AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2024

2.840 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 ... 138 139 140 141 142 » | Laatste
nine_inch_nerd
0
quote:

nine_inch_nerd schreef op 6 april 2024 20:59:

Ter indicatie...

BMW U.S. All-Electric Car Sales Improved 63% In Q1 2024
EV share remains above 10% of the brand's total sales.
insideevs.com/news/715093/bmw-us-ev-s...

Europe: Plug-In Car Sales Increased 10% In February 2024
Teslas remain the most popular EVs.
insideevs.com/news/715113/europe-plug...
Nog eentje en dan stop ik ;)

Toyota U.S. Plug-In Car Sales Almost Doubled In Q1 2024
All-electric and plug-in hybrid car sales increased at a high rate.
insideevs.com/news/715196/toyota-us-p...
T. Edison
1
Dudelijk nine_inch_nerd
Als er geen andere "groene" variant het stokje overneemt is de elektrificatie niet meer terug te draaien.
De grote vraag is: hoe snel gaat het (dus niet "hoe snel wil de politiek het)
DeZwarteRidder
0
[Modbreak IEX: Gelieve hier geen copyright beschermde IEX Premium content zoals advies en/of koersdoel te plaatsen, bericht is bij dezen verwijderd. Laatste waarschuwing.]
Lepre Chaun
0
De Franse laadpalenleverancier Electra wil in Nederland honderd snellaadstations en zeshonderd laadpunten plaatsen voor elektrische auto's. Dit schreef de Telegraaf maandag.

Het bedrijf haalde voor de financiering van deze plannen volgens de krant ruim 300 miljoen euro op bij pensioenbelegger PGGM.

Electra zal in Nederland gaan concurreren met onder meer Shell en Fastned.
Aandachtige lezer
0
Teun Verhagen is nog steeds niet erg positief. Zijn oordeel over de nucleaire samenwerking kan ik wel volgen. Maar volgens mij onderschat hij dat het einde van de lagen prijzen van met name lithium tegen zijn einde loopt. Het wachten is dat dit zichtbaar gebeurd, als het even kan samen met verhogingen van koersdoelen door serieuze analisten.
silverbullet
1
quote:

Aandachtige lezer schreef op 8 april 2024 14:13:

Teun Verhagen is nog steeds niet erg positief. Zijn oordeel over de nucleaire samenwerking kan ik wel volgen. Maar volgens mij onderschat hij dat het einde van de lagen prijzen van met name lithium tegen zijn einde loopt. Het wachten is dat dit zichtbaar gebeurd, als het even kan samen met verhogingen van koersdoelen door serieuze analisten.
Waaruit blijkt volgens u dat de lage lithium prijs teneinde loopt, is er een onderbouwing van deze uitspraak?

Alles wijst er meer op dat het voorlopig nix wordt of nog beroerder zelfst met de mooiste vooruitzichten in energie transitie.

carboncredits.com/why-lithium-prices-...
Lepre Chaun
1
quote:

silverbullet schreef op 8 april 2024 14:22:

[...]

Waaruit blijkt volgens u dat de lage lithium prijs teneinde loopt, is er een onderbouwing van deze uitspraak?

Alles wijst er meer op dat het voorlopig nix wordt of nog beroerder zelfst met de mooiste vooruitzichten in energie transitie.

carboncredits.com/why-lithium-prices-...
Australische lithiumproducenten zijn positief.

Lithiumsector 'keert langzaam terug' naar normale niveaus

www.skynews.com.au/business/markets/l...
silverbullet
1
quote:

Lepre Chaun schreef op 8 april 2024 14:35:

[...]

Australische lithiumproducenten zijn positief.

Lithiumsector 'keert langzaam terug' naar normale niveaus

www.skynews.com.au/business/markets/l...
Fair enough, het is een mededeling met een licht positieve melding maar alleen door shutdown van mijn in Australië en productie problemen China.
Dan zijn geen structurele verbeteringen door de markt vraag maar tijdelijke pipeline restricties
geldmaker
0
quote:

Just lucky schreef op 8 april 2024 16:34:

Boem zegt Albemarle, bij AMG ontbreekt weer de vraag
Ja @JL hier wordt volop een goede PR gemist ..
Daarom alleen negativiteit en comp gekloot...
peter_36
4
quote:

Just lucky schreef op 8 april 2024 16:34:

Boem zegt Albemarle, bij AMG ontbreekt weer de vraag
Maar dat zegt toch niks.
Albemarle 12% daling dit jaar en Amg nog geen 1% daling dus welke boem bedoel je nu?
Just lucky
2
quote:

peter_36 schreef op 8 april 2024 17:55:

[...]

Maar dat zegt toch niks.
Albemarle 12% daling dit jaar en Amg nog geen 1% daling dus welke boem bedoel je nu?
Albemarle kwam begin maart met een flinke emissie.
Lepre Chaun
0
quote:

silverbullet schreef op 8 april 2024 15:17:

[...]

Fair enough, het is een mededeling met een licht positieve melding maar alleen door shutdown van mijn in Australië en productie problemen China.
Dan zijn geen structurele verbeteringen door de markt vraag maar tijdelijke pipeline restricties
Belangrijkste uitdagingen en kansen op de wereldwijde lithiummetaalmarkt.

Volgens de Solid-State and Lithium Metal Forecast van Benchmark wordt de sector geconfronteerd met uitdagingen bij het verkrijgen van voldoende lithiummetaal voor de productie van batterijen, ondanks het hoge capaciteitspotentieel.

Als al het geproduceerde geschikte lithiummetaal in 2024 voor batterijen zou worden gebruikt, zou dit 5 tot 10 gigawattuur (GWh) aan celproductie kunnen ondersteunen.
Een groot deel van het lithiummetaal wordt echter omgeleid naar andere industrieën, wat dit jaar tot een aanbodtekort leidt.

carboncredits.com/key-challenges-and-...
Beperktedijkbewaking
6
quote:

Lepre Chaun schreef op 9 april 2024 06:13:

[...]
Belangrijkste uitdagingen en kansen op de wereldwijde lithiummetaalmarkt.

Volgens de Solid-State and Lithium Metal Forecast van Benchmark wordt de sector geconfronteerd met uitdagingen bij het verkrijgen van voldoende lithiummetaal voor de productie van batterijen, ondanks het hoge capaciteitspotentieel.

Als al het geproduceerde geschikte lithiummetaal in 2024 voor batterijen zou worden gebruikt, zou dit 5 tot 10 gigawattuur (GWh) aan celproductie kunnen ondersteunen.
Een groot deel van het lithiummetaal wordt echter omgeleid naar andere industrieën, wat dit jaar tot een aanbodtekort leidt.

carboncredits.com/key-challenges-and-...
Lithiumtekorten zijn niet het (enige) probleem. Voldoende elektriciteitsproductie en -transport voor al die batterijen en laadpalen ook.
Vraag anders Tennet of Liander maar. Zelfs bij een oerwoud aan windmolens blijft het transport een probleem.
Je zou denken: ach die hoofdspanningsmasten met wat kabels ertussen plaatsen we toch gewoon?

Nou, kennelijk niet. In de 19e eeuw legde men de spoorlijn A'dam-R'dam via Haarlem, Leiden en Holland-Spoor in pak 'm beet 12 jaar aan. Moet je nu eens om komen. Hoe lang duren de Lely- en Hanzelijn al?
Het doortrekken van de A4 van Den Haag naar de Beneluxtunnel duurde 40 jaar.
Een 'hoogspanningsstraat' schijnt nog moeilijker te zijn.

Dit land gaat aan bestemmingsplanprocedures, bezwaarschriften en een gebrek aan technici ten onder. Het gehalte anbetabeten onder onze managers en politici is veel te hoog.
Xynix
2
Het echte fanatiek naar beneden manipuleren lijkt wat af te flauwen. Ook als je met wat afstand naar de koersontwikkeling kijkt zie je langzaam maar zeker een krul naar boven ontstaan. Het kijkt een stuk prettiger dan zo'n 2 maanden terug. Ook goed om te zien dat de voorspelbare terugval nadat kortstondig de 24 op de borden stond eigenlijk best mee valt. Ik had me mentaal al ingesteld op een (kortstondige) daling tot onder in de 22.

Ik zeg: looking good! Laat het volgende sprongetje met 5-10% maar komen! Liefst met zo'n zelfde volume als bij het nucleaire sprongetje. :-)
geldmaker
7
quote:

Xynix schreef op 9 april 2024 09:44:

Het echte fanatiek naar beneden manipuleren lijkt wat af te flauwen. Ook als je met wat afstand naar de koersontwikkeling kijkt zie je langzaam maar zeker een krul naar boven ontstaan. Het kijkt een stuk prettiger dan zo'n 2 maanden terug. Ook goed om te zien dat de voorspelbare terugval nadat kortstondig de 24 op de borden stond eigenlijk best mee valt. Ik had me mentaal al ingesteld op een (kortstondige) daling tot onder in de 22.

Ik zeg: looking good! Laat het volgende sprongetje met 5-10% maar komen! Liefst met zo'n zelfde volume als bij het nucleaire sprongetje. :-)
Inderdaad goed gezien. Voor nieuwkomers lees de laatste post van Lamsrust nog eens door op AMG forum Draadtje met inhoud geen toogpraat. Is aanrader.
Aandachtige lezer
0
Op een rode beurs heeft AMG het netjes gedaan. Geen negatieve invloed van de val van Alfen, en dat was ook niet terecht geweest. Lithiumprijzen blijven stijgen, dat is belangrijker: www.grondstofprijs.com/lithium-prijs/.
nine_inch_nerd
1
Ter info.

Battery 2030: Resilient, sustainable, and circular
This work is independent, reflects the views of the authors, and has not been commissioned by any business, government, or other institution.
www.mckinsey.com/industries/automotiv...
Bijlage:
Xynix
1
En dit zelfde nu graag met flink volume. Hoe het nu gaat laat eigenlijk alleen maar zien dat de short-interesse lijkt weggevallen. Je hoort me niet klagen, maar kopers, stijf van de FOMO ;-), die over elkaar heen struikelen zou nog wel veeeeeel leuker vinden.
Fox WIld
0
Marshall Wace lijkt toch ook het hazepad te kiezen, van 1,80% naar 1,66% op 8 april jl.
Misschien vandaag nog iets verder richting 1,50%?
2.840 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 ... 138 139 140 141 142 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 30 apr 2024 17:35
Koers 22,120
Verschil -0,220 (-0,98%)
Hoog 22,440
Laag 22,040
Volume 101.402
Volume gemiddeld 237.028
Volume gisteren 164.778

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront