AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2023

17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
BultiesBrothers
1
quote:

BEAR-BULL schreef op 7 september 2023 19:27:

Ik krijg het idee dat AMG wordt verward met Affiliated Management Group, genoteerd aan de Nasdaq. Heeft hetzelfde logo en de resultaten van Q2 waren niet zo goed.
Dat we wellicht daardoor die koersdruk krijgen.
Haha. Nee AMG moet naar de 27.5 om daar een gap te dichten.
Verwacht dat daar een flinke rebound gaat komen.
Ik wacht nog even met instappen
Goudmijn64
1
Aan de overkant: livent in de plus en Albemarle houdt schade beperkt.
Op tradegate is amg naar 30,10 euro bieden gezakt.
Gelukkig zegt Tradegate niets voor verloop morgen…. Maar ik had liever een herstel gezien
Gaasp
0
quote:

BEAR-BULL schreef op 7 september 2023 21:29:

De waarde van AMG is nu 1 miljard, thans circa 400 M op de bank. Eerste aflossingen niet al te groot in 2027 en 2028. Net debt wordt gezegd 265 M usd, waarvan een lening van 300 M voor Ohio pas in 2049 afgelost hoeft te worden. Die lening heeft ook maar een rente% van5.
Een bijzondere situatie, want er wordt maar uitgegaan dat alle leningen afgelost moeten worden, terwijl heel gebruikelijk is dat de leningen doorgerold moeten worden.

The net debt afgezet tegen de FCFis een heel ander verhaal. Dan staat er in 2027-28 minsten een miljard op de bank, zo niet 2 miljard

Zet dat eens af tegen de beurswaarde nu van 1 miljard.
Zo zit het niet helemaal. In 2028 moet de 350 USD miljoen bond zijn afgelost. Voor de projecten Ohio-2 en de uitbreidingen in Brazilië zijn aparte leningen afgesloten, die inderdaad een langere looptijd hebben.
Anderzijds is er nu geen toekomstige cashflow beschikbaar die als dekking voor een nieuwe lening kan dienen.
BEAR-BULL
4
quote:

Gaasp schreef op 7 september 2023 22:13:

[...]

Zo zit het niet helemaal. In 2028 moet de 350 USD miljoen bond zijn afgelost. Voor de projecten Ohio-2 en de uitbreidingen in Brazilië zijn aparte leningen afgesloten, die inderdaad een langere looptijd hebben.
Anderzijds is er nu geen toekomstige cashflow beschikbaar die als dekking voor een nieuwe lening kan dienen.
Het merendeel van deze leningen is doorgerold in 2021. Jij doet nu net voorkomen of dat die doorrolling in 2028 niet weer plaatst zou vinden. Dus deze leningen zijn geen issue vwb de net debt. Sterker nog, de balans van AMG is in 2021, 2022 en 2023 sterk verbeterd waardoor nu makkelijk aan alle leningvoorwaarden voldaan kan worden.

Ohia aflossing is pas in 2049, waar wel jaarlijks 5 % interest op wordt betaald.

AMG is immers a going concern en niet een concern in liquidation en staat er financieel zeer sterk voor.
Littletycoon
3
quote:

BEAR-BULL schreef op 7 september 2023 22:48:

[...]

Het merendeel van deze leningen is doorgerold in 2021. Jij doet nu net voorkomen of dat die doorrolling in 2028 niet weer plaatst zou vinden. Dus deze leningen zijn geen issue vwb de net debt.
Dat is te simplistisch. Leningen zijn geen issue zolang convenanten worden gehaald. Doorrollen gebeurt als banken denken op moment zeg in 2027/28 dat het bedrijf die kan terugbetalen in de toekomst. Doorrollen is geen automatisme.
christo1
2
Daling lithium prijzen zetten hun neergaande beweging voort, waar nu vooral de lithium hydroxide toch sterk gedaald is tov gisteren.

Lithium carbonaat update rond 11h.
Goudmijn64
0
quote:

christo1 schreef op 8 september 2023 06:27:

Daling lithium prijzen zetten hun neergaande beweging voort, waar nu vooral de lithium hydroxide toch sterk gedaald is tov gisteren.

Lithium carbonaat update rond 11h.
We zijn benieuwd
Zet je ook meteen een update vd koers van amg?
geldmaker
4
quote:

Goudmijn64 schreef op 8 september 2023 07:24:

[...]

We zijn benieuwd
Zet je ook meteen een update vd koers van amg?
Denk dat de koers meer te lijden heeft van manipulatie van shorters - zie I Borrow- dan particulieren die er op dit belachelijke nivo uitgaan.nav posts van onze onheilsprofeten.
Calendar
0
quote:

Littletycoon schreef op 8 september 2023 00:55:

[...]
Dat is te simplistisch. Leningen zijn geen issue zolang convenanten worden gehaald. Doorrollen gebeurt als banken denken op moment zeg in 2027/28 dat het bedrijf die kan terugbetalen in de toekomst. Doorrollen is geen automatisme.
Dat is hem al meerdere keren door diverse personen uitgelegd.
moneypocket
0
quote:

geldmaker schreef op 8 september 2023 07:46:

[...]
Denk dat de koers meer te lijden heeft van manipulatie van shorters - zie I Borrow- dan particulieren die er op dit belachelijke nivo uitgaan.nav posts van onze onheilsprofeten.
Idd geldmaker...de Yanks zullen vanmiddag vanaf zo'n 3 uur ook wel weer een duit in het zakje doen.
AanDeelnemer
1
Chinezen verpesten Duits autofeestje

consument dreigt te kiezen voor goedkopere elektrische modellen uit China
De Duitse auto-industrie staat onder druk. Op de autobeurs IAA in München tonen de Chinezen zich de morele winnaar. Ze overspoelen de markt met goedkope elektrische auto's. ,,De Chinezen maken zelfs al winst."

München

Het duurde niet lang voordat bondskanselier Olaf Scholz begin deze week de lachers op de hand had. ,,Voor sommige afstanden pak je toch liever de auto.'' Met een zwart ooglapje - als gevolg van een ongelukkige val tijdens het hardlopen - opende Scholz de internationale autobeurs IAA in München, de vroegere industriestad waar 135 jaar geleden Carl Benz het patent kreeg op zijn eerste gemotoriseerde voertuig.

De onderliggende boodschap van de SPD-kanselier was serieuzer. Anders dan in 1888 kan Duitsland niet meer ongeremd voertuigen met een verbrandingsmotor blijven produceren. ,,Voor ons als bonds- regering betekent dat: we scheppen nu de voorwaarden voor een Duitsland dat in 2045 klimaatneutraal kan worden en tegelijk een sterk industrieland blijft.''

Maar de Duitse industrie heeft het loodzwaar. In juli kromp de industrie met 11,7 procent vergeleken met een maand eerder, becijferde het nationaal statistiek- bureau. Dat is even dramatisch als in april 2020, vlak na de corona-uitbraak. Een afnemende vraag uit China, de torenhoge energieprijzen en sterk gestegen rentes zijn drie oorzaken uit een langere lijst van boosdoeners.,,Bij autofabrikanten heerst grote onzekerheid. Vergelijkbaar met het gevoel aan het begin van de oorlog in Oekraïne", zegt Oliver Falck, econoom bij economisch instituut Ifo. Hij moet ook denken aan de herfst, toen de industrie vreesde voor een tekort aan gas. Volgens het instituut zijn de fabrikanten net zo pessimistisch als tijdens de bankencrisis in 2008. De toeleveranciers van de auto-industrie zien het nog somberder in.

Porsche
Op de internationale autobeurs IAA stelen Duitse autofabrikanten als BMW, Porsche en Volkswagen normaal gesproken de show. Maar het is deze editie, die zich tot en met zondag in Zuid-Duitsland afspeelt, vooral China dat met merken als BYD bezoekers weet in te palmen. ,,De Chinezen verpesten het feestje'', zegt Matthias Schmidt, een onafhankelijke auto-analist.

De Chinezen overspoelen in sneltreinvaart de wereld met flitsende modellen elektrische voertuigen van eigen makelij. Het gaat om zulke grote aantallen dat de vrachtschepen ontbreken om ze vanaf de Yangtze, met 6300 kilometer China's langste rivier, te vervoeren. Dat boezemt Duitsland angst in, merkt Schmidt. Terwijl de binnenlandse markt afkoelt, neemt de vraag vanuit Europa naar goedkope Chinese auto's toe. ,,De Chinezen kunnen betaalbare modellen op grote schaal produceren. Ze maken zelfs al winst. Ondenkbaar bij Europese fabrikanten.''

Voor de Duitse koepelvereniging van automobielindustrie (VDA) is het zaak dat de bondsregering de kwakkelende sector in Duitsland te hulp schiet. ,,China subsidieert de eigen auto-industrie stevig. Ook de VS creëert voorwaarden om bedrijven te ondersteunen. Of auto's straks nog in Duitsland gebouwd worden, hangt af van de politieke besluitvorming'', meent VDA-voorzitter Hildegard Müller.

Volgens analist Schmidt hebben de Duitse autofabrikanten een achterstand van zeker twee of drie jaar goed te maken op de Chinese concurrenten. ,,De kosten moeten omlaag. Maar de producenten zijn weinig wendbaar. De Duitse ingenieurs achter de befaamde verbrandingsmotor kunnen niet zomaar ontslagen worden. Wetgeving en de vakbonden liggen dwars.''

Onder de motorkap van de autosector blijken de problemen nog groter te zijn, geeft Schmidt aan. ,,De schil van toeleveranciers, voornamelijk Duitse familieondernemingen, dreigt straks geen werk meer te hebben als de verbrandingsmotor verdwijnt.''

Loyaliteit
In 2030 moeten er in Duitsland 15 miljoen elektrische auto's rijden. Op dit moment zijn het er 450.000. De komende vier jaar brengt Volkswagen elf nieuwe elektrische modellen op de markt. Ook BMW doet zijn best. Maar juist in het middensegment pakken de Chinezen een voorsprong op de Duitsers. Schmidt: ,,De loyaliteit van de Duitse consument blijkt niet groot. Als de Chinezen goedkoper zijn - en dat zijn ze - gaat de Duitser daarvoor.''

De liberale partij FDP ziet de bui al hangen. FDP-leider Christian Lindner, ook minister van Financiën, wil e-fuels fiscaal voordeliger maken. Tegenstanders hekelen het voorstel en zien in de synthetische brandstof niets meer dan een verlengde van de verbrandingsmotor. De luchtvaartsector ziet ook liever dat de Duitse autobouwers wegblijven van de schaarse synthetische brandstoffen, waarschuwde de topman van vliegmaatschappij Lufthansa deze week.

Op de autobeurs in München maakte de zelfverzekerdheid bij bondskanselier Scholz over de toestand van de Duitse auto-industrie deels plaats voor realiteitszin. ,,In de jaren 80 overspoelden Japanse auto's alle markten, twintig jaar later de auto's uit Korea. En vandaag zijn het de Chinese elektrische voertuigen.'' Volgens Scholz moet Duitsland zich vooral niet laten afschrikken door de moordende concurrentie.
Wollin
0
Freemoneyforever
0
quote:

christo1 schreef op 8 september 2023 06:27:

Daling lithium prijzen zetten hun neergaande beweging voort, waar nu vooral de lithium hydroxide toch sterk gedaald is tov gisteren.

Lithium carbonaat update rond 11h.
Dank voor de dagelijkse update, het koersverloop van AMG ziet er niet goed uit, mijn kleine positie voor 30.30 verkocht vandaag, ik zie weinig opwaarts op korte termijn.

Dat is kruit voor wanneer AMG weer in de lift gaat, de koers bevindt zich echter nu (nog steeds) op een glijbaan.
N audio
0
Wanneer straks blijkt dat de kwaliteit van de goedkope Chinezen fors tegenvalt, (=restwaarde nihil), zal de soep mogelijk niet zo heet gegeten worden als zij wordt opgediend. Al die extra modellen zullen trouwens toch ook de belangrijke grondstoffen nodig hebben om gebouwd te kunnen worden.
Niks is wat het lijkt
1
quote:

geldmaker schreef op 8 september 2023 07:46:

[...]
Denk dat de koers meer te lijden heeft van manipulatie van shorters - zie I Borrow- dan particulieren die er op dit belachelijke nivo uitgaan.nav posts van onze onheilsprofeten.
Inderdaad. Vandaag ook weer het bekende patroon: vriendelijke opening en direct daarna genoeg aanbod om alle hoop op een voorzichtig herstel direct de grond in te boren. Dat zijn ook de typische bewegingen die je ziet bij aandelen waarin shorts actief zijn.
boer
0
quote:

Wollin schreef op 8 september 2023 09:21:

Ja hoor hij gaat toch door de gevreesde 30 heen.
Dit had ik toch niet verwacht
Hij is er noch niet door heen
Gaasp
0
quote:

Niks is wat het lijkt schreef op 8 september 2023 09:34:

[...]

Inderdaad. Vandaag ook weer het bekende patroon: vriendelijke opening en direct daarna genoeg aanbod om alle hoop op een voorzichtig herstel direct de grond in te boren. Dat zijn ook de typische bewegingen die je ziet bij aandelen waarin shorts actief zijn.
Voor degenen die geloven in Technische Analyse; over 3 dagen dreigt er een zgn. "death cross" als de 50-daags gemiddelde lijn neerwaarts door de 200-daagse lijn zakt. Dit lijkt onafwendbaar en is een zeer bearish signaal.
Eigenlijk is TA natuurlijk totale onzin, dat nu echter wèl voor extra koersdalingen kan zorgen, mits er maar genoeg beleggers handelen op dit soort signalen.
17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 21,880
Verschil -1,340 (-5,77%)
Hoog 23,380
Laag 21,880
Volume 313.927
Volume gemiddeld 239.806
Volume gisteren 108.936

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront