TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom juli 2023

460 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 19 20 21 22 23 » | Laatste
Wereldbelegger
1
de dag die je wist dat zou komen

Tomtom stopt met website en app voor sporthorloges

TomTom stopt met zijn app en website voor sporthorloges. Het Nederlandse bedrijf maakt de sporthorloges al zes jaar niet meer, maar ondersteunde klanten nog wel met de backend. Nu is het gebruik drastisch afgenomen en stopt TomTom daarmee.

De website, de app en het desktopprogramma werken daardoor vanaf eind september niet meer, zegt TomTom. Het bedrijf verwijdert dan ook de gegevens die gekoppeld zijn aan de accounts, waaronder de geschiedenis van activiteit. De horloges houden de mogelijkheid om activiteit offline in te zien en wellicht synchroniseert dat in eerste instantie wel nog met de mobiele app, maar er is geen synchronisatie meer met servers.

TomTom stopt met de dienst omdat de activiteit op het platform al jaren afneemt. TomTom stopte in 2017 met sporthorloges, maar hield de backend voor synchronisatie van gegevens nog wel online. Omdat er steeds minder TomTom-horloges in actief gebruik zijn, heeft het bedrijf nu besloten om de hele dienst stop te zetten. Het bedrijf noemt geen exacte datum, maar zegt dat de stekker er 'eind september' uit gaat. TomTom richt zich al jaren meer op software en het aanleveren van kaartdata aan andere bedrijven.

tweakers.net/nieuws/211400/tomtom-sto...
tatje
0
Alfen geen dividend wel winst.

Alfen laat weten dat beleggers op de middellange termijn niet op dividend hoeven te rekenen. Alle opbrengsten worden geherinvesteerd in het bedrijf, waarbij de nadruk ligt op het realiseren van autonome groei.

WINST PER AANDEEL * PAYOUT RATIO DIVIDEND
2025 € 5,00 TAX 0 % € 0,00 TAX
2024 € 4,00 TAX 0 % € 0,00 TAX
2023 € 3,00 TAX 0 % € 0,00 TAX
2022 € 2,44 0 % € 0,00 koers eind 2022 82,57 ( tatje )
2021 € 0,99 0 % € 0,00 koers eind 2021 80,00
2020 € 0,57 0 % € 0,00 koers eind 2020 93,50
2019 € 0,28 0 % € 0,00 koers eind 2019 16,22
2018 €-0,01 0 % € 0,00 koers eind 2018 12,55
2017 € 0,09 0 % € 0,00
* Basic earnings per share

Je ziet het een echte koersstijging is afhankelijk van winst per aandeel en eventueel dividend.

Alleen winst zonder dividend kan een flinke koersstijging laten zien.

Tom Tom geen winst per aandeel en geen dividend , dus een koers die tussen de 6 en 9 blijft schommelen.

Maar neem je Alfen 2020 WPA 0,57 euro en een koers van 93,50

Momenteel is de koers van Alfen 63 euro want er is wat tegen wind .

Ik verwacht in 2025 een WPA bij Tom Tom van zeker 60 cent :-)

Wielerpakje aan, want ik moet vanmiddag klimmen :-)

(ABM FN-Dow Jones) Berenberg heeft maandag het koersdoel voor Alfen verlaagd van 105,00 naar 86,00 euro bij handhaving van het koopadvies. 5 juni 2023

De analisten van de zakenbank hebben hun waarderingsmodel bijgewerkt. Door een veranderende omzetmix voorziet Berenberg margedruk in de komende jaren. De zakenbank verlaagde ook de taxaties voor de vrije kasstroom.

gelukkig zitten analisten in een afgesloten hok :-)
tatje
0
Zorgvuldigheid

De IEX dec 2022
(ABM FN-Dow Jones) ABN AMRO Oddo heeft het koersdoel voor TomTom verlaagd van 12,00 naar 10,00 euro, maar handhaaft het Outperform advies. Dit bleek vrijdag uit een rapport van analist Wim Gille.

De analist schrijft de koersdoelverlaging toe aan een lagere winstgevendheid en hogere kapitaalkosten.

Echter ik zoek me rot heeft de IEX dit vergeten.

ABN AMRO - ODDO BHF Wim Gille 30-May-23 € 11.00 Buy

Staat op de TT side en is hier bekend.

Hier wel :-)
Kuiken
0
TOMTOM KOESTERT EIGEN PERSONEEL, DIT VERSCHIJNT NET:

TomTom is helping its people find their place in the world with their newest rewards

Christian Lynn
Staff Writer
Jul 05, 2023 · 4 min read

TomTom has made an announcement: it’s launched a new set of benefits. And these benefits fall under two principles. These are Grow and develop and Support for your whole self.

Grow and develop promises additional investment in each TomTom’er’s future. If you join TomTom, the intention is for it to feel like more than just a place to complete your work. With these benefits, you can fulfil your personal objectives with TomTom’s backing.
Next is Support for your whole self. This puts the emphasis on everything outside of work. Time is what’s being given. The time to spend with your new family members. Time to commit to causes that matter to you. It’s not only your work ambitions that are prioritized. TomTom wants to support you in your personal journeys as well.
In a recent interview, I spoke with Arne-Christian van der Tang, Chief Human Resources Officer on these new benefits. He described the inspiration behind them. “With the new rewards, we went back to what’s important to us – creating an environment where you can achieve the things you want to, not only from a professional perspective but also your personal life. Wherever you want to have the most impact.”
He said he wanted the benefits to help TomTom’ers “own their career development but also their own time, which leads to new opportunities down the road.”
More than that, Arne-Christian talked openly about his own experiences. “Say your family member or friend is sick, and I’ve experienced this myself. You need the flexibility to take the time to care for people close to you. I’m grateful that TomTom gave this to me and I’m happy that TomTom’ers will continue benefitting from this in the same way.”
What benefits do the principles provide?
Grow and develop
Wherever a TomTom’er wants to be in a week, month or year, the Grow and develop benefits give them the space to improve their skills and gain experience that will make their personal vision of the future happen.
Each TomTom’er receives a personal development budget. They can use this to invest in courses, learning resources or education to gain qualifications – anything that turns their aspirations into a reality.
Time can also be booked off work for professional development. Flexibility is in their hands. They choose what days they want to commit to growing in the areas they prioritize.
TomTom’ers work from different countries around the world: the Netherlands, India, Belgium, Germany, Poland and more. Plus, 5% of TomTom’ers work remotely and that number is growing. TomTom wants to keep the connection between teams strong. For this, teams will also get a budget that allows them to come together at least once a year, to focus, work, collaborate and of course, have some fun.
So, at least once a year, no matter the working location, there’s a dedicated budget to bring everyone together to focus and collaborate.
Support for your whole self
To support TomTom’ers with their families, hobbies and personal projects, TomTom has introduced the Support for your whole self benefits. These are designed to help people find their impact in their whole life, both personally and professionally. Firstly, TomTom introduced the new parental leave benefit. This came from a clear problem: not everyone receives the same support in their country of employment. TomTom identified this problem, improving its offering so everyone receives a consistent amount of parental leave. Now, anyone can enjoy those early moments together.
Then there’s the time off that can be taken for the things that matter outside of work. TomTom calls this “We Care,” and it includes additional days that can be booked for volunteering and care. Charity work or caring for a family member in need are both ways that TomTom’ers can use this benefit. The last benefit outlined is flexible public holidays. With a workforce made up of people from all over the globe, TomTom is allowing up to two days to be switched out for a holiday that means more personally (like Eid), or even just another day (perhaps a family member’s birthday?).
This announcement makes one thing clear. Giving its people time and flexibility will continue to be a priority for TomTom.
Kuiken
1
Ja, ik zit stevig in Tomtom en JA ik ben negativisme zat. in deze omgeving is TT actief. Dir gaat over de eisen die in nabije toekomst aan wegtransport wordt gesteld:

05 juli 2023 Partnernieuws Alfa Accountants en Adviseurs
Whitepaper Alfa en Greenaumatic brengt helderheid in verwachte CO2-beprijzing transport


Er wordt al jaren over gesproken: over een prijskaartje hangen aan de CO2-uitstoot van transportondernemers. De meest gehoorde prognose voor het invoeren van CO2-beprijzing is 2027. Vier jaar lijkt nog een zee van tijd. Maar die tijd hebben ondernemers in de transportsector hard nodig om zich erop voor ter bereiden. Dat is de conclusie van een white paper die Alfa Accountants en Adviseurs en Greenaumatic samen hebben opgesteld.

‘Transport in transitie: wanneer verandert u?’ is de veelzeggende titel. Veelzeggend, omdat het businessmodel van veel transportondernemers er nog lang niet op is voorbereid. De impact van een eventuele prijskaartje aan CO2-uitstoot is onverwacht groot. Alfa en Greenaumatic becijferen die impact tussen 4 en 8 procent van de omzet. Het is een zorgwekkend percentage in een sector die rekent met gemiddelde marges van slechts 2 tot 5 procent. De constatering kan zijn dat één op de vijf vervoerders onder de huidige omstandigheden de invoering van een beprijzing niet overleeft. Tenzij de meerkosten kunnen worden afgewenteld op de klant.

Keten wordt kritischer

Niet alleen wet- en regelgeving dwingt ondernemers vooruit te kijken. Ook opdrachtgevers worden kritischer, net als de gehele keten waarvan een transporteur deel van uitmaakt. Die partijen kunnen hun keuze voor een vervoerder laten afhangen van de duurzame inspanningen van een transporteur.

CO2-impactscan geeft inzicht

Om de consequenties van CO2-beprijzing in kaart te brengen heeft Alfa samen met Greenaumatic de CO2-impactscan ontwikkeld. Die geeft inzicht in de huidige status van een bedrijf. In de whitepaper is ook een benchmark te vinden die zowel de relatieve als de absolute uitstoot van bedrijven in vier categorieën in beeld brengt. Ondernemers op zoek naar oplossingen worden in de whitepaper alvast op weg geholpen met slimme tips en adviezen. Met ’10 knoppen om aan te draaien’ hebben ondernemers mogelijkheden genoeg om zich goed voor te bereiden.

‘Transportaccountant van Nederland’

Alfa werkt al enige jaren samen met Greenaumatic. Met zo’n 400 transportondernemers op de klantenlijst is Alfa uitgegroeid tot de ‘transportaccountant’ van Nederland. Greenaumatic maakt gebruik van data om ondernemers richting een groenere bedrijfsvoering te loodsen. De samenwerking heeft al eerder geleid tot een pilot om ondernemers bewust te maken van het belang van ESG-rapportages, de Environmental Social Governance reportages.
Chela
0
Zeg maar het Rijnlands model op de werkvloer.
De aandeelhouder staat erbij en kijkt ernaar.
Kuiken
0
nieuwsbrief change.inc:

Deze techniek geeft elektrische auto's meer ruimte voor batterijen én een grotere actieradius

Het Britse Protean Electric ontwikkelt motoren voor elektrische auto's die precies in de wielen passen. Daardoor blijft er meer ruimte over voor batterijen, waardoor de auto een langere afstand kan afleggen. Is dit de nieuwe manier van bouwen?
DSC4422 2
ROMY DE WEERT
03 juli 2023, 10:59
NEVS Emily GT 2
De Emily GT wordt aangedreven door vier elektromoten in de wielen, waardoor er een groter batterijpakket in de auto past. | Credit: NEVS
Oud-medewerkers van Saab hebben in tien maanden een nieuwe elektrische auto uit de grond gestampt. Ze ontwikkelden de Emily GT van NEVS, een Zweedse autofabrikant die recent in winterslaap is gegaan. Hoewel de fabrikant even niet meer produceert, is de techniek van de Emily GT opvallend. De auto heeft geen elektromotoren in de voor- of achteras, maar vier elektromotoren in de wielen.
Bijna 1.000 kilometer op een volle batterij

Doordat de elektromotoren in de wielen liggen is er veel meer ruimte in de auto voor het accupakket. In de Emily GT ligt een batterij van 174 kilowattuur. Op een volle lading kun je daarmee 965 kilometer mee afleggen.
De motoren zijn verwerkt in de 18-inchwielen. Elk wiel heeft een motor met alle geïntegreerde onderdelen die nodig zijn om de auto aan te sturen. Hoe groter het wiel, hoe meer power de motor heeft. En omdat de motor in de wielen zit, kun die bijna direct de kracht leveren die nodig is om de auto in beweging te brengen.
In-wheel aandrijfsysteem

De techniek, in-wheel electric motor, is niet geheel nieuw. Al in 1900 ontwikkelde Porsche de Lohner Porsche, waarbij de elektrische wielaandrijving werd toegepast. Toch sneuvelde het idee weer. Het Britse Protean Electric is een van de bedrijven die vandaag de dag de elektrische wielaandrijving ontwikkelt.
Andrew Whitehead, CEO van Protean Electric, zegt tegen TopGear dat het ook de aandrijvingen ontwikkelt voor andere voertuigen, zoals militaire 8-tonners of Landrovers. “In de Emily GT ligt het accupakket onder de zitplaatsen, wat gebruikelijk is in elektrische auto’s. Maar in dit voertuig is er ook nog ruimte voor batterijen tussen de wielen. Daardoor kunnen we bijna 1.000 kilometer afleggen op een volle batterij.”
Meer lezen?

Opmerkelijk: Amerikaanse start-up presenteert elektrische vliegende auto
Ford vraagt patent aan voor dakaccu om bereik van elektrische auto's te vergroten
Nederlands stel rijdt rondje Afrika met elektrische auto en eigen zonnepanelen
Kuiken
0
Door Jasperien van Weerdt op woensdag 5 juli 2023
Views: 543
Meerderheid beleggers verwacht inhaalslag small- en midcaps

Small- en midcapaandelen bleven afgelopen jaar achter bij largecaps. Maar de meerderheid van de particuliere beleggers in Nederland en België verwacht dat ze een inhaalslag gaan maken. Dat blijkt uit een meting van IEX onder 1.357 Nederlandse en 331 Belgische beleggers.

De AEX-index is in het eerste halfjaar met maar liefst 12,3% opgelopen. Dat is een groot verschil ten opzichte van de AScX, die bleef steken op de plus van 4,9% en de AMX, die zelfs met 3,6% daalde.

Het is een trend die vorig jaar al werd ingezet. Een mogelijke verklaring hiervoor is dat techbedrijven minder dominant aanwezig zijn in de small- en midcap-indexen, in tegenstelling tot de techzware AEX-index. Juist techreuzen, zoals de drie chipfondsen en Adyen, hebben het afgelopen halfjaar goed gedaan. Ook de trek naar kwaliteitsaandelen kan small- en midcapaandelen op een achterstand hebben gezet.

Inhaalslag in het verschiet?
IEX was benieuwd of beleggers verwachten dat deze achterblijvers een inhaalslag zullen maken. Ja, verwacht een meerderheid.

Van de Nederlandse beleggers denkt 58,9% dat small- en midcapaandelen de achterstand zullen inlopen.

Van de 331 Belgische beleggers is dat een nog groter deel: 63,9%:

'Aandelen worden de meest winstgevende beleggingscategorie'
De redactie van IEX wilde ook weten van welke beleggingscategorie beleggers het komende halfjaar het hoogste rendement verwachten. Ook hierin zijn Nederlandse en Belgische beleggers opvallend eensgezind: meer dan twee derde denkt dat aandelen de kar zullen trekken.

Obligaties, grondstoffen en vastgoed volgen op ruime afstand.

Opvallend is dat Nederlandse beleggers iets enthousiaster zijn over cryptovaluta.

Zal techsector ook in het tweede halfjaar outperformen?
Over de vraag of techaandelen ook in de tweede jaarhelft de markt zullen verslaan, zijn de meningen verdeeld. Een nipte minderheid van de Nederlandse beleggers (47%) en iets meer dan de helft van de Belgische belegger (53%) verwacht dat de techsector wederom de kar zal trekken. Dat is dus een dubbeltje op zijn kant.

Belgische beleggers zijn optimistischer. 56,5% denkt dat dit een betere jaarhelft wordt voor de Bel20 dan de eerste zes maanden van dit jaar. Slechts 17,8% denkt dat de Bel20 nog verder zal dalen.

Hierbij moet u wel bedenken dat de Bel20 dit jaar behoorlijk uit de pas loopt bij andere indexen in Europa en de VS. De index staat YTD ruim 3% in de min, terwijl elders dubbelcijferige rendementen zijn gemaakt. Ligt er daadwerkelijk een inhaalslag op de loer? We gaan het zien.
minofmeer
0
De Chinese EV's.

Wie heeft er al enig inzicht in de Map's die in Chinese auto's geleverd worden?
Gezien de huidige 'gevoeligheid' tussen het westen en oosten, lijkt het me voor de hand liggen dat het Westen
geen 'Maps' vanuit het oosten tolereert. Volvo/Polestar en hun Chinese compagnons zouden met Google samen kunnen werken. Maar de rest? Kan een eigenaar zelf bepalen welke map hij in zijn Chinese auto zet?
Zijn de Map makers beducht, dat de data ge(mis)bruikt kunnen worden door het oosten?
tatje
2
Ja, ik zit stevig in Tomtom en JA ik ben negativisme zat.

Ja kuiken, ik ben ook positief en niet zo n beetje.
Ook vol in TT .

Heb al vaker gevraagd, hoe zouden jullie TT leiden.
Niet de 18,50 in 2016 bij verkoop in delen, maar daarna.

Heb de AVA 2023 waar jij bent geweest, al tig maal gelezen.

Mijn conclusie, TT met Amazon Meta en Microsoft versus Google, de rest is kansloos.
Apple, denk alleen voor de eigen produkten en misschien !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Stel je voor het was Here met Amazon Meta en Microsoft, dan werd TT helemaal met de grond gelijk gemaakt.

De pessimisten wilden ons zien als optimisten .

Ik werk alleen met berichten en uitspraken van TT zelf.

Ik vind mezelf een realist.

Kan altijd een 2e 2020 gebeuren !

Taco op de CMD.

. So, I think,
to answer it in 2024, we will make profits and I think it will be a single-digit – probably a low single-digit
percentage. And the real increase will come the year after.

Mijn berekeningen 24 en 25 zijn bijna een kopie.

Kan altijd weer een kink in de kabel komen.

Ik verwacht dus 2023 niets en 2024 een beetje en vanaf 2025 de oerknal.
vreemdvermogen
0
dachthetniet
1
Ach ja je zal maar jaren achter elkaar hetzelfde scenario schetsen maar alleen de jaren waarin het zich allemaal zou moeten afspelen veranderen.
Biofoed
7
quote:

dachthetniet schreef op 5 juli 2023 16:32:

Ach ja je zal maar jaren achter elkaar hetzelfde scenario schetsen maar alleen de jaren waarin het zich allemaal zou moeten afspelen veranderen.
Kijk, kijk, de eerste dag dat we naar beneden gaan deze maand en daar bent u weer....

Altijd zonde natuurlijk om zo een daling met ruim 2,7% door iets meer dan 116.000 aandelen voorbij te laten gaan zonder uw inhoudelijke commentaar met ons te delen.

Ik hoop dat u vannacht een goede nachtrust hebt nu het de analytische shorters met veel vestzak-broekzak transacties is gelukt de koers weer onder de €7 te brengen met de complimenten van HG en mededirecteuren. Er moeten voor 2025 nog wat aandeeltjes uit de freefloat worden gehaald dus wordt zeker vervolgd....
tatje
2
sluit me voor 100% aan, bij Biofoed.

De vrienden van MB, kan er zo 15 opnoemen.

Bij een stijgende koers moet je ze zoeken met een lampje
Bij een dalende koers komen ze vanzelf.

Kan ze gerust stellen, dit jaar zullen we een ebit hebben van tussen - 20 en - 35

Heb dachthetniet een duimpje gegeven, zo to the point en inhoudelijk beren sterk.

Woorden schieten me tekort, wat een kanjer.
dachthetniet
3
Je bedoelt te zeggen dat er bij een daling wederom bijzonder veel lange lappen nietszeggende teksten voorbij komen van mensen die de worst wederom verhangen. Mensen die zich al een krappe 10 jaar bijna dagelijks bezig houden met een forum van een fonds dat letterlijk dood geld is. En dat natuurlijk allemaal zonder enig belang. Best wel bijzonder dat de berekeningen en opstellen op een dag als vandaag ongeveer het 10 voudige was tov de vorige dagen zo niet weken. En dan de felheid waarmee men hier reageert geeft ook te denken.

Maar goed de optimist in tomtom is een echte onbezoldigde die-hard. Dat is ook wat waard. Niet veel maar wel iets.

Wanneer gaan jullie ras optimisten weer zeggen dat ‘we’ de 7 nooit meer gaan zien?

Oh en zit tesla al in de pocket? Daar wordt al een tijdje op gewacht. Een soort van reddende engel.
460 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 19 20 21 22 23 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 5,780
Verschil +0,205 (+3,68%)
Hoog 5,820
Laag 5,600
Volume 475.734
Volume gemiddeld 327.601
Volume gisteren 419.134

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront