TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom december 2023

1.040 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 48 49 50 51 52 » | Laatste
JustRevisited
0
quote:

pwijsneus schreef op 13 december 2023 20:38:

[...]

Ligt nog onder behandeling bij de rechtbank, en Alphabet gaat in beroep. Ze gaan dit zo lang mogelijk uitrekken. Kan nog jaren duren. Maar het is wel een héél belangrijke courtcase voor Google, dat is duidelijk.
Een jury van 7 man/vrouw heeft unaniem geoordeeld dat Google in overtreding is. Epic, de maker van Fortnight, heeft ook veel dieper gegraven en stuitte op deals tussen Google en phone makers.

Wat ook erg in het nadeel van Google pleit is dat zij aan Epic een deal van 147 miljoen ‘vergoeding’ boden die Epic heeft geweigerd. Daarmee is glashard bewezen dat Google je omkoopt als je ontevreden bent en als je niks zegt loop je 147 mio mis.

Een ander punt dat sterk is, is dat Google in de Playstore dwingt van haar betaaldienst gebruik te maken. Ze zouden zich volgens de rechter open moeten stellen voor andere betaaldiensten.

Binnen Automotive — een branche die heel sterk op compliance zit kan deze lopende zaak reden zijn om terughoudend te zijn met de adoptie van een Google Playstore. Dan liever een “open store”.

Hardop denkend: zou TomTom met Adyen in gesprek zijn over betalen in de digital cockpit als open store met meerdere betaal aanbieders. Het viel me op dat bij ‘gerelateerde bedrijven’ op LinkedIn ook Adyen staat. Alsof die iets met elkaar doen, daardoor cross relaties hebben en daardoor als ‘gerelateerd bedrijf’ getoond wordt

Zie: i.ibb.co/0CqgY9w/IMG-2955.jpg
pwijsneus
1
quote:

Benjamin G. schreef op 13 december 2023 21:13:

Als ieder aandeel geshort ook een geleend aandeel is, welke afspraken zijn dan gemaakt tussen de uitlenende en de shortende partij?
Een shortpositie wordt inderdaad opgebouwd door aandelen te lenen bij een andere aandeelhouder. In TomTom ziet de structuur er als volgt uit. Ik heb in de "single-source-of-truth" gekeken, en dat is het AFM register voor substantiele deelnemingen, en de website van TomTom met info over de shareholder structure. Dit is 100% de aandeelhoudersstructuur van TomTom anno 13-12-2023:

AFM Sub deelnemingen:
BlackRock Inc. 3,13%
Goldman Sachs Group Inc., The 2,68%
DNB Asset Management AS 4,88%
Teslin Participaties Coöperatief U.A. 5,01%
DWS Investment GmbH 2,07%
Société Générale S.A. 4,77%
FIL Limited 2,91%
J.H.H. de Mol 5,10%
UBS Group AG 2,91%
Highclere International Investors LLP 2,91%
BNP Paribas Asset Management Holding 2,29%

Founders:
Founder - Harold Goddijn 11,70%
Founder - Corinne Vigreux-Goddijn 11,30%
Founder - Peter-Frans Pauwels 11,10%
Founder - Pieter Geelen 10,70%


Treasury Shares 3,30%

Free Float 13,24%

Total Shares 100,00%

Ken verschillende motivaties voor aandeelhouders om hun aandelen uit te lenen. Hier kunnen uiteenlopende redenen voor gekozen worden, of er spelen belangen elders die aandeelhouders ertoe bewegen aandelen uit te lenen. Dit is een algemeen verhaal over shortposities, en heeft niet specifiek betrekking op het aandeel TomTom.

Ken er 2 die zijn voorgekomen en waar ik weet van heb. Wellicht kan ketchup aanvullen met aanvullende motivaties gezien zijn ervaring in the City.

De eerste is dat een aandeelhouder geen vertrouwen heeft dat zijn belang in het betreffende aandelen(mandje) het rendement gaat maken wat hij voor ogen heeft. Wellicht wordt zelf een negatief rendement voorzien. Als hier genoeg overtuiging voor is kan worden ingegaan, of worden gezocht via een clearing house naar een financial intermediate - zoals bijvoorbeeld JP Morgan, of Franklin, die bereid is de aandelen te lenen van aandeelhouder. Er kan een termijn of staffels worden afgesproken over welke tijd de aandelen worden geleend, en uiteraard op een bepaald moment teruggegeven (en teruggekocht) dienen te worden. En er kan een vergoeding, rente of percentage van de waarde van de aandelen in welke vorm dan ook worden afgesproken die de shortende partij aan de uitlenende partij moet uitkeren. Dat is het rendement van de uitlenende partij. Het kan ook worden toegepast om bepaalde posities (elders) af te dekken, of doordat het uitlenen van partijen in een bepaald geval gunstig kunnen zijn ten behoeve van fiscale of jurische redenen.

Je hebt dus een zakelijke transactie over een bepaalde tijd, een soort contract waarbij marktpartijen elkaar hebben gevonden waarbij 1 partij blijer is met het rendement van het uitlenen van de aandelen ipv dat ze koerswinst verwacht. En je hebt 1 partij die graag short wil gaan om te speculeren op een beursdaling van de betreffende notering.

Dan de andere variant, om strategische redenen, bijvoorbeeld omdat een partij, of partijen een belang in een bepaald fonds willen opbouwen, en graag op een gunstige koers willen inkopen, gaan ze het aandeel shorten (aandelen dumpen in de markt) met de speculatie dat het aandeel zakt. Of er is een activistische aandeelhouder die de onderneming forceerd om strategische acties te ondernemen. Bij TomTom zijn ze overgegaan tot versneld inkopen van aandelen. We zullen nooit weten of het één met het ander te maken heeft gehad. TomTom wordt er namelijk ook beter van, behalve de market cap van 485mln exl. Cash. Dat is bijna de helft als waarvoor Telematics is verkocht.

Geholpen door een algoritme ingespeeld op het ritme van de marketmaker de meest slimme transacties te laten maken probeer je met voorkeur in een illiquide aandeel de marktmaker te beinvloeden, of manipuleren. Echter mag ik dat laatste woord niet gebruiken, wat ik nu omschrijf is volledig legaal, daar het uiteindelijk gaat om transacties die een aandeel omhoog of omlaag zouden kunnen manipuleren.
pwijsneus
1
FIL Limited 2,91% en UBS Group AG 2,91%

Zijn overigen cursief in bovenstaand overzicht, omdat ze beduidend minder stemrecht hebben dan kapitaalbelang. Kan niet aantonen of mijn aanname correct is, daarom zeg ik het met grote voorzichtheid: Dit zouden partijen kunnen zijn die zo'n 2,5% uitgeleend kunnen hebben, want dat is het verschil in kapitaalbelang en stemrecht van deze 2 aandeelhouders in TT.

FYI!
win some...
1
quote:

pwijsneus schreef op 13 december 2023 21:54:

FIL Limited 2,91% en UBS Group AG 2,91%

Zijn overigen cursief in bovenstaand overzicht, omdat ze beduidend minder stemrecht hebben dan kapitaalbelang. Kan niet aantonen of mijn aanname correct is, daarom zeg ik het met grote voorzichtheid: Dit zouden partijen kunnen zijn die zo'n 2,5% uitgeleend kunnen hebben, want dat is het verschil in kapitaalbelang en stemrecht van deze 2 aandeelhouders in TT.

FYI!
Alles onder de 3% kun je niet zeker van zijn. Dit zijn meldingen die zijn gedaan nadat de 3% neerwaarts is doorbroken. Daarna zijn er geen vervolgmeldingen meer verplicht. Onder de 3% kan dus ook gewoon tot 0% zijn afgebouwd. Of weer tot 2,99% opgebouwd. En alles daar tussen in.

Alle belangen die nog nooit boven de 3% zijn geweest, blijven trouwens sowieso onder de radar.
JustRevisited
1
quote:

pwijsneus schreef op 13 december 2023 21:51:

[...]

AFM Sub deelnemingen:
BlackRock Inc. 3,13%
Goldman Sachs Group Inc., The 2,68%
DNB Asset Management AS 4,88%
Teslin Participaties Coöperatief U.A. 5,01%
DWS Investment GmbH 2,07%
Société Générale S.A. 4,77%
FIL Limited 2,91%
J.H.H. de Mol 5,10%
UBS Group AG 2,91%
Highclere International Investors LLP 2,91%
BNP Paribas Asset Management Holding 2,29%

Founders:
Founder - Harold Goddijn 11,70%
Founder - Corinne Vigreux-Goddijn 11,30%
Founder - Peter-Frans Pauwels 11,10%
Founder - Pieter Geelen 10,70%


Treasury Shares 3,30%

Free Float 13,24%

Total Shares 100,00%
De tering.

Een free float van 13,24%. Dat is in potentie waar. Er zitten een paar in jouw lijstje die op nul kunnen zitten (nadat ze door de 3 gingen). Daarentegen noemt Morningstar ook nog een aantal fondsen onder de 3% die er dan weer bij komen.

DNB is bijvoorbeeld niet volledig gemeld. Die zitten er met 2 fondsen in, maar die van 1,31% hoeven ze niet te melden.

DNB Teknologi A fund | 5.09%, | 6,556,833 shares |Oct 31, 2023
DNB Technology retail A |1.31% | 1,691,287 shares | Oct 31, 2023

Stel je gaat uit van die 13%. En je weet dat het aantal aandelen sinds reverse split is gehalveerd dus dit zijn slechts 13% van 130 miljoen aandelen = een free float van 17 miljoen stuks?

En daar wil TT 7 miljoen stuks aandelen inkoop uit doen? Ik snap wel dat dit alleen door hedgefund opgevangen kan worden door short te gaan. Anders moet straks bijna de helft van de pieten particulier zijn aandelen verkopen.

De 13% zal niet helemaal kloppen maar ook niet helemaal niet.
pwijsneus
0
quote:

win some... schreef op 13 december 2023 22:04:

[...]

Alles onder de 3% kun je niet zeker van zijn. Dit zijn meldingen die zijn gedaan nadat de 3% neerwaarts is doorbroken. Daarna zijn er geen vervolgmeldingen meer verplicht. Onder de 3% kan dus ook gewoon tot 0% zijn afgebouwd. Of weer tot 2,99% opgebouwd. En alles daar tussen in.

Alle belangen die nog nooit boven de 3% zijn geweest, blijven trouwens sowieso onder de radar.
Dan zou het er zo uitzien:

AFM Sub deelnemingen:

BlackRock Inc. 3,13%
Goldman Sachs Group Inc., The 0,00%
DNB Asset Management AS 4,88%
(edit @Justin, er zijn 2 DNB's met deelneming?)
Teslin Participaties Coöperatief U.A. 5,01%
DWS Investment GmbH 0,00%
Société Générale S.A. 4,77%
FIL Limited 0,00%
J.H.H. de Mol 5,10%
UBS Group AG 0,00%
Highclere International Investors LLP 0,00%
BNP Paribas Asset Management Holding 0,00%

Founders:
Founder - Harold Goddijn 11,70%
Founder - Corinne Vigreux-Goddijn 11,30%
Founder - Peter-Frans Pauwels 11,10%
Founder - Pieter Geelen 10,70%


Treasury Shares 3,30%

Free Float 29,01%

Total Shares 100,00%
vreemdvermogen
0
Als ik zo het lijstje van PWijsneus (waarvoor dank) bekijk,komen er 2 belanghebbenden naar voren die kunnen uirbreiden ennn onder de radar blijven Teslin en JDM. Maar er kan natuurlijk ook een nieuwe instapper zijn, die de meldingslimiet nog niet heeft aangetikt.
DNFTT
0
quote:

JustRevisited schreef op 13 december 2023 22:09:

[...]

De tering.

Een free float van 13,24%. Dat is in potentie waar. Er zitten een paar in jouw lijstje die op nul kunnen zitten (nadat ze door de 3 gingen). Daarentegen noemt Morningstar ook nog een aantal fondsen onder de 3% die er dan weer bij komen.

DNB is bijvoorbeeld niet volledig gemeld. Die zitten er met 2 fondsen in, maar die van 1,31% hoeven ze niet te melden.

DNB Teknologi A fund | 5.09%, | 6,556,833 shares |Oct 31, 2023
DNB Technology retail A |1.31% | 1,691,287 shares | Oct 31, 2023

Stel je gaat uit van die 13%. En je weet dat het aantal aandelen sinds reverse split is gehalveerd dus dit zijn slechts 13% van 130 miljoen aandelen = een free float van 17 miljoen stuks?

En daar wil TT 7 miljoen stuks aandelen inkoop uit doen? Ik snap wel dat dit alleen door hedgefund opgevangen kan worden door short te gaan. Anders moet straks bijna de helft van de pieten particulier zijn aandelen verkopen.

De 13% zal niet helemaal kloppen maar ook niet helemaal niet.

En dan nog iets,
Daar had ik het laatste restje bijna van de hand gedaan want hopen op een overname is niet mijn ding.
Dit bedrijf wordt door techneuten gerund, als gebruiker zie ik zoveel gemiste kansen dat ik er jeuk van krijg.
Zal de lat voor de finale uitkoop toch nog wat hoger leggen...
DNFTT
1
quote:

pwijsneus schreef op 13 december 2023 22:24:

US SP500 vs TomTom

(plaatje)
Dat je met een goed product zo beroerd op de beurs presteert is echt een gave.
JustRevisited
3
quote:

JustRevisited schreef op 13 december 2023 21:50:

[...]

Zie: i.ibb.co/0CqgY9w/IMG-2955.jpg
Ook interessant zijn Booking en MapBox zo hoog.

MapBox heeft na de laatste investeringsronde trouwens een waarde van 1,3 miljard. notice.co/c/mapbox

Meer waard dan TomTom, ondanks een veel lagere omzet (100 mio)

Wat interessant is aan MapBox is dat zij Open Street Maps gebruiken, daar zelf toevoegingen aan doen en design. Autofabrikanten zijn niet overtuigd van Open Street Maps als bron (te weinig standaardisering en kwaliteitschecks en je kunt je sensordata er niet kwijt voor verbetering) maar ze zijn wel gecharmeerd van MapBox vanwege de map designs

Nu lost TomTom Overture alles op dat hierboven staat. Wél het gebruik van OSM, maar in aanvulling op eigen tomtom data én je kunt je sensordata kwijt die verwerkt worden (tomtom kan dit, OSM doet dit niet) én er zitten alle kwaliteitscontrole en anti-vandalisme controles op die tomtom in haar eigen processen ook heeft.

Daarnaast heeft TT haar design een upgrade gegeven. Waardoor ook op dat gebied (waar MapBox zich op onderscheidt) ook de gap een stuk kleiner wordt. TT heeft een map design tool voor klanten, kun je ze helemaal zo maken als je zelf wilt. www.tomtom.com/products/map-maker/

Interessante vraag is dus sowieso wat de TomTom Orbis maps (powered by Overture) voor MapBox betekent. Heeft MapBox product nog toegevoegde waarde? Of gaan in enigerlei vorm met tomtom en/of overture samenwerken?
Beperktedijkbewaking
3
quote:

Beursboertje schreef op 12 december 2023 19:49:

Je hebt voorzichtige mensen en durfals waaronder gokkers. Gokkers gokken, voorzichtige mensen oriënteren zich en nemen dan een weloverwogen besluit. Waarom deze, in mijn ogen, wijsheid?

In mijn studententijd werkte ik in een meubelfabriek. Ik mocht komen wanneer ik wilde. Zeg maar, dat de baas mij wel heel erg goed gezind was en ik daar natuurlijk ook wat tegenover stelde.
Op een avond, hij werkte altijd door als het personeel huiswaarts getogen was, en wij samen een klus klaarden, vertelde hij dat hij een aanbieding had gekregen die zo groot in omvang was dat hij moest uitbreiden. Met het gevolg dat ie met chefs moest gaan werken en er niet van overtuigd was dat hij het overzicht en vooral de binding kon behouden. Het was zo’n man die behalve baas ook vertrouwenspersoon was. Die er was als er bij een personeelslid thuis wat aan de hand was. Erg gelovig, praktiserend gelovig zelfs en hulpvaardig tot op het bot. Je snapt dat hij op handen werd gedragen.
Een beetje off the record verhaal maar wat hij beleefde was dat hij de binding bij een tich hogere productie en dus tich hoger aantal personeelsleden, kwijt zou raken. Als hobbypsycholoog dacht ik te voelen dat hij bang was zijn gevoel voor veiligheid kwijt te raken, een nivo bij Maslov die op waarde geschat moet worden.
Hij heeft het dus niet gedaan, de omzet werd minder, hij begon, naast de fabriek, een doe-het-zelf zaak en liet uiteindelijk een prachtige erfenis na en daarmee bedoel ik uiterst tevreden (ex) werknemers en een prima start voor zijn kinderen.

Wat ik bedoel te zeggen is dat de motivatie van een ondernemer niet strikt een enorme berg geld hoeft te zijn. Zo ken ik het verhaal van een Australische ondernemer die waanzinnige winsten boekte, ermee op wilde houden en zijn bedrijf overdeed aan het personeel. Die hadden het maar even voor elkaar gebokst. Of een bedrijf in Zeeland die om dezelfde reden, gigantische winsten, elk personeelslid een doorbetaalde sabbatical gaf van maar liefst een jaar.

Wie weet wat Goddijn en collega’s behelst? Zulke mensen weten vast dat 100 miljoen meer of minder voor de kwaliteit van leven geen betekenis heeft. Ok, zij halen een Magnum voor 2,75 en ik ga naar de super en heb er drie voor minder geld. Maar ze worden er niet gelukkiger door, ik weet zeker dat zij dit beamen.

Dit is natuurlijk weer zo’n kl-tenverhaal waarbij ik bijna vergeet waarom ik eraan begonnen ben.
Toch een poging.
De innovaties die Tomtom laat zien getuigen van een enorme inzet van de medewerkers. Die worden daarvoor niet alleen financieel beloond (anders waren ze natuurlijk allang vertrokken) maar ook beloond met respect. Zeg maar dat er een fijne werkomgeving is waarbij Goddijn cs zich veilig, gewaardeerd, voelen. Ieder mens, lijkt mij, wil graag iets positiefs nalaten. Niet alleen een smak geld maar ook een fijne herinnering. We heb allemaal behoefte aan respect, dus zij ook, denk ik zo.

Natuurlijk kan het anders zijn maar het wil er bij mij niet in dat de berg geld die mogelijk lonkt de enige reden is van het huidige beleid. Het zijn slimme jongens die vast en zeker lange tentakels hebben om kansen op succes in te kunnen schatten. Met de eerst navigatiekastjes hebben ze al een voetafdruk geplaatst. Het blijft bij denken maar ik denk dat ze een tweede in het vizier hebben, eentje van een andere orde dan winstbejag, zeg maar iets van “dat hebben we toch maar mooi voor elkaar gebokst”.

Een paar weken geleden mocht ik een hartinfarct ervaren. Het klinkt raar maar op de een of andere manier heeft het mijn leven verrijkt, ben nog naïever dan voorheen, een groot goed. Elke dag zie ik mezelf weer in de ambulance liggen in de stellige overtuiging dat er niets aan de hand was, een rimpelingetje. Tot ik plots op een familieavond in huilen uitbarstte, zomaar,
omdat in een gedicht het woordje “hart” voor kwam. Een mens is een raar wezen, onder de façade van succes en onverbiddelijkheid zit meer dan je in de spiegel ziet.

Dat denk ik ook bij de gang van zaken bij TomTom. Wat wij zien als een risicovol bedrijf dat in de marge opereert kan het maar zo dat de board een andere agenda heeft dan de laatste centen uit het vuur te slepen.

Kan maar zo, kan ook zomaar niet, dat wijst de toekomst uit. Vooralsnog ga ik uit van het goede en alles zal reg kom.

Dan nog even het geval van niets, het geval van een ondergang van dit mooie bedrijf. We hebben de aandelen om er beter van te worden. Wordt het niets dan hebben we verkeerd gegokt of verkeerd beoordeeld. Wie krijgt dan de zwarte Piet? Vanmiddag was er een workshop Stress in het kader van revalidatie. Het was gratis, inclusief koffie dus ik was erbij. De oorzaak van stress lag dan bij iets of iemand buiten onszelf. Ik moest toen denken aan Ivo de Wijs: “Wie is daarvan de schuld? Die debiele homofiele Joodse neger met een bult”. Graag even googelen om niet zomaar de racismekaart te spelen.

Mocht ik mijn belang verliezen dan heb ik het verkeerd beoordeeld. Mocht in dat geval later blijken dat er vieze spelletjes zijn gespeeld dan ben ik de eerste die inlegt op een fonds die dit aan de kaak stelt.
Maar dat gaat niet gebeuren.
Sorry voor dit achterlijke verhaal doch soms gebeurt mij dit.
Niks achterlijks, een volledige quote waard. Ben zelf drie jaar geleden ook bijna dood verklaard, kreeg het de dag voor kerst te horen: slokdarmk...er, overlevingskans 25%. Mits ik geen covid kreeg, want dan ...
Heb maanden als een 100% kluizenaar geleefd, zag niemand meer. Per taxi achter driedubbel plastic dagelijks naar het ziekenhuis voor de bestralingen en de chemo.
Thuis hield ik me bezig met TomTom en het digitaal ondersteunen van Maurice de Hond. Wát je ook van hem moge denken, op het gebied van aerosolen en super spreading events had hij groot gelijk, en meer gelijk dan de arrogante van Dissel. In de coronadraad hier op iex kan je vele bijdragen van mij in die tijd vinden, als ooit 'stromingsfysicus' wist ik waar ik het over had.

Dat inzicht in 'stromingen' heb ik later in mijn werkzame leven toegepast op verkeer. Ik was de eerste die bij RWS ..., nou ja laat maar. Vandaar mijn bewondering voor J-P. Schaeffer, TomTom's VP traffic. In vroegere jaren heb ik enkele malen e-mailcontact met hem gehad. Wat hij gecreëerd heeft is immens, TT's traffic is beter dan Google. Hoeveel RSU's zou hij krijgen?

Ik ben het geheel met u eens dat een goed bedrijf ook goed is voor zijn personeel. Ik denk dat dat bij TT wel goed zit, en dat allen daar goed verdienen. Mag ook wel, want ze hebben echt slimmeriken nodig om tegen de reuzen van deze wereld op te kunnen. Ik bedoel reuzen ohgv maps, poi's, traffic, api's, intelligente user-intefaces en cockpits, etc.

De vier founders zijn al binnen. Mijn respect gaat uit naar Pieter Geelen (ongetwijfeld de meest intelligente founder) met zijn culturele Turing Foundation en hun jaarlijkse poëziewedstrijd (inmiddels opgeheven). Ik heb enkele keren meegedaan, geen schijn van kans natuurlijk bij de vele (tien)duizenden inzendingen. Wel 1x de top 100 gehaald, ik was beretrots.

TT is een mooi en leuk bedrijf, technologisch zeer interessant. Ooit gingen ze daarom met een IPO de markt op, ze zochten aandeelhouders. Die aandeelhouders zijn ze sindsdien vergeten.
Nu, in 2024 en 2025, zou het beter gaan? Eerst zien, dan geloven.
hvasd2
0
TT op plaats 35 meest populaire aandelen vorige week bij Saxo. Daarmee gaat het dus niet in de AMX index komen, denk ik..
marathon 11
0
quote:

Spoorstudent schreef op 14 december 2023 09:13:

Overdreven koersstijging.

Morgen weer terug naar zes nul zes.
Pfff. Overdreven omlaag getrapt na de Q3 cijfers???
Wat een wijze posts toch tegenwoordig en allemaal zo stellig alsof men de waarheid in pacht heeft.
Ik begin er ook steeds meer van overtuigd te raken dat er posters met een verborgen agenda zijn.
Ga weer lekker in de bergen wandellen. Leuker dan hier die onzin van sommigen te lezen. Fijne dag allemaal.
tatje
0
Wat een verhalen.

je had Flevo 4 en daar zat cyrte in van J de Mol en Flevo van de Pontjes 9,91%

De mol ging uit Flevo 4 naar prive met 5,1%

In flevo 4 zaten dus alleen nog de pontjes met 4,99%

8 nov 2017 stond flevo 4 ineens op 0.

Vragen aan de pontjes, wie wat waar , geen commentaar !

Verkocht, kan, maar er zijn 4 pontjes, dus kan 1,25% ieder in prive en geen melding.

Waarom John de Mol 5,1% ( aanmerkelijk belang ) 4,9% had ie dat probleem niet.
Ik denk bij 5,1%, ligt de weg naar 9,99% open, zonder melding.

Teslin 5,1% hoeft ook niets te melden tot 9,99%

Bij morningstar bij de fondsen lopen ze achter, melding is van 31 mei. bij de institutions wordt iedereen op 30 nov gezet ?

Bij DNB moet je skandia bij tellen , fonds wordt beheerd door DNB zei ooit iemand op dit forum.

Veel geld maakt creatief zullen we maar zeggen.
Biofoed
0
Zomaar een vraag, ik weet dat ik het niet mag denken maar ik vind het wel zo bijzonder dat ik deze wel stel:
Zou JPM geweten hebben dat de FED dit gister zou roepen en dat ze hun positie daarom de afgelopen dagen niet hebben verhoogd?
marathon 11
0
quote:

Biofoed schreef op 14 december 2023 10:13:

Zomaar een vraag, ik weet dat ik het niet mag denken maar ik vind het wel zo bijzonder dat ik wel stel:
Zou JPM geweten hebben dat de FED dit gister zou roepen en dat ze hun positie daarom de afgelopen dagen niet hebben verhoogd?
Die weten dat al dagen natuurlijk. Die kennen de beslissing nemers en weten wat ze voornemens zijn.
De grote spelers weten het meest en het eerst, de kleinere weten wat minder en veel later en de gewone beleggers weten niets en ook pas als de trein al op volle snelheid rijdt.
marathon 11
0
Alleen een lagere rente is negatief voor TT.
Die hebben alleen maar cash waar ze rente op beuren en geen schuld!!
1.040 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 48 49 50 51 52 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 8 mei 2024 15:32
Koers 5,480
Verschil -0,090 (-1,62%)
Hoog 5,590
Laag 5,480
Volume 132.946
Volume gemiddeld 285.601
Volume gisteren 239.559

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront