TomTom « Terug naar discussie overzicht

Maart 2024 roert zijn staart, wat brengt TomTom naar grote hoogte

354 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 » | Laatste
Vive tu vida positivamente
0
Vandaag op de IEX voorpagina;

Deze Europese aandelenmarkt biedt een wel erg aantrekkelijke discount van 47%
Gepubliceerd op 25 March 2024 09:40

Door Martin Crum

Veel indices rijgen all-time highs aaneen. Dat betekent ook dat professionele beleggers op jacht zullen gaan naar achterblijvers.

Wij hebben een interessante markt gevonden die rijp is voor een inhaalslag.

Mogelijk geldt dit ook voor de achtergebleven aandelen TomTom!!?
kassa!
0
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 25 maart 2024 12:00:

Mogelijk geldt dit ook voor de achtergebleven aandelen TomTom!!
Achtergebleven? Niet dit jaar
Bijlage:
Vive tu vida positivamente
0
quote:

kassa! schreef op 25 maart 2024 12:03:

[...]

Achtergebleven? Niet dit jaar
De laatste 10 jaar !!
kassa!
0
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 25 maart 2024 12:06:

[...]

De laatste 10 jaar !!
Ik zit er pas een paar weken in
Wereldbelegger
0
Europese klanten partners van TomTom gaan het moeilijk krijgen is de boodschap.

Verzekeraar: Europese auto-industrie heeft hulp Brussel nodig

De Europese auto-industrie heeft dringend steun vanuit Brussel nodig, anders dreigen Europese autobouwers verder achter te raken op hun rivalen in China en de Verenigde Staten. Met dat pleidooi is kredietverzekeraar Allianz Trade gekomen in een rapport over de auto-industrie. Volgens deskundigen van de organisatie zijn er in Europa wel heel veel regels, maar staat daar weinig stimulerend beleid tegenover.

“Cruciaal is de ontwrichtende rol van China. Vooral op het gebied van elektrische voertuigen. Ze liggen mijlenver voor”, waarschuwt risicodirecteur in de Benelux Johan Geeroms. “Natuurlijk gebeurt er van alles om de achterstand in te lopen. Maar vooral als het gaat om de massamarkt van betaalbare middenklassers wacht Europese fabrikanten een moordende concurrentiestrijd.”

Geeroms voorziet dat de “achterblijvers” moeite zullen hebben om te overleven. “Nu al zien we stijgende faillissementen in de automotive-sector.”

nieuws.nl/economie/20240325/verzekera...
Wereldbelegger
0
En weer 250.000 aandelen

Period Total shares repurchased Average purchase price Total consideration
30 October - 03 November 2023 558,637 €5.7013 €3,184,945
06 - 10 November 2023 422,211 €5.9802 €2,524,901
13 - 17 November 2023 202,403 €6.1856 €1,251,981
20 - 24 November 2023 206,160 €6.2425 €1,286,962
27 November - 01 December 2023 141,591 €6.1186 €866,342
04 - 08 December 2023 103,518 €6.1712 €638,827
11 - 15 December 2023 151,967 €6.2198 €945,208
18 - 22 December 2023 65,011 €6.3222 €411,014
27 - 29 December 2023 24,376 €6.4791 €157,934
02 - 05 January 2024 20,000 €6.1251 €122,503
08 - 12 January 2024 250,000 €6.3402 €1,585,050
15 - 19 January 2024 250,000 €6.1654 €1,541,350
22 - 26 January 2024 250,000 €6.4532 €1,613,300
29 January - 02 February 2024 250,000 €6.4946 €1,623,650
05 - 09 February 2024 200,000 €7.4193 €1,483,850
12 - 16 February 2024 250,000 €7.6502 €1,912,550
19 - 23 February 2024 250,000 €7.5340 €1,883,500
26 February - 01 March 2024 250,000 €7.4590 €1,864,750
04 - 08 March 2024 250,000 €7.2360 €1,809,000
11 - 15 March 2024 250,000 €7.2722 €1,818,050
18 - 22 March 2024 250,000 €7.2642 €1,816,050
Subtotal 4,595,874 €6.6019 €30,341,717
Wereldbelegger
0
Start date 30-Oct-23
Max end date 31-Oct-24
Percentage of program completed: 60,68%

Deze week géén inkoop via Euronext Amsterdam, Cboe DXE of Turquoise,
alleen via STL. (2de lijns)

Inmiddels 2.700.000 aandelen via STL gemeld.
Beursboertje
0
Waar ik geen verstand van heb en wel mee bezig ben voelt het voor mij frustrerend als ik daar geen logica in kan ontdekken.

Aandelen uit de markt trekken leverde weinig op. Daarom STL, aandelen gekocht van alleen grootaandeelhouders.

Grootaandeelhouders, geen domme jongens mag je verwachten.
Piet is grootaandeelhouder en heeft een belang van 3 miljoen aandelen. Dat heeft hij, sorry dames, je mag ook Coba lezen, genomen om er winst mee te maken want dat verwacht hij (of Coba want je moet tegenwoordig ozo voorzichtig zijn.Vooruit, hen verwacht dat.

En nu gaat hen de aandelen waarmee een mooie winst gemaakt kan worden, verkopen tegen €6,16, zo lees ik in het overzicht van WB. Tuulk, hen krijgt een kleine premie, nou, daar schiet je wat mee op als straks de stukken 8, 9 of zelfs 12 euro noteren.
Hen is een slimme man/vrouw of een bedrijf met slimme hennen, dat staat vast als je over zoveel geld beschikt. En dan ga je tegen deze bedragen je stukken verkopen? Met het vertrouwen dat ze meer waard worden? Het gonst door de bovenkamer: hen is belegger en laat een “zekere” winst lopen. Hoe bestaat het.

Dat de stukken in de TSL geleverd worden en weer via de markt teruggekocht lijkt mij vreemd. Elke dag worden gemiddeld 50.000 aandelen viaTSL gekocht. Via de markt compenseren betekent dat er elke dag om deze reden alleen al 100.000 aandelen verhandeld worden. Dan is de reguliere handel wel heel erg dun. Maar kan natuurlijk.

Iemand die zijn licht hierover wil laten schijnen?
visje
0
@beursboertje, goede vraag. circa 4-6 weken geleden waren de volumes een stuk hoger, het blijft gissen of er toen werd terug gekocht. momenteel zijn de volumes laag. feit is wel dat het short percentage daalt, dat is een goed teken. het is een raadsel wie nu verkoopt.
Beursboertje
0
quote:

visje schreef op 25 maart 2024 21:35:

@beursboertje, goede vraag. circa 4-6 weken geleden waren de volumes een stuk hoger, het blijft gissen of er toen werd terug gekocht. momenteel zijn de volumes laag. feit is wel dat het short percentage daalt, dat is een goed teken. het is een raadsel wie nu verkoopt.
Als het shortpercentage daalt dan kopen die lui de aandelen toch? Dus nog minder reguliere handel,denk ik.
Wereldbelegger
0
Laatste melding van verandering in Free Float en Treasury Shares is op 5 maart.

Free Float Total shares
29-2-2024 66.626.016 50,3%
5-3-2024 66.476.875 50,2%
afname -149.141

Treasury Shares Total shares
29-2-2024 6.513.116 4.9%
5-3-2024 6.662.257 5.0%
toename 149.141

*Niet geheel onbelangrijk; in het aantal Free Float aandelen zitten ook de 25 grootaandeelhouders (van 0,067% t/m 5,18%) waaronder Teslin en JdMol ieder met 5,18% van het totaal aantal uitstaande aandelen.
Wereldbelegger
0
Vraag: gaat TT last krijgen van een vermindering van verkoop van Europese auto's?
Zoja; wanneer zien we dat in de cijfers terug?
Ik ben benieuwd of bij de toelichting van Q1 cijfers een opmerking over onderstaande wordt gegeven.


‘Gesubsidieerde Chinese auto’s maken Europese auto-industrie kapot’

Is de tsunami van Chinese elektrische auto’s nog te stoppen? China exporteert zich suf. Zonder overheidssteun zullen kleine Europese autofabrikanten het onderspit delven.

Eerst even wat feiten om aan te geven hoe groot de Chinese auto-industrie is geworden de afgelopen jaren. Vorig jaar werd China de grootste auto-exporteur ter wereld. Vorig jaar was het niet langer het Amerikaanse Tesla dat de meeste elektrische auto’s verkocht, dat was BYD uit China. Build Your Dreams, zoals BYD voluit heet, produceerde in 2023 meer dan drie miljoen elektrische auto’s.

Bijna alles wat BYD bouwt is nu nog voor de Chinese markt, maar dat verandert snel. In februari meerde de BYD Explorer No. 1 aan in Vlissingen met aan boord 6000 elektrische auto’s voor de Europese markt. BYD is zo overtuigd van de eigen exportkracht dat het nu zelf in de scheepvaart stapt om de auto’s naar Europa te krijgen.

En het is geen toeval dat het gigantische schip met een capaciteit van 7000 auto’s het nummer 1 in de naam heeft. In China worden momenteel tientallen autovrachtschepen gebouwd, ook voor BYD, en die worden ook steeds groter. Er is zelfs een versie in de maak die 12.000 auto kan vervoeren.

Een op de tien nieuwe elektrische auto’s is inmiddels van Chinese makelij en de import groeit jaarlijks met dubbele cijfers. Bijna evenveel als Citroën en Fiat

China ligt mijlenver voor met elektri­sche auto’s
De Europese auto-industrie hapt ondertussen naar adem. De Chinezen verkopen al bijna evenveel auto’s in Europa als bijvoorbeeld Citroën en Fiat. De Europese auto-industrie heeft dringend steun vanuit Brussel nodig, anders dreigen Europese autobouwers verder achter te raken op hun rivalen in China en de Verenigde Staten. Dat meldt kredietverzekeraar Allianz Trade in een nieuw rapport over de auto-industrie.

www.ad.nl/auto/gesubsidieerde-chinese...
tatje
0
Kijk, Ik ben optimistisch via uitspraken van de RVB RVC en Jan jaap.

Maar er zullen zeker bedreigingen zijn, daarom vind ik het prima dat Wereldbelegger zowel bedreigingen als kansen post.

Het gaat om een totaal beeld voor Tom Tom, zowel de kansen als de bedreigingen.

Via Wereldbelegger is mijn beeld t.a.v Tom Tom dus completer.

Wat iedereen met een completer beeld doet, is alleen aan de TT belegger .

Kijk bij mij zijn de kansen nog steeds groter dan de bedreigingen.

Dus momenteel !
Tolikara
1
Artkel VEB 13 maart 2024. Misschien is dhr Jan Jaap toch niet de guru die hier zo bewierrookt wordt.

De financiële problemen bij Accell raken Teslin. Het fietsenbedrijf is de grootste participatie van het vlaggenfonds van de vermogensbeheerder. Het risico bestaat dat Teslin meer moet afboeken dan het tot nu toe heeft gedaan, en dat zou de vermogenswaarde van het fonds kunnen aanvreten.

Beleggen in het fonds Teslin is al een tijdje niet zo leuk meer. In de laatste ruim twee jaar staan beleggers op een verlies van circa 25 procent door – tot nu toe – ongelukkige investeringen in onder meer e-bussenfabrikant Ebusco, houtveredelaar Accsys, waterzuiveringsbedrijf NX Filtration en communicatiebedrijf CM.com.

Maar Accell is ongetwijfeld het grootste probleemdossier op de stapel. In 2022 trok Teslin samen met de Amerikaanse durfinvesteerder KKR op om de fietsenmaker uit Heerenveen van de beurs te halen. Teslin had de beursgenoteerde aandelen al, rolde de investering min of meer door en nam plaats op de bijrijdersstoel van KKR (belang van circa 12 procent). De investeerders spraken hun overtuiging uit dat “Accell buiten de beurs versneld haar groeistrategie kan uitvoeren”.

Maar van groei kwam het vooralsnog niet. De grote vraag naar (elektrische) fietsen tijdens de pandemie kwam tot een abrupt einde na het opheffen van de lockdowns en Accell bleef met onverkoopbare voorraden en onderdelen zitten. Die had het juist bij elkaar gehamsterd vanwege haperende toeleveringsketens.
Jaap
1
Wereldbelegger
0
Weer een jubelverhaal uit België

Opinie: De Chinese auto is het beste wat Europa kon overkomen!

Tegen het einde van dit jaar zullen zeker een dertigtal Chinese automerken actief zijn in Europa. De schreeuw naar een boycot of protectionisme vanuit ons continent weerklinkt steeds luider. Moeten we échter Rusland achterna en allemaal met Lada's rondrijden uit liefde voor het vaderland? Nee, de Chinese auto is het beste wat Europa kon overkomen.

Is mijn computer momenteel gehackt door Chinese spionnen of dreigt de Volkspartij met het opsluiten van mijn gezin bij de Oeigoeren in een heropvoedingskamp? Wel, enkel op dat laatste kan ik met zekerheid een dikke vette 'nee' antwoorden. Het statement in de titel en intro komt dus volstrekt vanuit een eigen vrije meningsuiting. Ook al wil je het misschien niet horen. Want de huidige geopolitieke situatie kan vlot - en vaak ook terecht - gebruikt worden om de kwaliteit van een rist Chinese auto's in Europa te ondermijnen. Zonde.

Dieven!
Vooreerst; heb ik ervaring met Chinese auto's? Jazeker! Mijn bips heeft in zowat het gros van alle Chinese auto's gezeten die hier ooit voet aan wal hebben gezet. Van de geflopte Shuanghuan CEO, over het nooit van de grond geraakte Qoros, tot recentere greatest hits zoals de Forthing U-Tour, MG4, BAIC X55 en Lotus Eletre. De Chinese auto kent dus, ondanks de soms slechte Google translate, geen geheimen voor me.

Het is dan ook hallucinant hoe de Chinese merken van complete brol (nogmaals, die Shuanghuan CEO!) naar uiterste competitieve auto's (MG, BYD, etc) zijn geëvolueerd in een tijdsperiode die Mercedes nodig heeft om een nieuwe deurklink te ontwikkelen. Nu hoor ik je zeggen: "Leuk een aardig, maar dat komt natuurlijk omdat de Chinezen alle knowhow van Europa hebben gestolen!" Compleet ongelijk ga ik je daar niet geven. Anderzijds, heeft Europa zichzelf ook niet jaren verrijkt op de kap van andere continenten (zoals Afrika) en geprofiteerd van de extreem lage loonkosten in China? Beter goed gejat, dan slecht bedacht. Toch?

autofans.be/reportages/column/54266-o...
Wereldbelegger
1
Geen jubelverhaal uit België. Maar deze Belgische autogids brengt opmerkelijk nieuws.

Stellantis gaat Chinese elektrische auto's verkopen in Europa

Stellantis heeft de exclusieve rechten verworven om elektrische auto’s van het Chinese Leapmotor te gaan produceren en verkopen buiten China - ook in Europa.

De Chinese autobouwer Leapmotor is gespecialiseerd in elektrische modellen, waaronder de stadsauto T03. Die zal binnenkort ook worden gebouwd in de Stellantis-fabriek in het Poolse Tychy – dezelfde site waar ook de Fiat 500 en 600, de Jeep Avenger en binnenkort de Alfa Romeo Milano van de band rollen.

De Stellantis-groep heeft namelijk de exclusieve rechten verworven op de productie, de export en de verkoop buiten China van Leapmotor-modellen. Beide merken hebben daarvoor een joint venture opgericht, nadat Stellantis voor 1,5 miljard euro 21 procent van de Leapmotor-aandelen had overgomen.

www.autogids.be/autonieuws/industrie-...

Wie weet:
Stellantis klant partner van TomTom. Straks navigatie van TomTom in Leapmotor?
tatje
1
De laatste post van WB zou je als positief kunnen zien, als de naam stellantis valt.

Maar de volgende had ik nog niet gezien op het forum.

Met het Enterprise contract van vandaag blijven we dus op 4 contracten per maand.

De grootte kan ik niet inschatten !

Maar Jan Jaap zei toch :

- In Enterprise stappen gezet via het nieuwe platform
- Nu bij Enterprise commercieel aan de slag om grote nieuwe klanten binnen te halen.
- als dat lukt, heb je een fantastische investment case

DATE DETAILS
26 Mar 2024
TomTom and CSX work together on railroad logistics optimization
TomTom announces the extension of its commercial relationship CSX, a leader in U.S. rail transport. CSX uses TomTom’s map data to optimize railroad logistics by pairing shipments with their nearest or best-suited rail station.
19 Mar 2024
TomTom and Hastig deliver advanced traffic insights
12 Mar 2024
TomTom supports GLI with the expansion of its fleet-tracking solution
05 Mar 2024
TomTom and LocationMind sign a new commercial deal to deliver advanced location-based services
27 Feb 2024
TomTom and Transurban extend collaboration to optimize mobility
22 Feb 2024
TomTom supports Waka Kotahi in optimizing New Zealand’s road network
13 Feb 2024
TomTom and EPG expand partnership to drive transportation management efficiency
06 Feb 2024
TomTom and CleverMaps collaborate to improve location intelligence
30 Jan 2024
TomTom and GEVAS extend commercial relationship to improve traffic management
25 Jan 2024
TomTom and Spotzi cooperate to improve geomarketing decision-making
23 Jan 2024
TomTom and Mobilyze deepen partnership to optimize EV charging networks
18 Jan 2024
TomTom and ThingCo cooperate on advancing usage-based insurance

Misschien zitten er wat kanjers aan te komen.

- als dat lukt, heb je een fantastische investment case

Vrij vertaald, als het lukt, is Tom Tom een fantastische investering.

Ik denk dat er wel grote jongens in de funnel zitten, zijn misschien al contracten, maar als de tegenpartij het nog niet wereldkundig wil maken, tja, wie is TT dan ;-)
tatje
1
Harold Goddijn - TomTom NV - CEO
Yeah. So Marc, let me comment on the sales funnel. So, our new maps are richer, have more coverage, more attributes, and are capable of answering more business problems, and business opportunities and use cases. So, the potential market for Orbis maps is larger than the potential market for our legacy product. In the beginning of our Orbis development and towards the end of our Orbis development, we've, of course, reached out to existing customers with a view to prepare them for switching from the legacy product to the new product. And simultaneously, we have -- or a little bit later actually, I should say, towards the end ofthe year in Q4, we started to reach outto customers that are not existing customers
because we didn't have the right product. We have in '23 significantly expanded our sales force and our sales scope and capabilities in the Enterprise market, and started to reach out to customers that were not on our existing customer panel. And that last activity, also there you can make a split in the type of customers we are addressing. But net-net, we got in contact with a large number of new logos, new companies that we have not been working with before who showed interest in the application of our new product, and that accumulated in a very significantsales channel -- valuable sales funnel, I should say.
Now it's time for us in '24 to start converting that. We know, of course, from experience that sales cycles are long, but nevertheless, we see some very encouraging signs.

Bovenstaand zei Harold dus in de call Q4 2023

Eerst bestaande klanten en nu de hort op om de funnel ( koker ) commercieel te maken.

Met 4 per maand, niet slecht .

Harold: just eat en booking, daar ben je toch zelf bij , is niet ver lopen.

Trouwens ik vind dit een super mooie zin.

"" We know, of course, from experience that sales cycles are long, but nevertheless, we see some very encouraging signs.""

We weten natuurlijk uit ervaring, dat de tijd van een contract lang is, maar des al niet te min, zien we enkele heel bemoedigende tekenen.
354 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 29 apr 2024 17:35
Koers 5,725
Verschil -0,055 (-0,95%)
Hoog 5,925
Laag 5,725
Volume 354.448
Volume gemiddeld 327.601
Volume gisteren 475.734

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront