Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2023

Synthe65
0
Of gewoon: in Noord Europa maken ze al een tijdje winst.

En hoeveel bedrijven zijn er niet waar in belegd wordt, razend populair zijn en waar winst een ver stipje aan de horizon is.
Ysfogel
0
quote:

Moriarty schreef op 5 november 2023 22:14:

[...]

Bijvoorbeeld:
+ Momenteel spenderen ze ongeveer 1 miljard euro aan marketing. Na consolidatie zal dit aanzienlijk minder worden.
+ De markt blijft groeien, dus hoe meer orders, hoe minder de kosten worden per order, de grootste investeringen zijn al gemaakt, dus die worden sneller winstgevend doordat ze bijvoorbeeld orders combineren.
+ Door nu ook boodschappen en andere zaken te leveren, verdienen ze plots meer per order zonder die even snel te moeten leveren als warm eten, dus die kan je gemakkelijk meenemen op je ronde.
+ Hoe meer mensen dit platform gebruiken, hoe meer bedrijven gaan betalen aan reclame op hun platform.
+ De lonen stijgen en alles wordt duurder, dus het wordt ook duurder voor een restaurant om een persoon in dienst te nemen, een voertuig te kopen en te verzekeren, om dan SOMS een levering te doen. JET wordt dan goedkoper om te gebruiken.
+ Van zodra ze cashflow positief zijn, wordt de kans op een overname door een grote concurrent groter.

Nog zaken?
Je bent heel zeker van je zaak en op en paar punten heb je (waarschijnlijk) wel een punt, maar op een aantal zaken sla je de plank behoorlijk mis. Boodschappen bezorgen is niet rendabel te krijgen door de lage marge. De kosten van een bezorger kunnen niet terugverdient worden met een pakketje boodschappen van enkele tientjes (meer kunnen ze ook niet meenemen op de fiets). Combineren van maaltijden en boodschappen is in de praktijk heel moeizaam en zal niet vaak voorkomen.
dinkyron
1
quote:

Moriarty schreef op 5 november 2023 22:14:

[...]

Bijvoorbeeld:
+ Momenteel spenderen ze ongeveer 1 miljard euro aan marketing. Na consolidatie zal dit aanzienlijk minder worden.
+ De markt blijft groeien, dus hoe meer orders, hoe minder de kosten worden per order, de grootste investeringen zijn al gemaakt, dus die worden sneller winstgevend doordat ze bijvoorbeeld orders combineren.
+ Door nu ook boodschappen en andere zaken te leveren, verdienen ze plots meer per order zonder die even snel te moeten leveren als warm eten, dus die kan je gemakkelijk meenemen op je ronde.
+ Hoe meer mensen dit platform gebruiken, hoe meer bedrijven gaan betalen aan reclame op hun platform.
+ De lonen stijgen en alles wordt duurder, dus het wordt ook duurder voor een restaurant om een persoon in dienst te nemen, een voertuig te kopen en te verzekeren, om dan SOMS een levering te doen. JET wordt dan goedkoper om te gebruiken.
+ Van zodra ze cashflow positief zijn, wordt de kans op een overname door een grote concurrent groter.

Nog zaken?
+ afscheid nemen van Seanz en Grub hierdoor meteen winstgevend.
Synthe65
2
quote:

Ysfogel schreef op 5 november 2023 22:52:

[...]

Je bent heel zeker van je zaak en op en paar punten heb je (waarschijnlijk) wel een punt, maar op een aantal zaken sla je de plank behoorlijk mis. Boodschappen bezorgen is niet rendabel te krijgen door de lage marge. De kosten van een bezorger kunnen niet terugverdient worden met een pakketje boodschappen van enkele tientjes (meer kunnen ze ook niet meenemen op de fiets). Combineren van maaltijden en boodschappen is in de praktijk heel moeizaam en zal niet vaak voorkomen.
Je vergeet de opbrengst van de bestelling zelf. Zonder bezorgen is de marge al 13% (misschien inmiddels meer) puur platform gegenereerd.
Ysfogel
1
quote:

Synthe65 schreef op 6 november 2023 00:24:

[...]

Je vergeet de opbrengst van de bestelling zelf. Zonder bezorgen is de marge al 13% (misschien inmiddels meer) puur platform gegenereerd.
Je hebt platform orders en logistieke orders. Hier gaat het om logistieke orders. Marge van supermarkten is te laag om de kosten van een bezorging terug te verdienen (en dus JET een redelijke vergoeding te betalen).
Moriarty
1
quote:

Ysfogel schreef op 5 november 2023 22:52:

[...]

Je bent heel zeker van je zaak en op en paar punten heb je (waarschijnlijk) wel een punt, maar op een aantal zaken sla je de plank behoorlijk mis. Boodschappen bezorgen is niet rendabel te krijgen door de lage marge. De kosten van een bezorger kunnen niet terugverdient worden met een pakketje boodschappen van enkele tientjes (meer kunnen ze ook niet meenemen op de fiets). Combineren van maaltijden en boodschappen is in de praktijk heel moeizaam en zal niet vaak voorkomen.
DoorDash earnings also saw a boost from its non-restaurant—grocery and alcohol—delivery business.

Ik herhaal maar wat er officieel wordt gezegd bij de cijfers van Doordash en ook wat Jitse zei tijdens het interview bij de aandeelhouder. Waarschijnlijk denk jij aan een fietscourier die een winkelkar moet leveren? Ik denk eerder aan de mensen 's avonds thuis luxe items willen. Chips, sigaretten en flessen sterke drank van de nachtwinkel bijvoorbeeld. Of hun laadkabel is defect en ze willen vandaag nog een nieuwe.
Maar nogmaals... Ik herhaal gewoon wat zij zeggen.
Janki
6
wiegveld
0
quote:

Moriarty schreef op 6 november 2023 02:31:

[...]

DoorDash earnings also saw a boost from its non-restaurant—grocery and alcohol—delivery business.

Ik herhaal maar wat er officieel wordt gezegd bij de cijfers van Doordash en ook wat Jitse zei tijdens het interview bij de aandeelhouder. Waarschijnlijk denk jij aan een fietscourier die een winkelkar moet leveren? Ik denk eerder aan de mensen 's avonds thuis luxe items willen. Chips, sigaretten en flessen sterke drank van de nachtwinkel bijvoorbeeld. Of hun laadkabel is defect en ze willen vandaag nog een nieuwe.
Maar nogmaals... Ik herhaal gewoon wat zij zeggen.
Land op land vergelijkingen zijn risicovol.
kijk hier bv naar de boodschappenbezorgers.
Alleen Flinck leeft nog op de reanimatiekamer.
In Alkmaar zag ik vorige week dat je 10 of 15 % korting kreeg als je daar in hun distributieruimte de boodschappen deed. Zelf afhalen dus.
Jef Alberts
0
quote:

Janki schreef op 6 november 2023 05:17:

Short selling ban in S Korea ! Aandelen flink gestegen , goed voor JET!
Want ..? Waarom is het goed voor JET dat SS is verboden in S-Korea?
DeLa(s)Vega(s)
0
Tradegate: .61 bieden. Last .53. BNP is een stuk voorzichtiger met 12,44 als indicatieve koers.

Gezien de euforie in Asia vandaag en het donkergroene slot in USA op vrijdag denk ik dat BNP veel te voorzichtig is.

Al meteen market kooporder inleggen voor opening dan weet ik dat ik ze in ieder geval tegen de openingskoers heb.
Hendrik Roo
0
Omdat GRUBHUB in New York is geconcentreerd, wordt GRUBHUB onevenredig harder door de Fee Caps geraakt. Als GRUBHUB hierdoor haar deuren moet sluiten, lijst het mij dat dit richting de gemeente tot een heel andere claim kan leiden ?
Ook dat punt stinkt het uit de richting van de concurrentie.
Synthe65
1
quote:

wiegveld schreef op 6 november 2023 07:52:

[...]

Land op land vergelijkingen zijn risicovol.
kijk hier bv naar de boodschappenbezorgers.
Alleen Flinck leeft nog op de reanimatiekamer.
In Alkmaar zag ik vorige week dat je 10 of 15 % korting kreeg als je daar in hun distributieruimte de boodschappen deed. Zelf afhalen dus.
Bezorgdiensten een op een vergelijken kan ook niet. JET is totaal geen Flinck. Houdt geen voorraden aan, huurt geen ruimtes, bezorgen alleen voor derden.
Jonge_belegger
0
pakman
0
quote:

Moriarty schreef op 5 november 2023 22:14:

[...]

Bijvoorbeeld:
+ Momenteel spenderen ze ongeveer 1 miljard euro aan marketing. Na consolidatie zal dit aanzienlijk minder worden.
+ De markt blijft groeien, dus hoe meer orders, hoe minder de kosten worden per order, de grootste investeringen zijn al gemaakt, dus die worden sneller winstgevend doordat ze bijvoorbeeld orders combineren.
+ Door nu ook boodschappen en andere zaken te leveren, verdienen ze plots meer per order zonder die even snel te moeten leveren als warm eten, dus die kan je gemakkelijk meenemen op je ronde.
+ Hoe meer mensen dit platform gebruiken, hoe meer bedrijven gaan betalen aan reclame op hun platform.
+ De lonen stijgen en alles wordt duurder, dus het wordt ook duurder voor een restaurant om een persoon in dienst te nemen, een voertuig te kopen en te verzekeren, om dan SOMS een levering te doen. JET wordt dan goedkoper om te gebruiken.
+ Van zodra ze cashflow positief zijn, wordt de kans op een overname door een grote concurrent groter.

Nog zaken?
het is bijna Kerstmis whisfull thinking

1- waar staat dat er uberhaupt een conso gaat komen in deze markt
2- markt groeit? meer orders betekend ook evt meer bezorgers in dienst
3 dus eten ophalen voor te bezorgen en volgens jou kun je dan snel ff een Whiskey fles of kratje bier oppikken (mag ik ff lachen )
4 reclame platform zou ik me niet teveel van voorstellen , geen pot met goud
5 lonen stijgen gaat natuurlijk ook voor JET gelden en bezorger moet zodadelijk van de fiets naar een scooter overstappen misschien autootje met alles wat jij voor ogen hebt
6 cashflow posi zie ik 1/2/3 niet zo snel gebeuren met eco omstandigheden afname orders
Moriarty
0
quote:

pakman schreef op 6 november 2023 09:35:

[...]

het is bijna Kerstmis whisfull thinking

1- waar staat dat er uberhaupt een conso gaat komen in deze markt
2- markt groeit? meer orders betekend ook evt meer bezorgers in dienst
3 dus eten ophalen voor te bezorgen en volgens jou kun je dan snel ff een Whiskey fles of kratje bier oppikken (mag ik ff lachen )
4 reclame platform zou ik me niet teveel van voorstellen , geen pot met goud
5 lonen stijgen gaat natuurlijk ook voor JET gelden en bezorger moet zodadelijk van de fiets naar een scooter overstappen misschien autootje met alles wat jij voor ogen hebt
6 cashflow posi zie ik 1/2/3 niet zo snel gebeuren met eco omstandigheden afname orders
Welkom terug, vergeef het mij, maar ik ga niet antwoorden op je pak larie man.
De dag dat je met feiten komt, dan praten we wel.
Veel succes met je fantasie, we zien wel wie er gelijk krijgt in de toekomst. Hopelijk voor de meesten ben ik dat, anders gaan we leven in een wereld waar atoombommen vallen en geen restaurants meer bestaan. En laat mij raden, deze week koersdoel van €9?
pakman
0
quote:

Hendrik Roo schreef op 6 november 2023 08:33:

Omdat GRUBHUB in New York is geconcentreerd, wordt GRUBHUB onevenredig harder door de Fee Caps geraakt. Als GRUBHUB hierdoor haar deuren moet sluiten, lijst het mij dat dit richting de gemeente tot een heel andere claim kan leiden ?
Ook dat punt stinkt het uit de richting van de concurrentie.
andersom, ik denk dat er een zware naheffing gaat komen voor alle 3 de bezorg apps vwb uurloon achterstallig

Minimum Pay Rate
If you do restaurant deliveries for an app, your app must pay you at least $17.96 per hour (not including tips) for time you spend making deliveries. This minimum will increase on April 1 each year. Apps must follow additional rules that increase pay.

IMPORTANT: The effective date for the minimum pay rate that the City set was July 12, 2023. However, due to lawsuits, DCWP is unable to begin enforcing it.

September 28: The New York State Supreme Court ruled in the City’s favor to allow the minimum pay rate for app-based restaurant delivery workers performing deliveries for Uber, DoorDash, and Grubhub to take effect. Read press release.

September 29: The Appellate Division, First Department imposed an interim stay of the minimum pay rate. DCWP will continue to fight for delivery workers’ right to earn fair pay and looks forward to a quick decision

waar ik ervanuit ga dat de beroepzaak ook door NY gewonnen gaat worden
58.668 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 2687 2688 2689 2690 2691 2692 2693 2694 2695 2696 2697 ... 2930 2931 2932 2933 2934 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 10 mei 2024 17:39
Koers 13,190
Verschil +0,010 (+0,08%)
Hoog 13,415
Laag 13,130
Volume 1.609.753
Volume gemiddeld 2.400.011
Volume gisteren 1.177.093

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront