Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France-KLM 2023

1.322 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 » | Laatste
GakGak
1
Niemand kijkt blijkbaar ook maar iets verder dan de luchtvaartneus lang is.

Als je eigenwijs toch 100 euro of wat meer aan een airline wilt besteden dan kun je ook kiezen voor Lufthansa.
Die komt 2 nov 09uur met de Q3 cijfers en die zijn overal goed.

Vaak in 1e instantie goed voor koerswinst (cashen dus) tot blijkt dat er soms geen enkele outlook wordt gegeven
voor de komende maanden en zakt de koers weer in.

Historisch besef (en check met KLM en IAG) geeft iets meer houvast dan maar lukraak KLM kopen en op een
wonder hopen...
CJS
1
Gewoon rustig blijven zitten en bijkopen als x% van je totale aankopen. Er wordt gewoon winst gedraaid en sinds 'einde' Corona is de financiele positie elke 3 maanden beter. 23% shortposities heeft zijn korte termijn effect, maar het gewoon door kopen voor middel lange termijn op deze koers ook. De jongens van Airfrance-klm zijn gewoon goed bezig om de puinhopen van de Corona tijd achter zich te laten. De outlook van de luchtvaart sector is helemaal niet zo slecht in historisch perspectief geplaatst. Niet laten meeslepen nu, niet verkopen, gewoon doorgaan met bijkopen in de mix van totale aankopen.
JanAlmelo
0
[verwijderd]
0
quote:

Cees Jan S schreef op 31 oktober 2023 17:09:

Gewoon rustig blijven zitten en bijkopen als x% van je totale aankopen. Er wordt gewoon winst gedraaid en sinds 'einde' Corona is de financiele positie elke 3 maanden beter (I). 23% shortposities (II) heeft zijn korte termijn effect, maar het gewoon door kopen voor middel lange termijn op deze koers ook. De jongens (III) van Airfrance-klm zijn gewoon goed bezig om de puinhopen van de Corona tijd achter zich te laten. De outlook van de luchtvaart sector is helemaal niet zo slecht in historisch perspectief geplaatst. Niet laten meeslepen nu, niet verkopen, gewoon doorgaan met bijkopen (IV)in de mix van totale aankopen.
Hallo Cees Jan.
Paar opmerkingen van mijn kant.
I: deze opmerking suggereert dat het niet slecht gaat. Welk deel van de passiva (rechter kolom van de balans) vindt jij dat er goed uit ziet? Er staan nog al wat bedragen waar 6-7 (en meer)% rente op betaald moet worden. Bij minst of geringste tegenspoed is die rente niet op te brengen en kunnen schuldeisers de assets opeisen die tegenover die schulden staan
II: 23% shortpostities klopt weinig van. Gemelde shortposities boven 0.5% zijn 4.51% totaal. We kunnen aannemen dat het geheel wat hoger ligt, maar we kunnen niet aannemen dat shorters die afbouwen tot onder de 0.5% ineens stoppen met afbouwen zodra die grens bereikt is. Maar goed 10% is ook een hoop (en die positie hebben ze niet omdat ze denken dat het aandeel binnenkort op 20 Euro staat)
III; we kunnen niet uitsluiten dat dames binnen AF-KLM een betere job doen dan de jongens/mannen
IV: je geeft me nogal een advies voor een toko met een negatief eigen vermogen, torenhoge rentelasten en een FCF die het laatste kwartaal behoorlijk tegen viel.

En in een brede mix van beleggingen kan inderdaad wat transport tussen, maar om daar nu net de zwakste broeder voor uit te kiezen.....
succes!
GakGak
0
´maar om daar nu net de zwakste broeder voor uit te kiezen.....´
.
scherp en bijna correct, SAS is inmiddels nog zwakker...;O).
GakGak
0
www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego...
.
Dit zijn de sterkste airlines die overal volop uitbreiden en hou ze maar eens tegen.
Oneerlijke strijd maar dat weten we al jaren.
Zelfs de WK voetbal gaat vaker die kant op, eerst Qatar en straks Saudi-Arabië en dan handjes schudden met een moordprins
in een land waar mensen nu nog onthoofd worden etc.

(Doodstraf en andere wrede straffen
Saudi-Arabië staat in de top van landen met de meeste executies. In 2022 werden 196 mensen geëxecuteerd – het hoogste jaarlijkse aantal executies dat Amnesty International de afgelopen 30 jaar in het land heeft geregistreerd. Het aantal executies in 2022 was drie keer zo hoog als het aantal executies in 2021, en minstens zeven keer zo hoog als in 2020 toen 27 mensen werden geëxecuteerd. Het jaar ervoor werd juist weer voor veel mensen het doodvonnis voltrokken: in 2019 waren er 184 executies).

Fijne hypocriete wereld waarin we leven.
CJS
0
Heren, ik snap het commentaar op mijn post heel goed. Natuurlijk ziet de balance-sheet er niet heel fijn uit, maar is de luchtvaart niet door politieke ingrepen geraakt in de Corona jaren? Dat effect zie je met name terug in de balance-sheet. Echter, waardeerde we Tesla op de balance-sheet toen we het over de 1000 dollar zetten? Of kijken we ook naar capaciteit om winst te maken? Cashflow? Intern kosten verloop als percentage van omzet? Omzet groei/ontwikkeling? Als we nu naar deze zaken kijken in historisch perspectief - laatste 40 kwartalen - exclusief Corona jaren - Lijkt me dan dat er nu bovengemiddeld gepresteerd wordt - wat zich momenteel niet laat zien in de koers. De koers lijkt verziekt door 23% short posities - of deze nu groter of kleiner zijn dan 0,5% is alleen belangrijk voor de statistieken. Short posities ingenomen niet omdat al deze partijen denken dat het alleen maar naar beneden kan, maar veel om andere posities af te dekken met shorts in een zeer volatiel en makkelijk beinvloedbaar 'penny' stock - wat het was voor de omgekeerde aandelen split. In dit opzicht was een omgekeerde aandelen split een juiste management beslissing van de jongens/meiden van airfrance-klm, maar het heeft ook tijd nodig. Ik zie een sterk management wat beslissing durft te nemen. Beslissingen als omgekeerde aandelensplit om de shorters uit het aandeel te krijgen - een tot penny aandeel vervallen aandeel als consequency van Corona jaren, niet door lang jarige negatieve sector ontwikkelingen - investeringen van derde aantrekt om het Corona effect te dempen in de boeken, wat investeert in nieuwe zuinige vliegtuigen, wat strategische diepte investeringen maakt in SAS, wat arbeids perikelen oplost zonder 3 miljard te verliezen zoals Stellantis in US - We kunnen klagen over de looneisen, maar eigenlijk heeft iedereen hiermee te maken en allemaal een uitloop van Corona tijdperk, centrale bank beleid op Corona etc etc. We kunnen vraagtekens stellen bij alle beslissingen van het management als goede bestuurders aan de wal, maar ik waardeer beslissingen boven stilzitten en als er dan ook nog kwartaal op kwartaal goede winst wordt gemaakt met een goede ontwikkeling in cashflow en omzet en de shortpartijen langzaam gaan afbouwen nu het geen volatiel penny stock meer is, dan..... geloof ik er weer in om juist nu dit aandeel weer op te pakken of in mijn geval met vertrouwen stabiel maandelijks door te kopen.
(Ik slaap s'nachts rustig met dit aandeel hoor, maar ik zit in andere tijdzone, vandaar tijdstip van mijn post!)
GakGak
0
OK CJ, je hebt bewust gekozen voor AF/KLM met al het bovenstaande in gedachte ?

Geen enkele andere optie binnen de luchtvaart of gedreven door het blauwe gevoel, terwijl KLM maar
35% uitmaakt van de holding en het aandeel ?

Ik begrijp je echt niet.

KLM vliegt nog heel veel jaren door met het verouderde type B737, veel lawaai en uitstoot.
Dan pas, over 10 jaar, zijn ze om naar de moderne generaties Airbus.
(Transavia doet het sneller...).

En tegelijkertijd terwijl dit al een feit is, beschouwingen over het duurzaamheidsstreven en de aanpak en de beloftes die gedaan worden en de dreigingen dat als de overheid dwars ligt of niet meer wil subsidieren......

Shorters worden niet uit een aandeel gedreven door een administratieve aanpassing (10 voor 1 ) maar bij een
zware claimemissie, voorbeelden genoeg.

etc.

Je komt met de goede voorbeelden en de foute conclusies.
Fred 62
0
quote:

Cees Jan S schreef op 1 november 2023 04:23:

Heren, ik snap het commentaar op mijn post heel goed. Natuurlijk ziet de balance-sheet er niet heel fijn uit, maar is de luchtvaart niet door politieke ingrepen geraakt in de Corona jaren? Dat effect zie je met name terug in de balance-sheet. Echter, waardeerde we Tesla op de balance-sheet toen we het over de 1000 dollar zetten? Of kijken we ook naar capaciteit om winst te maken? Cashflow? Intern kosten verloop als percentage van omzet? Omzet groei/ontwikkeling? Als we nu naar deze zaken kijken in historisch perspectief - laatste 40 kwartalen - exclusief Corona jaren - Lijkt me dan dat er nu bovengemiddeld gepresteerd wordt - wat zich momenteel niet laat zien in de koers. De koers lijkt verziekt door 23% short posities - of deze nu groter of kleiner zijn dan 0,5% is alleen belangrijk voor de statistieken. Short posities ingenomen niet omdat al deze partijen denken dat het alleen maar naar beneden kan, maar veel om andere posities af te dekken met shorts in een zeer volatiel en makkelijk beinvloedbaar 'penny' stock - wat het was voor de omgekeerde aandelen split. In dit opzicht was een omgekeerde aandelen split een juiste management beslissing van de jongens/meiden van airfrance-klm, maar het heeft ook tijd nodig. Ik zie een sterk management wat beslissing durft te nemen. Beslissingen als omgekeerde aandelensplit om de shorters uit het aandeel te krijgen - een tot penny aandeel vervallen aandeel als consequency van Corona jaren, niet door lang jarige negatieve sector ontwikkelingen - investeringen van derde aantrekt om het Corona effect te dempen in de boeken, wat investeert in nieuwe zuinige vliegtuigen, wat strategische diepte investeringen maakt in SAS, wat arbeids perikelen oplost zonder 3 miljard te verliezen zoals Stellantis in US - We kunnen klagen over de looneisen, maar eigenlijk heeft iedereen hiermee te maken en allemaal een uitloop van Corona tijdperk, centrale bank beleid op Corona etc etc. We kunnen vraagtekens stellen bij alle beslissingen van het management als goede bestuurders aan de wal, maar ik waardeer beslissingen boven stilzitten en als er dan ook nog kwartaal op kwartaal goede winst wordt gemaakt met een goede ontwikkeling in cashflow en omzet en de shortpartijen langzaam gaan afbouwen nu het geen volatiel penny stock meer is, dan..... geloof ik er weer in om juist nu dit aandeel weer op te pakken of in mijn geval met vertrouwen stabiel maandelijks door te kopen.
(Ik slaap s'nachts rustig met dit aandeel hoor, maar ik zit in andere tijdzone, vandaar tijdstip van mijn post!)
Wanneer verwacht je je eerste dividend?
CJS
0
Er zijn hele goede dividend aandelen in de markt, net zoals goede high potentials in IPO vorm (zonder dividend) en als ondergewaardeerde aandelen die even in het verkeerde hoekje zitten maar waar een x-voudige koers op middel lange termijn niet onrealistisch is. Iedereen maakt hier zijn eigen afwegingen en ik doe dat door gespreid te kopen, ja ook voor een potje dividend aandelen. Airfrance-klm zit in pot ondergewaardeerd met hoge kans op het vinden van weg naar boven.
GakGak
0
Ah, het is een gok aandeel dus ?
Dan heb je namelijk gelijk.

Je gokt erop dat het alleen maar fors ondergewaardeerd is, ondanks de enorme (en deels verdoezelde)
schuldpositie waarover enorme rentes moeten worden betaald, elk jaar opnieuw, soms eeuwig.

In de coronatijd ook heel fors gedaald en bij de 1e meldingen in okt 2020 over een vaccin in aantocht vloog het met al die
andere aandelen omhoog.
Dat hield niet lang stand maar zo´n opluchtingsrally is altijd mogelijk en daar moet je dan snel gebruik van maken en
verkopen, maar dat doen de meesten niet.

Kijk je naar de afgelopen jaren dan zag je regelmatig een topje van 1,80 euro en snel weer een daling.
Mogelijkheden genoeg, ook met dit aandeel.
Maar omdat de dalingen veruit de overhand kregen moest je altijd snel handelen.

succes !
[verwijderd]
1
Verkeerde potje Cees Jan, maar even goed succes!

ps wanneer vlieg je terug naar Nederland (en zet je dan wel de goede zonnebril op?), ik neem aan dat je piloot bent....
Fred 62
1
quote:

Cees Jan S schreef op 1 november 2023 08:54:

"ondergewaardeerde aandelen die even in het verkeerde hoekje zitten"

-Even - is hier niets op zijn plaats omdat de KLM al
100 jaar een noodlijdende onderneming is.
Als op basis daarvan jij je investeringen doet
heb ik daar vrede mee.

Succes.
GakGak
0
www.zakenreisnieuws.nl/nieuws/categor...
.
KLM is niet krimpvrij en ook het verdienmodel niet.

Wat je uiteindelijk krijgt als de goodwill weg is bij de overheid en deel van de bevolking dat doet het ergste vrezen.
Hele dure tickets en toeslagen en heffingen plus goedkopere concurrentie (desnoods net over de grens)
zijn geen goed signaal voor de nabije toekomst.
@iPlof
0
quote:

Knife Catcher schreef op 1 november 2023 09:04:

Verkeerde potje Cees Jan, maar even goed succes!

ps wanneer vlieg je terug naar Nederland (en zet je dan wel de goede zonnebril op?), ik neem aan dat je piloot bent....
Dat dacht ik ook meteen.
Bevestigt weer eens dat piloten (luchtvaart) geen verstand van financiën/economie hebben en een onrealistische kijk op de wereld.

Maar goed in je eigen bedrijf belegen dat al tientallen jaren zakt in waarde mag natuurlijk.
Als men maar niet weer bij de maatschappij gaat bedelen als het keer tegenzit waar het altijd op uitkomt..
@iPlof
0
460 of 452k vluchten wordt niet eens gehaald in 2023.
maar KLM moet 'inleveren' met krimp volgens KLM bij dus juist meer 460 k of 452k vluchten in 2024/25

Hoe dan?

Deze mevr Rintel past prima bij die kleinzielige verwende zeurkousen van KLM zeg..
GakGak
0
Gelukkig mag je hier wel eens wat zeggen over niet AF/KLM aandelen zonder dat de die-hard fans
gaan stuiteren.

Koers Lufthansa staat ook bijzonder laag:
.
Deutsche Lufthansa AG
6,5455
-0,05
(-0,88%)
.
En er is juist weer een stoploss doorbroken waarop ik al lang wacht (moest blijkbaar gebeuren).
En juist vandaag, terwijl morgen 2 nov 07uur de Q3 cijfers komen en de koers wel eens een (tijdelijke?)
oppepper krijgt.

Ik ben er klaar voor...
1.322 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 8 mei 2024 17:35
Koers 10,455
Verschil +0,471 (+4,72%)
Hoog 10,485
Laag 9,950
Volume 3.028.851
Volume gemiddeld 1.921.708
Volume gisteren 3.481.809

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront