AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2023

17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Geeninspiratie
1
Vermoeiend forum als de wind tegen zit. Prima samenwerking kan er hier aan komen.

"which operates a pegmatite mine supplying the Portuguese ceramic and glass industry since 1984. The intention of the partnership is to concentrate the lithium minerals contained in the pegmatite to produce commercial grade Spodumene concentrate."

Pegmatite wordt al gedelfd zo te lezen, aan AMG om daar de lithium uit te halen. Ondanks de slechte grondstofprijzen is iedereen aan het voorsorteren op marktaandeel.

Uit de Q2 van Albemarle:
"As previously disclosed in March, Albemarle submitted an indicative proposal to acquire Liontown Resources, our preproduction spodumene resource in Australia."

Another example of our strategy is the acquisition of the Western Lithium subsidiary of Lithium Power International that we completed in July in a cash transaction of just over $20 million. This purchase provides Albemarle with prospective exploration tenements near our Greenbushes spodumene mine, regarded as one of the world's best hard rock lithium mine. And this week, we announced an investment in Patriot Battery Metals.
This investment provides a 4.9% interest in a prospective spodumene deposit located in Northern Quebec.

"As we continue to develop projects around the world, our objective is to build the structure, capabilities, discipline, and design approach that enable faster capacity growth at lower capital intensity. Turning to Slide 14 for an update on more of our capital projects."

Vooral blijven investeren als er geen geld te halen valt.....
mercurius-adept
0
Ruud132
0
Geldput
2
quote:

Ruud132 schreef op 18 augustus 2023 09:31:

Je ziet een partij de koers drukken door nu al in totaal 25k te dumpen
Laat ze de ballon maar diep genoeg onder water drukken. Die spelletjes zijn een keer afgelopen en dan zitten wij aan boord van de sneltrein.
AanDeelnemer
6
'Laden accu gaat naar tien minuten'

'Grote vraag houdt prijzen elektrische auto's hoog'
Sneller opladen, een groter rijbereik en accu's die vrijwel volledig te recyclen zijn. 'Elektrisch rijden boekt komende jaren flink vooruitgang', zegt Christoph Starzynski van Mercedes-Benz.
Ook bij Mercedes werken ingenieurs aan de accu van de toekomst. Er is nog veel mogelijk en er wordt nog van alles uitgeprobeerd, zegt Christoph Starzynski, die de ontwikkeling leidt van alle personenauto's van MercedesBenz. Maar hij ziet geen toekomst voor batterijwisselstations zoals het Chinese merk Nio op steeds meer plekken in Europa neerzet.

,,Het is beter om te investeren in een nieuwe generatie accu's en laadpalen waarmee je je auto zo snel mogelijk kunt opladen'', meent hij. ,,Anders moet je als fabrikant overal van die batterijwisselstations gaan bouwen, je auto's ervoor aanpassen en ook nog eens een flinke hoeveelheid extra batterijen op voorraad hebben. Ik verwacht komende jaren gigantische verbeteringen in de laadsnelheid. Dat maakt het wisselen van batterijen overbodig.''

Laden in 10 minuten
Starzynski ziet nu al veel vooruitgang. ,,We werken nu aan het reduceren van een half uur naar 20 minuten laadtijd. De volgende stap zal tegen 2030 bereikt zijn. Ik ga ervan uit dat laden dan richting de 10 minuten gaat. Mijn ultieme doel is dat volledig opladen straks net zo snel gaat als het voltanken van een benzineauto: met naar de kassa lopen en daar wellicht in de rij moeten staan kan dat zomaar 10 minuten duren voordat je weer op pad bent.''

Reikwijdte
In onderzoeken komt vaak naar voren dat benzinerijders de overstap nog niet willen maken vanwege het beperkte rijbereik.

Onnodig, meent Starzinsky: ,,Reikwijdte is vooral een psychologisch begrip. Bijna niemand rijdt 500 kilometer per dag, maar mensen willen gewoon zeker weten: als ik die 500 kilometer een keer nodig heb, moet het kunnen.

Ons huidige, elektrische topmodel EQS heeft een actieradius van 751 kilometer. Kleinere auto's komen minder ver dan grote, dat is altijd zo geweest. De benzineversie van de Mercedes A-Klasse, ons kleinste model, heeft ook geen 80 liter-tank om een zo groot mogelijke actieradius te verkrijgen. In een kleine elektrische auto kun je onmogelijk een heel grote batterij stoppen. Die zou hem onbetaalbaar maken. Als zo'n accu er al in past.''

Duurder dan benzineauto
Starzynski vreest wel dat elektrische auto's voorlopig flink duurder blijven dan benzineauto's: ,,Ik denk niet dat de prijzen van accu's nog veel dalen. Er is nu eenmaal wereldwijd meer vraag dan aanbod naar elektrische auto's en dat houdt de prijzen hoog. Je kunt als fabrikant daarom maar beter investeren in elektrische auto's die minder stroom verbruiken. Daarmee kan je in elk geval de gebruikskosten voor de klant omlaag brengen.''

Langzaam maar zeker lukt het ook steeds beter om de accu's uit afgedankte elektrische auto's te recyclen, zegt Starzynski. ,,Het is nu al mogelijk om meer dan 96 procent van de batterijpakketten uit elektrische auto's te herverwerken. Dat blijkt vooral de moeite waard om de schaarse grondstoffen in accu's opnieuw te kunnen gebruiken.''

Mercedes-Benz bouwt in het Duitse Kuppenheim de eerste fabriek die het vrijwel volledig recyclen van batterijpakketten mogelijk maakt. Het initiatief wordt ondersteund door de Duitse overheid en de Technische Universiteit van Berlijn. Eind dit jaar zal de fabriek al operationeel zijn, maar het gaat nog om een proefproject. Want de recycling is en blijft nog wel even een intensief en duur karwei.
marktwaarde
0
Deze hele daling lijkt mij groter dan AMG alleen. Lijkt een flinke correctie gaande. Moest ook een keer komen. De beurzen stonden op all time highs terwijl economieen verslechteren.
mercurius-adept
0
quote:

AanDeelnemer schreef op 18 augustus 2023 09:52:

l: ,,
Ik denk niet dat de prijzen van accu's nog veel dalen. Er is nu eenmaal wereldwijd meer vraag dan aanbod naar elektrische auto's en dat houdt de prijzen hoog. Je kunt als fabrikant daarom maar beter investeren in elektrische auto's die minder stroom verbruiken. Daarmee kan je in elk geval de gebruikskosten voor de klant omlaag brengen.''

Kijk ^
:)
marktwaarde
0
quote:

Het mannetje van de radio schreef op 18 augustus 2023 10:17:

Dat zie je goed Marktwaarde, het algehele sentiment is niet positief.
Las ook ergens dat Michael Burry en flinke short positie heeft genomen op de Amerikaanse indexes.
Blijkt de persoon te zijn waar de Big Short op is gebaseerd en destijds de krediet crisis goed had voorspeld en veel geld aan had verdiend.
boer
0
ik zeg dat de daling wel mee valt vandaag misschien eindigen we nog wel in het groen met AMG alles staat rood ik denk dat alle aandelen een beurt krijgen
HogerOfLager
5
quote:

marktwaarde schreef op 18 augustus 2023 10:26:

[...]

Las ook ergens dat Michael Burry en flinke short positie heeft genomen op de Amerikaanse indexes.
Blijkt de persoon te zijn waar de Big Short op is gebaseerd en destijds de krediet crisis goed had voorspeld en veel geld aan had verdiend.
Weer zo'n hitserig bericht. Deze man heeft ooit een keer, 15 jr geleden, een klapper gemaakt. Nu zou hij hij 1,6 miljard short gegaan te zijn. Onzin. De beste man heeft 40.000 put opties gekocht. De aandelen die hij dan zou kunnen verkopen bij uitoefening, hebben een waarde van 1,6 miljard.
Media roepen elke keer maar wat. Bedenk wel dat voor hen nieuws een product is dat je kunt maken en verkopen.
aandeeltje!
0
Prima prijs om weer een plukje te nemen. Echter er kan zo nog een stuk vanaf, mede door algemeen sentiment waar een kentering lijkt plaats te vinden. Dat heeft dan ook nog eens een extra effect op koersontwikkeling AMG….
Alpen
3
quote:

K. Wiebes schreef op 17 augustus 2023 19:09:

amg-nv.com/investors/press-release/am...
Prima nieuws dit, en had ik niet op gerekend; al was wel bekend dat aan de resource-kant pas informatie zou worden verstrekt na het zetten van een handtekening en het kan blijkbaar zomaar gebeuren.
De fabriek met 90.000 ton spodumeneproductiecapaciteit in Brazilië werd in mei 2018 opgestart, minder dan 2 jaar dus na de gerelateerde investeringsbeslissing in juli 2016.
Ook in de Mibra-mijn wordt trouwens pegmatite verwerkt, zie groene pijl
in amg-nv.com/wp-content/uploads/CMD-AMG...
... en daarnaast is er sprake van an industrial Spodumene operation similar in size to our existing Brazilian operations.
Het zal dan niet exact kopiëren en plakken zijn van de Braziliaanse faciliteit, maar m.i. kan voor een aanzienlijk deel gebruik worden gemaakt van de bij de Mibra mijn opgebouwde expertise en kennis m.b.t. verwerking van ditzelfde type materiaal, en van een in de praktijk beproeft concept van engineerings/ontwerpactiviteiten. Dit zou uiteindelijk een positief effect op engineering activiteiten moeten hebben en daarmee op de doorlooptijd van dit nieuwe project.
Freemoneyforever
0
quote:

HogerOfLager schreef op 18 augustus 2023 10:55:

[...]
Weer zo'n hitserig bericht. Deze man heeft ooit een keer, 15 jr geleden, een klapper gemaakt. Nu zou hij hij 1,6 miljard short gegaan te zijn. Onzin. De beste man heeft 40.000 put opties gekocht. De aandelen die hij dan zou kunnen verkopen bij uitoefening, hebben een waarde van 1,6 miljard.
Media roepen elke keer maar wat. Bedenk wel dat voor hen nieuws een product is dat je kunt maken en verkopen.
Bovendien kan nieuws gebruikt worden om te manipuleren (ik heb geen bewijzen, wel vermoedens).
Thorgall
0
quote:

marktwaarde schreef op 18 augustus 2023 10:12:

Deze hele daling lijkt mij groter dan AMG alleen. Lijkt een flinke correctie gaande. Moest ook een keer komen. De beurzen stonden op all time highs terwijl economieen verslechteren.
we staan bij lange na niet op een all-time high en de VS ook niet. Komt gewoon door de rente die een paar weken fors oploopt. Niets meer, niets minder. Beurzen dalen niet puur omdat ze hoog staan.
Aandachtige lezer
0
Instappen doe je het beste op het moment dat de productie van AMG weer op volle sterkte is en ook de lithiumprijs weer begint aan te trekken. Dat moment is er nog niet. Eerder was ik optimistischer. Nu denk ik dat de koers nog wel even kan blijven hangen op dit niveau. Als de recessie toch vervelender wordt als nu gedacht kan het ook nog wel naar beneden.
Calendar
0
quote:

Thorgall schreef op 18 augustus 2023 11:43:

[...]we staan bij lange na niet op een all-time high en de VS ook niet. Komt gewoon door de rente die een paar weken fors oploopt. Niets meer, niets minder. Beurzen dalen niet puur omdat ze hoog staan.
En de lange rente stijgt omdat men een zachte landing in Amerika verwacht...Leuker kunnen we het niet maken.
17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 21,880
Verschil -1,340 (-5,77%)
Hoog 23,380
Laag 21,880
Volume 313.927
Volume gemiddeld 239.806
Volume gisteren 108.936

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront