TomTom « Terug naar discussie overzicht

Woensdag 29 juni

179 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 » | Laatste
jan6307
0
richard_ha
0
Zo

Ik verwacht vandaag een behoorlijk herstel en heb er toch maar eens 2000 gekocht a 3.642.

En nu maar hopen en bidden dat het goed afloopt :)
[verwijderd]
0
quote:

richard_ha schreef op 29 juni 2011 10:31:

Zo

Ik verwacht vandaag een behoorlijk herstel en heb er toch maar eens 2000 gekocht a 3.642.

En nu maar hopen en bidden dat het goed afloopt :)
suc 6
longshort
0
@MG TF
Lees nou gewoon is alleen de feiten die ik gisteren schreef en laat je emoties eens buiten wegen:
- ik schreef dat je vandaag hoger kunt verkopen dan gisteren en dat klopt. Als je dat niet met me eens bent moet je echt even naar hans anders.
- En ik schreef in het begin een technisch herstel maar weet niet of deze stijging doorzet.
[verwijderd]
0
quote:

25000euro trader schreef op 29 juni 2011 10:33:

Als je dat niet met me eens bent moet je echt even naar hans anders.
.

Ik geloof, dat ik eerder toe ben aan

"Schoonenberg horen" :-)
[verwijderd]
1
quote:

nr36 schreef op 29 juni 2011 06:16:

* De zorg in de financiële markten gaat vooral uit naar het feit dat het TomTom maar niet lukt zijn portefeuille van duurdere kastjes met betaaldiensten voor bijvoorbeeld file-informatie te doen aanslaan. Een groot deel van het onderzoeksbudget ging de laatste jaren naar de ontwikkeling van dat soort software. 'Het heeft te maken met de prijsstelling, maar TomTom legt in de marketing ook te weinig uit waarom de klant daar meer voor zou moeten betalen', aldus Martijn den Drijver van SNS.

* Een woordvoerder van TomTom erkent dat premiediensten als HD Traffic nog te weinig aftrek vinden. Zijn bedrijf heeft onder meer last van winkelketens die voorraden opmaken en daarmee de prijzen verder onder druk zetten. Concurrent Garmin versterkte dat effect onlangs met zijn eigen prijsverlagingen. Dat terwijl TomTom juist wilde aansturen op een verhoging, na jaren van dalingen.

* Apple is de enige potentiële TomTom-partner qua cultuur en qua focus, vindt analist Gille van RBS, maar de kans op een overname acht hij desondanks zeer klein. 'Het zou de eerste keer zijn dat Apple buiten Silicon Valley koopt, bovendien doen zij geen grote deals.' Dat is ook de inschatting van zijn collega Marc Zwartsenburg. 'Het probleem is dat zij de kaartensoftware wel willen maar niet het hardwarestuk. De vraag blijft of ze daarmee een goede overnamekandidaat zouden zijn', vult Zwartsenburg aan.

Deze drie punten pak ik er even uit.

Punt 1:
Terechte opmerking van SNS. Ook in dit draadje heb ik daar wat over gezegd. www.iex.nl/Forum/Topic/1267313/TomTom...

Ik denk dat klanten best willen betalen voor HD traffic enzo. Maar er zijn zoveel verschillende modellen met namen als 'GO' 'VIA' en XXL' dat de klant door de bomen het bos niet meer ziet. En dan gewoon voor de prijs kiest. Dan moet je ook niet in de winkel nog eens op al die codes moeten letten. Een M staat bijvoorbeeld voor map updates.

Als TomTom echt duidelijk maakt wat je kunt kiezen, en het aantal keuzes beperkt, dan kan dit echt nog wel gaan lopen. Hier is ook psychologisch onderzoek naar gedaan. Een winkel met 3 soorten jam verkoopt meer jam dan een supermarkt met 300 soorten jam. De consument raakt verward. Het is een low interest product.

Ik zou blij zijn als alle modellen naar de schroothoop gaan en vervangen worden door 1 model, net als bij een iphone. Vervolgens kan de klant zelf apps naar keuze (wel of geen IQ routes, wel of geen HD traffic) op dit apparaat zetten. Hoeveel productiekosten denk je dat je kunt besparen als je alle modellen in 1 keer vervangt door 1 behuizing?Dan kun je goedkoper productie laten draaien.

Punt 2:
Ook door mij in het draadje genoemd. De retail daar heb je niks aan bij complexe producten. Ga maar eens op een zaterdagmiddag in de BCC door een vakantiekracht laten uitleggen welk navigatiesysteem je moet kopen. Prettige wedstrijd. Beter dus om 1 device te verkopen, dat de klant thuis kan updaten. Dan hoeft de klant ook niet in de winkel allerlei moeilijke beslissingen te nemen. Plus dat gespreide betaling (eerst het apparaat en later apart voor services en kaarten) als minder duur voelt.

Punt 3:
Overname door Apple is onwaarschijnlijk. Maar qua cultuur en product passen ze wel erg goed bij elkaar. Een intensievere samenwerking of de verkoop van een deel van TomTom (alleen de kaarten, voor meer dan een miljard) is wel mogelijk. Dat zou TomTom in een klap van een hoop geld en mogelijkheden voorzien.
longshort
0
quote:

JanK1 schreef:

[quote alias=25000euro trader id=5646075 date=201106291033]
Als je dat niet met me eens bent moet je echt even naar hans anders.
.

[/quote]

Ik geloof, dat ik eerder toe ben aan

"Schoonenberg horen" :-)
:-)
VanillaSky
0
quote:

SAHR-0310 schreef op 29 juni 2011 10:20:

Vind het herstel bij deze positieve groene AEX maar magertjes. Het feit dat er gisteren vrijwel geen herstel op trad is een voorbode dat nog niet alle partijen die uit willen stappen uitgestapt zijn.

De berichtgeving, of het ontbrekend er van, vanuit TomTom de komende tijd gaat vertellen of Godijn dit spel heeft opgezet om TomTom van de beurs te halen of dat hij de koers zelf ook liever omhoog ziet gaan.
Het zal mij niks verbazen wanneer er wel degelijk opzet in het spel is om de koers lager te zetten. Zowel vd beurs halen als overname kunnen dan voor een appel en een ei. We zullen het wel zien.
[verwijderd]
0
Verkoop apps neemt fors toe 09:46 29-6-2011

READING (AFN) - De verkoop van apps, applicaties voor smartphones en tabletcomputers, zal volgend jaar toenemen tot 14,1 miljard dollar (9,8 miljard euro), een stijging van maar liefst 92 procent ten opzichte van dit jaar waarover een omzet van 7,3 miljard dollar wordt verwacht. Dat blijkt uit woensdag gepubliceerde cijfers van onderzoeksbureau Canalys.

In 2015 wordt een omzet verwacht van 36,7 miljard dollar. Steeds meer consumenten wereldwijd zijn in het bezit van een smartphone of een tablet, waardoor de vraag naar apps sterk blijft groeien.

Naar verwachting worden er dit jaar 419 miljoen smartphones en 43,3 miljoen tablets verkocht

bron:
www.beursgorilla.nl
Erik9400
0
Spyker kan salaris niet eens betalen en bouwt al tijden geen auto....toch knapt de koers weer uit zijn voegen... mooi om te zien hoor maar wel jammer dat TT omlaag stort om minder winst...wat is erger?

rjohnson
0
quote:

VanillaSky schreef op 29 juni 2011 10:45:

[...]

Het zal mij niks verbazen wanneer er wel degelijk opzet in het spel is om de koers lager te zetten. Zowel vd beurs halen als overname kunnen dan voor een appel en een ei. We zullen het wel zien.
Welke koers wordt er dan gehanteerd. De op dat moment geldende? Of een nieuwe vastgestelde door TT zelf?
[verwijderd]
0
quote:

rjohnson schreef op 29 juni 2011 11:41:

[...]

Welke koers wordt er dan gehanteerd. De op dat moment geldende? Of een nieuwe vastgestelde door TT zelf?
Beleggers zijn dan blij dat ze voor 7 euro 'uitgekocht' worden, terwijl tomtom weet dat dat een prikkie is. Dat zou echt een grof schandaal zijn. Maar goed, het is allemaal speculatie, we weten helemaal niet of ze dit overwegen.

Wat we wel weten is dat ze een beursgang deden toen dat nog helemaal niet nodig was (genoeg cashflow om op eigen kracht te groeien), en vervolgens iedereen met dikke aandelen en optiepakketten is binnengelopen. Men was echter wel zo slim om meer dan 50% van de aandelen in eigen bezit te houden, zodat de aandeelhouder niets te vertellen heeft.

Dus dat geeft ons wel inzicht in hoe er over aandeelhouders gedacht wordt: kortzichtige mensen die van kwartaal naar kwartaal hollen, het grote plaatje niet zien, en ze waren een goede melkkoe.
[verwijderd]
0
Vrijdag a.s. begint weer de stilteperiode voor de kwartaalcijfers.
Zal er voordien nog iets worden gecommuniceerd vanuit TT over de winstwaarschuwing en vooral over het weer op de rit krijgen van de toko?
Of blijft het bij het arrogante en aandeelhoudermisachtende ¨Dit was ons persbericht en daar moet u het mee doen!¨
VanillaSky
0
quote:

tocas schreef op 29 juni 2011 12:11:

Vrijdag a.s. begint weer de stilteperiode voor de kwartaalcijfers.
Zal er voordien nog iets worden gecommuniceerd vanuit TT over de winstwaarschuwing en vooral over het weer op de rit krijgen van de toko?
Of blijft het bij het arrogante en aandeelhoudermisachtende ¨Dit was ons persbericht en daar moet u het mee doen!¨
Tocas, ik zou maar niks verwachten. Ik verwacht tot de kwartaalcijfers geen spannende dingen meer. Dan zal ofwel blijken dat het bericht van maandag de huidige situatie weergeeft, of wellicht volgt er nog een teleurstelling. Ik sluit niets uit op dit moment.

[verwijderd]
0
quote:

tocas schreef op 29 juni 2011 12:11:

Vrijdag a.s. begint weer de stilteperiode voor de kwartaalcijfers.
Zal er voordien nog iets worden gecommuniceerd vanuit TT over de winstwaarschuwing en vooral over het weer op de rit krijgen van de toko?
Of blijft het bij het arrogante en aandeelhoudermisachtende ¨Dit was ons persbericht en daar moet u het mee doen!¨
Ik houd het op arrogantie
[verwijderd]
0
Nou, TT kan net aan mee met stijging van de AEX, bepaald geen opleving na de klap van -27%
andrejes
0
quote:

Dinrictus schreef:

Nou, TT kan net aan mee met stijging van de AEX, bepaald geen opleving na de klap van -27%
Wordt niks meer vandaag, normaal zie je bij zware dalingen een herstel maar 2% is zelfs mager. Moeten zeker wel blij zijn dat die niet verder zakt.
[verwijderd]
0
quote:

justin_case schreef op 29 juni 2011 10:39:

[...]
Ik zou blij zijn als alle modellen naar de schroothoop gaan en vervangen worden door 1 model, net als bij een iphone. Vervolgens kan de klant zelf apps naar keuze (wel of geen IQ routes, wel of geen HD traffic) op dit apparaat zetten. Hoeveel productiekosten denk je dat je kunt besparen als je alle modellen in 1 keer vervangt door 1 behuizing?Dan kun je goedkoper productie laten draaien.
Interessant punt vanuit marketing oogpunt en zeker een optie voor KT. Op LT zie ik dit echter niet als een oplossing. De vervanging van dergelijke kastjes door smartphones en tablets is ingezet. Punt, dit businessmodel is dood! Het enige wat ze kunnen proberen is desinvesteren in de kastjes en deze zo goedkoop mogelijk in het buitenland (ontwikkelingslanden e.d.) verkopen. Daar zal er nog wel vraag zijn, alhoewel ook daar veel klanten direct zullen kiezen voor een tablet/smartphone met gps.

Het belangrijkste businessmodel van tomtom is dood...Punt

Dan blijft nog de kaarten, HD traffic en inbouw van apparaten over. In beide zie ik wel brood. De kaarten kunnen zij verkopen aan bvb. Apple of Microsoft, die lang niet zulke sterke kaarten hebben.....De HD traffic zo een aanvulling kunnen zijn op de kaarten en kan in smartphones/tablets van Apple als APP worden aangeschaft.

Dan zijn er nog de contracten met de fabrikanten, daar zie ik ook zeker toekomst in. T2 heeft hier goed marktaandeel en is aan het uitbreiden. Ingebouwde navigatie zal blijven is mijn verwachting. Heel veel mensen vinden het onhandig om te werken met een smartphone/tablet in de auto als navigatie. En gezien dat tegenwoordig steeds meer modellen standaard navigatie af-fabriek krijgen is dit dus zeker een groeimarkt. De HD traffic en kaartupdates kunnen vervolgens achteraf worden aangeschaft door de autobezitters.

Er is op dit moment een revolutie bij T2 aan de gang. Deze revolutie is zwaar omdat de melkkoe leeg begint te raken. Daarom moet er snel een strategische herorrientatie plaatsvinden bij het bedrijf en een shift naar optimalisatie en verkoop van kaarten, HD traffic en andere innovaties en inbouw in auto's. Desinvesteren in huidige kastjes...

Ik denk dat als T2 een innige samenwerking met Apple zou aangaan en een stabiel marktaandeel weet te vergaren bij de autofabrikanten, dat er zeker nog potentie in het bedrijf zit!!

Ik schrijf dit bedrijf daarom zeker niet af, maar ze moeten wel belangrijke keuzes gaan maken....

179 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 7 jun 2024 17:35
Koers 5,725
Verschil +0,010 (+0,17%)
Hoog 5,825
Laag 5,700
Volume 154.387
Volume gemiddeld 289.506
Volume gisteren 256.192

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront