TomTom « Terug naar discussie overzicht

April 2024, TomTom kijkt vooruit maar ook terug

590 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 26 27 28 29 30 » | Laatste
sniklaas
6
quote:

tatje schreef op 16 april 2024 08:30:

We blijven kralen rijgen :-)
Wie of wat bedoel je met we Tatje…

Het is iig niet de Location Technology afdeling van TOMTOM, daar is gecorrigeerd met inflatie de omzet de afgelopen 17 jaar gelijk gebleven, de 500 mio€ van 2024 had in het laatste TELE ATLAS jaar 2007 een waarde van 310 mio€ indertijd ook de omzet van TA.,l, geen kraal ofwel 0% erbij…

En bij de consumenten tak van sport is de kralenketting al vele jaren kapot, in 2007 een omzet van 1700 mio€ is gecorrigeerd met inflatie 2700 mio€ in 2024, schril contrast met de 100 mio€ omzet…in 17 jaar tijd een verlies van 95%…
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 9 april 2024 19:44:

[...]
...
Stel nu dat in een blok koper (CU, atoomnummer 29) ergens zo'n vacancy zit. Daar ontbreekt dan dus de positieve lading van een koperkern, dwz. 29 x de lading van een proton. De elektronen worden daar helemaal gek, als bijen die hun koningin missen. Ook nog geplaagd door het uitsluitingsprincipe van Pauli, dat zegt dat twee elektronen niet dezelfde kwantumtoestand kunnen bezetten. Daarom wordt dat gat overal in het kristalrooster gevoeld, en zal het gat door de thermische beweging ook migreren. Maar het liefste vult het gat zich op met alles maar wat beschikbaar is, vooral ionen van andere metalen. Daarom zijn eigenlijk alle metalen in de praktijk legeringen, en zijn heel zuivere metalen zeer duur.

Maar waarmee vult het gat zich het liefste op? Drie keer raden: protonen oftewel waterstofkernen zonder enig 'ballast'. In koper kunnen er in principe 29 waterstofkernen in een gat. Een kind kan het begrijpen.

Het theoretische principe staat als een huis. De praktijk is lastiger, ik geef het toe, maar men geeft het nog niet op.
Midden in de nacht schrik ik even wakker. Die onderstreepte zin is onzin, sorry, ik schaam me dood.
Door de afstotende Coulombkrachten kunnen er nooit 29 waterstofkernen/protonen in een 'gat', tenzij ze weer een Cu-kern vormen waarbij ze door de sterke kernkracht (de derde 'natuurkracht') bij elkaar gehouden worden, maar dan zou er sprake zijn van kernfusie en zouden er trouwens ook de nodige neutronen nodig zijn. Dat gebeurt natuurlijk niet.

De rest van mijn betoog blijft staan. In een vast metaal als Cu kan veel waterstof opgeslagen worden, in principe meer dan in eenzelfde volume met vloeibaar waterstof.

Nu weer naar bed, en op naar de Q1 cijfers van straks....
ketchup
1
voor mij flauw /zwak met de gebruikelijke lip-service van HG
het is bij TT zelden feest voor cijfers ... einde van het financiële jaar zullen we pas zien of deze tent zwarte cijfers kan schrijven
tatje
0
Q1 2024 cijfers staan al op de TT side :-)

Als verwacht.

daling E niet verwacht

Bij FCF movement in working erg hoog.
pwijsneus
1
Omzet Q1 139,3mln (-1%)
Automotive +3%
Enterprise -4%

FCF -7%
Net result -4,9mln

Leest zwak, outlook wordt gehandhaafd, echter wordt de tegenvallende auto verkopen scherp in de gaten gehouden. Enterprise valt zwaar tegen. Voor einde jaar wordt wederom beterschap beloofd.

Ze kunnen vanaf vandaag weer via de eerste lijn met het pleps Inkopen?
minofmeer
0
Als aandeel blijft het aanmodderen. Dood geld, mits overname of afkoop zich aankondigt.
voda
0
Kleine tegenvaller bij cijfers TomTom
17-apr-2024 07:18

Outlook voor 2024 herhaald.

(ABM FN-Dow Jones) TomTom is in het eerste kwartaal net in de rode cijfers uitgekomen, maar het verlies was wel kleiner dan vorig kwartaal. Dit bleek woensdagochtend uit cijfers van de Amsterdamse navigatiespecialist.

Op een omzet van 139,3 miljoen euro boekte TomTom een nettoresultaat van 4,9 miljoen euro negatief. Aan deze omzet droeg Location Technology 118,6 miljoen euro bij en de consumententak 20,7 miljoen euro.

De analisten die hun taxaties indienden voor de bedrijfsconsensus, rekenden gemiddeld op een kwartaalomzet van 144 miljoen euro, waaraan het onderdeel Location Technology 123 miljoen euro zou bijdragen. De consumententak was afgelopen kwartaal volgens de analisten goed voor 20 miljoen euro omzet. Verder rekenden de analisten op een nettoverlies van 1 miljoen euro.

In het vierde kwartaal van 2023 boekte TomTom een omzet van 143,4 miljoen euro met onder de streep een verlies van 11,6 miljoen euro.

TomTom meldde woensdag verder een vrije kasstroom van 9,4 miljoen euro negatief. Analisten schatten deze op 8 miljoen euro negatief.

Eind maart had TomTom een kaspositie van 284 miljoen euro. Dat zou volgens de analisten 287 miljoen euro zijn geweest.

Verwachtingen

De omzet komt dit jaar volgens TomTom uit tussen de 570 en 610 miljoen euro. Daaraan zal Location Technology 490 tot 520 miljoen euro bijdragen. De navigatiespecialist rekent voor dit jaar verder op een rendement aan vrije kasstroom van meer dan 5 procent.

De analisten mikken op een omzet van 591 miljoen euro, en net als TomTom op een rendement van 5 procent.

TomTom herhaalde woensdag de doelstelling om in 2025 een omzet van 600 miljoen euro met Location Technology te realiseren. De vrije kasstroom zou dan op 10 procent van de groepsomzet uitkomen.

Analisten rekenen gemiddeld op een groepsomzet van 647 miljoen euro in 2025, met een bijdrage van locatietechnologie van 572 miljoen euro. Het rendement aan vrije kasstroom zal volgens hen uitkomen op 7 procent.

Verder meldde TomTom dat het aandeleninkoopprogramma van 50 miljoen euro voor 64 procent was afgerond aan het einde van het eerste kwartaal.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
tatje
0
Tja.

het volgende zegt TT

We saw high gross margins in the quarter and maintained tight cost control, keeping underlying operating expenses
stable quarter on quarter by absorbing inflationary pressures. Partially as a result of seasonal cash-outs, firstquarter free cash flow was negative, as anticipated.

Opex

Q1 2023 - D en A 105,5
Q2 2023 - D en A 121,6 inflatie druk oa lonen
Q3 2023 - D en A 117,9
Q4 2023 -D en A - reorganisatie 117
Q1 2024 - D en A 116,3

intangible assets 31 dec 2023 20 en nu 15
lijkt erop dat het eind vh jaar helemaal is afgeschreven
Dus volgend jaar alleen lease en PPE rond 20

Wil je FCF Q1 2024 vergelijken met Q1 2023 dan moet op blz 3 kijken.

Dit jaar - 9,4 en vorig voor correctie 6,4

alleen al working capital is 14 negatiever

- 9,4 Q1 en men herhaalt de outlook > 5%

FCF >5% dus minimaal 6% zal rond de 36 liggen.

Q1 - 9,4 en van Q2 verwacht ik iets iets beter, dan moeten Q3 en Q4 gaan knallen om aan minimaal 36 te komen.
Koos99
1
Er is geen analist die er vanuit gaat dat Tomtom de ambitie waarmaakt van een Location omzet van 600m De cijfers van vandaag geven in ieder geval geen aanleiding om de verwachtingen positief bij te stellen
tatje
2
Ik had dit verwacht gezien de aandelen inkoop nog zeker 8 weken gaat duren.
Totaal geen verrassing .

Kijk je naar deferred E.

eind 21 41,5 eind 22 11,6 ( apple ) eind 23 10,3
eind maart 22 30,5 eind maart 23 17,5 eind maart 24 21
eind juni 22 14,9 eind juni 23 12,3

Ik zie alleen eind maart 24 een opgaande lijn.

Zijn er al eind maart centen binnen van contracten die in Q2 in de P en L gaan lopen ?
JustRevisited
0
* matig setje cijfers

* autoverkopen in dip

* enterprise laat groei nog niet zien. Q4 was dus niet laatste krimp kwartaal van Enterprise. Uitrol gaat langzamer dan eerder gesteld

* disclaimer toegevoegd aan de outlook 2025 alinea (“we will closely monitor”)

Verder staat een klant(je) van tomtom op randje faillissement. De fisker Ocean is in Nederland te krijgen met 20.000 euro korting en in de US met 40% korting.

Als je namelijk een auto koopt van een fabrikant die er niet meer is, en je hebt pech dan zijn er geen reserve onderdelen. Ook komen er dan geen software updates en de hele propositie van een EV is dat je ook updates krijgt. Dit kan een reden zijn om zelfs met deze kortingen de auto niet te kopen. De sleutel heeft ook vaak kuren. Stel dat die in de toekomst niet meer werkt, is je auto total loss door 1 sleutel.

Jammer, dit was de eerste showcase van tomtom Indigo (nu tomtom digital cockpit) in een auto.
tatje
0
Ik als volger van uitspraken van de RVB.

Q1 TT Q1 tatje.

A 83,3 A 84
E 35,3 E 37
C 20,7 C 20
139,3 141
86% 86%
120,3 121
125,2 127 opex
- 4,9 -6 ebit
8,9 10 D en A
4 4 ebitda

eigenlijk praten we over verwaarloosbare verschillen.

Maar 2e HJ belooft RVB VEEL :-)

Dus ik dacht, zal ik wel opstaan voor de cijfers ??
Wereldbelegger
0
Wim Gille blijft de koersdoel-aanvoerder van de zes analisten

Broker ABN AMRO Analyst Date Target Price Recommendation
Wim Gille 17-Apr-24 € 11.00 Buy
Wim Gille 02-Feb-24 € 11.00 Buy
Wim Gille 18-Jan-24 € 11.00 Buy
Wim Gille 13-Oct-23 € 11.00 Buy
Wim Gille 18-Jul-23 € 11.00 Buy
Wim Gille 17-Jul-23 € 11.00 Buy
Wim Gille 30-May-23 € 11.00 Buy
Wim Gille 17-Apr-23 € 11.00 Buy
Wim Gille 14-Apr-23 € 11.00 Buy
590 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 26 27 28 29 30 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 29 apr 2024 17:35
Koers 5,725
Verschil -0,055 (-0,95%)
Hoog 5,925
Laag 5,725
Volume 354.448
Volume gemiddeld 327.850
Volume gisteren 475.734

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront