TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom juli 2023

460 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 19 20 21 22 23 » | Laatste
Benjamin G.
1
Inderdaad goede reactie van Tatje. Goed onderbouwd. Goed inzicht.

TomTom hoeft slechts 1 miljard omzet te halen om ons allen heel gelukkig te maken. Dat is in deze grote miljarden markt, zoals door sommigen genoemd, een schijntje.

Benieuwd naar de cijfers vrijdag. Verwacht 20% groei automotive over het gehele jaar en 9% voor location technology over het gehele jaar. Doen ze het beter dan schrijven ze volgend jaar zwarte cijfers doen ze het minder dan wordt het 2025 of verder.
nr36
2
Goldman Sachs Group Inc., The - TomTom N.V. - Amsterdam

Hieronder vindt u informatie uit het register substantiële deelnemingen en bruto shortposities. Deze informatie is door de organisatie verstrekt.

Datum meldingsplicht 05 jul 2023
Meldingsplichtige Goldman Sachs Group Inc., The
Uitgevende instelling TomTom N.V.
Inschrijving handelsregister 34224566
Plaats Amsterdam
Vorige register resultaat
Volgende register resultaat
Verdeling in aantallen (longpositie)
Soort aandeel Aantal aandelen Aantal stemmen Kapitaalbelang Stemrecht Wijze van beschikken Afwikkeling
Gewoon aandeel 734.760,00 734.760,00 Reëel Reëel Middellijk
(Goldman Sachs & Co. LLC) Fysieke levering
American Depository Receipt 150,00 150,00 Reëel Reëel Middellijk
(Goldman Sachs & Co. LLC) Fysieke levering
Gewoon aandeel 2.351.616,00 2.351.616,00 Potentieel Potentieel Middellijk
(Goldman Sachs International) Fysieke levering
Gewoon aandeel 14.360,00 14.360,00 Reëel Reëel Middellijk
(Goldman Sachs Asset Management Holdings B.V.) Fysieke levering
Gewoon aandeel 1.318,00 1.318,00 Reëel Reëel Middellijk
(Goldman Sachs Bank Europe SE) Fysieke levering
Gewoon aandeel 20.420,00 20.420,00 Potentieel Potentieel Middellijk
(Goldman Sachs & Co. LLC) Fysieke levering
Swap 1.005.418,00 1.005.418,00 Potentieel Potentieel Middellijk
(Goldman Sachs International) In contanten
Gewoon aandeel 728,00 728,00 Potentieel Potentieel Middellijk
(Goldman Sachs Bank Europe SE) Fysieke levering
Procentuele verdeling (longpositie)
Soort aandeel Totale deelneming Rechtstreeks reëel Rechtstreeks potentieel Middellijk reëel Middellijk potentieel
Kapitaalbelang 3,12 % 0,00 % 0,00 % 0,57 % 2,55 %
Stemrecht 3,12 % 0,00 % 0,00 % 0,57 % 2,55 %

Datum laatste update: 11 juli 2023
Wereldbelegger
0
Volgens AFM - deelname kan meer zijn door onder melding-verplichting percentages te blijven.

Teslin
Soort aandeel Totale deelneming Rechtstreeks reëel Rechtstreeks potentieel Middellijk reëel Middellijk potentieel
Kapitaalbelang 5,01% 5,01% 0,00% 0,00% 0,00%
Stemrecht 5,01% 5,01% 0,00% 0,00% 0,00%

BlackRock Inc
Soort aandeel Totale deelneming Rechtstreeks reëel Rechtstreeks potentieel Middellijk reëel Middellijk potentieel
Kapitaalbelang 3,22% 0,00% 0,00% 2,97% 0,26%
Stemrecht 3,36% 0,00% 0,00% 2,99% 0,37%

Goldman Sachs Group Inc
Soort aandeel Totale deelneming Rechtstreeks reëel Rechtstreeks potentieel Middellijk reëel Middellijk potentieel
Kapitaalbelang 3,12% 0,00% 0,00% 0,57% 2,55%
Stemrecht 3,12% 0,00% 0,00% 0,57% 2,55%
tatje
2
AVA 2023
Harold Goddijn
Ja, en in de verkooporganisatie. Ook daar hebben wij belangrijke stappen gezet afgelopen jaar, zodat wij
in die Enterprise markt nadrukkelijker aanwezig zijn. Dan de groei van het marktaandeel in de VS
(Verenigde Staten). Dat is er. Wij zitten aan tafel met nieuwe klanten die we nu ook aan het ‘shippen’ zijn.
Klanten die hard aan het groeien zijn, veel harder dan het gemiddelde in de VS en dat leidt bij ons tot
marktaandeel groei in de Verenigde Staten.
De heer Reiff
Zijn dat bestaande klanten of nieuwe klanten?
Harold Goddijn
Dat is Stellantis uiteraard. Zij hebben ook Chrysler als merk en allerlei andere Amerikaanse merken. Daar
komen we langzaam maar zeker in steeds meer modellen terecht, dus dat leidt tot groei. Daarnaast hebben
we nog een grote klant die erg hard aan het groeien is, waarvan ik de naam niet met u kan delen. Die ook
zorgt voor groei in dat segment.

Wat zegt Harold nu:
Een nieuwe klant die we nu ook shippen ( bedienen ) en die veel harder groeit dan de markt.

Tijdens de AVA van 2022 noemde Harold Tesla en op de AVA 2023 noemde hij Tesla nergens.
Harold Goddijn
China is niet echt onze markt, dat is voor de Chinezen. Dat land is zo ingericht dat we daar geen
geld mogen verdienen. Maar in Scandinavië, en Tesla is natuurlijk ook een belangrijke klant van
ons, die zie je groeien en we groeien daar ook in mee.

Mijn mening:

Wie groeit er in de VS harder dan de markt.
Ik kan er maar 1 verzinnen : Tesla.
tatje
2
Wereldbelegger
0
Volgens onze Amerikaanse vrienden die de top25 investeerders in TT bijhouden
heeft er een verschuiving plaats gevonden in de afgelopen week.
Een toename van 171.402 aandelen is gemeld door één of meerdere grootinvesteerders.

De stand is nu:
% owners Shares
19,6% Institutions 25.227.775
28,8% General Public 37.025.727
51,5% Individual Insiders 66.234.823
Wereldbelegger
0
1 op de 10 nieuwe elektrische auto’s is Chinees
Chinese fabrikanten veroveren in sneltempo marktaandeel in Europa. In de afgelopen maanden was dat al bijna 10 procent. Dat blijkt uit onderzoek van de Duitse automarktanalist Matthias Schmidt. “Chinese fabrikanten krijgen Europese automakers in een wurggreep”, concludeert hij.

Vooral MG en Polestar - twee Westers klinkende namen die op en top Chinees zijn - doen het goed. Maar ook autoconcern BYD, dat staat voor Build Your Dreams, timmert aan de weg. BYD is sinds het eerste kwartaal de grootste autofabrikant in China. Volkswagen was de afgelopen vijftien jaar de bestverkopende autofabrikant in China met een marktaandeel van meer dan 15 procent, maar de klad zit erin. Chinezen kopen steeds meer elektrische auto’s en de Chinezen zelf worden steeds beter in de productie daarvan.

De Chinese automarkt is met meer 2 miljoen nieuwe auto’s per maand twee keer zo groot als de Europese. Ongeveer een derde van alle nieuwe auto’s die in China worden verkocht, is volledig elektrisch.

www.hln.be/mobiliteit/1-op-de-10-nieu...
Wereldbelegger
0
Vol in de aanval
De Europese autoindustrie krijgt het zwaar. China is vol in de aanval vanuit het oosten en Tesla beukt vanuit het westen. De Amerikaanse automaker breekt verkooprecords als gevolg van forse prijsverlagingen. Een Tesla Model 3 bijvoorbeeld kost nu 10.000 euro minder dan in december.

automarktanalist Matthias Schmidt: “Tesla is extreem roofzuchtig op de markt. Fabrikanten die zich zorgen moeten maken, zijn massamerken van Stellantis (onder andere Peugeot, Citroen en Fiat) en Renault. Zij voelen de concurrentie van de Chinese auto’s bij hun goedkopere modellen en van Tesla bijna hun duurdere elektrische auto’s. Deze merken gaan echt klappen krijgen.” Premium merken als BMW en Audi die met modellen al boven de prijzen van Tesla zaten, merken minder van de prijzenslag die Tesla ontketende.

www.hln.be/mobiliteit/1-op-de-10-nieu...
vanmaarsum
1
Dus Goldman Sachs bouwt een week voor de cijfers een belang op van 3%…….

quote:

Wereldbelegger schreef op 11 juli 2023 08:34:

Volgens AFM - deelname kan meer zijn door onder melding-verplichting percentages te blijven.

Teslin
Soort aandeel Totale deelneming Rechtstreeks reëel Rechtstreeks potentieel Middellijk reëel Middellijk potentieel
Kapitaalbelang 5,01% 5,01% 0,00% 0,00% 0,00%
Stemrecht 5,01% 5,01% 0,00% 0,00% 0,00%

BlackRock Inc
Soort aandeel Totale deelneming Rechtstreeks reëel Rechtstreeks potentieel Middellijk reëel Middellijk potentieel
Kapitaalbelang 3,22% 0,00% 0,00% 2,97% 0,26%
Stemrecht 3,36% 0,00% 0,00% 2,99% 0,37%

Goldman Sachs Group Inc
Soort aandeel Totale deelneming Rechtstreeks reëel Rechtstreeks potentieel Middellijk reëel Middellijk potentieel
Kapitaalbelang 3,12% 0,00% 0,00% 0,57% 2,55%
Stemrecht 3,12% 0,00% 0,00% 0,57% 2,55%
dachthetniet
0
Broekzak-vestzak. Want bij het normale kopen in de markt van 3% vd aandelen zou je een vrij stevige stijging hebben gezien. Allemaal binnen het HG en consorten spel.
Wereldbelegger
0
Voor een deel klanten partners van TomTom

Europese autofabrikanten pessimistisch over hun toekomst
Uit een onderzoek blijkt dat Europese autofabrikanten nogal pessimistisch zijn over hun economische toekomst. Ze zijn zich blijkbaar bewust van de zwakte van de Europese economie, maar ook van de bedreigingen vanuit China en Tesla.

Tot nu toe kunnen we niet zeggen dat de Europese auto-industrie aan zichzelf twijfelt. Sterker nog, de westerse fabrikanten lijken hun gang te gaan zonder echt aandacht te besteden aan de bedreigingen waarmee ze worden geconfronteerd. Toch waarschuwen veel waarnemers regelmatig dat Europese fabrikanten niet genoeg aandacht besteden aan de bedreigingen vanuit China. Ze blijven bijvoorbeeld zweren bij “gedeeltelijke” winstgevendheid, terwijl de rest van de wereld overschakelt op een logica van volumes om de prijs van elektrische auto’s te verlagen.

gocar.be/nl/autonieuws/auto-industrie...
nr36
0
Cybercriminelen krijgen toegang tot gegevens TomTom
ANP
11 juli 2023 15:54
ECONOMIE
Cybercriminelen hebben zichzelf toegang kunnen verschaffen tot gegevens van navigatiebedrijf TomTom. Dat gebeurde bij het softwareplatform MOVEit, dat bedrijven gebruiken voor het digitaal versturen van bestanden. Volgens een woordvoerder van het Nederlandse bedrijf is „de deur gesloten” en zijn er geen gegevens buitgemaakt die „negatieve materiële impact kunnen hebben voor TomTom of zijn klanten”.
Die beperkte impact blijkt uit onderzoek van externe cybersecurity-experts, zegt de woordvoerder. TomTom weigert verder in te gaan op de vraag tot wat voor soort gegevens de hackers toegang hebben gehad. Het bedrijf heeft melding gedaan van het lek bij toezichthouders.

Cybersecurity-adviseur FalconFeeds meldde eerder op Twitter dat hackersgroep CL0P een geslaagde aanval op TomTom-gegevens had geclaimd. Die Russischtalige groepering beweerde toegang te hebben gekregen tot 82 gigabyte aan bedrijfsgegevens.

Die groepering zit vermoedelijk achter meer aanvallen via een zwakke plek binnen MOVEit. Zo meldden luchtvaartmaatschappij British Airways, omroep BBC en drogisterijketen Boots een datalek als gevolg van de inbraak bij die dienst. In Nederland waarschuwde de uitbater van vakantiepark Landal klanten dat hun persoonsgegevens mogelijk zijn gelekt door een aanval op MOVEit.
vreemdvermogen
4
Lastig hoor om je te beschermen tegen cyber criminelen. Maar de chinezen kunnen ongehinderd de Westerse maatschappij betreden met auto's vol met spionage apparatuur. Omgekeerd is dat niet mogelijk. Baidu Huawei bieden geen toegang tot de Chineze samenleving. Zegt mij genoeg. Een totaal verbod op Chinese automobielen is het juiste antwoord.
beursbeurs
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 11 juli 2023 08:34:

Volgens AFM - deelname kan meer zijn door onder melding-verplichting percentages te blijven.

Teslin
Soort aandeel Totale deelneming Rechtstreeks reëel Rechtstreeks potentieel Middellijk reëel Middellijk potentieel
Kapitaalbelang 5,01% 5,01% 0,00% 0,00% 0,00%
Stemrecht 5,01% 5,01% 0,00% 0,00% 0,00%

BlackRock Inc
Soort aandeel Totale deelneming Rechtstreeks reëel Rechtstreeks potentieel Middellijk reëel Middellijk potentieel
Kapitaalbelang 3,22% 0,00% 0,00% 2,97% 0,26%
Stemrecht 3,36% 0,00% 0,00% 2,99% 0,37%

Goldman Sachs Group Inc
Soort aandeel Totale deelneming Rechtstreeks reëel Rechtstreeks potentieel Middellijk reëel Middellijk potentieel
Kapitaalbelang 3,12% 0,00% 0,00% 0,57% 2,55%
Stemrecht 3,12% 0,00% 0,00% 0,57% 2,55%
Hoort DNB niet in dit overzicht?
picklejuicer
0
"Die Russischtalige groepering beweerde toegang te hebben gekregen tot 82 gigabyte aan bedrijfsgegevens."

Ben erg benieuwd of die gegevens ergens publiek online komen en of er nog wat spannends tussen zit.
Wereldbelegger
0
Met dank aan beursbeurs die het ontbreken van DNB aanstipte

Volgens AFM - deelname kan meer zijn door onder melding-verplichting percentages te blijven.

DNB Asset Management AS
Soort aandeel Totale deelneming Rechtstreeks reëel Rechtstreeks potentieel Middellijk reëel Middellijk potentieel
Kapitaalbelang 5,10% 5,10% 0,00% 0,00% 0,00%
Stemrecht 5,10% 5,10% 0,00% 0,00% 0,00%

Teslin
Soort aandeel Totale deelneming Rechtstreeks reëel Rechtstreeks potentieel Middellijk reëel Middellijk potentieel
Kapitaalbelang 5,01% 5,01% 0,00% 0,00% 0,00%
Stemrecht 5,01% 5,01% 0,00% 0,00% 0,00%

BlackRock Inc

Soort aandeel Totale deelneming Rechtstreeks reëel Rechtstreeks potentieel Middellijk reëel Middellijk potentieel
Kapitaalbelang 3,22% 0,00% 0,00% 2,97% 0,26%
Stemrecht 3,36% 0,00% 0,00% 2,99% 0,37%

Goldman Sachs Group Inc
Soort aandeel Totale deelneming Rechtstreeks reëel Rechtstreeks potentieel Middellijk reëel Middellijk potentieel
Kapitaalbelang 3,12% 0,00% 0,00% 0,57% 2,55%
Stemrecht 3,12% 0,00% 0,00% 0,57% 2,55%

Ook niet onbelangrijk:
John H. de Mol 5,15%
nr36
0
MAJOR SHAREHOLDERS STRUCTURE
Founder - Harold Goddijn 15,452,448 11.7%
Founder - Corinne Vigreux 14,982,531 11.3%
Founder - Peter-Frans Pauwels 14,702,531 11.1%
Founder - Pieter Geelen 14,140,030 10.7%
59,277,540 44.8%
Free Float 69,930,377 52.8%
Treasury Shares* 3,158,755 2.4%
Total Shares 132,366,672 100.0%
Data as of 30 June 2023
*Treasury shares are related to TomTom's share buyback program
tatje
0
De enige keer dat ik Gun and Roses live zag was bij Freddie Mercury Tribute Concert.

www.youtube.com/watch?v=kArUaow9pcw

Dus gisteren naar Weert.

Guns and Roses.

Ik kan alleen maar zeggen, de tijd haalt iedereen in :-)

Plakt Harold in 2025 ( 65 ) er nog een termijn aanvast.

Of krijgen we een eind spel.
vanmaarsum
1
Tesla
Goldman Sachs 3% belang
Maandag Q2 cijfers, de koers voelt als een bal onder water…….
460 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 19 20 21 22 23 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 6 mei 2024 17:35
Koers 5,580
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 5,640
Laag 5,560
Volume 194.814
Volume gemiddeld 286.368
Volume gisteren 194.814

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront