeveel het bedrijf naar verwachting zal groeien in de komende jaren .
Hoe moeilijk zou het zijn voor Ebusco Holding om meer geld op te halen voor groei?

Aangezien Ebusco Holding zijn cashburn heeft opgevoerd, zal de markt waarschijnlijk overwegen hoe het indien nodig meer geld kan ophalen. Het uitgeven van nieuwe aandelen of het aangaan van schulden zijn de meest gebruikelijke manieren voor een beursgenoteerde onderneming om meer geld op te halen voor haar bedrijf. Veel bedrijven geven uiteindelijk nieuwe aandelen uit om toekomstige groei te financieren. We kunnen de cash burn van een bedrijf vergelijken met zijn marktkapitalisatie om een ??idee te krijgen van hoeveel nieuwe aandelen een bedrijf zou moeten uitgeven om de activiteiten van een jaar te financieren.

De cash burn van Ebusco Holding van € 106 miljoen is ongeveer 21% van zijn marktkapitalisatie van € 500 miljoen. Dat is niet onbelangrijk, en als het bedrijf genoeg aandelen zou moeten verkopen om nog een jaar groei te financieren tegen de huidige aandelenkoers, zou je waarschijnlijk getuige zijn van een vrij kostbare verwatering.
s de cashburn van Ebusco Holding een zorg?

Hoewel de toenemende cash burn ons een beetje nerveus maakt, moeten we vermelden dat we dachten dat de omzetgroei van Ebusco Holding relatief veelbelovend was. Aandeelhouders kunnen moed putten uit het feit dat analisten voorspellen dat het break-even zal worden. Als we kijken naar de factoren die in dit korte rapport worden genoemd, denken we dat de cashburn een beetje riskant is, en het maakt ons een beetje nerveus over het aandeel. Het is belangrijk dat lezers op de hoogte zijn van de risico's die de activiteiten van het bedrijf kunnen beïnvloeden, en we hebben uitgekozen2 waarschuwingsborden voor Ebusco Holdingdie beleggers moeten weten wanneer ze in de aandelen beleggen.

finance-yahoo-com.translate.goog/news...
Ruval
1
Vindt dit altijd nietszeggende Wallstreet analyses. Vanuit de VS puur naar de cijfers kijken zonder te kijken in welke fase bedrijf zit en dat ze 2 jaar geleden al structureel winstgevend waren. Voegt niet zoveel toe voor mij. Ja er zijn risico’s, waar niet. Koop dan een bank aandeel waar je lekker solide dividend ontvangt.
Drs P.
0
quote:

Ruval schreef op 16 juni 2023 08:38:

Vindt dit altijd nietszeggende Wallstreet analyses. Vanuit de VS puur naar de cijfers kijken zonder te kijken in welke fase bedrijf zit en dat ze 2 jaar geleden al structureel winstgevend waren. Voegt niet zoveel toe voor mij. Ja er zijn risico’s, waar niet. Koop dan een bank aandeel waar je lekker solide dividend ontvangt.
dit stuk heb ik zo'n 3 maanden geleden al gelezen, het wordt blijkbaar steeds gerecycled met kleine toevoegingen.
Daarnaast vermelden ze bij alle bedrijven "2 warning signs", hier bijv. GE:

Our View

The good news is that General Electric's demonstrated ability to convert EBIT to free cash flow delights us like a fluffy puppy does a toddler. But, on a more sombre note, we are a little concerned by its level of total liabilities. When we consider the range of factors above, it looks like General Electric is pretty sensible with its use of debt. That means they are taking on a bit more risk, in the hope of boosting shareholder returns. When analysing debt levels, the balance sheet is the obvious place to start. However, not all investment risk resides within the balance sheet - far from it. For example General Electric has 2 warning signs (and 1 which is potentially serious) we think you should know about.
pipsi
0
Ik loop zelf ook niet warm van dergelijke analyses maar vond er toch ook positieve elementen in zitten, vandaar de posting op het forum.
Drs P.
1
quote:

pipsi schreef op 16 juni 2023 09:15:

Ik loop zelf ook niet warm van dergelijke analyses maar vond er toch ook positieve elementen in zitten, vandaar de posting op het forum.
precies, ik lees dagelijks de belangrijkste beleggingsberichten op YahooFinance, heb oa. aandelen GE, Tesla en Meta. Het valt me op dat deze club veel "recycling" van oude stukken doet met kleine aanpassingen en altijd met "warnings" komt zodat je hun betaalde analysis koopt:).
Ruval
0
quote:

pipsi schreef op 16 juni 2023 09:15:

Ik loop zelf ook niet warm van dergelijke analyses maar vond er toch ook positieve elementen in zitten, vandaar de posting op het forum.
Dank voor het delen!
Anoniempje
7
Ben net langs de Ebusco locatie in Venray gereden.
Hier staan op dit moment nog 23 bussen buiten die afgemonteerd moeten worden.
Er staan geen gele bussen meer bij voor Berlijn, dus ik ga er vanuit dat deze tender nu volledig is afgerond.

Twee weken geleden toen ik de foto's had geplaatst heb ik het aantal niet geteld, maar naar schatting stonden er toen 10-15 stuks meer.
Drs P.
8
quote:

Anoniempje schreef op 16 juni 2023 19:50:

Ben net langs de Ebusco locatie in Venray gereden.
Hier staan op dit moment nog 23 bussen buiten die afgemonteerd moeten worden.
Er staan geen gele bussen meer bij voor Berlijn, dus ik ga er vanuit dat deze tender nu volledig is afgerond.

Twee weken geleden toen ik de foto's had geplaatst heb ik het aantal niet geteld, maar naar schatting stonden er toen 10-15 stuks meer.
in Venray worden de 2.2's klaar gemaakt voor aflevering naar de klant, de afbouw van 3.0's gebeurt in Deurne, heb trouwens met mijn eigen ogen kunnen zien dat men mooie progressie maakt in Deurne.
Goed weekend
Ruval
1
Elrond
4
nos.nl/l/2479464

De overheid moet veel meer geld uittrekken voor verduurzaming van vervoer. Die oproep komt van de Mobiliteitsalliantie, een verbond van bedrijven en organisaties uit de vervoerssector. Daarin zitten zowel openbaarvervoerbedrijven als belangenclubs voor automobilisten en autoverkopers.
Ruval
4
voda
6
Ebusco start levering 3.0 bus

Doelstelling van 3.000 bussen per jaar.

(ABM FN-Dow Jones) Ebusco is gestart met de uitlevering van de eerste Ebusco 3.0 uit serieproductie. Dit maakte de busbouwer uit Deurne maandag bekend.

Het gaat om bussen van 12-meter, die voor mobiliteitsbedrijf Transdev de weg op gaan in de regio Hilversum.

De fabrikant maakte maandagochtend ook bekend dat de levering een nieuwe fase op weg naar een productiecapaciteit van 3.000 bussen per jaar markeert.

In de komende maanden worden de bussen gefaseerd geleverd. Door problemen in de toeleveringsketen stonden de bussen al sinds eind vorig jaar te wachten op de laatste onderdelen.

"De uitlevering van de eerste bussen uit serieproductie betekent dan ook een belangrijk kantelpunt in de opschaling van Ebusco. Het bedrijf stuurt op middellange termijn op een productiecapaciteit van 3.000 bussen per jaar", aldus de fabrikant.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
Drs P.
2
quote:

Ruval schreef op 19 juni 2023 07:51:

www.ebusco.com/nl/ebusco-start-uitlev...

Positief nieuws! Nu graag voor de zomer nog een update over 3rd party assemblage en de koers staat op € 12
als afgelopen vrijdag gemeld, ik heb met eigen ogen de significante progressie in Deurne mogen aanschouwen, it giet oan!
MOEdig Voorwaarts
0
Op zich leuk nieuws, maar ik dacht dat ze allang op een productie van één of twee bussen per dag zaten?

Dit stond althans in jaarbericht dat eind maart werd gepubliceerd:

To catch up on the delayed delivery of certain parts, two of these lines are temporarily being used for
installation of missing parts post-assembly. As of the first week of 2023 our bus assembly line and
certain parts of our casco team are working in a two-shift operation. Reaching a capacity of one bus per
day and further growing towards a capacity of two buses per day is expected in the course of the second
quarter of this year.


Maar goed, de markt zal het wel positief oppakken.

In ieder geval goed dat Ebusco weer eens iets van zich laat horen.
Drs P.
2
quote:

MOEdig Voorwaarts schreef op 19 juni 2023 08:48:

Op zich leuk nieuws, maar ik dacht dat ze allang op een productie van één of twee bussen per dag zaten?

Dit stond althans in jaarbericht dat eind maart werd gepubliceerd:

To catch up on the delayed delivery of certain parts, two of these lines are temporarily being used for
installation of missing parts post-assembly. As of the first week of 2023 our bus assembly line and
certain parts of our casco team are working in a two-shift operation. Reaching a capacity of one bus per
day and further growing towards a capacity of two buses per day is expected in the course of the second
quarter of this year.


Maar goed, de markt zal het wel positief oppakken.

In ieder geval goed dat Ebusco weer eens iets van zich laat horen.
het woord "serieproductie" is key, men heeft door hun PMO (ao. supply chain/ bill of material delta's) en continuous improvement de serieproductie als flow nu gereed incl. alle mallen/ extra machines om het vezel te maken etc, dat betekent dat de 3.0 geen "project build" meer is, maar gestandaardiseerde productie zodat je snel kunt opschalen en belangrijk dit standard work/process dupliceren naar bijv. Rouen of gedeelte vd productie naar 3rd party assemblage.
Ruval
2
Koers beweegt er nauwelijks op maar ik heb er zelf weer 1.000 bijgesprokkeld. Voor de zomer volgt er concreet nieuws over nieuwe 3rd party assemblage partner. De zomer start in het Zuiden op 15 juli dus nog 4 weken te gaan. Ik verwacht dat dat bericht (afhankelijk van aantallen bussen waar het om gaat) de koers in hogere regionen zet
8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 30 apr 2024 17:35
Koers 2,818
Verschil -0,164 (-5,50%)
Hoog 3,056
Laag 2,800
Volume 301.781
Volume gemiddeld 336.810
Volume gisteren 271.316

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront