Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France-KLM 2023

1.317 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 59 60 61 62 63 64 65 66 » | Laatste
prince john
0
...in cijfertjes uitgedrukt op de daggrafiek:
SMA 50 staat op 11,81933 ;).
OMT op 12,42 rond en het "gouwe lijntje" op 12,87963

Succes !

mvrgr,

John
GakGak
0
twinkletown
0
Air France-KLM positiever over marge

(ABM FN-Dow Jones) Air France-KLM is positiever geworden over de ontwikkeling van de operationele marges voor de periode 2026 tot en met 2028. Dit bleek donderdagochtend uit een update van de luchtvaartmaatschappij in aanloop naar een beleggersdag later vandaag.

De outlook voor de periode 2024 tot en met 2026 werd gehandhaafd, maar voor de periode 2026 tot en met 2028 verwacht het bedrijf een verdere stijging van de winstgevendheid met een operationele marge boven de 8 procent. De kosten per eenheid zullen verder dalen, mede dankzij het transformatieprogramma.

Ook verwacht Air France-KLM meer kapitaal te genereren, waardoor een significant positieve aangepaste operationele vrije kasstroom mogelijk is in deze periode. Het financiële profiel wil Air France-KLM blijven verbeteren.

Air France-KLM wil ook investeren in het vernieuwen van de vloot en in onderhoud. De luchtvaarder mikt op 3 tot 3,5 miljard euro aan investeringen per jaar tussen 2024 en 2026 en op 3,5 tot 3,8 miljard euro per jaar in 2027 en 2028.

Het operationele resultaat moet met 2 miljard euro verbeteren in de komende vijf jaar.

"De transformatie van Air France-KLM sinds 2019 heeft solide resultaten laten zien. We zijn nu goed gepositioneerd om een duurzame, winstgevende groei te gaan realiseren", zei CEO Benjamin Smith in een toelichting.

(14-dec-2023)
prince john
0
prince john
0
Goedemiddag Allemaal :),

...zeg maar...geraakt ?
Afijn, nu kijken of de 13,496 op de 2700sec het gaat houden, mij benieuwen ;)

Succes !

mvrgr,

John
GakGak
1
Het gaat niet meer lukken om voor de luchthavens van Rotterdam, Groningen en Maastricht per 1 januari 2025 een nieuw luchthavenbesluit vastgesteld te hebben, zo heeft demissionair minister Harbers de Tweede Kamer laten weten. De noodzakelijke milieuonderzoeken kosten meer tijd. Zolang er geen nieuw luchthavenbesluit is, blijven de oude regels van kracht.
Dat de milieuonderzoeken meer tijd kosten, komt onder meer door “het onderzoeken van extra alternatieven, de complexiteit van de nieuwe rekenmethode voor geluidbelasting (Doc29) en afstemming met regionale overheden”, aldus Harbers.

In een luchthavenbesluit, een soort vergunning, wordt onder andere vastgelegd hoeveel er op een luchthaven gevlogen mag worden en tussen welke tijden. Zo zal daarin bijvoorbeeld duidelijk worden of Rotterdam The Hague Airport in de toekomst weer mag groeien in het aantal vliegbewegingen in ruil voor vermindering van de geluidsoverlast.

Minister Harbers hoopt nu op vaststelling van de nieuwe luchthavenbesluiten voor de drie luchthavens in de eerste helft van 2025, maar hij sluit niet uit dat het nog langer gaat duren. “Het traject op weg naar de luchthavenbesluiten blijft inhoudelijk, bestuurlijk en politiek complex. Verdere vertraging is niet uit te sluiten.”
.
Demissionaire uitstelpolitiek.

Gelukkig zien we het grootste deel (of alles) van de huidige beleidspersonen niet meer terug.
Kaviaar
0
Sanford C. Bernstein & Co verhoogt het koersdoel van Air France-KLM naar € 17,50 van € 16,00. Het koopadvies van vrijdag 15 december 2023 wordt herhaald.

www.guruwatch.nl/advies/167419/Air-Fr...
GakGak
0
Sebastien Marien
Redacteur Trends.

Het Europees Hof van Justitie heeft de Franse staatssteun aan de holding Air France-KLM nietig verklaard. Dat doet het op basis van een beroep dat Ryanair en Malta Air hadden aangetekend. De rechter vreest dat de momenten waarop Frankrijk staatssteun wilde verlenen, gevolgen zou hebben voor de concurrentie tussen luchtvaartbedrijven.

In april 2020 gaf Frankrijk in het kader van de coronapandemie steun aan Air France, met een garantie van 90 procent op een lening van 4 miljard euro en een aandeelhouderslening van 3 miljard euro. Amper een jaar later, in maart 2021, volgde een nieuwe kapitaalinjectie. Dit keer in de vorm van een herkapitalisering van 4 miljard euro.

In beide gevallen oordeelde de Europese Commissie dat alleen Air France en het moederbedrijf, de holding Air France-KLM, daarvan zouden profiteren en niet de luchtvaartmaatschappij KLM. Ryanair en Malta Air stelden daarentegen dat de staatssteun in strijd was met de Europese mededingingsregels en het Europees Hof geeft hun dus gelijk.

Het is niet de eerste keer dat Ryanair naar de rechtbank stapte om staatssteun aan een van zijn concurrenten aan te klagen. Eerder ondernam de lagekostenmaatschappij ook stappen tegen staatssteun aan Lufthansa, die een lagere rechter nietig verklaarde. Lufthansa maakte bekend dat het intussen het volledige bedrag aan de Duitse staat heeft terugbetaald, en het brengt de zaak naar een hoger gerechtshof.

Verwacht wordt dat ook Air France-KLM zich tegen de uitspraak zal verzetten.
GakGak
1
quote:

Kaviaar schreef op 20 december 2023 09:44:

Sanford C. Bernstein & Co verhoogt het koersdoel van Air France-KLM naar € 17,50 van € 16,00. Het koopadvies van vrijdag 15 december 2023 wordt herhaald.

www.guruwatch.nl/advies/167419/Air-Fr...
.
Inmiddels zijn dit soort koersdoelen zo nikszeggend geworden dat het aandeel er zelden op reageert.

AIR FRANCE -KLM

13,764
-0,07
(-0,54%)
Meyers
0
toen JP Morgan het koersdoel van AF/KLM verlaagde zag je de koers dalen
dus enig invloed heeft het wel
GakGak
0
www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego...
.
Zal wel niks concreets uitkomen, al die onderzoeken en uitspraken en hoger beroep zaken.
Maar geeft wel aan waar die nationalistische staatssteun ellende toe leidt.

De zwakkere airlines overleven daarop, rekenen er zelfs op en de sterkere mogen het zelf uitzoeken of sneuvelen.
GakGak
0
AIR FRANCE -KLM 13,59 11,5% 18,62 10,17
.
Helemaal geen slecht jaar voor AF/KLM maar eindigt wel veel dichter bij laag dan bij hoogste koers.
Wanneer je bij hoge koersen maar niet vergeet snel weer te verkopen en weer even geduld te hebben dan
is het niet eens een heel slecht aandeel voorlopig ;O).
prince john
0
Goedemiddag Allemaal,

...een klein nieuwtje: "Air France-KLM : Citigroup raises target price to EUR 19 from EUR 17"...mij benieuwen...
Succes !

mvrgr,

John
GakGak
0
quote:

prince john schreef op 2 januari 2024 15:21:

Goedemiddag Allemaal,

´...een klein nieuwtje: "Air France-KLM : Citigroup raises target price to EUR 19 from EUR 17"...mij benieuwen...´

.
Nou, hier is je antwoord, terug naar niveau half december...
.
Air France KLM SA

12,72
-0,30
(-2,30%)
1.317 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 59 60 61 62 63 64 65 66 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:37
Koers 9,720
Verschil +0,030 (+0,31%)
Hoog 10,020
Laag 9,712
Volume 1.369.653
Volume gemiddeld 1.816.564
Volume gisteren 1.268.101

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront