AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2023

17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
christo1
0
boer
1
quote:

Wollin schreef op 24 augustus 2023 15:44:

En we dachten dat de bodem geweest was?
Dit ziet er weer lelijk uit
Een mooi bij koop moment
N audio
1
quote:

4finance schreef op 24 augustus 2023 17:03:

[...]

Allemaal glazenbol werk. Niets is zeker op de beurs. Wat op dit moment wel zeker is dat de grondstoffen in prijs blijven dalen.
Het sentiment op de beurs is ook niet geweldig.
Precies dat. Ik blijf voorzichtig voorlopig. Heb een aantal kleine plukjes gekocht afgelopen tijd, maar met flink instappen wacht ik nog even. Geen idee wanneer de afdaling stopt. Maar zoals altijd zal het wel onverwachts wezen.
DeJef
2
quote:

christo1 schreef op 24 augustus 2023 17:13:

Onder de 31,4 sluiten geeft aanleiding naar nog neerwaartse druk.

Mvg.
Zon die ondergaat geeft aanleiding tot nacht.
Hopper58
2
Ik heb mijn laatste deel verkocht met flink verlies. De resultaten van NVIDIA duiden op een nieuw belangrijk moment in de technologische evolutie. Morgan Stanley heeft een artikel gepubliceerd dat AI vergelijkt met de start van de iPhone.
www.marketwatch.com/story/heres-the-b...
Ik ben groot ingestapt in AMD en Qualcomm.
DeJef
0
quote:

Hopper58 schreef op 24 augustus 2023 18:43:

Ik heb mijn laatste deel verkocht met flink verlies. De resultaten van NVIDIA duiden op een nieuw belangrijk moment in de technologische evolutie. Morgan Stanley heeft een artikel gepubliceerd dat AI vergelijkt met de start van de iPhone.
www.marketwatch.com/story/heres-the-b...
Ik ben groot ingestapt in AMD en Qualcomm.
AMD is wereldkampioen aandelen verwatering, en qualcomm gaat Apple verliezen als grootste klant en moet zich opnieuw bewijzen in automotive en internet of things. Groot risico ivm China exposure.
Succes :D
Daann
8
quote:

Hopper58 schreef op 24 augustus 2023 18:43:

Ik heb mijn laatste deel verkocht met flink verlies. De resultaten van NVIDIA duiden op een nieuw belangrijk moment in de technologische evolutie. Morgan Stanley heeft een artikel gepubliceerd dat AI vergelijkt met de start van de iPhone.
www.marketwatch.com/story/heres-the-b...
Ik ben groot ingestapt in AMD en Qualcomm.
AMG moet je kopen voor de lange termijn. Schaf ze aan en kom er 5 jaar niet aan. Dan is de kans heel klein dat je er geld op moet toeleggen. Als je steeds in en uit het fonds 'hopt' dan is de kans aanwezig dat je inderdaad met een groot verlies de positie sluit. AMG is een volatiel aandeel en volatiliteit verstrekt elkaar doordat er weer beleggers de benen nemen vanwege te daling.
DeLa(s)Vega(s)
0
quote:

DeJef schreef op 24 augustus 2023 17:33:

[...]

Zon die ondergaat geeft aanleiding tot nacht.
USA die er vandaag bepaalt niet veel zin in had geeft te denken over de opening van Europa morgen.

Maar met de kop in het zand is het sowieso moeilijk te zien of het uberhaupt dag of nacht is
DeJef
2
quote:

DeLa(s)Vega(s) schreef op 24 augustus 2023 22:56:

[...]

USA die er vandaag bepaalt niet veel zin in had geeft te denken over de opening van Europa morgen.

Maar met de kop in het zand is het sowieso moeilijk te zien of het uberhaupt dag of nacht is
Ik heb geen dagelijkse berichten nodig om te weten dat de zon ook weer op komt.
DeLa(s)Vega(s)
0
quote:

DeJef schreef op 24 augustus 2023 23:18:

[...]

Ik heb geen dagelijkse berichten nodig om te weten dat de zon ook weer op komt.
Als beleggen gepaard gaat met "zeker weten", dan weet ik in ieder geval zeker dat er een aantal zeer pijnlijke verrassingen je te wachten staan, de komende jaren / decennia.
DeJef
0
quote:

DeLa(s)Vega(s) schreef op 25 augustus 2023 09:11:

[...]

Als beleggen gepaard gaat met "zeker weten", dan weet ik in ieder geval zeker dat er een aantal zeer pijnlijke verrassingen je te wachten staan, de komende jaren / decennia.
Als je dat zeker weet dan is het ook geen verrassing meer, toch? En dan je jezelf daarop voorbereiden.
Ik weet echt niet wat je wilt bewijzen.
christo1
0
Lithium spodumene prijs wederom gedaald.

Bij onze oosterburen worden zorgen geuit over de ontwikkeling van het elektrische wagenpark. Die zou flink achterblijven bij de doelen van de Duitse overheid.

De Duitse overheid heeft als doel gesteld dat er in 2030 15 miljoen elektrische auto's geregistreerd staan. Dat doel wordt bij lange na niet gehaald als de huidige ontwikkeling doorzet, zo waarschuwen experts volgens Automobilwoche. Momenteel zijn er zo'n 1,2 miljoen elektrische auto's in Duitsland en dat worden er volgens het Center of Automotive Management (CAM) in dit tempo 7 tot 8 miljoen in 2030.

Het hoofd van het Center for Automotive Research, professor Ferdinand Dudenhöffer, stelt dat dit voor een belangrijk deel komt door het 'chaotische subsidiebeleid'. Net als in Nederland wordt in Duitsland de aanschafsubsidie voor elektrische auto's (€4.500) beschikbaar gesteld voor een beperkt aantal auto's en dat zijn er dit jaar 31.000 minder dan vorig jaar. Bovendien gaat de maximale subsidie volgend jaar omlaag naar €3.000 en wordt het per 2025 zelfs geheel afgeschaft. Een afbouw die enigszins doet denken aan de Nederlandse situatie.

Volgens Dudenhöffer blijven elektrische auto's, ondanks de opkomst van goedkopere modellen, zonder subsidie voor veel mensen te duur en zal de komst van minder dure EV's niet zomaar voor een nieuwe opmars gaan zorgen. Stefan Bratzel van het CAM vindt dat de Duitse overheid nu aan zet is en dat dit een 'reality check' is. Men moet de doelen bij gaan stellen of maatregelen treffen om de huidige doelen te kunnen halen.

Lees meer over elektrische auto's en elektrisch rijden
AanDeelnemer
2
Lepre Chaun
0
Xiaomi mag op grote schaal elektrische wagens produceren.
Dat groen licht is een eerste belangrijke stap, maar het is ver van zeker dat de fabrikant erin zal slagen om de andere broodnodige goedkeuringen te krijgen.
Bovendien staat het Chinese bedrijf voor een enorme uitdaging: een overvolle markt betreden waar de vraag begint te haperen.
Maar op dit moment heeft de markt te maken met turbulentie, waardoor de autoriteiten hun goedkeuring voor de ontwikkeling van nieuwe projecten terugschroeven.
Lekker Truitje
0
quote:

AanDeelnemer schreef op 25 augustus 2023 10:30:

Tien jaar geleden had bijna niemand zonnepanelen en zie nu eens ;-)
Dat vind ik ook wel, er gebeurt te weinig, te traag, maar anderzijds is er toch ook wel heel veel wèl gebeurd wat je tien jaar geleden inderdaad niet voor mogelijk had gehouden. En de vergroening gaat nog steeds verder, het staat niet stil, maar het tempo moet omhoog. En dan moeten subsidies en belastingen op electrische auto's stimuleren en niet juist negatief gaan uitpakken. De nieuwe man bij de E.U. voor klimaatzaken lijkt me op zich een aardige vent, maar daar op klimaatzaken niet helemaal op de juiste plek. M.a.w. het moet en kan veel beter.
mercurius-adept
2
The battery industry needs to invest at least $514 billion across the supply chain to meet expected 2030 demand and $920 billion by 2035, according to market analysts Benchmark Mineral Intelligence

More than any other part of the supply chain, lithium will be the bottleneck for the growth of the battery industry,” according to the analysis.

Benchmark further notes that a gigafactory can be constructed in two to five years and a refinery in two years. But it takes between five and 25 years to develop a mine. Because of that, according to the analysis, it is imperative that investments in mining be made now. Otherwise gigafactories “will stand idle with production constrained by limited feedstock.”

www.wardsauto.com/industry-news/repor...
christo1
0
Zelfs NVIDIA voelt de vertraging in de Chinese EV markt.

BEIJING — U.S. chipmaker Nvidia this week soundly beat analysts’ expectations for major revenue lines — except in automotive — as Chinese demand for electric cars moderates.

The automotive segment primarily sells chip systems for assisted driving. Nvidia CEO Jensen Huang touted it last year as the company’s “next billion-dollar business.”

But the unit’s growth has slowed this year. Huang didn’t repeat such projections in the latest earnings call.

In the three months ended July 30, automotive revenue fell by 15% from the prior quarter — the first sequential decline in more than a year.

The sequential decrease primarily reflects lower overall auto demand, particularly in China.
Colette Kress
NVIDIA’S CHIEF FINANCIAL OFFICER
The $253 million segment reven

The $253 million segment revenue was also well below the $309.3 million forecast by a FactSet analyst poll.

“The sequential decrease primarily reflects lower overall auto demand, particularly in China,” Nvidia’s Chief Financial Officer Colette Kress said in a statement on the quarterly results.

She said demand for self-driving systems helped automotive revenue grow by 15% from the year-ago period.

Although still a fraction of the chipmaker’s business, automotive revenue has grown rapidly from just over $100 million a quarter two years ago.

Nvidia is worth $240 per share, says NYU's Aswath DamodaranWATCH NOW
VIDEO04:48
Nvidia is worth $240 per share, says NYU’s Aswath Damodaran
China is the world’s largest auto market. In the last few years, the country has become a driver of the global push toward electric cars.

Local EV players such as BYD and Xpeng are creating stiff competition for traditional automakers, partly by playing up technological features.
China is the world’s largest auto market. In the last few years, the country has become a driver of the global push toward electric cars.

Local EV players such as BYD and Xpeng are creating stiff competition for traditional automakers, partly by playing up technological features.

Chinese original equipment manufacturers are Nvidia’s primary market, said Brady Wang, associate director at Counterpoint Research.

He said the sequential automotive revenue decline could be the result of excess inventory among Chinese manufacturers, as well as their downward revisions of sales forecasts for high-end vehicles in the coming two quarters.

Enzovoort....
Geeninspiratie
5
We hebben 'm inmiddels door Christo. Jammer dat je dat stukje van mercurius dan weer gemist hebt, ook best interessante info.
Calendar
0
quote:

Geeninspiratie schreef op 25 augustus 2023 13:04:

We hebben 'm inmiddels door Christo. Jammer dat je dat stukje van mercurius dan weer gemist hebt, ook best interessante info.
Van mij mag het hoor. De positivo's en de negativo's houden ons samen scherp. Alleen oeverloos geleuter, zoals van Take a Sissi vind ik niet te pruimen.
17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 21,880
Verschil -1,340 (-5,77%)
Hoog 23,380
Laag 21,880
Volume 313.927
Volume gemiddeld 239.806
Volume gisteren 108.936

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront