Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

We have a lift off!

246 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 » | Laatste
Executive
0
quote:

Bandito1983 schreef op 25 januari 2012 09:50:

[...]

*Air France-KLM CEO: financiele situatie "is extreem krap"

*Air France-KLM verwacht honderden miljoenen euros verlies 2011

*Air France-KLM verwacht sterke verliezen 2011

Bron: Binck
Niet veel nieuws dus... En de aankondiging om het bedrijf financieel gezonder te maken hebben we al zien langskomen.

Kortom zit al in de huidige koers verwerkt. Denk dat we rond 4,50 weer UP gaan. Leuk moment om in te stappen.
Ralph van den Hoek
0
quote:

Executive schreef op 25 januari 2012 10:29:

[...]

Niet veel nieuws dus... En de aankondiging om het bedrijf financieel gezonder te maken hebben we al zien langskomen.

Kortom zit al in de huidige koers verwerkt. Denk dat we rond 4,50 weer UP gaan. Leuk moment om in te stappen.
Dit "nieuws" is allemaal allang duidelijk. Maar je ziet toch dat men schrikt en de verkoopknop indrukt.
[verwijderd]
0
Hier het hele verhaal. Slecht nieuws en volgens mij zou de koers best wel weer eens naar de € 4 kunnen gaan. Er kunnen dan wel maatregelen worden genomen om e.e.a. te reorganiseren maar zo'n schuld werk je niet zomaar even weg.

AMSTERDAM (Dow Jones)--Air France-KLM (AF.FR) bevindt zich in een "extreem moeilijke" financiele situatie en de maatschappij heeft in 2011 voor het vierde opeenvolgende jaar een substantieel operationeel verlies geleden, zei de nieuwe CEO van het Franse onderdeel Air France woensdag.

Alexandre de Juniac meldde woensdag aan een Franse parlementaire commissie dat Air France-KLM uit de bedrijfsvoering een verlies van "meerdere honderden miljoen euro's" zal noteren, maar hij wilde niet meer details prijsgeven, omdat de cijfers over 2011 nog door de accountants worden gecontroleerd.

De Juniac wees ook op de stijgende schuldenlast van Air France-KLM. "We zijn er de afgelopen drie jaar niet in geslaagd om onze investeringen te financieren, omdat we niet voldoende inkomende kasstroom genereren", zei hij tegen de parlementariers.

In het afgelopen jaar is de nettoschuld van Air France-KLM gestegen tot EUR6,5 miljard van EUR2 miljard, aldus de CEO van Air France.

De Juniac zei dat de precaire financiele situatie de maatschappij ertoe dwingt om een herstelplan in te voeren, zoals eerder deze maand aangekondigd. In het plan wordt onder meer voorzien in verhoging van de productiviteit en vermindering van staffuncties, onder meer door matiging van salarissen en het niet invullen van vacatures.
Executive
0
quote:

debo schreef op 25 januari 2012 11:12:

Hier het hele verhaal. Slecht nieuws en volgens mij zou de koers best wel weer eens naar de € 4 kunnen gaan. Er kunnen dan wel maatregelen worden genomen om e.e.a. te reorganiseren maar zo'n schuld werk je niet zomaar even weg.

AMSTERDAM (Dow Jones)--Air France-KLM (AF.FR) bevindt zich in een "extreem moeilijke" financiele situatie en de maatschappij heeft in 2011 voor het vierde opeenvolgende jaar een substantieel operationeel verlies geleden, zei de nieuwe CEO van het Franse onderdeel Air France woensdag.

Alexandre de Juniac meldde woensdag aan een Franse parlementaire commissie dat Air France-KLM uit de bedrijfsvoering een verlies van "meerdere honderden miljoen euro's" zal noteren, maar hij wilde niet meer details prijsgeven, omdat de cijfers over 2011 nog door de accountants worden gecontroleerd.

De Juniac wees ook op de stijgende schuldenlast van Air France-KLM. "We zijn er de afgelopen drie jaar niet in geslaagd om onze investeringen te financieren, omdat we niet voldoende inkomende kasstroom genereren", zei hij tegen de parlementariers.

In het afgelopen jaar is de nettoschuld van Air France-KLM gestegen tot EUR6,5 miljard van EUR2 miljard, aldus de CEO van Air France.

De Juniac zei dat de precaire financiele situatie de maatschappij ertoe dwingt om een herstelplan in te voeren, zoals eerder deze maand aangekondigd. In het plan wordt onder meer voorzien in verhoging van de productiviteit en vermindering van staffuncties, onder meer door matiging van salarissen en het niet invullen van vacatures.
Is een forse stijging inderdaad. Zal de vakbonden (en eventueel de rechter) ervan overtuigen dat ingrijpende maatregelen noodzakelijk is. Waarom naar 4 euro? Verwacht je een algehele correctie van de AEX? Denk dat dit al aardig is ingeprijsd.
Ralph van den Hoek
0
quote:

Executive schreef op 25 januari 2012 11:26:

[...]

Is een forse stijging inderdaad. Zal de vakbonden (en eventueel de rechter) ervan overtuigen dat ingrijpende maatregelen noodzakelijk is. Waarom naar 4 euro? Verwacht je een algehele correctie van de AEX? Denk dat dit al aardig is ingeprijsd.
Het oplopen van de schuld is niet normaal idd. van 2mrd naar 6,5 mrd. Kan iemand mij uitleggen hoe het zit met het eigen vermogen van AF. Die is toch behoorlijk hoog? Hoe kan je schuld dan zo oplopen?

BTW volgens mij is dit hele verhaal bedoelt om de franse vakbonden, overheden etc door de knieen te krijgen om hard in te grijpen aan de franse kant.
[verwijderd]
0
Executive
0
quote:

roadrunner 300 schreef op 25 januari 2012 13:12:

Stelletje knijers daar bij AF in Frankrijk en maar lekker onze klm mee trekken.
Ben inderdaad benieuwd hoeveel de fusie met AF KLM nou daadwerklijk heeft gebracht. Vooralsnog verdient KLM het geld om het wanbeleid van AF in Parijs te verbloemen.
[verwijderd]
0
Kan natuurlijk wel zo zijn dat die franse gozer het qua resultaat alleen maar heeft over Air France en voor het gemak evn niet de KLM cijfers meeneemt.
purnie
0
volgens deze cijfers draaide af-klm in 2010 een winst van 630.000.000 euro, zijn deze cijfers incorrect of praat de Juniac maar wat, met: "voor het vierde achtereenvolgende jaar een substantieel operationeel verlies".

achtereenvolgens 2010 2009 2008 2007
omzet (x 1000)
23622000 20994000 23970000 24114000

netto winst (x 1000)
613000 -1559000 -814000 756000

koers/winst verhouding
6,56 -2,08 -3,33 9,85

winst per aandeel
2,08 -5,30 -2,76 2,46

Executive
0
quote:

sam en moos schreef op 25 januari 2012 13:59:

Kan natuurlijk wel zo zijn dat die franse gozer het qua resultaat alleen maar heeft over Air France en voor het gemak evn niet de KLM cijfers meeneemt.
Haha! ja dat verklaart de vier verlieslatende jaren... ;-)
[verwijderd]
0
Het is niet meer zo dat alles omhoog of omlaag gaat. Je moet echt in het juiste bedrijf zitten en dat valt niet mee. Als AF echt meer dan 6 miljard schuld heeft, dan zie het er niet goed uit. AEX nu omlaag door weerstand van 318, is daling ingezet vraag ik me dan af? (Dan kan het hard gaan!)
[verwijderd]
0
Bizarre dag voor dit aandeel. Zouden de plannen toch goed opgevangen worden door de bellegers na het interview van vandaag?
N. Koerts
0
Dit lijkt mij inderdaad een tijdelijke opleving. Het nieuws zorgt nou niet bepaald tot optimisme. In de cijfers kan ik niets vinden waar ik optimistisch van kan worden. Toch doet me dit denken aan TNT express. Ook die kwamen 2 maanden geleden met een winstwaarschuwing. Toen was het een opluchting voor beleggers. Het verschil met TNT was, dat de koers vlak voor de cijfers al flink was gedaald. Air france is zo'n 20 procent gestegen vanaf 1 januari, dus er is al een klein herstel geweest van de koersval in 2011 van ruim 80 procent.

Toch vind ik het gek dat het aandeel nu al 5 procent is hersteld vanaf daylow. Ik zal echt niet instappen.

Niels Koerts
[verwijderd]
0
Je moet echt stalen ballen hebben om niets te doen. Zat ook te popelen om in te stappen, maar begrijp niets van deze stijging, vandaar ik dat me beheers al is dat moeilijk. Met al die rompslomp rondom Griekenland ben ik toch liever cash, dat helpt om toe te kijken. Blijkbaar zijn we op het verkeerde been gezet, alhoewel het persbericht en de berichten op dit forum toch serieus genoeg zijn om ze te verkopen. Klotezooi!

En dan ING, dat werkt ook niet echt mee natuurlijk.
[verwijderd]
0
Forse winstwaarschuwing Air france-KLM`,

VANDAAG 20:19( LAATSTE UPDATE: VANDAAG 20:21 )
Air France verwacht dit jaar een verlies van honderden miljoenen euro's te lijden.

Het is het vierde jaar op rij dat Air France KLM verlies maakt. Volgens Air France-topman de Juniac zijn de problemen bij de maatschappij zo groot, dat er onvoldoende geld is om nieuwe investeringen te doen. Door concurrentie van prijsvechters en de economische crisis lopen de inkomsten van Air France terug, terwijl de kosten juist omhoog gaan. Als Air France wil investeren zit er niets anders op dan geld te lenen. Als gevolg daarvan is de schuld de afgelopen jaren fors gestegen.
[verwijderd]
0
quote:

sam en moos schreef op 25 januari 2012 17:35:

Je moet echt stalen ballen hebben om niets te doen. Zat ook te popelen om in te stappen, maar begrijp niets van deze stijging, vandaar ik dat me beheers al is dat moeilijk. Met al die rompslomp rondom Griekenland ben ik toch liever cash, dat helpt om toe te kijken. Blijkbaar zijn we op het verkeerde been gezet, alhoewel het persbericht en de berichten op dit forum toch serieus genoeg zijn om ze te verkopen. Klotezooi!

En dan ING, dat werkt ook niet echt mee natuurlijk.
ING trekt wel weer bij al is deze koers wel gevaarlijk. Bij een daling, zoals bij slecht nieuws of geen akkoord met de Grieken, kan het hard gaan. De stijging van AF slaat nergens op en volgens mij wordt de koers tijdelijk een beetje opgepompt om later te crashen. Zoveel schuld, het grote verlies, etc dat kan toch geen reden tot stijgen zijn. Ik vind de beurzen link momenteel en ik heb het gevoel dat we zomaar hard kunnen gaan dalen voor een aantal dagen. Maar wie ben ik? en als ik ergens niet succesvol in ben het laatste jaar, dan is het wel beleggen.
hvasd2
0
quote:

debo schreef op 25 januari 2012 11:12:

Hier het hele verhaal. Slecht nieuws en volgens mij zou de koers best wel weer eens naar de € 4 kunnen gaan. Er kunnen dan wel maatregelen worden genomen om e.e.a. te reorganiseren maar zo'n schuld werk je niet zomaar even weg.

AMSTERDAM (Dow Jones)--Air France-KLM (AF.FR) bevindt zich in een "extreem moeilijke" financiele situatie en de maatschappij heeft in 2011 voor het vierde opeenvolgende jaar een substantieel operationeel verlies geleden, zei de nieuwe CEO van het Franse onderdeel Air France woensdag.

Alexandre de Juniac meldde woensdag aan een Franse parlementaire commissie dat Air France-KLM uit de bedrijfsvoering een verlies van "meerdere honderden miljoen euro's" zal noteren, maar hij wilde niet meer details prijsgeven, omdat de cijfers over 2011 nog door de accountants worden gecontroleerd.

De Juniac wees ook op de stijgende schuldenlast van Air France-KLM. "We zijn er de afgelopen drie jaar niet in geslaagd om onze investeringen te financieren, omdat we niet voldoende inkomende kasstroom genereren", zei hij tegen de parlementariers.

In het afgelopen jaar is de nettoschuld van Air France-KLM gestegen tot EUR6,5 miljard van EUR2 miljard, aldus de CEO van Air France.

De Juniac zei dat de precaire financiele situatie de maatschappij ertoe dwingt om een herstelplan in te voeren, zoals eerder deze maand aangekondigd. In het plan wordt onder meer voorzien in verhoging van de productiviteit en vermindering van staffuncties, onder meer door matiging van salarissen en het niet invullen van vacatures.
Op de piloten salarissen valt een hoop te matigen zou je denken !
Executive
0
En weer 5+...

Nu er eindelijk een echt grote schoonmaak op stapel staat vallen er ook zorgen weg. Wat dat betreft een prima move van meneer de Juniac.
[verwijderd]
0
Inderdaad. Als je de situatie met 3 maanden terug vergelijkt is er nu meer duidelijkheid en men weet dat er werk aan de winkel is. Dit moet de koers wel goed doen.
246 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 22 mei 2024 17:35
Koers 10,650
Verschil +0,040 (+0,38%)
Hoog 10,690
Laag 10,510
Volume 603.883
Volume gemiddeld 2.006.223
Volume gisteren 765.625

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront