AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2023

17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Het mannetje van de radio
0
quote:

christo1 schreef op 3 oktober 2023 13:35:

Wees nog blij dat ik de huidige week geen lithium prijzen kan melden, wat zou de koers dan gedaan hebben.

Mvg
0
Nu overschat je jouw invloed op de koers ;-)
jippie1973
0
Over koersadviezen gesproken. Goldman Sachs was aandeelhouder van AMG. Moet je hun adviesprijs zien en het tijdstip waarop ze uit AMG zijn gestapt?
BEAR-BULL
0
Waarde van AMG is nu 845M euro. Met nog steeds bakken geld op de bank. Wat is er veranderd tov gisteren?

Niets, waarschijnlijk is het banksaldo iets toegenomen zelfs en de Mira mijn gaat nog steeds 18 jaar mee.
DeLa(s)Vega(s)
0
quote:

Calendar schreef op 3 oktober 2023 13:11:

[...]

Ik heb wel een mening over de juiste waarde bij bepaalde omstandigheden, maar niet de illusie dat dit enige invloed op de koers gaat uitoefenen. Het is een hulpmiddel, om te bepalen, waar ik mijn geld in ga investeren. Het grootste deel zit in kwaliteitsbedrijven, met een (volgens mij) lage waardering. Ik begrijp jouw methode van momentumbeleggen ook heel goed, maar dan zou ik er nog meer bovenop moeten zitten en regelmatig verliezen moeten afkappen. Dat laatste is niet mijn sterkste punt en omdat ik fundamenteel steeds goedkoop instap, geeft de markt mij meestal op termijn gelijk.
Een belegger dus die goed doorrekent en bedenkt voordat ie zijn centen ergens insteekt. Klinkt verstandig en solide.

Ik kap af (met verlies) en draai (met verlies) en draai nog eens totdat ik op de rit zit (soms bij de eerste poging al, wel zo rustig en minder kostbaar).

Toch vraagje: kap je ooit een positie af met verlies of is het altijd HODL totdat je met een winst eruit gaat? Hoeveel fondsen in je porto staan al een tijdje onder water en wat daarmee te doen?
Lamsrust
3
quote:

Calendar schreef op 3 oktober 2023 13:11:

[...]

Ik heb wel een mening over de juiste waarde bij bepaalde omstandigheden, maar niet de illusie dat dit enige invloed op de koers gaat uitoefenen. Het is een hulpmiddel, om te bepalen, waar ik mijn geld in ga investeren. Het grootste deel zit in kwaliteitsbedrijven, met een (volgens mij) lage waardering. Ik begrijp jouw methode van momentumbeleggen ook heel goed, maar dan zou ik er nog meer bovenop moeten zitten en regelmatig verliezen moeten afkappen. Dat laatste is niet mijn sterkste punt en omdat ik fundamenteel steeds goedkoop instap, geeft de markt mij meestal op termijn gelijk.

Eens. Zo werken PE funds ook. Afgezien daarvan zie ik de meeste investeringen die ik heb in beursgenoteerde ondernemingen als familiebedrijven waarbij ook geen tussentijdse koersvorming is; afgezien van beursgenoteerde familiebedrijven dan. Als AMG niet beursgenoteerd was, maar in handen van een aantal families lag de focus louter en alleen op de voortgang van de strategische projecten en de financiering daarvan. Dat er nu t.g.v. een daling van de lithiumprijzen en de "aansluiting van de uitbreiding van de spodumene winning in Brazilië op het bestaande productieproces" tijdelijk een lagere EBITDA is, daar zou niemand van hebben wakker gelegen aangezien er vooruitgang wordt geboekt op de strategisch ingezette lijn, i.e. het bouwen van een geïntegreerde lithium value chain. Charlene de Carvalho ligt echt niet wakker van de recente koersdaling van 25% van het aandeel Heineken, zolang de business maar draait volgens strategisch plan en het dividend binnenkomt.
Lamsrust
1
quote:

DeLa(s)Vega(s) schreef op 3 oktober 2023 10:11:

[...]

JET stond op 100 en nu op 11,50. Wanneer zit de markt dan wel goed? Of zit de markt sowieso nooit goed? Of alleen op de koers waarvan jij vindt dat ze goed zit?

Als je gaat denken in "juiste prijzen" voor een aandeel (iets wat aanhangers van de fundamentele analyse graag doen) dan is het telkens wachten totdat die domme markt eindelijk de koers op het bord zet die "juist" is.

Dan kan soms heel lang (en tamelijk pijnlijk) wachten betekenen. En al die tijd zit je geld dan vast in een door de markt "ondergewaardeerd" aandeel.

Mensen die geloven in de goede fundamentele vooruitzichten van AMG (en nog geld overhebben) kopen op 26,50 bij. Momentumspeculanten gaan nu short. Voila: marktwerking!
De markt kan wel 10 jaar fout zitten. Het mooiste voorbeeld daarvan is Hunter Douglas dat rond de E 60 koerste en voor het drievoudige door PE is opgekocht. JET - waar ik zelf ook fors in zit met een GAK van plm. E 25 - is een groei aandeel dat in het lagere rente tijdperk fors overgewaardeerd was, i.e. de groei vooruitzichten waren te hoog en er werd geen winst gemaakt. Nu verwacht JET een positieve FCF te gaan behalen in 2024 en zit er dus wel degelijk waarde in het bedrijf, zeker indien verlieslatende takken worden gestaakt. De koers is nu E 10 en nu wil niemand het hebben en op een koers van E 100 wel. Dat is zuiver marktmomentum en daar zul je als fundamentele investeerder doorheen moeten kijken.

Als momentum belegger handel je uiteraard anders. Ik ben ook momentum belegger maar doe dat met VIX futures/Flow Traders, i.e. bij een slecht momentum vormen die een hedge voor de koersdalingen op de fundamentele investeringen. Alleen bij Flow werkt dat de laatste paar maanden niet erg goed, maar op de LT komt ook dat weer goed.
Calendar
0
quote:

christo1 schreef op 3 oktober 2023 13:35:

Wees nog blij dat ik de huidige week geen lithium prijzen kan melden, wat zou de koers dan gedaan hebben.

Mvg
0
Ik wacht nog op jouw antwoord.
4finance
0
quote:

Lamsrust schreef op 3 oktober 2023 14:13:

[...]

De markt kan wel 10 jaar fout zitten. Het mooiste voorbeeld daarvan is Hunter Douglas dat rond de E 60 koerste en voor het drievoudige door PE is opgekocht. JET - waar ik zelf ook fors in zit met een GAK van plm. E 25 - is een groei aandeel dat in het lagere rente tijdperk fors overgewaardeerd was, i.e. de groei vooruitzichten waren te hoog en er werd geen winst gemaakt. Nu verwacht JET een positieve FCF te gaan behalen in 2024 en zit er dus wel degelijk waarde in het bedrijf, zeker indien verlieslatende takken worden gestaakt. De koers is nu E 10 en nu wil niemand het hebben en op een koers van E 100 wel. Dat is zuiver marktmomentum en daar zul je als fundamentele investeerder doorheen moeten kijken.

Als momentum belegger handel je uiteraard anders. Ik ben ook momentum belegger maar doe dat met VIX futures/Flow Traders, i.e. bij een slecht momentum vormen die een hedge voor de koersdalingen op de fundamentele investeringen. Alleen bij Flow werkt dat de laatste paar maanden niet erg goed, maar op de LT komt ook dat weer goed.
Was het allemaal maar zo eenvoudig ;-)
Calendar
0
quote:

DeLa(s)Vega(s) schreef op 3 oktober 2023 13:54:

[...]

Een belegger dus die goed doorrekent en bedenkt voordat ie zijn centen ergens insteekt. Klinkt verstandig en solide.

Ik kap af (met verlies) en draai (met verlies) en draai nog eens totdat ik op de rit zit (soms bij de eerste poging al, wel zo rustig en minder kostbaar).

Toch vraagje: kap je ooit een positie af met verlies of is het altijd HODL totdat je met een winst eruit gaat? Hoeveel fondsen in je porto staan al een tijdje onder water en wat daarmee te doen?
Ik kap wel eens, maar sneller als de economie erg slecht begint te draaien. 2 keer mijn hele porto geliquideerd en daarna weer rond het dieptepunt de meesten van mijn aandelen teruggekocht.

Zolang dat niet het geval is, doe ik dat nog steeds wel, als de business case fundamenteel gewijzigd is, of het momentum zeer duidelijk gedraaid is. Als het een momentumkwestie is, probeer ik later weer terug te kopen. Of zelfs een paar keer te traden. Short gaan op mijn eigen aandelen, noem ik dat. Niet mijn hobby, maar soms is dat toch beter.

Ik heb bijvoorbeeld een positie in Teva al een jaar of 8. Kocht ze voor ongeveer 30. Dat was niet zo handig. In die tijd verdiepte ik me ook wat minder in de aandelen in mijn porto. Het meeste verlies heb ik in die jaren weg kunnen traden. Aangezien ik nog steeds in het bedrijf geloof, heb ik desnoods de rest van mijn leven geduld, hoewel ik er nu met 15 wel met winst uit zou kunnen.
Money Never Sleeps
5
quote:

DeLa(s)Vega(s) schreef op 3 oktober 2023 10:11:

[...]

JET stond op 100 en nu op 11,50. Wanneer zit de markt dan wel goed? Of zit de markt sowieso nooit goed? Of alleen op de koers waarvan jij vindt dat ze goed zit?

Als je gaat denken in "juiste prijzen" voor een aandeel (iets wat aanhangers van de fundamentele analyse graag doen) dan is het telkens wachten totdat die domme markt eindelijk de koers op het bord zet die "juist" is.

Dan kan soms heel lang (en tamelijk pijnlijk) wachten betekenen. En al die tijd zit je geld dan vast in een door de markt "ondergewaardeerd" aandeel.

Mensen die geloven in de goede fundamentele vooruitzichten van AMG (en nog geld overhebben) kopen op 26,50 bij. Momentumspeculanten gaan nu short. Voila: marktwerking!
JET is geen AMG. Gaat erom of er toekomst in zit. Bij AMG zie ik dat wel. Bij JET heb ik altijd zoiets van" zou dit een hype zijn" Ikzelf bestel nooit via thuisbezorgd. Komt misschien door mijn leeftijd. Daarbij is het eten vaak ongezond en zie ik het verdienmodel niet als een jochie een kwartier bezig is om het te brengen.
Zembla
2
quote:

christo1 schreef op 3 oktober 2023 13:35:

Wees nog blij dat ik de huidige week geen lithium prijzen kan melden, wat zou de koers dan gedaan hebben.

Mvg
0
Je zou wat beter je best moeten doen. De lithium handel ligt natuurlijk niet stil. Hup aan het werk jij, anders komt het nooit op de 23.
Zembla
0
quote:

Ruud132 schreef op 2 oktober 2023 17:44:

Vandaag toch mijn GAK weer 1.22 euro omlaag.
Komt deze week wel weer een herstel naar de 28.30 :)
Tja.
Zembla
0
quote:

Ruud132 schreef op 3 oktober 2023 01:15:

[...]

De Chinese EV-verkoop steeg in september, wat een bloeiende markt onderstreept.

finance.yahoo.com/m/e71ce05a-996f-383...
Te weinig je best gedaan om van dit soort positieve berichten te posten. Je snijd jezelf daarmee in de vingers.
Ruud132
2
Zembla
0
quote:

Ruud132 schreef op 3 oktober 2023 14:49:

Vandaag ook weer mijn Gak verlaagd, dus prima.
Ik blijf aandelen verzamelen.
Probleem blijft ook dat een EV voor de gewone burger niet te betalen is.
En je zal niet snel een 2de hands EV kopen.
Bergonzi_deleted
0
quote:

Zembla schreef op 3 oktober 2023 14:40:

[...]

Je zou wat beter je best moeten doen. De lithium handel ligt natuurlijk niet stil. Hup aan het werk jij, anders komt het nooit op de 23.
ondertussen is het genieten geblazen met al die aandacht ;-)
Zembla
0
quote:

Bergonzi schreef op 3 oktober 2023 14:56:

[...]

ondertussen is het genieten geblazen met al die aandacht ;-)
Sommige mensen verdienen dat!
Ruud132
0
quote:

Zembla schreef op 3 oktober 2023 14:53:

[...]

Probleem blijft ook dat een EV voor de gewone burger niet te betalen is.
En je zal niet snel een 2de hands EV kopen.
Zeker niet, ben mij daar heel bewust van.
Maar beleggen doe je niet voor een week of een jaar.
Maar er zal een kantelpunt aankomen en dan wil ik een zo laag mogelijk GAK hebben.
Want na het kantelpunt handel ik niet meer.
Bergonzi_deleted
0
quote:

Zembla schreef op 3 oktober 2023 14:59:

[...]

Sommige mensen verdienen dat!
eens.. iemand die single handed de koers op 26 krijgt is gewoon een kanjer
Ruud132
0
Je kunt ook de hele dag mopperen over AMG, maar je kunt ook op een dalende markt je winsten pakken.
Wees actief.
17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 30 apr 2024 17:35
Koers 22,120
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 22,440
Laag 22,040
Volume 101.402
Volume gemiddeld 237.158
Volume gisteren 101.402

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront