TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom oktober2023

1.375 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 ... 65 66 67 68 69 » | Laatste
pwijsneus
0
quote:

JustRevisited schreef op 19 oktober 2023 12:31:

[...]
TomTom geeft ook aan dat ze géén klanten aan HERE is verloren.

Maar wél aan Google.
JustRevisited
2
quote:

pwijsneus schreef op 19 oktober 2023 12:38:

[...]

Maar wél aan Google.
Ik ken bij naam alleen voorbeelden uit 2018 (Renault en Volvo). Dat kan ook niemand gemist hebben. Daarna heb ik dit niet meer gehoord. Ik heb trouwens het idee dat TomTom nog steeds bij Volvo bezig is. TomTom heeft ook een demo-wagen van Polestar. TT sprak op de AvA ook over dat Google naast klanten winst ook klanten verlies laat zien, maar nog niet aan TT. Dit kan over Volvo/Polestar gaan.

===

Harold Goddijn
Google heeft recent aankondigingen gedaan, maar ze zijn ook klanten verloren in de afgelopen periode vanwege problemen met hun bedrijfsmodel.

De heer Reiff
Aan u?

Harold Goddijn
Nou, we proberen dat zo te draaien dat ze het aan ons verliezen, maar zover is dat helaas nog niet. Dat is wel een gesprek dat nu gevoerd wordt.
pwijsneus
1
quote:

JustRevisited schreef op 19 oktober 2023 13:06:

[...]

Ik ken bij naam alleen voorbeelden uit 2018 toen TomTom 2 klanten verloor. (Renault en Volvo). Dat kan ook niemand gemist hebben want dat was toen big news. Daarna heb ik dit niet meer gehoord. Wel een enkele HERE klant. Ik heb trouwens het idee dat TomTom nog steeds bij Volvo bezig is. TomTom heeft ook een demo-wagen van Polestar. TT sprak op de AvA ook over dat Google naast klanten winst ook klanten verlies laat zien, maar nog niet aan TT. Dit kan over Volvo/Polestar gaan.
Honda, Ford, Nissan, Renault.

built-in.google/cars/

Kijk onderaan de site. Maar prima, laat maar zien. Zie graag persbericht over Volvo/Polestar. Zowieso erg vaag, TomTom is met vanalles bezig, behalve met het creeren van aandeelhouderswaarde.

Je ziet Renault vol trots presenteren dat hun auto's Google Services aan boord hebben, zelfs in TV reclame's. Hoe is het eigenlijk afgelopen met Indigo. En wat is er terecht gekomen van Volkswagen. Welke modellen rollen vanaf nu van de band? Heb het persbericht gemist iig, misschien weet je daar wel meer over.
JustRevisited
0
quote:

pwijsneus schreef op 19 oktober 2023 13:17:

[...]

Honda, Ford, Nissan, Renault.

Nissan en Renault zijn 1 firma.
Die doen trouwens ook nog steeds zaken met TT.

Verder geen namen van na 2018.
Wereldbelegger
1
quote:

pwijsneus schreef op 19 oktober 2023 12:01:

Dat er hier wordt gefantaseerd over een short squeeze, is wel een beetje lachwekkend. Ook zie ik hier vaak als het aandeel niet zo best presteert, bijvoorbeeld nu, na een 458 week low, dat er vergelijkingen worden gemaakt met HERE. Is dat om de aandacht van de wanprestatie van het aandeel TomTom af te leiden?

Ben benieuwd wanneer hier iemand hardop begint te filosoferen over een overname. Dat zou pas spannend worden!

Dan hebben we de bingokaart wel weer gehad.

Tatje, vertel nog eens een leuk verhaal over de RSU'tjes. Heb mijn bingokaart nog niet vol.
Blijven opletten als er weer wat (RSU) cijfers geroepen worden.
Het wordt zelfs herhaald voor de hardhorenden ongelovigen onder ons.
Ik heb deze maand al drie volle kaarten.
pwijsneus
1
quote:

JustRevisited schreef op 19 oktober 2023 13:19:

[...]

Nissan en Renault zijn 1 firma.
Die doen trouwens ook nog steeds zaken met TT.

Verder geen namen van na 2018.
Nissan en Honda zijn er recent bijgekomen, zijn deals die TomTom verloren heeft aan Google. Maakt verder niet uit, maar je bent de zaak weer eens goed aan het downplayen. Aandacht aan het verleggen naar HERE.

Dit is nog steeds een beleggersforum, en mijn scenario begint zich te voltrekken dat de aandeelhouders compleet murw gebeukt gaan worden, maar daar hoor ik je niet over. Nee, we gaan HERE met TomTom vergelijken tot achter de komma, maar klinkende deals die Google recent heeft gepakt ben je vergeten. Beetje selectief, nietwaar?

Waar ligt de bodem is de vraag, en hoe speel je hier op in. Iedereen die afgelopen 10 jaar in dit fonds geinvesteerd heeft staat onder water. Dat is een totale wanprestatie, maar is bekend. Ben echt reuze benieuwd op welke manier TomTom de aandeelhouders tegemoet gaat komen.
hangklok
0
quote:

pwijsneus schreef op 19 oktober 2023 12:01:

Dat er hier wordt gefantaseerd over een short squeeze, is wel een beetje lachwekkend. Ook zie ik hier vaak als het aandeel niet zo best presteert, bijvoorbeeld nu, na een 458 week low, dat er vergelijkingen worden gemaakt met HERE. Is dat om de aandacht van de wanprestatie van het aandeel TomTom af te leiden?

Ben benieuwd wanneer hier iemand hardop begint te filosoferen over een overname. Dat zou pas spannend worden!

Dan hebben we de bingokaart wel weer gehad.

Tatje, vertel nog eens een leuk verhaal over de RSU'tjes. Heb mijn bingokaart nog niet vol.
Wat dacht je van een overname door google zelf????? Hoeven ze het wiel niet zelf uit te vinden maar kunnen ze snel uitrollen naar een winstgevend zaakje. Van mij mag het.:-)
Wereldbelegger
1
Japan Mobility Show 2023

The Japan Mobility Show is a global stage for the tech and trends that move our world, drawing more than 1 million visitors and 200 exhibitors. For this year’s edition, TomTom is thrilled to join electric vehicle consortium Mobility in Harmony (MIH) as a platinum sponsor.

In 2023, the Tokyo Motor Show evolves into the Japan Mobility Show. Together with MIH, we’ll be showcasing our latest innovations in automotive tech and electric mobility.

Visit TomTom’s booth to get up close and personal with TomTom Navigation for Automotive, the TomTom Digital Cockpit, EV Services and more. Be there on Friday October 27 at 14:00, when team TomTom takes to the stage at MIH’s main booth for a special presentation.

Traditie is om bij dit soort berichten te schrijven dat er een persbericht verwacht kan worden.

Bij deze dus:
Ik verwacht een persbericht vóór de special presentation op vrijdag 27 okt 14.00 uur (Tokyo Time)

De tijd in Tokio is 9 uur later dan in UTC en 7 uur later dan in Amsterdam.
xof
0
Ik ben ook "trilled", wat n bullshit woordkeuze.

Ik zat er iig goed naast bij q3 en moet nu weer in de geduldstand. Teleurstelling en ook moeilijk te verklaren. Shit happens
marique
3
quote:

JustRevisited schreef op 19 oktober 2023 11:49:

[...]

Book to value.

- 2,3 miljard aan Automotive orders in de boeken - daar zit winstgevende groei in (90% marge omzet)
- TT heeft nu een totale marktwaarde van 700 miljoen, waarvan 325 miljoen cash op de bank

Schiet mij maar lek.
Schiet mij maar lek.

Klein lekje:
Die cash is voor een deel bestemd voor de dagelijkse liquiditeit. Wat op deposito staat is reserve voor het geval dat. Stel dat de deposito wordt gebruikt voor dividend of aandeleninkoop dan is een kredietlijn nodig. Juist iets waar TT niets van wil weten.

En nog iets: die cash op deposito is vrijwel gelijk aan goodwill + intangibles van € 217,5 mln. De échte waarde daarvan is een groot vraagteken zolang TT op een nauwelijks winstgevend bedrijfsmodel draait.
Mr. Fleming
1
3: TomTom & Tele Atlas

Koersverlies: 85 procent (AEX -41 procent)
Periode koersverlies: juni 2007 – juni 2010

Wat ging er mis?
Begin deze eeuw waren de navigatie-apparaten van TomTom revolutionair. De kastjes met zuignap waren een must have voor autorijders. De overname van digitale kaartenmaker Tele Atlas moest de marktpositie van TomTom verstevigen.

TomTom legde na een hevige overnamestrijd met Garmin een knock-out bod neer van 2,9 miljard euro. Dat bleek al snel veel te veel. Al in het eerste jaar na de overname moest 1 miljard euro worden afgeschreven, en inmiddels is de overnamegoodwill helemaal uit de boeken. In de drie jaar na de overname kregen aandeelhouders een koersverlies van meer dan 80 procent voor de kiezen.


De VEB heeft TT al afgeschreven, kwamen toen van koers 68 euro, en dan zit dezelfde faalhaas topman er nog steeds; Harold Gordijntjes voor de ogen... Ik zit erin, maar wat een club de afgelopen freaking 15 jaar..

manman..

www.veb.net/artikel/09274/acht-rampza...
JustRevisited
1
quote:

pwijsneus schreef op 19 oktober 2023 13:25:

[...]

Nissan en Honda zijn er recent bijgekomen, zijn deals die TomTom verloren heeft aan Google. Maakt verder niet uit, maar je bent de zaak weer eens goed aan het downplayen. Aandacht aan het verleggen naar HERE.

Dit is nog steeds een beleggersforum, en mijn scenario begint zich te voltrekken dat de aandeelhouders compleet murw gebeukt gaan worden, maar daar hoor ik je niet over. Nee, we gaan HERE met TomTom vergelijken tot achter de komma, maar klinkende deals die Google recent heeft gepakt ben je vergeten. Beetje selectief, nietwaar?

Waar ligt de bodem is de vraag, en hoe speel je hier op in. Iedereen die afgelopen 10 jaar in dit fonds geinvesteerd heeft staat onder water. Dat is een totale wanprestatie, maar is bekend. Ben echt reuze benieuwd op welke manier TomTom de aandeelhouders tegemoet gaat komen.
Ik wil geen online ruzie of discussie maken, Pwijsneus. Dat hebben we al jaren geleden achter ons gelaten en was ook een beetje sneu.

Ik geef gewoon aan wat bij mij bekend is. Bij mijn weten is tomtom geen klanten aan Google verloren na die initiele klap vijf jaar geleden. Nissan is niet nieuw (onderdeel Renault concern) en Honda was nooit klant van TT. Daarnaast zijn Renault en Nissan ook tomtom blijven gebruiken. Het is nu een gedeeld account.

Je haalt er ook andere onderwerpen bij. Hoe de koers staat, waar de bodem ligt, dat het aandeel beleggers nou niet echt veel plezier oplevert. Die dingen zijn allemaal waar, maar daar ging ons gesprekje niet over.

Ik zeg niet dat Google geen belangrijke concurrent is. Dat zou ook raar zijn. Maar ik zie het wel in perspectief. Er is voldoende markt voor meerdere spelers en die spelers hebben elk hun krachten en kwetsbaarheden (Google ook).

TomTom automotive groeide 5% sneller dan de markt, wat werd toegewezen aan marktaandeel. Ook groeit de taart zelf. Daarnaast staat TT nu ook klaar voor marktaandeel groei in Enterprise, met een ander verdienmodel dan ruwe data in bulk. Dat mag ook eens tijd worden.
Spoorstudent
2
Alles onder de 6,50 koopwaardig ?
Alles onder de 6 koopwaardig ?
Alles onder de 5,50 koopwaardig ?
Alles onder de 5….
Nog maar 37 ct. te gaan.

Elk dubbeltje is 13,23 miljoen euro marktwaarde verlies.
pwijsneus
1
quote:

JustRevisited schreef op 19 oktober 2023 13:44:

[...]
TomTom automotive groeide 5% sneller dan de markt, wat werd toegewezen aan marktaandeel. Ook groeit de taart zelf. Daarnaast staat TT nu ook klaar voor marktaandeel groei in Enterprise, met een ander verdienmodel dan ruwe data in bulk. Dat mag ook eens tijd worden.
Het aandeel groeit iig niet harder dan de markt ;)

Onder de EUR 5,00 begint het wel te kriebelen om eens bij te kopen. Afgelopen 9 jaar zijn er wel tal van bijkoopmomenten geweest.
tatje
2
Citaat van de laatste AVA.

Harold Goddijn
Ik denk dat dat wij op dit moment zo’n vijfendertig procent (35%) marktaandeel hebben in het autosegment.
We denken dat HERE daar iets boven zit. Daarnaast zijn er dan ook nog aantal andere leveranciers die
wat doen. Het marktaandeel van Google schatten we op dit moment op zo’n twintig procent (20%) tot
vijfentwintig procent (25%). Google heeft recent aankondigingen gedaan, maar ze zijn ook klanten verloren
in de afgelopen periode vanwege problemen met dat bedrijfsmodel.

De voorzitter
Er is natuurlijk ook een verschil tussen winnen en niet overleven. De heer Jorna zei: "the winner takes it
all", maar wij denken dat er altijd ruimte zal zijn voor een goede nummer twee. Wie dan de nummer twee
is, Google of wij, dat zien we nog wel. Wij geloven niet in een model dat bij voorbaat alles naar de winnaar
gaat en dat we kansloos zijn, omdat die winnaar groter is en hele diepe zakken heeft. Dat is de boodschap
die we uitdragen.

De heer Reiff
In dat verband dringt bij mij nog door, omdat u het nu over Google en TomTom heeft, net als ik zojuist,
maar er is hier ‘en passant’ dus nog meer marktaandeel te verdelen.
( hij zal toch niet het aandeel van Here bedoelen ) :-)

De voorzitter
In Automotive?

De heer Reiff
Ja, hoe zit dat? Hoe gaat dat dan? Wat denkt u hiervan?

Harold Goddijn
Nou ik heb daar wel zo mijn gedachten over. Ik kan alleen niet alles zeggen wat ik er precies van denk,
maar ik heb wel het gevoel dat we op een goed pad zitten. Dat we, als gevolg van investeringen die we
hebben gemaakt van platformen en de strategische aanpak, een slimmer, effectiever bedrijfsmodel
hebben.

grote oem gaat 2024 a 2025 SOP , dat betekent start of produktion :-)

Jullie weten dat ook, het zwarte karretje bij de presentatie :-)

Meestal is het 4 op een rij.

Maar ik kan al 14 op een rij.

Ik denk dat de shorters beseffen, snel coveren nu het nog kan.

Ik blijf en vol.
SimonCA
2
quote:

Wereldbelegger schreef op 19 oktober 2023 13:28:

Japan Mobility Show 2023

The Japan Mobility Show is a global stage for the tech and trends that move our world, drawing more than 1 million visitors and 200 exhibitors. For this year’s edition, TomTom is thrilled to join electric vehicle consortium Mobility in Harmony (MIH) as a platinum sponsor.

In 2023, the Tokyo Motor Show evolves into the Japan Mobility Show. Together with MIH, we’ll be showcasing our latest innovations in automotive tech and electric mobility.

Visit TomTom’s booth to get up close and personal with TomTom Navigation for Automotive, the TomTom Digital Cockpit, EV Services and more. Be there on Friday October 27 at 14:00, when team TomTom takes to the stage at MIH’s main booth for a special presentation.

Traditie is om bij dit soort berichten te schrijven dat er een persbericht verwacht kan worden.

Bij deze dus:
Ik verwacht een persbericht vóór de special presentation op vrijdag 27 okt 14.00 uur (Tokyo Time)

De tijd in Tokio is 9 uur later dan in UTC en 7 uur later dan in Amsterdam.

Hopeful perhaps :

TomTom and Rightware extend collaboration across the entire digital cockpit experience. Building on the foundation of TomTom Digital Cockpit, Kanzi One enables complete customization of every aspect of the car´s HMI.
rightware.com/blog/rightware-and-tomt...

Kanzi One selected by Toyota and Lexus for global HMI design and development.
rightware.com/blog/kanzi-one-selected...
JustRevisited
1
Tatje, zie slide 5. Hoeveel procent van het orderboek naar omzet converteert. Dit is nu 13% en wordt 15%. Daarna waarschijnlijk meer.

corporate.tomtom.com/static-files/9ee...

Dat lijkt marginaal, maar elk procentje staat gelijk aan 24 miljoen euro. Los van marktaandeel, nieuwe contracten of wat Enterprise gaat doen, zorgt de snelheid waarmee reeds gesloten deals in de cijfers lopen voor +50 mio omzet.

Dat maakt dat ik denk de outlook voor 2025 makkelijk haalbaar is.
Jaap
0
Eigenlijk kan je alleen maar speculeren over deze afstort van het aandeel.

Maar mij is wel duidelijk dat het met veel geld gaat.

Dan kan je afvragen: wie?

De investeringsfondsen, alleen maar shorters of Google, of een participant in Overture.

Om meer inspraak te krijgen binens kamers?

Als ik rijtje maak van gulzige Amerikanen zijn het: Jeff............., Mark ..................................................................... ,of Bill.
Meryntje
0
Wie was dat Nederlandse fonds, gespecialiseerd in het investeren in Nederlandse bedrijven, die uiteindelijk van de beurs gehaald werden, ook nog maar weer? Ook daar was sprake van een enorme spruitjeskucht.

GuS
1.375 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 ... 65 66 67 68 69 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 7 mei 2024 09:28
Koers 5,605
Verschil +0,025 (+0,45%)
Hoog 5,625
Laag 5,580
Volume 13.794
Volume gemiddeld 286.368
Volume gisteren 194.814

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront