TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom juli 2023

460 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 19 20 21 22 23 » | Laatste
Wereldbelegger
0
quote:

Claude Hommel schreef op 17 juli 2023 12:04:

[...]
Als de omzet voldoende stijgt, blijft de brutowinst wel op peil. Zoals afgelopen half jaar is gebleken. De omzet stijgt vooralsnog goed door. De procentuele omzetstijging in Q2 was fors. De brutowinst in een percentage van de omzet stijgt niet. Hoe valt de brutowinst uit als de omzet - tijdelijk - stagneert?
De kans dat de omzet stagneert is zeer aanwezig. En ook weinig of geen TomTom in Chinese auto's

Dood van ‘Das Auto’ dreigt voor Duitsland

Het belang van de auto-industrie voor de economie van de Bondsrepubliek Duitsland kan onmogelijk worden overschat. Maar de Duitse autosector heeft zich volledig miskeken op de elektrificatie van het vervoer. De dood van ‘Das Auto’ dreigt.

In het nieuws. Het Chinese BYD heeft Volkswagen in het eerste kwartaal van dit jaar ingehaald als grootste automaker op de Chinese markt. De Chinezen danken deze krachttoer volledig aan de stijgende verkoop van elektrische voertuigen.

Chinese machtsgreep in real time
In de eerste vijf maanden van 2023 verkocht BYD in China drie keer zoveel elektrische voertuigen als alle westerse merken samen. De wereld is getuige van een volledige verschuiving op de markt en dat in real time.

businessam.be/dood-van-das-auto-dreig...
nonserver
0
Vorige cijfers denk boven een miljoen , alleen daarna zakte het van 8,44 onder de 7 . Benieuwd of dat dat weer zo gaat deze keer.
Draaikont
0
quote:

Alfonz schreef op 17 juli 2023 12:50:

Binnenkort een overname....??
Huh, Moneymaker, jij hier?
tatje
0
sjeroen
0
niks uit de call? kon hem zelf niet luisteren helaas, maar de koers reageert ook niet verder zie ik
hvasd2
0
Wereldbelegger
0
quote:

Alfonz schreef op 17 juli 2023 12:50:
Binnenkort een overname....??

quote:

Draaikont schreef op 17 juli 2023 13:23:

[...]

Huh, Moneymaker, jij hier?
((-:

Morgen groot nieuws!
Microsoft minimaal € 18,50
Dutchy Ron
0
Daarnaast hebben
we nog een grote klant die erg hard aan het groeien is, waarvan ik de naam niet met u kan delen. Die ook zorgt voor groei in dat segment.

Dat is Fisker
Dutchy Ron
0
Meryntje
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 17 juli 2023 14:40:

Daarnaast hebben
we nog een grote klant die erg hard aan het groeien is, waarvan ik de naam niet met u kan delen. Die ook zorgt voor groei in dat segment.

Dat is Fisker
Die stukken heb ik óók ;))

GuS
hvasd2
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 17 juli 2023 14:41:

Het is de kunst om hofleverancier te worden in Europa en US van Chinese modellen
Hoeveel keuze hebben die Chinezen en zouden/mogen zij dan voor Google kiezen?
tatje
1
quote:

Dutchy Ron schreef op 17 juli 2023 14:40:

Daarnaast hebben
we nog een grote klant die erg hard aan het groeien is, waarvan ik de naam niet met u kan delen. Die ook zorgt voor groei in dat segment.

Dat is Fisker
Toen je TT volgde was je beter op de hoogte.

AVA 2023

De heer Reiff
Dank u wel. Is Fisker een grote of een kleine klant?
Harold Goddijn
Fisker is een kleine klant.
De heer Reiff
Dus er is een andere, grotere klant.
Harold Goddijn
Dat klopt.
De heer Reiff
Ja, dank u.
Harold Goddijn
Fisker is in opkomst, maar die is nog niet in de markt. Dat moet nog komen. Er komen weer nieuwe
modellen, maar het kan echt nog wel even duren voordat je dat terugziet in de cijfers.
bekeken
3
Uit de conference call:
De groei van de operationeel revenue in Automotive kwam voor circa 15% uit groei van de markt, de rest uit groei marktaandeel en eenmalige inkomsten uit royalties voorgaande jaren.
De gross margin voor heel 2023 wordt verwacht op circa 84%; dit is lager dan de 85.5% consensus. (Q1 was 85.8% en Q2 was 82.6% door eenmalige kosten in Cost of Sales in Q2). In H1 was de GM gemiddeld 84%.
De stijging van de omzet in de tweede helft van 2023 zal minder zijn dan in de eerste helft doordat de vergelijkingsbasis moeilijker wordt en door valuta effecten (US Dollar is nu zwakker dan in H2 2022).
HG sprak zich optimistisch uit over de ontwikkeling van het orderboek.
De take-up rates lopen op, o.a. doordat op dit moment alle elektrische auto's een 100% take-up rate hebben.
De productie van auto's wordt verwacht op +10% in 2023 en +2-4% in 2024
Groei in Automotive wordt verwacht op low-single-digit in 2024 en double-digit in 2025
Enterprise: double-digit in 2024 en significant double-digit in 2025
Wereldbelegger
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 17 juli 2023 14:40:

Daarnaast hebben
we nog een grote klant die erg hard aan het groeien is, waarvan ik de naam niet met u kan delen. Die ook zorgt voor groei in dat segment.

Dat is Fisker
Verwachting 2023 productie: 16.000 stuks

Nieuw model:

New Fisker Ocean Force E
As well as a standard Fisker Ocean, the US brand will also offer a hard-core off-road version called the Force E. There aren’t too many electric off-roaders on the market, so this could be one fo the first.
Modifications to make it cope on the rough stuff include 33-inch knobbly tyres to give you maximum grip in the mud, as well as 20-inch reinforced alloy wheels. There’s also a full-length underbody protection plate, as well as front and rear skid plates.

Bijzonder volatiel aandeel, dat dagelijks met miljoenen over de toonbank gaat.
10-7 slotkoers 7,03
14-7 een low van 5,99 en een slotkoers van 6,17
Benjamin G.
0
Dank Bekeken.

Waar komt de groei voor Enterprise vandaan?

Backlog, geen update in cijfers?

Het ziet er goed uit voor TomTom. Nog even en ik word enthousiast.
460 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 19 20 21 22 23 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 2 mei 2024 14:55
Koers 5,650
Verschil +0,030 (+0,53%)
Hoog 5,750
Laag 5,600
Volume 170.816
Volume gemiddeld 327.571
Volume gisteren 419.532

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront