HarryA schreef op 29 juni 2011 00:56:
Heeft iemand er wel eens over nagedacht dat als meerdere bedrijven een winstwaarschuwing geven, dat de consument minder koopt, en dat het wel eens niet eraan ligt dat niemand meer een PND wilt?
Mensen kopen ALLES minder, niet alleen minder PND's!
Waarom straffen ze zo hard Tomtom terwijl het niet specifiek aan Tomtom hoeft te liggen?
Dat komt omdat alle analisten dat vandaag gezegd hebben: 'Men' wil geen Tomtom meer!
Ik heb de hele dag die uitspraken onterrecht gevonden, want dat is niet bewezen.
Wil men ook geen verf meer? (Akzo)
Wil men geen Philips- dingen meer?
Nou, het antwoord is dat de consument even de hand op de knip houdt, en niet specifiek geen tomtom wil.
En dat de consument minder uitgeeft is in de beurzen verwerkt, dus deze min 30% is geheel onterrecht!
Volgend kwartaal koopt de consument misschien weer, als de beurzen weer omhoog gaan, nadat Griekenland gered is, het 3de kwartaal begint straks gelijl na de redding van griekenland.
Ik denk dat kwartaal 3 weer prima is, en dat deze daling onterrecht zwaar was!