Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2023

The Strategist
1
quote:

Gotcha70 schreef op 2 september 2023 12:34:

[...]

ik zag donderdag vooral veel groen (Deliveroo) Omgeving Centraal Station.
Je bent misschien in de war met de groene deelscooters van Felyx?
Dutch trackers
0
West Nederland is ook regionaal en een kleine selectie, we gaan het zien. De 20% is voor het gemak, volgens mij is het JET tarief in NL 14 procent en een paar centen administratie kosten. Sommige mensen besparen momenteel op extra uitgaven. Geen concurrent, volgens mij heeft JET meer dan 70% van de NL markt. In ieder geval volgt er geen winstwaarschuwing :-).
odA neD gaaH
0
quote:

Gotcha70 schreef op 2 september 2023 12:34:

[...]

ik zag donderdag vooral veel groen (Deliveroo) Omgeving Centraal Station.
Ik zie vooral veel blauw (politie) in de omgeving van elk Centraal Station in Nederland.
Jimnotaris
0
quote:

Dutch trackers schreef op 2 september 2023 13:00:

West Nederland is ook regionaal en een kleine selectie, we gaan het zien. De 20% is voor het gemak, volgens mij is het JET tarief in NL 14 procent en een paar centen administratie kosten. Sommige mensen besparen momenteel op extra uitgaven. Geen concurrent, volgens mij heeft JET meer dan 70% van de NL markt. In ieder geval volgt er geen winstwaarschuwing :-).
Ik heb inzage in de omzetten van een landelijke bezorgketen en zie geen verschil in de diverse regios. Als de omzetten afnemen/toenemen dan is dat met ongveer een gelijk percentage. Je kunt ook niet stellen dat Nederland heel de wereld vertegenwoordigd. Daar ben ik hiet ook wel eens mee in de fout gegaan. Nederland is over het algemeen een positieve uitzondering bereffende winsrgevendheid en stabiliteit. JET heeft ongeer 90% marktaandeel in Nederland en hanteert 14% commisie voor marktplaats orders en 30% inclusief bezorgen (grote ketens betalen een stuk minder en hebben vaak een exclusieve deal met JET).

We zullen zien over een maand of 2 of de nieuwe cijfers meevallen.
Jimnotaris
0
quote:

Dutch trackers schreef op 2 september 2023 13:37:

Ben jij van de groene of de blauwe of oranje?
Bedoel je Uber, politie en Thuisbezorgd? Aan wie stel je deze vraag? Ik in ieder geval geen van deze 3.
Dutch trackers
0
Oké. Veel mensen hebben al verloren op hun JET positie, hoop dat de NL cijfers (gemiddeld) kloppen. Van JET krijgen we geen tussentijdse updates. Dat zal niet snel veranderen.
Goedekans
1
Nabetaling Ifood zal verwacht ik rond de 80 miljoen komen te liggen , dit op basis van cijfers van Prosus.
Verder lees ik hier veelal grote duim verhalen.
wiegveld
0
quote:

Jimnotaris schreef op 2 september 2023 13:30:

[...]

Ik heb inzage in de omzetten van een landelijke bezorgketen en zie geen verschil in de diverse regios. Als de omzetten afnemen/toenemen dan is dat met ongveer een gelijk percentage. Je kunt ook niet stellen dat Nederland heel de wereld vertegenwoordigd. Daar ben ik hiet ook wel eens mee in de fout gegaan. Nederland is over het algemeen een positieve uitzondering bereffende winsrgevendheid en stabiliteit. JET heeft ongeer 90% marktaandeel in Nederland en hanteert 14% commisie voor marktplaats orders en 30% inclusief bezorgen (grote ketens betalen een stuk minder en hebben vaak een exclusieve deal met JET).

We zullen zien over een maand of 2 of de nieuwe cijfers meevallen.
Maar je kunt het ons nu toch zeggen, jij ziet t!
Amsterdammer
0
quote:

Goedekans schreef op 2 september 2023 14:08:

Nabetaling Ifood zal verwacht ik rond de 80 miljoen komen te liggen , dit op basis van cijfers van Prosus.
Verder lees ik hier veelal grote duim verhalen.
Wat is je bron als ik mag vragen? Volgens mij weet niemand precies hoe de vork in de steel zit.

Blijf de koers steken op €13,- na de aandeleninkoop (of wat het ook was) totdat er cijfers of nieuws komt?

Heeft iemand ideeen? Dan kunnen we kijken wat logisch of aannemelijk is.
Moriarty
0
Kort samengevat.
Niemand kent de sleutel waarop dit is gebaseerd.
Prosus heeft in de boekhouding 80 miljoen gereserveerd om deze nabetaling uit te voeren.
JET heeft gezegd dat ze rekenen op een nabetaling van 5 miljoen.
De rest is gokwerk.
Amsterdammer
1
quote:

Moriarty schreef op 2 september 2023 17:34:

Kort samengevat.
Niemand kent de sleutel waarop dit is gebaseerd.
Prosus heeft in de boekhouding 80 miljoen gereserveerd om deze nabetaling uit te voeren.
JET heeft gezegd dat ze rekenen op een nabetaling van 5 miljoen.
De rest is gokwerk.
Dus de hoop is dat met de nabetaling van Ifood JET zwarte cijfers gaat schrijven en dat de koers omhoog spuit? Hoe hoger de nabetaling van Ifood, hoe beter voor de koers. En dan geld verdienen met z'n allen? Klinkt te gemakkelijk als je het mij vraagt.

Wat is de verklaring voor de hedgefondsen die masaal short zitten op deze prijs? Iemand?
Hogan
0
quote:

Moriarty schreef op 2 september 2023 17:34:

Kort samengevat.
Niemand kent de sleutel waarop dit is gebaseerd.
Prosus heeft in de boekhouding 80 miljoen gereserveerd om deze nabetaling uit te voeren.
JET heeft gezegd dat ze rekenen op een nabetaling van 5 miljoen.
De rest is gokwerk.
Tussen de 0 en 3000 miljoen en jet denkt of zegt 5 miljoen?. Zal niet zijn dat het gaat zeggen 5 miljoen. Dan zeg je niets. 5 miljoen is een blamage. Alles minder dan 300 miljoen is tegenvaller. 5 miljoen is een belediging .
Ga maar uit van 300 miljoen dat zou rechtvaardig zijn.
Achteraf weet iedereen wat we beter hadden kunnen en moeten doen maar dat is helaas achteraf.
[verwijderd]
0
quote:

Hogan schreef op 2 september 2023 18:11:

[...]

Tussen de 0 en 3000 miljoen en jet denkt of zegt 5 miljoen?. Zal niet zijn dat het gaat zeggen 5 miljoen. Dan zeg je niets. 5 miljoen is een blamage. Alles minder dan 300 miljoen is tegenvaller. 5 miljoen is een belediging .
Ga maar uit van 300 miljoen dat zou rechtvaardig zijn.
Achteraf weet iedereen wat we beter hadden kunnen en moeten doen maar dat is helaas achteraf.
Als het 5 of lager is concludeer ik dat Jitse nog redelijk op tijd iFood verkocht heeft en oordeel ik weer wat positiever over hem.
Dutch trackers
0
Max. 300 miljoen, 80 is dan wel mager.
De komende 5 jaar moet ca. 2,1 miljard aan leningen en convertibles terug betaald worden (start dec23). Of herfinanciering, maar daar zit ook 2,25% nog bij; % gaat zeker omhoog.
Goedekans
2
Er staat 1800 miljoen euro op de rekening van JET
dus met 3% rente komt er 54 miljoen per jaar extra binnen.
Moriarty
0
Ze hebben al 1,5 miljard gekregen, elk miljoen extra is een cadeau, maar zeker geen schande als het minder is dan 300 miljoen.
Niemand rekent er op bij JET dat deze premie voor zwarte cijfers gaat zorgen. Zoals hier al vaker is gezegd, door het op 5 miljoen te zetten is de kans op een grote teleurstelling zeer klein. Underpromise and overdeliver... En aangezien Prosus 80 miljoen heeft ingeboekt is de kans groot dat het ergens tussen die 2 zal zijn.

Natuurlijk heb je altijd "gokkers" die uitgaan van 300 miljoen, die zorgen enkel voor een koersdaling bij een laag bedrag, om dan weer te verkopen en te zagen, maar dat is dan weer een mooi cadeau voor de LT beleggers.
Dus elke Euro die ze ontvangen is een mooie bonus, maar is zeker geen deel van de LT strategie van JET.
willy w
0
Om nog even terug te komen op de na veiling van vrijdag jl., bijna 14 miljoen stukken, links om of rechts om, 1 of meerdere kopers, 10 cent verlies is 1.4 miljoen euro. Er is niemand op deze aardkloot die zo ongefundeerd te werk gaat, zeker niet bij deze aantallen. Al is de prijs maar 13 euro per stuk, we praten wel over 182.000.000 euro. Er moet dus iets zijn wat alleen bekent is bij .....zeg het maar. Shorters, of een deel daarvan, wilde er (misschien) van af, andere grotere partijen wilde ze graag hebben. (gezamelijke voorkennis?) Het mes snijd dus aan 2 kanten. Verdien model voor de short-mensen, verdien model voor de koop-partij(en)..... Dit is mijn gedachtegang/conclusie. Veel geluk voor mij, en mede beleggers....mijn klein verdien modelletje...(knipoog) Groet.
Jimnotaris
0
quote:

wiegveld schreef op 2 september 2023 16:42:

[...]
Maar je kunt het ons nu toch zeggen, jij ziet t!
Ik kan alleen maar zeggen wat ik zie, zoals al eerder vermeld: de omzet/bestellingen die ik zie. Die daling/stijging bestellingen kwam tot nu toe aardig overeen met wat JET publiceerde over Noord-Europa de afgelopen 2 1/2 jaar.. Alle overige gebieden heb ik net als ieder ander (behalve mederwerkers JET) geen inzicht in.

Wat ik bedoel met de cijfers JET is natuurlijk niet alleen omzet, maar het uiteindelijke resultaat en dat is helemaal afwachten. Ik denk dat het er weer iets beter gaat uitzien, nu waarschijnlijk ook de (personeels)bezuinigingen bij Grubhub en Just Eat zichtbaar zullen zijn.

Moriarty
0
Die 14 miljoen stukken hadden een totaal andere reden. Die reden is hier al veel gepost.
Dus daar hoef je geen rekening mee te houden.
Komende week testen we de nieuwe bodem misschien nogmaals, om daarna een richting te bepalen. En ergens deze week zal JET geen aandelen meer inkopen en dan gaan we zien wat de koers daarna zal doen.
Zelf hoop ik dat meer en meer shorters hun winst zullen nemen, we niet onder de 12,13 gaan en we terug rustig kunnen stijgen richting de 15.
58.668 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 2136 2137 2138 2139 2140 2141 2142 2143 2144 2145 2146 ... 2930 2931 2932 2933 2934 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 13,800
Verschil +0,120 (+0,88%)
Hoog 14,245
Laag 13,715
Volume 1.555.052
Volume gemiddeld 2.418.265
Volume gisteren 1.253.430

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront