Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2023

Ysfogel
0
quote:

Hendrik Roo schreef op 13 december 2023 19:00:

[...]

In welke landen zijn die dure bezorgers in dienst dacht jij ?
In Noord - Europa.
Met een duurder en compliance bestendig model is JET rendabeler dan haar concurrenten. Wat betekent dat voor die concurrenten wanneer ook zij op een duurder model moeten overschakelen ?
Het verschil zit in het aantal "marktplaatsorders". In Noord-Europa is dat rond de 80/90% en in Zuid-Europa 60 %. De marktplaatsorders brengen het geld op. Daarom is NE winstgevend en ZE verlieslatend.

Concurrenten hebben de keuze om mee te doen of de markt te verlaten, maar dat wil niet automatisch zeggen dat JET dan winst gaat maken in die markten.

Hendrik Roo
4
quote:

Ysfogel schreef op 13 december 2023 19:11:

[...]

Het verschil zit in het aantal "marktplaatsorders". In Noord-Europa is dat rond de 80/90% en in Zuid-Europa 60 %. De marktplaatsorders brengen het geld op. Daarom is NE winstgevend en ZE verlieslatend.

Concurrenten hebben de keuze om mee te doen of de markt te verlaten, maar dat wil niet automatisch zeggen dat JET dan winst gaat maken in die markten.
Als concurrenten de markt verlaten betekent dat naar mijn mening automatisch meer omzet en winst voor JET in die markten. We verschillen dus van mening.
Wandelaar
0
quote:

Hendrik Roo schreef op 13 december 2023 19:16:

[...]

Als concurrenten de markt verlaten betekent dat naar mijn mening automatisch meer omzet en winst voor JET in die markten. We verschillen dus van mening.
Meer omzet , ok, maar meer winst is geen zekerheid, ik heb iig er wel vertrouwen in
Ysfogel
0
quote:

Hendrik Roo schreef op 13 december 2023 19:16:

[...]

Als concurrenten de markt verlaten betekent dat naar mijn mening automatisch meer omzet en winst voor JET in die markten. We verschillen dus van mening.
Het zal tot meer omzet leiden en iets minder kosten, maar niet per se tot meer winst. Er wordt overigens helemaal geen winst gemaakt in Zuid-Europa maar verlies (kijk maar even naar de cijfers van JET). Op elke logistieke order(Europa) wordt geld toegelegd.
stot
0
Snap niet dat jet daalt . Voor de andere bezorgdiensten is het slecht nieuws maar bij jet was t al goed geregeld .
Hendrik Roo
1
quote:

Ysfogel schreef op 13 december 2023 19:29:

[...]

Het zal tot meer omzet leiden en iets minder kosten, maar niet per se tot meer winst. Er wordt overigens helemaal geen winst gemaakt in Zuid-Europa maar verlies (kijk maar even naar de cijfers van JET). Op elke logistieke order(Europa) wordt geld toegelegd.
"Meer omzet en minder kosten, maar niet perse meer winst ?"
Ysfogel
0
quote:

Hendrik Roo schreef op 13 december 2023 19:51:

[...]

"Meer omzet en minder kosten, maar niet perse meer winst ?"
Exact. Het terugbrengen van je verlies waar nog geen winst gemaakt wordt lijkt het hoogst haalbare.
Ruval
1
FEBU
0
quote:

Ruval schreef op 13 december 2023 20:07:

[...]
Morgen groene koersen!
Als ECB ook zinspeelt op renteverlaging kan JET ruim 10% stijgen
Wittman
2
quote:

KCNIB schreef op 13 december 2023 20:15:

[...]

Als ECB ook zinspeelt op renteverlaging kan JET ruim 10% stijgen
Het goede nieuws is dat de ECB gewoon steeds overneemt wat de Fed doet, weliswaar soms met een kleine vertraging.
Gotcha70
0
quote:

stot schreef op 13 december 2023 19:31:

Snap niet dat jet daalt . Voor de andere bezorgdiensten is het slecht nieuws maar bij jet was t al goed geregeld .
JET is gewoon meegedaald met de peers, maar in vergelijking met de anderen veel minder.
Ruval
5
quote:

Surveiver schreef op 13 december 2023 21:02:

Morgen AEXnaar de 800 punten
JET naar 16+
Wordt gekkenhuis morgen
Met name mid en small cappers kunnen gaan herstellen. Onevenredig hard afgestraft maar vanaf nu komt er rugwind. Ook JET kan behoorlijk hoger en ik verwacht vanaf medio Jan (update JET) structureel fors hogere koersen.
58.668 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 2848 2849 2850 2851 2852 2853 2854 2855 2856 2857 2858 ... 2930 2931 2932 2933 2934 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 10 mei 2024 17:39
Koers 13,190
Verschil +0,010 (+0,08%)
Hoog 13,415
Laag 13,130
Volume 1.609.753
Volume gemiddeld 2.400.011
Volume gisteren 1.177.093

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront