Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2024

4.167 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 ... 205 206 207 208 209 » | Laatste
Marcel H.
1
Met deze aantallen heeft het bedrijf zeker een toekomst.

Aanpakken is de oplossing. Geen vertragingen meer.
Happy
0
Eind maart als ze laten weten dat het turningpoint bereikt is, kan de beurskoers weer herstellen. 5 euro is dan weer snel in beeld
Börs
0
Volg Ebusco en dus ook dit forum al langere tijd “veilig” aan de zijlijn.
Destijds uitgestapt na die brand in Tienen.
Is daar inmiddels al meer over bekend of is het onderzoek afgerond zonder de precieze oorzaak te weten ?
Onafhankelijk daarvan hoop ik sowieso dat Ebusco de weg omhoog gaat vinden.
Happy
0
quote:

Börs schreef op 6 maart 2024 09:13:

Volg Ebusco en dus ook dit forum al langere tijd “veilig” aan de zijlijn.
Destijds uitgestapt na die brand in Tienen.
Is daar inmiddels al meer over bekend of is het onderzoek afgerond zonder de precieze oorzaak te weten ?
Onafhankelijk daarvan hoop ik sowieso dat Ebusco de weg omhoog gaat vinden.
Gaat goedkomen met Ebusco
Wordt hard gewerkt door druk van de grootaandeelhouders.
Zodra het zichtbaar wordt gaan we dagen van +10% in de koers zien.
Nu nog mooie koopmomenten.
Happy
0
En niet gelijk verkopen eind maart als we op 5 euro staan.
Leuk >25% winst maar er zit veel meer in het vat.
Marcel H.
0
quote:

Happy schreef op 6 maart 2024 09:18:

[...]

Gaat goedkomen met Ebusco
Wordt hard gewerkt door druk van de grootaandeelhouders.
Zodra het zichtbaar wordt gaan we dagen van +10% in de koers zien.
Nu nog mooie koopmomenten.
Nog even geduld. Een ochtend (voorlopig) kleine koersstijging maakt nog geen zomer.
Happy
1
quote:

Marcel H. schreef op 6 maart 2024 10:06:

[...]

Nog even geduld. Een ochtend (voorlopig) kleine koersstijging maakt nog geen zomer.
Er komt pas zomer als de het harde werken op de achtergrond, ook voor ons zichtbaar wordt.

Tot die tijd is het kopen.

Zijn altijd verkopers die eruit moeten.
Daar kun je van profiteren.
Alles wat je onder de 5 kan kopen is toekomstig goud.
kweetnie
2
quote:

stot schreef op 5 maart 2024 22:42:

Eerder stonden innpost en fugro rond de 4 tot de markt ging draaien en Nu staan ze 14 en bijna 22 .

Wie weet wordt ebusco ook een turn around kandidaat de marktkraam naar de bussen in het Algemeen zal stevig groeien .

Inderdaad, heb dit bij Fugro ook meegemaakt. Een en al ellende en de koers bleef maar dalen, uiteindelijk is de ommekeer gekomen in de koers en heb met winst verkocht, helaas achteraf gezien veel te vroeg.
Geld wat ik daarmee heb verdient (en meer) ben ik nu kwijt bij Ebusco of ja kwijt het is er nog steeds zolang ik niet verkoop.
Dus blijf nu maar zitten in de hoop dat er betere tijden aan gaan komen.

Inderdaad het is nog geen zomer maar de lente komt er langzaam aan ook al kan het nog weleens gaan vriezen toch zal de zon de wolken en het slechte weer verdrijven, zo zal het ook bij Ebusco gaan. Geduld en dan komt het wel goed.
Happy
1
quote:

kweetnie schreef op 6 maart 2024 10:15:

[...]

Inderdaad, heb dit bij Fugro ook meegemaakt. Een en al ellende en de koers bleef maar dalen, uiteindelijk is de ommekeer gekomen in de koers en heb met winst verkocht, helaas achteraf gezien veel te vroeg.
Geld wat ik daarmee heb verdient (en meer) ben ik nu kwijt bij Ebusco of ja kwijt het is er nog steeds zolang ik niet verkoop.
Dus blijf nu maar zitten in de hoop dat er betere tijden aan gaan komen.

Inderdaad het is nog geen zomer maar de lente komt er langzaam aan ook al kan het nog weleens gaan vriezen toch zal de zon de wolken en het slechte weer verdrijven, zo zal het ook bij Ebusco gaan. Geduld en dan komt het wel goed.
Ons geduld gaat beloond worden.
Hans2021
2
Alles komt goed geachte aandeelhouders van Ebusco. Gaat u maar rustig slapen. Jullie lopen straks helemaal binnen. Appeltje eitje.
Riding the Tiger
0
Van Hool : Eigen vermogen neigt naar 0

De Tijd - vandaag

Spaarpot busbouwer Van Hool zo goed als leeg

Penibele financiële situatie maakt redding Kempisch familiebedrijf erg moeilijk

De redding van de Belgische busfabrikant Van Hool belooft een zeer lastig dossier te worden. De Tijd vernam van meerdere bronnen dat het eigen vermogen bijna op nul staat. De spaarpot van het bedrijf is dus zo goed als leeg en een kapitaalinjectie dringt zich op om de balans te herstellen en uit het dal te klimmen.

De Vlaamse regering is bereid om het Lierse familiebedrijf een reddingsboei toe te werpen via een tijdelijke participatie, maar alleen op voorwaarde dat er een private partner wordt gevonden die Van Hool uit het moeras kan trekken. Daar staan weinigen voor te springen, gezien de resem problemen bij het bedrijf.
Lees meer
Maken we buskaartje duurder om Van Hool te redden?

Vorige week raakte bekend dat een herstructurering op til is bij de busbouwer uit Koningshooikt, waar 2.500 mensen werken. Na enkele jaren van opgestapelde verliezen en schulden kan het bedrijf zijn leveranciers niet meer tijdig betalen. Volgende maandag staat bij Van Hool een bijzondere ondernemingsraad op de agenda, waar Marc Zwaaneveld - een Nederlandse beroepssaneerder die onlangs werd aangesteld als crisismanager - zijn plannen uit de doeken zal doen. Volgens de vakbonden zullen er zo goed als zeker jobs sneuvelen.
"
Het moet eerst van het bedrijf komen. Waarom zou de overheid Van Hool moeten redden als zelfs de markt geen toekomst ziet voor het bedrijf?
"
Een minister

Hoe penibel die situatie precies is, wordt in de aanloop naar die bijzondere ondernemingsraad steeds duidelijker. De financiële buffers van het bedrijf zijn de voorbije jaren volledig weggesmolten. Eind 2019 slaagde het bedrijf erin zijn eigen vermogen op te bouwen tot 133 miljoen euro. Maar door de forse terugval van orders tijdens de coronacrisis en het uitblijvende herstel was die spaarpot tegen eind vorig jaar verschrompeld tot 6 miljoen euro. Dat cijfer moet nog officieel verschijnen in het jaarrapport van komende zomer, maar wordt door meerdere bronnen aan De Tijd bevestigd.
Vrijdag al beslissing?

Zonder de cruciale buffers van het eigen vermogen en zonder winst in zicht is het voor Van Hool onmogelijk om op eigen kracht uit het dal te geraken. De schulden liepen in 2022 op tot 398 miljoen euro, waarvan ongeveer de helft bij de banken, en de betalingsachterstand bij de RSZ stapelde zich op tot 37 miljoen euro. Intussen kunnen ook enkele leveranciers niet meer tijdig betaald worden.

Daarom is het verkrijgen van nieuwe leningen van levensbelang. En daarvoor is de tussenkomst van de politiek cruciaal. Donderdag legt de crisismanager zijn herstructureringsplan voor aan een consortium van BNP Paribas Fortis, Belfius, KBC en ING. ’s Avonds spreekt Zwaaneveld met leden van de Vlaamse regering. Op de ministerraad bekijkt de regering vrijdag de opties en valt mogelijk al een beslissing.

Om bankleningen te smeren kan Vlaanderen beslissen om via zijn vehikel Gigarant waarborgen te laten verschaffen. De voorbije jaren verleende Gigarant al voor 64 miljoen euro waarborgen aan Van Hool. De helft van dat bedrag is gedekt door de Europese Investeringsbank (EIB), waardoor de Vlaamse belastingbetaler voor 32 miljoen euro blootgesteld zou zijn aan een ondergang van het bedrijf.

Ondanks de bijzonder penibele toestand is de Vlaamse regering toch bereid Van Hool te stutten. Voor de N-VA en CD&V is zelfs een tijdelijke participatie in het kapitaal van het bedrijf een mogelijkheid, Open VLD staat daar sceptischer tegenover. Alle coalitiepartners stellen zoals gezegd wel één cruciale voorwaarde: er moet ook een private partner gevonden worden om Van Hool te hulp te snellen.

‘Het moet eerst van het bedrijf komen. Waarom zou de overheid Van Hool moeten redden als zelfs de markt geen toekomst ziet voor het bedrijf?’, zegt een minister. ‘Zonder een partner die de organisatorische problemen kan verhelpen, zal het niet lukken’, klinkt het elders in de regering.
Interventie van familie

Voorlopig zijn er echter geen aanwijzingen dat Zwaaneveld een private partner heeft kunnen strikken. In de regering leeft de indruk dat de crisismanager nog altijd rekent op een interventie van de familie Van Hool. Dat het aandeelhouderschap verspreid zit over verschillende ‘clans’ helpt niet. Ook de vele interne ruzies, tot in de rechtbank toe, pleiten in het nadeel van de familie.

In plaats van een bedrijf te behoeden voor het faillissement kan het voor een private partner trouwens ook interessanter zijn om na een bankroet activa ervan goedkoper over te nemen. ‘Maar door het signaal te geven dat de overheid bereid is in het kapitaal te stappen, kunnen we een private speler misschien over de streep trekken’, zegt een hoge N-VA-bron.
Riding the Tiger
5
Als grote broer Van Hool reeds verliest op electrische bussen, hoe zal Ebusco dan ooit winst maken ? Ze vissen in dezelfde vijver, en kennen dezelfde problemen. Van Gool is een pak groter, maar kan ook niet op tegen goedkopere concurrentie. De comparatieve nadelen (lees hoge loonkosten in België/Nederland) zijn te groot. De auto industrie is hier bijna volledig verdwenen (Renault, Ford,...). Ofwel moet de regering de loonlasten op auto -en busbouwers verlagen, ofwel zijn we het haasje. Europa zal nooit toestaan dat we de lasten voor 1 sector verlagen (oneerlijke concurrentie), dus zijn we het haasje. Je kan nog een pak subsidies gaan neerleggen, om het bedrijf aan het infuus te hangen, maar dat is de pijn verlengen.
Marcel H.
0
Van Hool wil geld van de Vlaamse regering. Dat geld zal misschien onder voorwaarden worden verstrekt.
Belangrijk detail daarbij zal een werkgelegenheidsplan moeten worden gepresenteerd.
Nu wordt de indruk gewekt dat Van Hool op de rand van een faillissement staat.
Van Hool wil in Macedonie het lage lonen traject blijven bewandelen. En iedereen mag daar
aan bijdragen.
odA neD gaaH
1
quote:

Hans2021 schreef op 6 maart 2024 10:24:

Alles komt goed geachte aandeelhouders van Ebusco. Gaat u maar rustig slapen. Jullie lopen straks helemaal binnen. Appeltje eitje.
Gaat u maar rustig slapen, dat zei Colijn ook. Weliswaar niet met elkaar te vergelijken, maar we weten allemaal wat er is gebeurd.
stot
1
Faillissement van hooi alleen maar gunstig voor ebusco . Een concurrent minder .

Heb begrepen dat ze bussen van ebusco goedkoper waren dan die van de concurrent .

Als dat waar is dan is het wel jammer dat ze niet meer orders binnenhalen op prijs
stot
0
Leuke stijging en
Fijn dat we vanaf 2,98 niet verder zakken .

Hopelijk halen we de rest van de week de schade van ma en di in en eindigen we rond 3,384 op vrijdag
Dividend Collector
0
quote:

Happy schreef op 6 maart 2024 09:06:

Eind maart als ze laten weten dat het turningpoint bereikt is, kan de beurskoers weer herstellen. 5 euro is dan weer snel in beeld
Met een technisch herstel naar 4+ zou ik al heel blij zijn voor de korte termijn.
Marcel H.
0
quote:

stot schreef op 5 maart 2024 22:42:

Eerder stonden innpost en fugro rond de 4 tot de markt ging draaien en Nu staan ze 14 en bijna 22 .

Wie weet wordt ebusco ook een turn around kandidaat de marktkraam naar de bussen in het Algemeen zal stevig groeien .

Of ebusco meeprofiteert alleen of na een fusie of overname is de vraag ?

Eind van de maand weten we meer over hoe 2024 gaat verlopen na rampjaar 2023
Fugro was ooit het beste jongetje van de klas.
En was veelbelovend.
En kwam in de AEX.
De koersval later heeft zich nooit volledig hersteld.
Lange tijd was het aandeel favoriet bij de shorters.
Happy
0
quote:

Dividend Collector schreef op 6 maart 2024 11:52:

[...]

Met een technisch herstel naar 4+ zou ik al heel blij zijn voor de korte termijn.
Vind bij 5,50 het een herstelletje. Alles daaronder is niks.
Happy
0
Kijk uit naar een freeze-up eind maart.
Zou wel weer eens lekker zijn ná een lange tijd.
4.167 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 ... 205 206 207 208 209 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 29 apr 2024 17:35
Koers 2,982
Verschil +0,192 (+6,88%)
Hoog 3,024
Laag 2,754
Volume 271.316
Volume gemiddeld 337.378
Volume gisteren 330.961

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront