BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

BAM april 2024

931 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... 43 44 45 46 47 » | Laatste
bartbas
0
quote:

OnoMatopee schreef op 18 april 2024 12:35:

Als je de overheid laat doen wat ze willen, woont men straks in kartonnen dozen en verplaatst men zich over ezelpaadjes. Wat de milieuclubs eisen is net zo desastreus voor de mens als het uitvoeren van het overheidsbeleid. We moeten NU wonen en straks verder kijken. En als er onverhoopt geen straks meer is, dan hebben we allemaal pech gehad, want we waren 100 jaar te laat.
En dan nu maar hopen dat er straks nog genoeg te eten is voor 8 miljard mondjes.
Het loopt altijd anders dan verwacht wordt. In Europa, maar ook in China en Japan krimpt de bevolking en daar niet alleen. Een beter bestuur en welvaartspreiding kan er voor zorgen dat ook in de landen waar nu de bevolking sterk groeit de toename snel zal afnemen. Religieus getint fanatisme zal ook verminderen naarmate opleiding en welvaart verbeteren. In Nederland zie je dat steeds meer moslims ook minder “kerks’ worden.Maar voordat de zaak weer in evenwicht is, zullen we voorlopig wel last houden van de klimaatverandering. Vaststaat dat we voor grote veranderingen staan, waarbij ik vind dat maatregelen noodzakelijk zijn, maar je niet te veel in een korte tijd moet willen.
Bb
bartbas
0
quote:

innicksname schreef op 18 april 2024 10:33:

[...]
VolkerWessels heeft duidelijkere praktijkvoorbeelden van hoe het kan/moet.
Volker wessels is voor zover ik het kan beoordelen een cluster van vrij zelfstandige bedrijven, terwijl Bam veel centraler georganiseerd is.
Bb
Vreopaar
0
quote:

bartbas schreef op 18 april 2024 09:01:

Is Bam nog wel goedkoop?

Op mijn veb-bottomline rekening bij Saxobank zie ik dat het dividendrendement 5,23 % is. Een mooi rendement. Maar wanneer je rekening houdt met de risico’s van beleggen en met name in de risicovolle bouwsector, vraag ik me af of dit nou wel aantrekkelijk is. Je kunt op de geldmarkt met minder risico’s gemakkelijk eenzelfde percentage behalen. Ik ga er vanuit dat het genoemde rendement het resultaat is van de huidige koers met het dividend over 2023. Voor 2024 wordt gemiddeld door analisten die Bam volgen een dividend van 0,22 euro verwacht. Mijn vraag is of er uitgaande van die getallen nog wel veel koerspotentieel in het aandeel zit. Bij een beetje stijging al het dividendrendement al gauw onder de vijf procent zakken. Bam streeft naar een ebitda tussen de vier en zes procent. Al met al lijkt mij de conclusie dat het koerspotentieel beperkt is en dat koersen ver boven de 4 euro een nog wenskarakter hebben. Wat is jullie mening?
Bb
Is dit een serieuze vraag?
bartbas
0
quote:

OnoMatopee schreef op 18 april 2024 12:59:

[...]OnoMatopee
18 april 2024 10:24

jaag ze over de grens, dan is hier voldaan aan vermindering co2. Het waterbedeffect.
Zo lang andere werelddelen schijt hebben aan "Parijs" kun je hier niets meer doen dan de bekende druppel op de plaat.
Ik schat in dat er wereldwijd al veel gebeurt. Het besef dat er wat moet gebeuren groeit. Supranationale organisaties zouden echte ontkenners kunnen prikkelen met subsidies of sancties.dat was het voorlopig vandaag wat mij betreft. Nog veel te doen.
Bb
innicksname
0
quote:

OnoMatopee schreef op 18 april 2024 13:12:

[...]tegen die tijd wonen er daar velen op een woonboot...
Jep. Op de ene plek komt er meer water, op andere plekken (nog) minder. Maar niets doen lijkt me geen optie.
OnoMatopee
1
quote:

innicksname schreef op 18 april 2024 13:37:

[...]
Jep. Op de ene plek komt er meer water, op andere plekken (nog) minder. Maar niets doen lijkt me geen optie.
g'woon: bouwen bouwen bouwen bouwen bouwen bouwen bouwen bouwen bouwen bouwen bouwen bouwen bouwen bouwen bouwen bouwen bouwen bouwen bouwen bouwen
bouwen bouwen bouwen bouwen en nog eens bouwen.....en anders wereldwijd de gratis pil.
innicksname
0
quote:

OnoMatopee schreef op 18 april 2024 14:25:

[...]g'woon: bouwen bouwen bouwen bouwen bouwen bouwen bouwen bouwen bouwen bouwen bouwen bouwen bouwen bouwen bouwen bouwen bouwen bouwen bouwen bouwen
bouwen bouwen bouwen bouwen en nog eens bouwen.....en anders wereldwijd de gratis pil.
Haha. Van mij mag het (al doet dat er niet toe), maar dat zal alleen lukken als Wilders & co (die 'constructieve' gesprekken zullen toch wel ergens toe leiden...) inzien dat ze iets moeten oplossen in plaats van negeren dan wel kromlullen. Ik zie het niet gebeuren.
OnoMatopee
0
www.telegraaf.nl/financieel/120792248...

Dat heeft de rechtbank Den Haag donderdag besloten over het project van een half miljard euro investering. De rechter vernietigde de afgegeven omgevingsvergunning voor de aanleg van het boorplatform.

ONE-Dyas wil er voor het eerst in jaren weer gas van eigen bodem uit een nieuw veld opdiepen. De Nederlandse overheid had daarvoor in juni 2022 de vergunningen verleend.

Daartegen kwamen de milieuactiegroep Mobilisation for the Environment (MOB), de gemeente Borkum en de Duitse actiegroep Deutsche Umwelthilfe met succes in het geweer. Op 26 april vorig jaar legde de voorzieningenrechter de voorbereidingen stil.

Dat bedoel ik. Die milieuclubs regeren de wereld samen met de rechters die zich tegenwoordig met alles bemoeien wat politiek moet zijn.
Kapitaalvernietiging.
Ik hoop dat die milieufreaks koude poten zullen krijgen als ze hun huisje niet warm krijgen met olijfolie.

En dat besluit de rechter een dag na definitief afsluiten gasbel Grun..
maaslander
0
Wat vandaag koers omlaag bij BAM? Bouwbedrijven zitten momenteel in een luxe positie!

Voor het lopende boekjaar mikt Horton op een omzet van 36,7 tot 37,7 miljard dollar, terwijl eerder nog een omzet van 36,0 tot 37,3 miljard dollar werd voorzien.

Het aandeel D. R. Horton steeg donderdag voorbeurs met krap drie procent.
OnoMatopee
0
quote:

maaslander schreef op 18 april 2024 14:32:

Wat vandaag koers omlaag bij BAM? Bouwbedrijven zitten momenteel in een luxe positie!

Voor het lopende boekjaar mikt Horton op een omzet van 36,7 tot 37,7 miljard dollar, terwijl eerder nog een omzet van 36,0 tot 37,3 miljard dollar werd voorzien.

Het aandeel D. R. Horton steeg donderdag voorbeurs met krap drie procent.
UBS lijkt uit te willen stappen na divi. Met deze minimale omzet gaat dat slecht lukken.
innicksname
0
quote:

OnoMatopee schreef op 18 april 2024 14:31:

Dat bedoel ik. Die milieuclubs regeren de wereld samen met de rechters die zich tegenwoordig met alles bemoeien wat politiek moet zijn.
Kapitaalvernietiging.
Pertinent onwaar. Overheden hebben afspraken gemaakt over te behalen doelen en vervolgens decennia hun kop in het zand gestoken in plaats van in te spelen op wat eraan zou komen. Diezelfde overheden worden nu gewoon op de vingers getikt over hun eigen afspraken. En zo is de cirkel weer rond. Aan struisvogelgedrag hebben overheden en bedrijven niets, het is tijd om het probleem aan te pakken. Is/wordt dat leuk? Nee, maar je kunt wel heel veel bereiken als je het wil.
OnoMatopee
2
Pertinent? Ook goed.

Die overheden hadden geen rekening gehouden met de thans woedende oorlog en het beëindigen van gasleveranties door de Russen voor, waarschijnlijk, 10-tallen jaren.
Die leveren nu aan China. Hier mag men in de kou zitten als het fout gaat met dank aan die overdachte afspraken. Nood breekt wetten en zeker als het om een eerste levensbehoefte gaat.
Maar goed, we bedenken wel wat anders, want spoorbielzen jatten gaat niet meer.
Vooral niet denken dat we de Russen Chinezen Aziaten Z-Amerikanen Afrikanen op de vingers kunnen tikken met succes. Die liggen er niet wakker van als er in Nederland niet of te weinig gebouwd mag worden, noch als we verrekken van de kou. Toch maar stilletjes hopen op klimaatopwarming, dan scheelt het weer wat.
Tegen XR wil ik zeggen: bezet Moskou of Peking, dat is beter dan irriteren op bv de A10.
Wel op de fiets gaan graag.
JVDP
0
quote:

innicksname schreef op 18 april 2024 10:33:

[...]
VolkerWessels heeft duidelijkere praktijkvoorbeelden van hoe het kan/moet.
Kijk, op bepaalde punten zijn we het volstrekt eens!!
OnoMatopee
0
quote:

Vreopaar schreef op 18 april 2024 13:34:

[...]

Is dit een serieuze vraag?
ja natuurlijk! BB post niet voor de flauwekul.
Daar ben ik voor ;]
OnoMatopee
0
HS2 begins foundation works for key A43 bridge
(Press release HS2:) HS2 has begun foundation works for a key bridge that will take a major A road over the new high-speed railway just outside Brackley, after successfully completing the temporarily realignment of both carriageways.

The A43 – which links Oxford, Brackley and Northampton – is a vital route, providing access to Silverstone and connections between the M40 and M1.

HS2 begins foundation works for key A43 bridge
Just two weekend closures were needed during the seven-month realignment project, with HS2 working closely with National Highways to create an ‘island’ between the two carriageways big enough for the construction of the new bridge deck.

HS2 engineers have now begun work on the 52m deep piled foundation that will support the weight of the bridge. These will be topped with concrete pile caps and piers supporting the 66-metre-long bridge deck that will carry the road.

Once the deck has been completed, the road will be moved back over the new bridge and excavation can begin to create space for the railway to pass underneath. This multi-stage approach was designed to keep traffic flowing and reduce disruption.

HS2’s Senior Project Manager Elizabeth Longinotti said: ‘It’s great to see the start of foundation works for the A43 overbridge. Once complete, HS2 will boost connections between Britain’s two largest cities while freeing up space for more local services on the existing network. But it’s also vital that we keep the local routes which people depend on open while we build the railway. That’s why we’ve worked closely with National Highway and our contractors to design and deliver a complex multi-stage project which will keep disruption to a minimum while we deliver this key overbridge.’

HS2 begins foundation works for key A43 bridge
The almost 80km stretch of railway that passes Brackley – including the A43 bridge – is being delivered by HS2’s main works contractor EKFB, a team made up of Eiffage, Kier, Ferrovial Construction and BAM Nuttall – working with ASC (a joint venture between Arcadis, Setec and COWI).

They worked with National Highways and EKFS’s sub-contractor, Kier Highways, to construct the temporary realignment over a seven-month period last year.

National Highways Network Planner for the East Midlands, Phil Shaw, said: ‘We always strive to minimise disruption for people using our roads when any work is being carried out and have liaised closely with our HS2 partners to do so on this complex project. Working together we have not only been able to limit the impact on drivers of building the overbridge but have also been able to take advantage of any road closures to carry out some routine maintenance work which means we won’t have to come back and close the road another time.’

EKFB's Project Director, Tony Wehby, said: ‘EKFB’s priority was to minimise disruption for local road users and to keep communities connected as best as possible. The road closures were minimised to short periods and often overnight. The team is thrilled to be at this point in the construction programme and the start of piling works signifies outstanding team collaboration to get it to this stage. This a complex set of works and is a unique construction project in itself, that heavily leans on the expertise of the multiple contractors involved in delivering these works to a high and safe standard.’

HS2 begins foundation works for key A43 bridge
The A43 is one of around 500 bridges on the HS2 project - which is designed to improve connections between London, Birmingham and the North while freeing up space for more local trains on the most congested southern end of the existing West Coast Main Line into London Euston.

These range from small footbridges and underpasses, to innovative ‘green bridges’ designed to help wildlife cross the railway, massive motorway bridges and the record-breaking Colne Valley Viaduct.

The last few months has also seen significant progress at HS2’s other major viaducts, with the first deck slide for the enormous Delta Junction over the A42/M6 link road outside Birmingham and the start of a half-kilometre deck slide at Wendover Dean.

Route wide, HS2 is now at peak construction, with 28,000 people employed directly and across the UK-wide supply chain.
JVDP
3
quote:

HenkdeV schreef op 18 april 2024 10:35:

[...]

Ik denk dat Jetten nog nooit een spijker in een plank heeft geslagen:-)).
Ik ken geen minister die zo vaak de plank heeft misgeslagen als Jetten.
innicksname
0
quote:

OnoMatopee schreef op 18 april 2024 14:52:

Pertinent? Ook goed.

Die overheden hadden geen rekening gehouden met de thans woedende oorlog en het beëindigen van gasleveranties door de Russen voor, waarschijnlijk, 10-tallen jaren.
Die leveren nu aan China. Hier mag men in de kou zitten als het fout gaat met dank aan die overdachte afspraken. Nood breekt wetten en zeker als het om een eerste levensbehoefte gaat.
Maar goed, we bedenken wel wat anders, want spoorbielzen jatten gaat niet meer.
Vooral niet denken dat we de Russen Chinezen Aziaten Z-Amerikanen Afrikanen op de vingers kunnen tikken met succes. Die liggen er niet wakker van als er in Nederland niet of te weinig gebouwd mag worden, noch als we verrekken van de kou. Toch maar stilletjes hopen op klimaatopwarming, dan scheelt het weer wat.
Tegen XR wil ik zeggen: bezet Moskou of Peking, dat is beter dan irriteren op bv de A10.
Wel op de fiets gaan graag.
Ik had het over overheden en specifiek de Nederlandse overheid die een aantal zaken heeft vastgelegd (o.a. stikstof). Noem het beloftes. Daar hebben ze 20 tot 25 jaar niets tot ruim onvoldoende mee gedaan en nu staan ze daarvoor voor voldongen feiten. Dat Poetin Oekraïne binnen is gevallen en China kolencentrales bijbouwt heeft niets te maken met de afspraken die NL heeft gemaakt. Een land/mensen moeten eerst naar zichzelf kijken voor ze de schuld van eigen lamlendigheid in de schoenen van anderen schuiven.
Neemt niet weg dat ook ik het liever anders had gezien. Elk jaar een beetje aanpassen leidt niet tot drama's, wel als je heel veel ineens moet aanpassen.
innicksname
0
quote:

JVDP schreef op 18 april 2024 14:53:

[...]

Kijk, op bepaalde punten zijn we het volstrekt eens!!
Mooi zo, dat schept een band :-)
HenkdeV
0
quote:

innicksname schreef op 18 april 2024 14:31:

[...]
Haha. Van mij mag het (al doet dat er niet toe), maar dat zal alleen lukken als Wilders & co (die 'constructieve' gesprekken zullen toch wel ergens toe leiden...) inzien dat ze iets moeten oplossen in plaats van negeren dan wel kromlullen. Ik zie het niet gebeuren.
Die gesprekken leiden tot niets.
Hooguit tot nieuwe verkiezingen.
931 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... 43 44 45 46 47 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 8 mei 2024 16:55
Koers 3,458
Verschil +0,042 (+1,23%)
Hoog 3,470
Laag 3,382
Volume 723.628
Volume gemiddeld 1.590.269
Volume gisteren 1.095.931

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront