TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom november 2023 draadje

1.041 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... 49 50 51 52 53 » | Laatste
pwijsneus
1
quote:

xof schreef op 10 november 2023 15:24:

Beste Just Revisited, ik waardeer je input enorm. Je komt goed geinformeerd over en hebt bijna altijd de argumenten paraat. Waarvoor mijn dank.

Toch bekruipt me het gevoel dat je (net als voorheen Justin) een verlengde spreekbuis bent van TomTom Investor Relations.

Altijd positieve ondertoon.

Ik volg en beleg al heel lang TomTom, het is de grootste kapitaalverbrander van het Damrak. Ik ben nu een trader geworden.

Ik ben ervan overtuigd dat we, alle positieve argumenten ten spijt, straks bestolen worden met een exit. Die kleine 40% wil ik niet missen.

Ik hoop dat mn wantrouwen onterecht is, jammer dat posters hier anoniem zijn.

Succes, maar ik lees de bijdragen met argusogen
Denk dat we dat niet moeten zien als bestolen, het zou een verlossing zijn. Kijk gewoon naar de feiten;
- De outlook '25 is bekend, en is verwerkt in het aandeel
- Het is niet waarschijnlijk dat TomTom in staat is de outlook flink te kunnen overtreffen, het is eerder de vraag of het TomTom lukt de huidig afgegeven outlook te kunnen waarmaken. Op zich heb ik vertrouwen dat dit gaat lukken, maar dat zit dus al verwerkt in de koers.

Wat is dan de trigger die op een zelfstandige wijze 40% rendement vanaf hier gaat opleveren. Zeg niet dat het onmogelijk is, dan groeit het aandeel weer terug in de oude tradingrange, maar wat zit er na '25 in het vat.

Je kunt het scenario wat je schetst ook zien als verlossing. Echter, voorlopig is het nog zelfstandig aanmodderen op de beurs, en kijkt iedereen die de afgelopen 10 jaar in TomTom heeft belegd aan tegen een papieren verlies.
Jaap
2
@xof,

Mij bekruipt het gevoel dat je, samen met pwijsneus, een spreekbuis bent van shorters,

Prettig weekend.
pwijsneus
3
quote:

Jaap schreef op 10 november 2023 15:32:

@xof,

Mij bekruipt het gevoel dat je, samen met pwijsneus, een spreekbuis bent van shorters,

Prettig weekend.
Denk nu eens na, hoe kan ik spreekbuis zijn van shorters als ik hier al jaren pleit voor een management buyout?

Ben juist 1 van de laatst overgebleven particuliere beleggers, en nu wordt ik geschoffeerd door ene jaap en worden er lollies uitgedeeld door justin. Aandeelhouderswaarde, daar gaat het mij om. De waardering staat inclusief cash een dikke 15% onder de waarde waarvoor Telematics is verkocht. En nu pas worden de founders wakker.

Lijkt er eerder op dat de shorters en founders acten in concert. De enige verklaring voor de -/- 25% drop na de cijfers is dat het de aandeleninkoop goed van pas komt. De founders hebben de middelen om de hele toko van de beurs te halen. Mijn zegen hebben ze.
Jaap
0
quote:

pwijsneus schreef op 10 november 2023 15:56:

[...]

Denk nu eens na, hoe kan ik spreekbuis zijn van shorters als ik hier al jaren pleit voor een management buyout?

Ben juist 1 van de laatst overgebleven particuliere beleggers, en nu wordt ik geschoffeerd door ene jaap en worden er lollies uitgedeeld door justin. Aandeelhouderswaarde, daar gaat het mij om. De waardering staat inclusief cash een dikke 15% onder de waarde waarvoor Telematics is verkocht. En nu pas worden de founders wakker.

Lijkt er eerder op dat de shorters en founders acten in concert. De enige verklaring voor de -/- 25% drop na de cijfers is dat het de aandeleninkoop goed van pas komt. De founders hebben de middelen om de hele toko van de beurs te halen. Mijn zegen hebben ze.
Dat komt omdat je geen enkele mogelijkheid gebruikt om positief te zijn over TomTom.
Al jouw posts zijn negatief.
Nergens hoor ik jou komen met een leuk bericht.
Kortom: Jij wilt beleggers in TomTom een hopeloos gevoel geven.
En dat is vooral wat shorters willen doen.
Je als belegger een hopeloos gevoel geven.
Vandaar!
JustRevisited
1
quote:

pwijsneus schreef op 10 november 2023 15:31:

[...]

- Het is niet waarschijnlijk dat TomTom in staat is de outlook flink te kunnen overtreffen, het is eerder de vraag of het TomTom lukt de huidig afgegeven outlook te kunnen waarmaken. Op zich heb ik vertrouwen dat dit gaat lukken, maar dat zit dus al verwerkt in de koers.

Op zich ben ik daar ook wel benieuwd naar. Wat de outlook na 2025 is. TomTom gaf in 2022 een outlook tot in 2025. Dan zouden ze mijns inziens bij de komende jaarcijfers in 2024 hun outlook tot in 2027 moeten afgeven. Ik zal hen dat ook laten weten (met een mailtje)

Ik kan je wel mijn estimated guess geven. Op basis van diverse uitspraken TT en zonder pink glasses.

Omzet automotive (A) | Enterprise (E) | Consumer (C), totaal A&E, totaal A&E+C
2023 340 | 150 | 100 | 490 | 590
2024 370 | 170 | 85 | 540 | 625
2025 420 | 200 | 60 | 620 | 680
2026. 460 | 235 | 0 | 695 | 695
2027 500 | 270 | 0 | 770 | 770

Free cashflow als percentage van de totale omzet
2023: 6%
2024: 8%
2025: meer dan 10%
2026: meer dan 10%
2027: meer dan 10%

Dividend ja/nee
2023: aandelen inkoop 50 miljoen euro
2024: aandelen inkoop 80% van FCF (40 miljoen euro)
2025 en verder: dividend 80% van FCF (50 cent per aandeel)
ketchup
2
@ pwijsneus ..... mijn zegen hebben ze absoluut niet !

er is ons door verschillende zeer goede analisten op verschillende tijdstips voorgerekend dat de som der delen goed was voor tegen de 3,0 miljard euro
we hebben 750 mio gezien uit de Telematics sale , dat laat nog 2,25 miljard over bij thans 130 mio uitstaande aandelen = 17 euro per aandeel

verder denk ik dat op eigen kracht er op 2-3 jaar 10-12 euro op de borden kan staan ( zeker als er druk uitgeoefend blijft door aanmerkelijk belanghebbende in dit aandeel) , dan ben je toch een dief van je eigen portemonnee als je nu tevreden bent met 35/40% premie over 6 euro = 8,50 euro
JustRevisited
0
quote:

pwijsneus schreef op 10 november 2023 15:56:

[...]

Denk nu eens na, hoe kan ik spreekbuis zijn van shorters als ik hier al jaren pleit voor een management buyout?

De keuze voor aandelen inkoop geeft het aandeel steun en is daarmee een teken dat TT niet van de beurs wil.
Dat verhaal is ook inmiddels 10 jaar oud of wellicht zelfs ouder.

Short verhaaltjes en die verhaaltjes over delisting hebben overigens wél veel met elkaar gemeen. Ze roepen op om TomTom zelf niet te vertrouwen als primaire bron van informatie (zoals Xof zei die mij een spreekbuis van IR noemde) en dan ben je vanzelf overgeleverd aan ander nieuws en allerlei suggesties van list en bedrog die wel heel spannend lijken maar veelal ver van de werkelijkheid af staan. Meestal is de werkelijkheid veel simpeler en de info gewoon voorhanden.
pwijsneus
2
quote:

JustRevisited schreef op 10 november 2023 16:31:

[...]

Aan aandelen die in mijn optiek niet op de beurs genoteerd hoeven te zijn besteed ik geen aandacht, dat lijkt me te vermoeiend.

Dat zou ongeveer hetzelfde zijn als een Amsterdammer die helemaal nul gevoel heeft bij PSV, maar wel op een PSV forum over voetbal gaat praten.
Het exit-scenario is voor mij een van de weinige routes die kunnen leiden naar het creeren van aandeelhouderswaarde. Je ziet dat het TomTom zelfstandig gewoon niet lukt.

Denk dat elke belegger op zoek is naar rendement, en als je al 10 jaar belegd in TomTom wordt je vanzelf somber haha

Moet meer positief zijn hoor ik net, nou, het exitscenario zie ik wel zitten, want ik deel jullie mening niet dat het aandeel zelfstandig boven de perpetual trading range uit kan komen. Maar daarom is dit een forum, met een hoop meningen, hoop dat ik ook mijn visie mag bijdragen. We kunnen wel allemaal hosanna verhalen gaan ophangen, mijn versie van het hosannaverhaal is een management buyout.
Jaap
1
quote:

pwijsneus schreef op 10 november 2023 16:40:

[...]

Het exit-scenario is voor mij een van de weinige routes die kunnen leiden naar het creeren van aandeelhouderswaarde. Je ziet dat het TomTom zelfstandig gewoon niet lukt.

Denk dat elke belegger op zoek is naar rendement, en als je al 10 jaar belegd in TomTom wordt je vanzelf somber haha

Moet meer positief zijn hoor ik net, nou, het exitscenario zie ik wel zitten, want ik deel jullie mening niet dat het aandeel zelfstandig boven de perpetual trading range uit kan komen. Maar daarom is dit een forum, met een hoop meningen, hoop dat ik ook mijn visie kan bijdragen. We kunnen wel allemaal hosanna verhalen gaan ophangen, mijn versie van het hosannaverhaal is een management buyout.
.

Dat denk ik ook.
Maar meer zoals bij Porsche gegaan is.
Eerst waren het de banken tegenover TomTom en daarna de hedgefunds shorters tegenover de kleine belegger.
Nu denk ik dat de hedgefunds - bekegger rollen worden omgekeerd.
JustRevisited
2
quote:

xof schreef op 10 november 2023 15:24:

Beste Just Revisited, ik waardeer je input enorm. Je komt goed geinformeerd over en hebt bijna altijd de argumenten paraat. Waarvoor mijn dank.

Toch bekruipt me het gevoel dat je (net als voorheen Justin) een verlengde spreekbuis bent van TomTom Investor Relations.

Altijd positieve ondertoon.

Ik volg en beleg al heel lang TomTom, het is de grootste kapitaalverbrander van het Damrak. Ik ben nu een trader geworden.

Ik ben ervan overtuigd dat we, alle positieve argumenten ten spijt, straks bestolen worden met een exit. Die kleine 40% wil ik niet missen.

Ik hoop dat mn wantrouwen onterecht is, jammer dat posters hier anoniem zijn.

Succes, maar ik lees de bijdragen met argusogen

Dit is een tegenstrijdige post. Eerst "ik waardeer je input enorm" en vervolgens "maar ik lees het met argusogen".

Als ik het vrij mag vertalen dan zeg je: je moet de informatie die tomtom zelf geeft en hun IR afdeling niet geloven, je kunt beter andere bronnen (welke?) gebruiken. En forum deelnemers die die informatie vanuit TT als bron wel posten -- en die input met elkaar samenbrengen of daar een rode draad in zoeken of die posts ontmantelen met algemeen beschikbare informatie -- die zijn "een spreekbuis van IR".

Dit is eigenlijk niks anders dan 'shoot the messenger' maar dan met een vriendelijke toon.
pwijsneus
2
quote:

Jaap schreef op 10 november 2023 16:50:

[...].

Dat denk ik ook.
Maar meer zoals bij Porsche gegaan is.
Eerst waren het de banken tegenover TomTom en daarna de hedgefunds shorters tegenover de kleine belegger.
Nu denk ik dat de rollen worden omgekeerd.
Denk dat je je kunt voorstellen dat een aandeelhouder die TT als bagger houd zoals mij, het credo " eerst zien dan geloven" heeft. Maar let's hope for the best.

Denk dat het niet verkeerd zou zijn dat TomTom zelf gewoon eens open kaart zou spelen, en ook een outlook/verwachting gaat afgeven voor het aandeel TomTom. Met een duidelijk plan om daarnaar toe te werken. Dat geeft schwung aan het aandeel, en haalt ook de speculaties wel over management buyouts, dubbele agenda's of dat de shorters en founders onder 1 hoedje spelen. Zelfs tatje begint wantrouwen te krijgen, dan heb je het ver geschopt.

All the best!
JustRevisited
0
quote:

pwijsneus schreef op 10 november 2023 16:40:

[...]

Het exit-scenario is voor mij een van de weinige routes die kunnen leiden naar het creeren van aandeelhouderswaarde. Je ziet dat het TomTom zelfstandig gewoon niet lukt.

Denk dat elke belegger op zoek is naar rendement, en als je al 10 jaar belegd in TomTom wordt je vanzelf somber haha

Moet meer positief zijn hoor ik net, nou, het exitscenario zie ik wel zitten, want ik deel jullie mening niet dat het aandeel zelfstandig boven de perpetual trading range uit kan komen. Maar daarom is dit een forum, met een hoop meningen, hoop dat ik ook mijn visie kan bijdragen. We kunnen wel allemaal hosanna verhalen gaan ophangen, mijn versie van het hosannaverhaal is een management buyout.
Een 'koers' is niet hetzelfde als 'aandeelhouderswaarde creëren'.

Een koers is gewoon een score op een bord. "De markt heeft altijd gelijk" is ook de meest lege zin op de beurs. Als dat zo is, dan kan namelijk vanaf nu de beurs gesloten worden, want als 'de waarheid' en 'alle informatie' nu in de koers is verwerkt, waarom zou die dan morgen anders zijn? Waarom was Adyen de ene dag 33% meer waard dan de andere dag? Omdat "de markt" niet bestaat en irrationeel is en hooguit tussenstanden laat zien.

Daarnaast heeft de markt altijd reuring nodig. Als de voorzitter van de FED een andere kleur das draagt dan kunnen markten daar al op reageren. Dat moet ook, want stel dat de beurs wekenlang nergens op reageert. Dan wordt deze nogal saai en verliest het haar aantrekkingskracht. En degenen die het meest verdienen zijn de partijen die de handel faciliteren. Ga maar eens uitrekenen hoeveel transactiekosten voor opties en aandelen je de laatste vijf jaar hebt gedaan. Ik durf te wedden dat je daarvan zeker een mooie wereldreis kunt maken. En zo gaat de beurs van de ene overdrijving naar de andere en moet je daar zelf een beetje doorheen kijken.

Aandeelhouderswaarde creëren is in mijn ogen een bedrijf opzetten dat groeit, dat solide financiën heeft en een aantrekkelijk verhaal voor beleggers. En het liefst -- maar dat heb je niet altijd voor het zeggen - in een markt die groeit of waarin ontwikkelingen zijn -- en zo niet dan probeer je die op te zoeken. Als je zegt dat TomTom een mening moet geven over hoe ze aandeelhouderswaarde moet creëren dan bedoel je daarmee (neem ik aan) niet dat ze iets moeten zeggen over wat zij een lage of hoge koers vinden. Daar horen ze helemaal niks over te zeggen of vinden. Wel moeten ze aan potentiële beleggers transparant maken hoe het met het bedrijf gaat en met welke dingen ze bezig zijn en dan maakt een belegger zijn eigen afweging wel.

Een delisting omwille van een (door jou gepercipieerde) trading range is nogal een zot voorstel. Een delisting doe je omdat het wel of niet nut heeft om aan de beurs genoteerd te zijn. Ik heb vanuit TomTom geen enkel signaal gehoord dat ze dat van mening zijn of daarmee bezig zijn, integendeel. Naast een "perpetual" trading range (een zich herhalende trading range) kunnen we ook een boom opzetten over de "perpetual" posts van Pwijsneus over een delisting die nooit gaat komen, maar hij als onderwerp wil laten terugkeren. Waarschijnlijk omdat het een kapstok biedt om mensen te laten geloven dat TT als onderneming en haar communicatie niet te vertrouwen is. Eigenlijk een soort van ondermijning.
Jaap
0
quote:

pwijsneus schreef op 10 november 2023 17:02:

[...]

Denk dat je je kunt voorstellen dat een aandeelhouder die TT als bagger houd zoals mij, het credo " eerst zien dan geloven" heeft. Maar let's hope for the best.

Denk dat het niet verkeerd zou zijn dat TomTom zelf gewoon eens open kaart zou spelen, en ook een outlook/verwachting gaat afgeven voor het aandeel TomTom. Met een duidelijk plan om daarnaar toe te werken. Dat geeft schwung aan het aandeel, en haalt ook de speculaties wel over management buyouts, dubbele agenda's of dat de shorters en founders onder 1 hoedje spelen. Zelfs tatje begint wantrouwen te krijgen, dan heb je het ver geschopt.

All the best!
Ik zie TomTom zeker niet als bagger, zoals jij.
En als je die bagger wil uitstrooien (gratis, zonder stikstof boete) wordt je overal verwelkomd als weldoener.
Niemand die je tegenhoudt.

Prettig weekend
JustRevisited
0
quote:

pwijsneus schreef op 10 november 2023 17:02:

[...]

Denk dat het niet verkeerd zou zijn dat TomTom zelf gewoon eens open kaart zou spelen, en ook een outlook/verwachting gaat afgeven voor het aandeel TomTom.

All the best!
Toevallig dat je dit nu zegt, zie mijn post hierboven. Een onderneming hoort geen mening te hebben over een aandeel. Wel moet een onderneming de aandeelhouders van goede informatie voorzien zodat zij kunnen beoordelen of ze het willen kopen of verkopen. Verder moeten ze hun bedrijf goed leiden en goede resultaten behalen, zodat beleggers daar vertrouwen in krijgen. Ook vind ik dat ze er verstandig aan zou doen om niet alleen elk kwartaal te praten met grote aandeelhouders (bij tomtom bijvoorbeeld Teslin) maar dat bedrijven ook wat vaker het contact moeten zoeken met de particuliere aandeelhouders. Ook iets simpels als je af en toe laten interviewen door -- pak 'm beet -- de Telegraaf doet wonderen. Daarin hoeven ze zich niet beter voor te doen dan ze zijn, maar wel van hun goede en ambitieuze kant laten zien.
EOSN
1
In de afgelopen jaren is het koersverloop niet om heel erg enthousiast van te worden. Maar, je hoeft niet in TT te beleggen hoor. Ik snap niet dat mensen jarenlang klagen maar wel hun TT aanhouden.
Ik heb TT (50% vast en 50% trading) en heb er veel plezier aan. Ik geloof in TT (vandaar de 50% vast) en koop en verkoop de andere 50% vaak rondom de cijfers of igv van overdreven dalingen. TT heeft geen schulden en dat is voor mij altijd een voorwaarde voor vaste beleggingen. Voorkomt onverwachte aandelenuitgifte.
Ik denk ook niet dat HG uit is op een "delisting", als je dat wel denkt, houd je aandelen lekker aan en profiteer van de bonus. Als je veel verlies hebt geleden, neem je verlies (hoort bij beleggen) en zoek een belegging die wel bij je past.
Nogmaals, ik heb veel plezier aan TT als particuliere beleggers en geloof ook in dit bedrijf.
pwijsneus
2
@Jaap, was niet duidelijk. Een "bagger" is slang voor een aandeel wat je periodiek bijkoopt, eigenlijk een buy & hold strategie. Daarvoor is TomTom niet zo geschikt geweest afgelopen jaren, maar wat niet is kan nog komen.

@Justin, mijn motivatie voor een exit gaat over de manier waarop waarde ontsloten wordt. Vind het nogal naief om te denken dat dit enkel via de beurs kan. Het heeft dus niet met een trading range te maken of wat je hier boven allemaal schrijft, dat heb ik nergens beweerd. Jij kent mijn motivatie goed, die heb ik meer dan een jaar geleden al een keer opgeschreven:


De aandeelhoudersstructuur van TomTom is uniek, grofweg de helft van de stukken zijn in handen van de 4 oprichters. Daarmee hebben de grootaandeelhouders praktisch de totale controle over de onderneming.

Als de oprichters slim zijn, kunnen ze maximaal rendement halen uit deze situatie. De beurs- en assetwaarde ligt namelijk best ver uit elkaar. Ook hebben ze een voordeel ten opzichte van de minderheidsaandeelhouder; ze hebben invloed op de beurswaarde, en kennis over de assetwaarde. Ze zijn op de hoogte van eventuele inbound calls die er in het verleden zijn geweest, en kunnen tegelijkertijd sturen door de toon en manier waarop hun cijfers worden gepresenteerd, en hoe de outlook wordt geformuleerd. Dit is niet verboden, en kan effect hebben op het koersverloop van het aandeel TomTom.
Je zou kunnen stellen dat de founders met hun meerderheidsbelang fungeren als private equity én ook nog eens de onderneming runnen, ze hebben 2 petten op.

Bij een huidige koers van EUR 6,50 6,00, vertegenwoordigd de waarde van de free float ongeveer EUR 450 420 miljoen euro. TomTom heeft een net cash positie van grofweg EUR 325 miljoen. Goed om te weten is dat TomTom in 2019 bedrijfsonderdeel Telematics heeft verkocht aan Bridgestone, en van deze opbrengst is EUR 750 miljoen belastingvrij teruggevloeid naar de aandeelhouders. Hiervan is dus ongeveer EUR 330 miljoen belastingvrij uitgekeerd aan de 4 oprichters van TomTom.

In potentie ligt er dus een cashpile van ~EUR 655 miljoen om de free float uit te kopen. Met de huidige koers zijn de founders dus in staat een royale premie van 40%>50% neer te leggen om de free float uit te kopen. De vraag is echter wanneer hiervoor het ideale moment is.

Mij lijkt het ideale moment om bovenstaand scenario uit te voeren, op het moment wanneer TomTom geen cashburner meer is, en dat is dit jaar nog niet het geval. Naar alle waarschijnlijkheid is pas eind volgend jaar het moment dat de FCF stabiel is en op of boven de 0 uitkomt.

Een belangrijk instrument wat de founders in handen hebben zijn de cijferpresentaties. Ideaal gezien zou je vanuit het oogpunt van de founders 2 doelen willen realiseren hiermee;
- Het veiligstellen van de bonus
- De appetite uit het aandeel halen om bovenstaand scenario actief te houden

Een voorzichtige outlook geeft een hogere kans op het behalen van de doelstellingen, en tegelijkertijd heeft dit een negatief effect op het aandeel.

In de tussentijd zullen er een aantal verplichte nummers afgewerkt moeten worden, nog een aantal cijferpresentaties. Ook komt er nog een capital markets day. TomTom lijkt wel in een eeuwigdurende transitie te zitten. Het is een zichzelf herhalend verhaal vol beloftes. Zelfs nu nog wordt er op dit forum te pas en te onpas gerefereerd aan de CMD van 2019, terwijl de realiteit deze voorstelling van zaken al lang heeft ingehaald.

Maargoed, de bekende posters kunnen zich vanaf 2 november weer gaan laven aan stapels nieuwe powerpoints waar ze nog jaren op kunnen teren. Verzorgd door de lip-service van een aantal PR-medewerkers wordt de aandacht afgeleid van bovenstaand scenario.

Een delisting op deze manier gaat wel ten koste van de minderheidsaandeelhouders, maargoed, in het leven heb je nu eenmaal winnaars en verliezers.

Als het algemene beurssentiment meezit zal iedereen begrijpen wanneer TomTom aangeeft dat een delisting het beste is voor alle partijen. Ze komen de aandeelhouders tegemoet met een bepaalde premie. Het aandeel is immers al jaren niet vooruit te branden. Het is ook nog steeds een lange transitie die TomTom voor de boeg heeft, een beursnotering is ook niet meer nodig vwb financiering. Eigenlijk is een delisting het beste voor alle partijen. Zelfs Goddijn hoeft zijn boot er niet voor te verkopen.

De assetwaarde van TomTom is vermoedelijk wel wat verdampt afgelopen jaren, maar in stukken zou dit toch een mooi rendement moeten kunnen opleveren voor de oprichters. Een kers op de taart.

Ik ben helemaal voor!

Hoe lager de founders het aandeel laten afzinken, hoe aantrekkelijker dit hele verhaal wordt. Dan kun je je afvragen welke belangen het zwaarst wegen, die van de founders in de rol van PE, of in de rol als bestuurder van TomTom?
Wereldbelegger
0
quote:

pwijsneus schreef op 10 november 2023 17:34:

Grootste deel van de post weggelaten; zie hierboven.

In potentie ligt er dus een cashpile van ~EUR 655 miljoen om de free float uit te kopen. Met de huidige koers zijn de founders dus in staat een royale premie van 40%>50% neer te leggen om de free float uit te kopen. De vraag is echter wanneer hiervoor het ideale moment is.

Mij lijkt het ideale moment om bovenstaand scenario uit te voeren, op het moment wanneer TomTom geen cashburner meer is, en dat is dit jaar nog niet het geval. Naar alle waarschijnlijkheid is pas eind volgend jaar het moment dat de FCF stabiel is en op of boven de 0 uitkomt.

Hoe lager de founders het aandeel laten afzinken, hoe aantrekkelijker dit hele verhaal wordt. Dan kun je je afvragen welke belangen het zwaarst wegen, die van de founders in de rol van PE, of in de rol als bestuurder van TomTom?
Wat mij betreft; spijker op de kop.
Maar ik zie geen reden voor een premie van 40 tot 50%
Waarom zouden de founders dat willen doen?
Voor hun goede naam? Voor een nieuwe functie elders?
Een dergelijke premie lijkt mij niet nodig.

De innercircle kan op een andere manier bediend worden.
-> Delisting, opschonen, hapklare brok(ken) maken en verkopen.

Ik hou rekening met een marktconforme premie van 20-25%
Misschien na wat gemor en protest naar de 30-35%
Jaap
0
Echt, die drie vorige posts (voor 17.51 en na 17.25) zijn lachwekkend.
Ik lig in een deuk.
Hoeveel onzin kan je bij elkaar schrijven.
De drie Stooges achter elkaar.

Hoozee, voor de drie stoogies!
EOSN
0
quote:

Jaap schreef op 10 november 2023 18:10:

Echt, die drie vorige posts (voor 17.51 en na 17.25) zijn lachwekkend.
Ik lig in een deuk.
Hoeveel onzin kan je bij elkaar schrijven.
De drie Stooges achter elkaar.

Hoozee, voor de drie stoogies!
Fijn dat ik iemand aan het lachen heb gekregen!
Beter dan huilen....
1.041 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... 49 50 51 52 53 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 30 apr 2024 17:37
Koers 5,620
Verschil -0,105 (-1,83%)
Hoog 5,860
Laag 5,620
Volume 419.532
Volume gemiddeld 329.304
Volume gisteren 354.448

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront