Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2024

4.218 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 ... 207 208 209 210 211 » | Laatste
IMILLIONAIR
1
quote:

DeZwarteRidder schreef op 29 maart 2024 11:34:

[...]
Een obligatiehouder wil geen risico lopen en verkoopt dus onmiddellijk alle aandelen die hij krijgt.
Waarschijnlijk gaat de obligatiehouder ook nog aandelen short verkopen om z'n risico te dekken.
Zoals aangekondigd in afzonderlijke persberichten op 13 december 2023 en 14 december 2023 : een plaatsing van een onderhandse converteerbare obligatie aan een entiteit beheerd door Heights Capital Management, Inc. (“Heights“). Met betrekking tot de plaatsing van de converteerbare obligatie heeft de Vennootschap een bindende overeenkomst gesloten met Heights voor een amortiserende converteerbare obligatie die afloopt in december 2026 (de “Converteerbare Obligatie“).
K. Wiebes
1
Ik heb even met hun IR-afdeling gebeld:
Pér kwartaal hebben ze v.w.b. die drie jaar lopende obligatie, de optie om aflossing plús rente
te voldoen in cash of in aandelen; welke een korting kennen t.o.v. de volume gewogen gemiddelde
koers over een bepaalde periode.

Het is dus, zoals hierboven ook gesteld, een amortisérende obligatie, die, in tegenstelling tot "gewone"
obligaties, niét aan 't eind van rit voor de volle mep wordt terugbetaald, maar tussentijds, geleidelijk,
met dus ook een dalend rentebedrag, kan worden afgelost.
Marcel H.
0
quote:

K. Wiebes schreef op 29 maart 2024 13:31:

Ik heb even met hun IR-afdeling gebeld:
Pér kwartaal hebben ze v.w.b. die drie jaar lopende obligatie, de optie om aflossing plús rente
te voldoen in cash of in aandelen; welke een korting kennen t.o.v. de volume gewogen gemiddelde
koers over een bepaalde periode.

Het is dus, zoals hierboven ook gesteld, een amortisérende obligatie, die, in tegenstelling tot "gewone"
obligaties, niét aan 't eind van rit voor de volle mep wordt terugbetaald, maar tussentijds, geleidelijk,
met dus ook een dalend rentebedrag, kan worden afgelost.
Als de schuldenaar in gebreke blijft is de verzekeraar de aangewezen persoon?

Dat lijkt me wel belangrijk.
lucas D
0
VDL wil deel van wankelende Belgische Van Hool overnemen
BRUSSEL (ANP/BELGA) - De Nederlandse bussenbouwer VDL wil samen met de Duitse trailerfabrikant Schmitz Cargobull een deel van het bijna bankroete Belgische Van Hool overnemen. VDL wil de bussentak van het Belgische bedrijf, zeggen ingewijden tegen Belgische media zoals zakenkrant De Tijd.

Van Hool staat op de rand van faillissement en heeft dringend geld nodig. Binnen een paar dagen moeten er kopers voor bedrijfsonderdelen of nieuwe geldschieters zijn gevonden, stelt het bedrijf.

VDL bouwt vooral stadsbussen en zou belangstelling hebben voor de touringcarafdeling van Van Hool. Schmitz Cargobull, dat opleggers maakt en daarin marktleider is, zou interesse hebben in onder meer Van Hools tanktrailers. VDL zelf gaat niet in op vragen over Van Hool. "Wij doen nooit uitspraken over dit soort aangelegenheden", zegt een woordvoerder.

VDL en Schmitz Cargobull hebben concurrentie van de Vlaamse ondernemer Guido Dumarey. Die wil Van Hool geheel overnemen.
Tino
7
quote:

K. Wiebes schreef op 29 maart 2024 13:31:

Ik heb even met hun IR-afdeling gebeld:
Pér kwartaal hebben ze v.w.b. die drie jaar lopende obligatie, de optie om aflossing plús rente
te voldoen in cash of in aandelen; welke een korting kennen t.o.v. de volume gewogen gemiddelde
koers over een bepaalde periode.

Het is dus, zoals hierboven ook gesteld, een amortisérende obligatie, die, in tegenstelling tot "gewone"
obligaties, niét aan 't eind van rit voor de volle mep wordt terugbetaald, maar tussentijds, geleidelijk,
met dus ook een dalend rentebedrag, kan worden afgelost.
Dat meen je niet. Wat een waardeloze afspraken zijn dat.
Blijkt dat men bij Ebusco totaal geen verstand heeft van hoe de aandelen markt werkt want je geeft van te voren al aan tegen welke koers iemand de aandelen gaat krijgen.

Dat is even makkelijk, nu snap ik de koersontwikkeling ook beter.

De partij met de obligatie krijgt dus aandelen geprijsd obv de volume gewogen gemiddelde prijs over een periode.
Tegen welke prijs wil je die ontvangen???
Zo laag mogelijk en dus voor die periode en tijdens die periode wordt de koers zoveel mogelijk gedrukt en wordt voor pakweg de helft van de aandelen die je toch krijgt en hoe lager hoe meer, geniaal, een short positie opgebouwd.
Je ontvangt vervolgens het dubbele aantal aandelen, covert je short positie en stopt met drukken en koopt mogelijk zelfs even wat bij om de koers te stutten, pump, om vervolgens de rest van de veel lager en met.korting ontvangen aandelen ook te verkopen en richting de volgende afloasing en rente betaling begint het verhaal opnieuw.

Doet mij heel erg aan bepaalde aandelen in het verleden denken maar dan moet je al wat langer meelopen, Antonov en pharming voordat er per ongeluk wel iets lukte en nog een heel aantal van die aandelen print fabriekjes waar alleen de toppertjes jaar in jaar uit beter van zijn geworden en die partij die de boel financierde en alle ontvangen aandelen iedere keer met flinke korting kreeg en meteen dumpte tot er noks meer stond, reverse spliten en hoppa daar gingen we weer.

Zo erg is het bij Ebusco niet maar dit is een heel slechte opzet, je levert de koers compleet over aan de koper van de obligatie door alle kaarten open op tafel te leggen en te zeggen, melk het maar uit ten koste van de zittende aandeelhouder en iedereen die instapt.

Tenzij Ebusco werkelijk de zaal weet om te draaien maar dan nog is deze obligatie methode tegen deze voorwaarden veel verwaterender geweest dan normaal want de ontvangende partij zorgt er gewoon voor dat hij zoveel mogelijk aandelen ontvangt tegen een zo laag mogelijke prijs en heeft de voorwaarden om dat te regelen op een presenteerblaadje ontvangen.

Dit ga ik even monitoren want hier kun je natuurlijk ook op inspelen.
Mr Zorin
1
quote:

Jannnn schreef op 28 maart 2024 20:25:

[...]

Ik heb de cc twee keer beluisterd, ik vind hem juist zeer vertrouwenwekkend. En reken maar dat Peter Bijleveld elke klant persoonlijk kent en platgebeld wordt met de vraag wanneer er weer grote orders geaccepteerd gaan worden! Iedereen wil deze bus kopen, alleen moet de productie op gaan gebracht worden en dat duurt gewoon even maar dat gaat in de loop van dit jaar lukken! En dan komen de grote orders.
Grote orders even on holt, eerst maar eens uitleveren en zorgen dat de assemblage goed gaat lopen en bussen uitleveren..
Al dat kapitaal van Ebusco zit nu in de onderdelen, en de half afgebouwde bussen..

Maar iets in mij zegt dat het deze keer wel gaat lopen.
Ik heb wel een beetje vertrouwen in RvC Derk Haank, komt uit de Achterhoek oorspronkelijk en die weten wat werken en problemen oplossen is..

Komt wel goed in de 2e helft 2024 zal het eindelijk wel een keer gaan lopen met uitleveren.. Iets kan maar zo lang duren voordat alle obstakels zijn overwonnen en het gaat draaien.. Stap voor stap met Ebusco naar uitlevering.. Het is een goed product, niemand zal dit project willen laten vallen..
Marcel H.
0
quote:

Mr Zorin schreef op 29 maart 2024 16:42:

[...]

Grote orders even on holt, eerst maar eens uitleveren en zorgen dat de assemblage goed gaat lopen en bussen uitleveren..
Al dat kapitaal van Ebusco zit nu in de onderdelen, en de half afgebouwde bussen..

Maar iets in mij zegt dat het deze keer wel gaat lopen.
Ik heb wel een beetje vertrouwen in RvC Derk Haank, komt uit de Achterhoek oorspronkelijk en die weten wat werken en problemen oplossen is..

Komt wel goed in de 2e helft 2024 zal het eindelijk wel een keer gaan lopen met uitleveren.. Iets kan maar zo lang duren voordat alle obstakels zijn overwonnen en het gaat draaien.. Stap voor stap met Ebusco naar uitlevering.. Het is een goed product, niemand zal dit project willen laten vallen..
De concurentie is groot en de financiele nood is groot.
Ebusco moet vliegensvlug gaan leveren. En cash innen.
Goldfinger
0
quote:

Mr Zorin schreef op 29 maart 2024 16:42:

[...]

Grote orders even on holt, eerst maar eens uitleveren en zorgen dat de assemblage goed gaat lopen en bussen uitleveren..
Al dat kapitaal van Ebusco zit nu in de onderdelen, en de half afgebouwde bussen..

Maar iets in mij zegt dat het deze keer wel gaat lopen.
Ik heb wel een beetje vertrouwen in RvC Derk Haank, komt uit de Achterhoek oorspronkelijk en die weten wat werken en problemen oplossen is..

Komt wel goed in de 2e helft 2024 zal het eindelijk wel een keer gaan lopen met uitleveren.. Iets kan maar zo lang duren voordat alle obstakels zijn overwonnen en het gaat draaien.. Stap voor stap met Ebusco naar uitlevering.. Het is een goed product, niemand zal dit project willen laten vallen..
Kijk als je een product heb met 6 onderdelen, zal dat gaan, maar er zitten er 6000 in, bij 1 product al geen uitlevering. Zonder stuur kan je niet rijden. Dus er staan heel veel centjes op het terrein, dit hebben ze nog steeds niet voor elkaar, en als je niet op tijd uitlevert zullen de nieuwe klanten ook terughoudend zijn.
Waardezoeker 1<>3 jr
2
Kan de link niet terugvinden maar las zojuist op LinkedIn een bericht van vandaag dat Ebusco een groot aantal (werd niet exact genoemd) bussen heeft afgeleverd aan een Duitse klant. Bericht was van de Duitse afnemer, werd geliked door Bijveld die ik volg. Er werd trots bij verteld dat alle bussen 570 km hadden afgelegd zonder bij te laden…. Voor wat het waard is…kleuren waren licht en donkerblauw
stockholder
1
quote:

Waardezoeker 1<>3 jr schreef op 29 maart 2024 18:53:

Kan de link niet terugvinden maar las zojuist op LinkedIn een bericht van vandaag dat Ebusco een groot aantal (werd niet exact genoemd) bussen heeft afgeleverd aan een Duitse klant. Bericht was van de Duitse afnemer, werd geliked door Bijveld die ik volg. Er werd trots bij verteld dat alle bussen 570 km hadden afgelegd zonder bij te laden…. Voor wat het waard is…kleuren waren licht en donkerblauw
als er nu ook nog een paar centjes verdiend wordt, is het helemaal goed.
Happy
2
quote:

Marcel H. schreef op 29 maart 2024 16:56:

[...]

De concurentie is groot en de financiele nood is groot.
Ebusco moet vliegensvlug gaan leveren. En cash innen.
Ik heb het Meurs gemaild en hij vond het een goed idee

Hij wou dat hij het zelf vezonnen had.

Maar jou de eer nu.
Marcel H.
1
quote:

Happy schreef op 29 maart 2024 19:40:

[...]

Ik heb het Meurs gemaild en hij vond het een goed idee

Hij wou dat hij het zelf vezonnen had.

Maar jou de eer nu.
De heer Meurs heeft het mij zelf, onder embargo, verteld.

Ik kon het echter niet nalaten die informatie
op het forum te melden.
pipsi
4
quote:

Waardezoeker 1<>3 jr schreef op 29 maart 2024 18:53:

Kan de link niet terugvinden maar las zojuist op LinkedIn een bericht van vandaag dat Ebusco een groot aantal (werd niet exact genoemd) bussen heeft afgeleverd aan een Duitse klant. Bericht was van de Duitse afnemer, werd geliked door Bijveld die ik volg. Er werd trots bij verteld dat alle bussen 570 km hadden afgelegd zonder bij te laden…. Voor wat het waard is…kleuren waren licht en donkerblauw
www.linkedin.com/posts/eejee-services...
stot
1
Was vandaag in de regio Amsterdam / Amstelveen , viel me op ook daar zowel de 12 als 18 meter ebusco tjes veelvuldig op de weg .
stot
1
Er is 43 milj minder omzet in 2023 waarvan 38 milj dus in 2024 erbij komt dus eigenlijk zou 325 nu 338 moeten zijn.

Ook de boete 5 milj is in 2023 al genomen .

Is die 38 milj nu bijna netto winst in 2024 of mis ik nog iets ?
hvb
4
quote:

pipsi schreef op 29 maart 2024 20:14:

[...]

www.linkedin.com/posts/eejee-services...
Fijn dat hier ook mensen zijn, zoals jij, die de moeite nemen om daadwerkelijk iets toe te voegen tussen de vele nutteloze opmerkingen op dit forum.

AB van mij!
Fender bass
4
quote:

Marcel H. schreef op 29 maart 2024 20:06:

[...]

De heer Meurs heeft het mij zelf, onder embargo, verteld.

Ik kon het echter niet nalaten die informatie
op het forum te melden.
Gewoon forumvervuiling met nepberichten die soms lijken op die van een insider.
Heel irritant.
K. Wiebes
1
quote:

Tino schreef op 29 maart 2024 16:09:

"Dat meen je niet. Wat een waardeloze afspraken zijn dat"...
:D Wélkom in de wondere wereld van de converteerbare obligatie. Geliefd bij bedrijven (in nood), gehaat bij beleggers.
Banter2346
2
quote:

stot schreef op 29 maart 2024 21:10:

Er is 43 milj minder omzet in 2023 waarvan 38 milj dus in 2024 erbij komt dus eigenlijk zou 325 nu 338 moeten zijn.

Ook de boete 5 milj is in 2023 al genomen .

Is die 38 milj nu bijna netto winst in 2024 of mis ik nog iets ?
ja je mist elke vorm van logica in je berkening.
Marcel H.
1
quote:

Fender bass schreef op 29 maart 2024 21:36:

[...]

Gewoon forumvervuiling met nepberichten die soms lijken op die van een insider.
Heel irritant.
Wat maak je jezelf toch druk!
4.218 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 ... 207 208 209 210 211 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 2 mei 2024 17:35
Koers 2,876
Verschil +0,058 (+2,06%)
Hoog 2,980
Laag 2,814
Volume 414.332
Volume gemiddeld 349.016
Volume gisteren 301.781

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront