TomTom « Terug naar discussie overzicht

April 2024, TomTom kijkt vooruit maar ook terug

636 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... 28 29 30 31 32 » | Laatste
Biofoed
0
quote:

tatje schreef op 22 april 2024 13:18:

Waarom !!

Trading on the STL is intended to become available from 8 January 2024 onward. The STL is open for shareholders who were, before the start of the share buyback program on 30 October 2023, holding at least 5% of the outstanding share capital.

Shareholders may only offer through the STL those shares they held before the start of the buyback program. On any trading day, up to a maximum of 75,000 shares will be purchased via the STL. Shareholders may offer their shares before market opening, for order execution after market closing on that particular day Shares purchased via the STL are acquired against the volume weighted average price (VWAP)1 of that particular trading day plus a premium of 50 basis points. ABN AMRO acts as broker for the STL

1 The VWAP will be calculated on the basis of the volume-weighted average price of the shares over the relevant trading day on Euronext Amsterdam, calculated from 09:05 to 17:25 CET, excluding opening and closing auctions and block trades.

Iedereen mag mee doen, die voor de start boven de 5% zit.

Dat zijn dus de founders en Teslin en de Mol. 6 partijen.

We weten helemaal niet wie van die 6 mee doet.

Aandelen verkopen die je had voor 30 oktober 2023 in de STL.

Dus een partij verkoopt voor negen uur en krijgt de gem prijs van de 1e lijn van die dag met uitzonderingen , maar met 50 basis punten.

Koopt weer terug via de 1e lijn die dag.

Zou kunnen :-)
Dit is precies het scenario…
het doel van deze bijkoop is het procentueel vergroten van de positie van de grootaandeelhouders dus past helemaal…
longjohn
0
Waarom zou je als > 5% je aandelen verkopen ?? Dat blijf ik mij maar afvragen. Ik heb hier nog geen logisch antwoord op gekregen evenals waarom de 2elijns eigenlijk mogelijk is gemaakt. Is hier geen vraag over gesteld tijdens de aandeelhoudersvergadering?. De enige "logische" reden die ik zou kunnen bedenken is dat een groot aandeelhouder van zijn stukken af wil en dit niet te veel impact op de koers te laten hebben. De kwartaal cijfers hebben in ieder geval het beetje vertrouwen wat er nog was op behoorlijke losse schroeven gezet. En het hierboven genoemde argument (verkopen in de ochtend en terugkopen in de middag) is voor mij niet plausibel
Wereldbelegger
0
quote:

Biofoed schreef op 22 april 2024 13:55:

[...]

Dit is precies het scenario…
het doel van deze bijkoop is het procentueel vergroten van de positie van de grootaandeelhouders dus past helemaal…
Helaas zien we het (nog) niet terug in het AFM register of bij Morningstar wie verkoopt.
Vive tu vida positivamente
0
Hoe lang mag dit spel nog gespeeld worden?!
Ongekend, zonder aanleiding een aandeel in elkaar stampen!!
Nooit eerder meegemaakt dat zonder rare dingen of winstwaarschuwing een aandeel zo lager wordt gezet!

Dit moet een staartje krijgen.
tatje
3
Het spel is op de wagen.

ING gelooft niet in de ambitie 2025 LT 600 FCF 10% en noemt die ambitie te ambitieus :-)

TomTom herhaalde afgelopen week de doelstelling om in 2025 een omzet van 600 miljoen euro met Location Technology te realiseren. De vrije kasstroom zou dan op 10 procent van de groepsomzet uitkomen.

De analisten van ING zijn van mening dat dit te ambitieus is. Ze verlaagden dan ook de taxaties voor de EBITDA voor de periode 2024 tot en met 2026.

Dus de analisten van de ING noemen de 2025 ambitie van Tom Tom, te ambitieus.

Heeft Tom Tom het vaak over de ambitie.

2 nov 2022 CMD : To summarize, so, today, on the back of this huge increase of our a backlog, we have given our guidance
for 2025 to reach €600 million euros of revenue. We have a great new product offering that will benefit
Automotive a lot, but increasingly also Enterprise, because it will open great opportunities. And we have set
ourselves a target for free cash flow yield of 10%, to be reached in year 2025.

3 feb 2023 Q4 2022
We reiterate our mid-term Location Technology revenue ambition of €600 million in 2025, in combination with a free cash flow
generation target of 10% of group revenue.

2 feb 2024 Q4 2023
We reiterate our mid-term Location Technology revenue ambition of €600 million in 2025, in combination with a free
cash flow target of 10% of group revenue. This ambition is supported by our record Automotive backlog2
and the significant interest in our new TomTom Orbis Maps, applications, and services.

17 april 2024 Q1 2024
For 2025, we are reiterating our Location Technology revenue ambition of €600 million, as well as our free cash flow
target of 10% of group revenue.

Een uitspraak op de CMD 2 nov 2022 over een ambitie in 2025 kun je mis hebben, gezien de tijdsspanne die er tussen ligt.

Maar als je die ambitie over 2025 herhaalt op 2 feb 2024 en 17 april 2024 moet je bijna zeker weten, dat je die ambitie haalt.

Mij vallen alleen woorden in als : kielhalen bij de Lionheart, kop van jut, geen nieuwe termijn of een standbeeld.
pwijsneus
0
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 22 april 2024 14:40:

Hoe lang mag dit spel nog gespeeld worden?!
Ongekend, zonder aanleiding een aandeel in elkaar stampen!!
Nooit eerder meegemaakt dat zonder rare dingen of winstwaarschuwing een aandeel zo lager wordt gezet!

Dit moet een staartje krijgen.
Aanleiding is koersdoelverlaging van ING?

Beursblik: ING verlaagt koersdoel TomTom

(ABM FN-Dow Jones) ING heeft het koersdoel voor TomTom verlaagd van 7,50 naar 6,00 euro, maar met handhaving van het Houden advies. Dit bleek maandag uit een analistenrapport van de bank.

Volgens ING vielen de recente kwartaalresultaten niet mee, met een omzet die 3 procent lager uitviel dan verwacht en een 3 miljoen euro lagere EBITDA.

Zowel bij de divisie Automotive als bij Enterprise daalde de omzet met ongeveer 5 procent op jaarbasis, terwijl ING en de consensus verwachtten dat dit vlak zou zijn.

TomTom werd beïnvloed door de uitfasering van oudere versies van contracten en een lagere autoproductie bij haar klanten ten opzichte van de markt. ING verwacht wel dat deze trend in de loop van 2024 zal verbeteren.

De analisten van de bank zien momenteel een binaire uitkomst voor de beleggingscasus voor TomTom. Het bedrijf zelf benadrukt de commerciële tractie met het nieuwe Orbis-kaartenplatform, maar daar ziet ING nog weinig tastbaar bewijs van.

Gezien de hoge vaste kostenbasis en de bijbehorende hoge operationele hefboomwerking, is deze commerciële tractie essentieel en maakt het verschil tussen lage of hoge groei en het genereren van cash, aldus ING.

TomTom herhaalde afgelopen week de doelstelling om in 2025 een omzet van 600 miljoen euro met Location Technology te realiseren. De vrije kasstroom zou dan op 10 procent van de groepsomzet uitkomen.

De analisten van ING zijn van mening dat dit te ambitieus is. Ze verlaagden dan ook de taxaties voor de EBITDA voor de periode 2024 tot en met 2026.

Het aandeel TomTom daalde maandagochtend 2,5 procent naar 5,56 euro.

---------------------------

TomTom kan niet aantonen dat Orbis Maps een succes wordt, vandaar verlaging van koersdoel. De inkoper zou er verstandig aan doen om 1ste lijns aandeleninkoop weer te hervatten. Aandeel staat nu ruim -/-18% lager dan gemiddelde aankoopprijs van de inkoper sinds start aandelen inkoop.
Vici
3
quote:

Wereldbelegger schreef op 22 april 2024 08:57:

Analist Marc Hesselink van ING heeft dit weekend zijn huiswerk gedaan nog eens nagedacht.

Broker ING Analyst Date Target Price Recommendation
Marc Hesselink 22-Apr-24 € 6.00 Hold
Marc Hesselink 17-Apr-24 € 7.50 Hold
Marc Hesselink 10-Apr-24 € 7.50 Hold

corporate.tomtom.com/investors/analys...
De ING speelde exact hetzelfde spel bij de cijfers van Q3 '23

Marc Hesselink 16-Oct-23 € 7.00 Hold
Marc Hesselink 13-Oct-23 € 8.50 Hold
Marc Hesselink 09-Oct-23 € 8.50 Hold
xof
0
Ik denk dat ING gelijk heeft.

Nu nog een 2025 verhaal hoog houden. Bij q cijfers licht negatief blijven en laag inkopen.

Q3 en Q4 dips zijn gepland. Na Q3 kwam binnen 2weken aankondiging inkoop. Dat wist men toen bij Q3 echt al. Deze dip komt ook goed uit.

Bij Q2 of Q3 de outlook verlagen om de genadeklap naar beneden te geven en dan..... de reeds geplande exit (Teslin weet ervan) met een premie van ruim 30%.

Van 6,50 naar 9; gewoon omdat het kan.
Biofoed
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 22 april 2024 14:32:

[...]

Helaas zien we het (nog) niet terug in het AFM register of bij Morningstar wie verkoopt.
Als je op dezelfde dag koopt en terugkoopt wordt dit dan gemeld in het AFM register (of Morningstar)? En als je er een partij tussen zet ( de ING bijvoorbeeld) die dit doet? Volgens mij kun je met een tussenpartij ook een belang van 20% in Philips nemen zonder dat je een melding hoeft te doen…
Goldfinger
0
quote:

xof schreef op 22 april 2024 15:02:

Ik denk dat ING gelijk heeft.

Nu nog een 2025 verhaal hoog houden. Bij q cijfers licht negatief blijven en laag inkopen.

Q3 en Q4 dips zijn gepland. Na Q3 kwam binnen 2weken aankondiging inkoop. Dat wist men toen bij Q3 echt al. Deze dip komt ook goed uit.

Bij Q2 of Q3 de outlook verlagen om de genadeklap naar beneden te geven en dan..... de reeds geplande exit (Teslin weet ervan) met een premie van ruim 30%.

Van 6,50 naar 9; gewoon omdat het kan.
Dus we kunnen weer instappen, volgens jou
xof
1
Ik hoop dat vnv eerste tekenen van inkoop uit FreeFloat zichtbaar zijn. @WB thx

Dan hebben we morgen herstel
Kuiken
1
Tijdje weggeweest hier.
Kon niet naar aandeelhouders-vergadering.
Was aan het bijkomen van VIVORYON-debacle, heb mijn portefeuille toen nog es tegen het licht gehouden en daarna afscheid genomen van vier/vijfde van mijn
behoorlijk grote TT-voorraad. Toch teveel een one-trick pony
Dat was zonder verlies en net op tijd blijkt nu.
Nu terug van vakantie in Marokko met huurauto een maar weer es gezien wat voor bagger andere merken auto's als navigatie gebruiken.
Dus aan het product navigatie van TT ligt het niet, deze slechte cijfers.
Ook niet aan hun voortdurende verbetering van hun maps en alle lagen de ze maar kunnen verzinnen.
Maatschappelijk ( congestie/verbruik/transitie naar EV) ben ik zelfs trots op deze onderneming.
Alleen hun verkoop-kunsten, hun marges, hun te grote afhankelijkheid van een aantal klanten en daarmee gemis aan pricingpower baart me zorgen.
Dit alles overwegende heb ik in tijden van twee grote oorlogen, instroom van Chinese auto's ( met een nu op gang komende tegenbeweging betreffende digitale veiligheid daarvan) en de transitie naar EV, die welliswaar stagneert, maar mij onomkeerbaar lijkt, vandaag wat bijgekocht op 5,515. Je moet maar durven....
kassa!
0
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 22 april 2024 14:40:

Hoe lang mag dit spel nog gespeeld worden?!
Ongekend, zonder aanleiding een aandeel in elkaar stampen!!
Nooit eerder meegemaakt dat zonder rare dingen of winstwaarschuwing een aandeel zo lager wordt gezet!

Dit moet een staartje krijgen.
Zonder aanleiding?!

Q1 was tegenvallend en dan doodleuk de outlook handhaven - geloof je het wel of niet, kennelijk zijn er genoeg die het niet geloven.
JustRevisited
2
Een paar dingen die opvallen

1) ING zegt: tomtom claimt commercieel succes met Orbis maps, maar wij zien het niet

2) Wij vinden de outlook 2025 te hoog gegrepen

De analisten van de bank zien momenteel een binaire uitkomst voor de beleggingscasus voor TomTom. Het bedrijf zelf benadrukt de commerciële tractie met het nieuwe Orbis-kaartenplatform, maar daar ziet ING nog weinig tastbaar bewijs van.

Ik stel vast dat tomtom de analist niet weet te overtuigen met argumenten. Tegelijkertijd kun je ook stellen dat tomtom beter haar eigen klanten portefeuille en lopende offerte trajecten kent dan de ING analist. De analist geeft ook toe dat het een binaire situatie is: het kwartje kan twee kanten op vallen. Zij rekenen nu zelf dat het de verkeerde kant op valt.

TomTom’s CFO voorspelt een goede tweede jaarhelft voor tomtom. Als bepaalde nieuwe modellen live gaan. Dat hogere omzetniveau in de tweede jaarhelft geldt dan ook in 2025. TomTom kent de timing bij haar klanten, dus ik denk dat je best mag vertrouwen in een betere tweede jaarhelft.

Als TT vertrouwt op haar reeds vaak uitgesproken 2025 outlook, dan geef ik hen het voordeel van de twijfel. Wel kan het gevolg van deze voorspelling zijn dat pas na de zomer het aandeel weer de lift in gaat. Met voor die tijd bodemvissers.

(geen positie in TT)
pwijsneus
0
quote:

JustRevisited schreef op 22 april 2024 15:56:

Een paar dingen die opvallen

1) ING zegt: tomtom claimt commercieel succes met Orbis maps, maar wij zien het niet

2) Wij vinden de outlook 2025 te hoog gegrepen

De analisten van de bank zien momenteel een binaire uitkomst voor de beleggingscasus voor TomTom. Het bedrijf zelf benadrukt de commerciële tractie met het nieuwe Orbis-kaartenplatform, maar daar ziet ING nog weinig tastbaar bewijs van.

Ik stel vast dat tomtom de analist niet weet te overtuigen met argumenten. Tegelijkertijd kun je ook stellen dat tomtom beter haar eigen klanten portefeuille en lopende offerte trajecten kent dan de ING analist. De analist geeft ook toe dat het een binaire situatie is: het kwartje kan twee kanten op vallen. Zij rekenen nu zelf dat het de verkeerde kant op valt.

TomTom’s CFO voorspelt een goede tweede jaarhelft voor tomtom. Als bepaalde nieuwe modellen live gaan. Dat hogere omzetniveau in de tweede jaarhelft geldt dan ook in 2025. TomTom kent de timing bij haar klanten, dus ik denk dat je best mag vertrouwen in een betere tweede jaarhelft.

Als TT vertrouwt op haar reeds vaak uitgesproken 2025 outlook, dan geef ik hen het voordeel van de twijfel. Wel kan het gevolg van deze voorspelling zijn dat pas na de zomer het aandeel weer de lift in gaat. Met voor die tijd bodemvissers.

(geen positie in TT)
In Q2 of Q3 zouden ze ook de outlook iets naar beneden kunnen bijstellen. Zo beuk je de laatste aandeelhouders helemaal murw, waarna met de opbrengst van Telematics verkoop en aanwezige cash de free float voor een habbekrats uitgekocht/uitgerookt kunnen worden.

Het exit-in-slow-motion scenario wordt met de dag realistischer.
Wereldbelegger
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 22 april 2024 08:57:
Analist Marc Hesselink van ING heeft dit weekend zijn huiswerk gedaan nog eens nagedacht.

Broker ING Analyst Date Target Price Recommendation
Marc Hesselink 22-Apr-24 € 6.00 Hold
Marc Hesselink 17-Apr-24 € 7.50 Hold
Marc Hesselink 10-Apr-24 € 7.50 Hold

corporate.tomtom.com/investors/analys...

quote:

Vici schreef op 22 april 2024 14:59:

[...]

De ING speelde exact hetzelfde spel bij de cijfers van Q3 '23

Marc Hesselink 16-Oct-23 € 7.00 Hold
Marc Hesselink 13-Oct-23 € 8.50 Hold
Marc Hesselink 09-Oct-23 € 8.50 Hold
Complimenten!
Goed gezien. Was mij niet opgevallen.
Wereldbelegger
0
quote:

pwijsneus schreef op 22 april 2024 16:03:

[...]

In Q2 of Q3 zouden ze ook de outlook iets naar beneden kunnen bijstellen. Zo beuk je de laatste aandeelhouders helemaal murw, waarna met de opbrengst van Telematics verkoop en aanwezige cash de free float voor een habbekrats uitgekocht/uitgerookt kunnen worden.

Het exit-in-slow-motion scenario wordt met de dag realistischer.
Daar denken we duidelijk het zelfde over.

Ik ben benieuwd of de particuliere belegger een 'mooi imago premiebod' krijgen van de founders of een marktcomfort bod voor een fonds in de derde divisie van Beursplein 5.

In de wetenschap dat de freefloat nog maar 65.703.027* bevat.
(meldingsdatum: 31-3-2024)

*Niet geheel onbelangrijk; in het aantal Free Float aandelen zitten ook de 25 grootaandeelhouders (van 0,067% t/m 5,18%) waaronder Teslin en JdMol ieder met 5,18% van het totaal aantal uitstaande aandelen.
636 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... 28 29 30 31 32 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 31 okt 2024 17:35
Koers 5,015
Verschil -0,085 (-1,67%)
Hoog 5,130
Laag 5,015
Volume 113.515
Volume gemiddeld 188.806
Volume gisteren 107.858

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront