TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom november 2023 draadje

1.041 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 49 50 51 52 53 » | Laatste
tatje
0
De shorters willen coveren.
TT wil inkoop aandelen voor de schrap.

Alleen omlaag werkt niet goed.
Alleen omhoog werkt ook niet goed.
Omhoog en omlaag werkt beter.

Spelen de shorters met TT onder 1 hoedje en is de ING ook een partij in deze :-)

FCF van 2023 tm 2027.

Ik zal schatten 400 miljoen :-)
JustRevisited
8
quote:

tatje schreef op 1 november 2023 10:32:

De shorters willen coveren.
TT wil inkoop aandelen voor de schrap.

Alleen omlaag werkt niet goed.
Alleen omhoog werkt ook niet goed.
Omhoog en omlaag werkt beter.

Spelen de shorters met TT onder 1 hoedje en is de ING ook een partij in deze :-)

FCF van 2023 tm 2027.

Ik zal schatten 400 miljoen :-)
De aandelen inkoper en JP Morgan als hedgefund staan tegenover elkaar. Bij bekendmaking aandelen inkoop ging JP extra short toen de stijging iets te gortig werd.Ze proberen het momentum er een beetje uit te halen, ook omdat sommige mensen handelen op basis van TA. Ze willen niet de hele markt tegen zich krijgen. Hoe dan ook heeft TT een aandelen inkoop programma aangekondigd ter grootte van 20% totale handelsvolume gedurende 12 maanden. Of 40% gedurende 6 maanden. Ook JPM kan dat niet opvangen, tenzij ze hun short positie met 800% willen vergroten. Ik blijf op mijn stukkies zitten.
pwijsneus
1
quote:

JustRevisited schreef op 1 november 2023 10:48:

[...]

De aandelen inkoper en JP Morgan als hedgefund staan tegenover elkaar. Bij bekendmaking aandelen inkoop ging JP extra short toen de stijging iets te gortig werd.Ze proberen het momentum er een beetje uit te halen, ook omdat sommige mensen handelen op basis van TA. Ze willen niet de hele markt tegen zich krijgen. Hoe dan ook heeft TT een aandelen inkoop programma aangekondigd ter grootte van 20% totale handelsvolume gedurende 12 maanden. Of 40% gedurende 6 maanden. Ook JPM kan dat niet opvangen, tenzij ze hun short positie met 800% willen vergroten. Ik blijf op mijn stukkies zitten.
Ik ook, ondanks dat het aandeel nog steeds op een 10-year-low noteerd. Voorlopig is er voor de shorters niet zoveel aan de hand, eerlijk is eerlijk, ze hebben goed gehandeld.

In het verleden hebben we gezien dat shortcovering nauwelijk effect op de koers heeft.

TomTom is en blijft een speelbal, alleen nu op een 10-year-low.
DWVS
1
Misschien komt HG er ooit nog achter dat hij niet de koers bepaalt maar de markt. Mijn inziens is er maar één oplossing ........
tatje
0
Benieuwd of er nog iets positiefs komt van TT.

Tenslotte komen de cijfers Q4 en JV pas over 3 maanden op 2 feb 2024

Worden steeds scheutiger met General nieuws.

2021 23
2022 14
2023 tot nu toe 6
tatje
1
Ik moet tm 2025 en de booster nog 9 miljoen aandelen uit de markt halen voor de RSU.

Ik doe een aandelen inkoop voor de schrap en tekens als ik RSU moet omzetten in aandelen, geef ik nieuwe aandelen uit, totaal dus 9 miljoen stuks.

Misschien zegt iemand, de financiele consequenties zijn anders.

Ik tendeer naar opzet.

Eerst de shorters de schuld geven van de koersdaling en dan de meeste posters stroop om de mond smeren, door het te brengen als schrap.

Blijf bij deze mening, tot het tegendeel is bewezen :-)

Zo 11.50 de koppenberg cross, doei.
Kuiken
0
uit Mail van TT van vandaag:

As a new VP of Engineering and Applied Science at TomTom, Bahram Zonooz is ready to put the map “at the forefront of a new tech revolution.” We sat down with the AI expert to find out more about his journey, what brought him to TomTom and what excites him in the world of mapping.

“I never liked repetitive homework assignments,” Bahram tells me. “You know, taking a pen and writing things over and over. I always thought, why can’t my pen be smart enough to do it for me?” 30 years later, he’s working in a field that’s making such automation possible.
On the road to AI
Bahram got into AI and machine learning about 15 years ago. “At the time, AI was just a fancy word,” he says. Starting in academia, Bahram was always fascinated by the brain. This marvellous piece of ‘machinery’ became his north star as he navigated towards AI, traversing the realms of AI and neuroscience, as he collaborated with acclaimed researchers across countries and attained his Ph.D.
His passion continues to date, and he has brought his unique expertise to tackle major challenges in industry. As the chief AI Scientist in a mapping company, Bahram led diverse teams composed of engineers and researchers, championing the development of cutting-edge AI-powered solutions for location-based services and advanced technologies that are integral to autonomous driving and the creation of maps. His teams have significantly contributed to shaping the landscape of next-generation automation, leading to numerous patents and opening new directions for research and development. Today he continues to push innovation through his affiliation with the Eindhoven University of Technology. As an AI assistant professor, he is developing next-generation AI models that are inspired by our brains and capable of adapting to new environments.
Starting a new journey at TomTom
Searching for his next challenge, Bahram had received offers for senior leadership positions in California and was on the verge of moving to Silicon Valley. However, his journey took an entirely new path, as TomTom proved to be a perfect fit.
“What interested me the most,” Bahram tells me, “is that TomTom continues to innovate itself. I admire the fact that our CEO is one of the company's original founders and holds a majority of the shares. It's quite rare for a CEO to have founded a company and still be running it after three decades. It's evident that he's truly passionate and cares about the product. We're making strategic changes that many companies at this level or stage wouldn't even consider."
At the heart of a new tech revolution
At TomTom, Braham explains, "We're placing the new map at the forefront of a new technological revolution. We have access to extensive data, are a renowned brand and have significant mapping expertise that enables us to integrate emerging technologies with our existing capabilities."
"It's all about our ability to efficiently manage processes without human intervention," Bahram continues. "What excites me is TomTom's role as a key contributor to this transformation."
Engineering the first real-time map
“The goal is to leverage the rapid progress in AI and machine learning to revolutionize the process of building maps and engineer a truly dynamic, ever-evolving map – the first real-time map. This involves unlocking the potential for automated, real-time processing of vast data streams from diverse sources by seamless development and integration of cutting-edge AI algorithms.”
It's a complex problem, that Bahram is excited to take on: “I aspire to engineer automated pipelines that capitalize on crowd-sourced data, culminating in the creation of the freshest, most comprehensive maps imaginable.”
What does it take to work with Bahram?
He says, "If you possess a solid foundation in AI and Machine Learning, coupled with an unwavering enthusiasm for staying up to date with the latest breakthroughs, substantial experience in managing extensive datasets, and the readiness to harness diverse sources of data, join us as we collaborate towards the creation of the world's most advanced, high-coverage and current map."
JustRevisited
7
quote:

pwijsneus schreef op 1 november 2023 10:57:

[...]

Ik ook, ondanks dat het aandeel nog steeds op een 10-year-low noteerd. Voorlopig is er voor de shorters niet zoveel aan de hand, eerlijk is eerlijk, ze hebben goed gehandeld.

In het verleden hebben we gezien dat shortcovering nauwelijk effect op de koers heeft.

TomTom is en blijft een speelbal, alleen nu op een 10-year-low.
Dit punt zou ik willen nuanceren. Ik heb een aantal keren gezien dat het moment van short coveren en de ontwikkeling van de koers een zeer sterke parallel hebben. Daarnaast heeft iemand die bij mij op de kamer werkt en heel erg handelt op TA eens de grafiek van TT bekeken (hij handelt daar niet op) en identificeerde de afgelopen jaren 4 momenten (waaronder de huidige) waarbij de RSI op oversold stond. In de drie voorgaande gevallen was dat het begin van een forse rally. Pin me niet vast op zijn plaatje (ik ben niet thuis in TA) i.ibb.co/rQytXnL/Scherm-afbeelding-20... die drie momenten zie je met een geel bolletje. En de weerstanden in groene lijnen. De eerste rond de 6,50. (in zijn overzicht 6,48)

Ik denk dat JP Morgan een manipulatieve aanpak heeft. Het is niet illegaal ofzo, maar een agressieve short seller probeert angst en onzekerheid in de markt te veroorzaken danwel gebruik te maken van onzekerheden. Dan is het van belang om goed geïnformeerd te blijven en een langstermijn perspectief te nemen in plaats van je te laten beïnvloeden door korte termijn sentimenten en de tactiek van dit soort hedgefunds. Indien er een lage koers wordt neergezet kan dit ook langstermijn kansen opleveren.

Ik denk daarnaast dat het feit dat TomTom zoveel aandelen gaat inkopen en ze ook schrapt een grotere invloed op koersen gaat hebben dan de korte termijn impact van hedgefunds. TomTom koopt 7% aandelen in 12 maanden. De posities van shortsellers zijn meestal tot 1 procent en soms tussen 1 en 2 procent. Ik denk niet dat ze all-in gaan om een koersstijging te voorkomen. Een hedgefund is koel en flexibel in de aanpak en is ook bereid om verlies te nemen. Voordat ze dat doet zal ze echter testen of het beleggers sentiment echt verbeterd is of niet. Dat kan door de short positie wat uit te breiden (wat ze recent deden vanaf de day-high na de aankondiging van de share buyback)
Wereldbelegger
0
Porsche gaat Google-services in zijn voertuigen integreren

Porsche en Google hebben een nieuwe overeenkomst getekend waarmee de Duitse autofabrikant Google-services in zijn voertuigen kan integreren. Volgens de aankondiging van het bedrijf omvat de integratie Google Maps, Google Assistant en vele andere apps die momenteel beschikbaar zijn via de Play Store.

Veel autofabrikanten over de hele wereld wenden zich nu tot technologiebedrijven om te profiteren van hun apps en technologie. Tegenwoordig vind je Android Auto en Apple CarPlay in bijna elk voertuig op de markt. De diepere samenwerking tussen technologiebedrijven en autofabrikanten zou klanten op veel manieren ten goede kunnen komen. Hiermee kunnen ze bijvoorbeeld mobiele apps uitvoeren op het infotainmentsysteem van hun auto.

Google en Porsche breiden hun samenwerking uit op het gebied van navigatie, spraak en app-ecosysteem

Porsche merkte ook op dat het app-ecosysteem van Google niet het enige ecosysteem is dat op het punt staat naar de voertuigen van het bedrijf te komen. De verklaring vervolgt dat ecosystemen van verschillende aanbieders die relevant zijn voor klanten, via gestandaardiseerde interfaces en platforms in Porsche-auto’s zullen worden geïntegreerd. Het zal dus niet vergezocht zijn om te zien dat Porsche een soortgelijke overeenkomst met Apple tekent.

www.techidee.nl/porsche-gaat-google-s...
Wereldbelegger
0
Tomtom in de prijzen.

Winnaar Experimentation Culture: TomTom
Case: Navigating and Driving an Effective Experimentation Program

Centraal Beheer en Odido legde het in de categorie Experimentation Culture af tegen TomTom. TomTom ontving al eerder een Dutch CRO Award, de voorganger van Experimentation Heroes.

De one-man-CRO-show van toen is inmiddels geëvolueerd naar een brede samenwerking met een sterke experimenteercultuur.

TomTom komt als winnaar uit de bus vanwege de gestructureerde en datagedreven aanpak, een strategische focus op groeigebieden en effectieve kwaliteitscontrole en tracking.

Ook de sterke nadruk op het motiveren en betrekken van medewerkers bij experimenten wordt gewaardeerd door te jury. Iedereen kan via Slack een idee insturen en ook de validatie en resultaten van de uitgevoerde experimenten zijn inzichtelijk voor iedereen. Dit is allemaal onderdeel van een sterke langetermijnstrategie, cruciaal voor het creëren van een echte experimentation culture.

www.emerce.nl/nieuws/postnl-tomtom-de...

Tranen in mijn ogen van het juryrapport......
Wereldbelegger
0
Europese automarkt groeit met 10 procent
Dat is de laagste groei van 2023.

De Europese automarkt is in september met 10 procent gegroeid naar 1,16 miljoen voertuigen. Dat is de laagste groei tot nog toe in 2023 gerapporteerd, zo blijkt uit cijfers van dataleverancier Jato.

www.automotive-online.nl/management/m...
JustRevisited
2
De merken in de Volkswagen stal krijgen de appstore ‘Ignite’ van Harman, te beginnen met Porsche.

01/03/2023 - 7 min CARIAD launches application store for the Volkswagen Group cariad.technology/de/en/news/stories/...

Die Ignite store is overigens ook onderdeel van de TomTom digital cockit
www.tomtom.com/products/tomtom-digita...

Dit is de pagina die Harman heeft over Ignite
ignitedevelopers.harman.com/

Binnen Ignite appstore kan een autofabrikant kiezen welke apps er aan of uitstaan. Spotify staat bijvoorbeeld altijd aan maar een YouTube niet. Binnen Ignite is het óók mogelijk om de apps Google assistent en Google Maps te gebruiken. Net zoals je in CarPlay kunt. Dat is wat Porsche doet. Dat betekent dus niet dat Google dan de cockpit van de auto maakt of de infotainment, maar alleen dat hun apps *binnen* die infotainment beschikbaar zijn.

Met dit aanbod overbrugt Harman de gap tussen enerzijds autofabrikanten die niet willen dat Google hun dashboard overneemt, en met diverse partners en app ontwikkelaars willen samenwerken en hun eigen dashboard/cockpit willen vormgeven met eigen merk uitstraling, maar anderzijds ook consumenten niet de toegang willen ontzeggen tot populaire Google diensten zoals Google Maps.

Dat is wat met deze tekst bedoeld wordt:
HARMAN is another example of a software company taking advantage of the void that GAS resistance (weerstand tegen Google Automotive Services) has created in the connected vehicle services market. HARMAN’s Ignite Store is Android Automotive-compliant and allows OEMs to offer in-house and third-party applications and services, as well as on-demand features to customers. Personalized user experiences can be developed because OEMs can choose which features and apps they want to be based on region, market, vehicle type, and other data.

In addition to audio, productivity, Point of Interest (POI), parking, and charging applications, HARMAN has also focused on delivering video content. Considering Google is lagging behind in terms of in-vehicle video content, HARMAN is tapping into the growing Bring-Your-Own-Device (BYOD) market. Adding to this, HARMAN has allied with ACCESS to integrate with the Twine4Car platform that allows automotive OEMs to offer video, live TV, and rear-seat entertainment to customers with speaker support for audio playback.

NB: het hierboven genoemde ACCESS is ook al een partner van TomTom digital cockpit

TOMTOM DIGITAL COCKPIT PARTNER

ACCESS and TomTom In-vehicle entertainment that fosters brand loyalty with TomTom Digital Cockpit. www.tomtom.com/products/tomtom-digita...

Om een lang verhaal kort te maken is het dus volledig mogelijk om als autofabrikant de tomtom digital cockpit af te nemen, met kaarten en navigatie van tomtom en ADAS maps en een appstore. En *binnen* die appstore kan de consument dan ook Google Maps gebruiken. Dan zit Google Maps dus in een tomtom product. Gek, maar dit kan. Die keuzes maakt de autofabrikant in de instellingen van Harman Ignite.
JustRevisited
0
Als ik het zo bij elkaar zie vraag ik me nog steeds af of Cariad cq de Volkswagen group niet gewoon de tomtom digital cockpit gebruikt danwel dat het een kleine stap is om dat te doen. De partnerships overlappen allemaal. En de TT digital cockpit is ook een ‘tool’ om een cockpit te maken, dus Cariad kan het presenteren als iets dat ze zelf ontwikkeld hebben, terwijl het onder de motorkap tomtom software is.
pwijsneus
3
quote:

JustRevisited schreef op 1 november 2023 12:23:

[...]

Dit punt zou ik willen nuanceren. Ik heb een aantal keren gezien dat het moment van short coveren en de ontwikkeling van de koers een zeer sterke parallel hebben. Daarnaast heeft iemand die bij mij op de kamer werkt en heel erg handelt op TA eens de grafiek van TT bekeken (hij handelt daar niet op) en identificeerde de afgelopen jaren 4 momenten (waaronder de huidige) waarbij de RSI op oversold stond. In de drie voorgaande gevallen was dat het begin van een forse rally. Pin me niet vast op zijn plaatje (ik ben niet thuis in TA) i.ibb.co/rQytXnL/Scherm-afbeelding-20... die drie momenten zie je met een geel bolletje. En de weerstanden in groene lijnen. De eerste rond de 6,50. (in zijn overzicht 6,48)

Ik denk dat JP Morgan een manipulatieve aanpak heeft. Het is niet illegaal ofzo, maar een agressieve short seller probeert angst en onzekerheid in de markt te veroorzaken danwel gebruik te maken van onzekerheden. Dan is het van belang om goed geïnformeerd te blijven en een langstermijn perspectief te nemen in plaats van je te laten beïnvloeden door korte termijn sentimenten en de tactiek van dit soort hedgefunds. Indien er een lage koers wordt neergezet kan dit ook langstermijn kansen opleveren.

Ik denk daarnaast dat het feit dat TomTom zoveel aandelen gaat inkopen en ze ook schrapt een grotere invloed op koersen gaat hebben dan de korte termijn impact van hedgefunds. TomTom koopt 7% aandelen in 12 maanden. De posities van shortsellers zijn meestal tot 1 procent en soms tussen 1 en 2 procent. Ik denk niet dat ze all-in gaan om een koersstijging te voorkomen. Een hedgefund is koel en flexibel in de aanpak en is ook bereid om verlies te nemen. Voordat ze dat doet zal ze echter testen of het beleggers sentiment echt verbeterd is of niet. Dat kan door de short positie wat uit te breiden (wat ze recent deden vanaf de day-high na de aankondiging van de share buyback)
De shortsellers interesseren mij niet zo, het aandeel staat op een 10-year-low, dus dat hebben deze partijen gewoon goed gezien, ze hebben iig meer rendement gemaakt met het aandeel TomTom dat wij met zijn allen bij elkaar.

Hoe gaat TomTom aandeelhouderswaarde creeren, dat is meer de vraag, want opkrabbelen van de 10-year-low zal nog wel even duren.

Face the facts.
Jaap
0
quote:

pwijsneus schreef op 1 november 2023 14:07:

[...]

De shortsellers interesseren mij niet zo, het aandeel staat op een 10-year-low, dus dat hebben deze partijen gewoon goed gezien, ze hebben iig meer rendement gemaakt met het aandeel TomTom dat wij met zijn allen bij elkaar.

ace the facts.

(Gedeeltelijke quote)
.

Nog even zien of ze dat rendement ook realiseren.
Wereldbelegger
0
quote:

JustRevisited schreef op 1 november 2023 13:29:

De merken in de Volkswagen stal krijgen de appstore ‘Ignite’ van Harman, te beginnen met Porsche.

01/03/2023 - 7 min CARIAD launches application store for the Volkswagen Group cariad.technology/de/en/news/stories/...

Die Ignite store is overigens ook onderdeel van de TomTom digital cockit
www.tomtom.com/products/tomtom-digita...

Dit is de pagina die Harman heeft over Ignite
ignitedevelopers.harman.com/

Binnen Ignite appstore kan een autofabrikant kiezen welke apps er aan of uitstaan. Spotify staat bijvoorbeeld altijd aan maar een YouTube niet. Binnen Ignite is het óók mogelijk om de apps Google assistent en Google Maps te gebruiken. Net zoals je in CarPlay kunt. Dat is wat Porsche doet. Dat betekent dus niet dat Google dan de cockpit van de auto maakt of de infotainment, maar alleen dat hun apps *binnen* die infotainment beschikbaar zijn.

Met dit aanbod overbrugt Harman de gap tussen enerzijds autofabrikanten die niet willen dat Google hun dashboard overneemt, en met diverse partners en app ontwikkelaars willen samenwerken en hun eigen dashboard/cockpit willen vormgeven met eigen merk uitstraling, maar anderzijds ook consumenten niet de toegang willen ontzeggen tot populaire Google diensten zoals Google Maps.

Dat is wat met deze tekst bedoeld wordt:
HARMAN is another example of a software company taking advantage of the void that GAS resistance (weerstand tegen Google Automotive Services) has created in the connected vehicle services market. HARMAN’s Ignite Store is Android Automotive-compliant and allows OEMs to offer in-house and third-party applications and services, as well as on-demand features to customers. Personalized user experiences can be developed because OEMs can choose which features and apps they want to be based on region, market, vehicle type, and other data.

In addition to audio, productivity, Point of Interest (POI), parking, and charging applications, HARMAN has also focused on delivering video content. Considering Google is lagging behind in terms of in-vehicle video content, HARMAN is tapping into the growing Bring-Your-Own-Device (BYOD) market. Adding to this, HARMAN has allied with ACCESS to integrate with the Twine4Car platform that allows automotive OEMs to offer video, live TV, and rear-seat entertainment to customers with speaker support for audio playback.

NB: het hierboven genoemde ACCESS is ook al een partner van TomTom digital cockpit

TOMTOM DIGITAL COCKPIT PARTNER

ACCESS and TomTom In-vehicle entertainment that fosters brand loyalty with TomTom Digital Cockpit. www.tomtom.com/products/tomtom-digita...

Om een lang verhaal kort te maken is het dus volledig mogelijk om als autofabrikant de tomtom digital cockpit af te nemen, met kaarten en navigatie van tomtom en ADAS maps en een appstore. En *binnen* die appstore kan de consument dan ook Google Maps gebruiken. Dan zit Google Maps dus in een tomtom product. Gek, maar dit kan. Die keuzes maakt de autofabrikant in de instellingen van Harman Ignite.
Dank voor de uitleg.
Maar zoals je al schrijft; "volledig mogelijk".
Geen zekerheid, géén tips van de sluier door TT, géén info van oems en of partners van TT over het gebruik van 'digital cockpit'. Het blijft gissen of het een 'goed bewaard geheim' is.
Of dat het TT stilzwijgen uitgelegd kan worden als: er is niks te vertellen over de implementatie van 'digital cockpit'.
Hernia
0
TT doet vandaag niet mee met het goede beurssentiment. De inkoop van aandelen zou juist de koers moeten ondersteunen. Shorters hebben het nog in control.
1.041 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 49 50 51 52 53 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 2 mei 2024 17:35
Koers 5,620
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 5,750
Laag 5,600
Volume 291.496
Volume gemiddeld 327.571
Volume gisteren 419.532

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront