TomTom « Terug naar discussie overzicht

Maandag 26 augustus

220 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 » | Laatste
mamaloe
0
[verwijderd]
0
Dit was vrijdag ook het geval. De boekjes worden zorgvuldig gevuld bij weinig vraag word de koers met geweld lager gezet. Het lijkt erop dat de computer kustmatig telkens lagere bodems wil maken of maakt. Hier zit een grote partij achter!
NoWorry
0
quote:

mamaloe schreef op 26 augustus 2013 17:03:

Er wordt gekocht en weer gedumpt
Het is andersom.

Groet
Joop Stuiver
0
Hoe komen jullie erbij dat er 12 september een deal bekend wordt met VW? iemand bronnen?
Watermannetje2012
0
quote:

Joop Stuiver schreef op 26 augustus 2013 17:41:

Hoe komen jullie erbij dat er 12 september een deal bekend wordt met VW? iemand bronnen?
Op dit forum is er heel veel VW (voorwetenschap)
Dach
2
quote:

Victor S schreef op 26 augustus 2013 16:47:

[...]
Dit is geen inzicht, hij doet een uitspraak maar beargumenteert deze niet. Misschien omdat hij zelf weet dat hij onzin uitkraamt, of misschien omdat hij niet weet hoe je correct kunt argumenteren.
Als er een is die alles maar in het luchtledige raaskalkt hier ben jij 't wel en bovendien, aan de naam Victor bewaart menig belegger hier nou niet bepaald de beste herinneringen, matig je toon als je kunt of anders, koop een Saab !!
guusje
0
Vandaag toch weer 4cent gestegen, jammer dat we op de 5euri weer terug kaatste, het ziet er deze week wel naar uit dat we de cijfer 4 achter ons kan laten, want die word vervelend, er hebben behoorlijk veel beleggers op de 5euri gekocht.
[verwijderd]
0
quote:

Joop Stuiver schreef op 26 augustus 2013 17:41:

Hoe komen jullie erbij dat er 12 september een deal bekend wordt met VW? iemand bronnen?
Al zou het om deze deal gaan,ik geloof nooit dat er dan mensen of banken zomaar 2 keer heel veel aandelen gaan opkopen.De koers zakt ook niet meer in elkaar dus ik blijf van mening dat er wel wat speelt op overname gebied.Alleen dan gaat het niet om de getallen die hier worden genoemd (boven de 10)Wanneer een bedrijf wordt overgenomen dan bderaagd de extra premie ongeveer 30 tot 50 procent
boem!
1
quote:

Circle123 schreef op 26 augustus 2013 17:01:

[...]ik zit niet short in dit fonds en de oude koers van 60 euro was natuurlijk Teslaiaans en sloeg nergens op. het grote herstel van de beurzen en de terugkeer naar een hoogconjunctuur is mijnszinziens nog heel ver weg. Een fonds als T2 zal dan ook nooit duurzaam kunnen herstellen op korte termijn en de cijfers onderbouwen dat ook.

Leuk al die autodeal, maar als de autoverkopen prut blijven koop je er niks voor. Leuk een deal met apple, maar met aan marge van 0 heb je er niets aan. Leuk die PND verkopen, maar echt structureel is het allemaal niet en je verkoopt tegen een lagere prijs en geeft je updates gratis weg. De prijzen komen alleen maar meer onder druk te staan door de macro economische omstandigheden EN door de (gratis) concurrentie die steeds beter aan het worden is. Ik vind het ook een mooi product maar staar je nietblind en wordt nooit verliefd op een aandeel.

Tom2 is, was en blijft voorlopig een speelbal van speculanten.
Jij geeft aan dat de toenmalige koers van 60 euro nergens op sloeg.
Als je het afzet tegen de toen gerealiseerde netto wpa heb je gelijk.
Er was kennelijk de onterechte gedachte bij velen dat het ongekende succes van de PND nog grotere vormen aan zou nemen.

We kennen het vervolg Google zegt zijn contract met tom2 op en begint met eigen maps die ze gratis aanbieden. Tom2 komt in zeer zwaar weer terecht en weet oa door een emissie ternauwernood te ontsnappen aan een deconfiture.

Er gebeurde echter ook meer nl. de strategiewijziging van hardware naar content en services en niet zonder succes.
Het verworven bus sol groeit als kool en alle tekenen wijzen erop dat dit nog jaren volgehouden kan worden temeer daar tom2 er in die moeilijke periode toch in is geslaagd om zijn schulden af te bouwen en aangegeven heeft in deze sterk gefragmenteerde markt acquisities te willen plegen.
De opmerkelijke successen die geboekt zijn in automotive. Vanuit het niets hebben ze daar in korte tijd een uitstekende portfolio opgebouwd en met name het aanbieden van hun producten in componenten geeft veel vertrouwen in de toekomst als het gaat om nieuwe klanten.
De opmerkelijke deals met Apple, blackberry,samsung etc. tonen aan dat tom2 ook in dit segment succesvol is.

Er staat nu een volstrekt ander bedrijf.
Ik denk dat ik met alle recht kan zeggen dat de recente waardering van 3 euro ook nergens op sloeg omdat tom2 daar onterecht werd afgedaan als louter een producent van pnd-kastjes.

Jij stelt dat tom2 nooit op korte termijn duurzaam kan herstellen.
Ik kan je redenering heel goed volgen met de door jou gedane aannames tw:
*mooi al die nieuwe contracten in automotive maar als de auto-industie prut blijft levert het niets op.
*prachtig de deals met Apple, Blackberry, Samsung en ga zo maar door maar indien de gegevens om niet door tom2 terbeschikking worden gesteld zie je er niets van terug in de cijfers.

Recente rapporten over de ontwikkeling in de autoindustrie wereldwijd geven een heel ander beeld en daarin wordt aangegeven dat men met name voor navigatie nog een inhaalslag verwacht.

Ikzelf schat de kans niet hoog in dat tom2 zijn diensten en services voor niets ter beschikking stelt van apple cs.

Gezien de uitgangspositie van tom2 in deze markten en het potentieel wat daarbij kan worden aangeboord is het voor mij veel waarschijnlijker dat een wpa van 1 euro en hoger de komende jaren in de boeken verschijnt van tom2.

Pelikapuntzak
1
Het begint steeds meer te lijken op een geregisseerd spelletje. De koers wordt heel opzichtig gemaakt(en hopelijk niet gebroken). Misschien moet de koers naar een bepaald niveau getild worden wat als basis moet dienen voor een overnamebod. Maar goed het is nog steeds volstrekt onduidelijk wat er speelt. Wordt vervolgd.
[verwijderd]
0
quote:

martinmartin schreef op 26 augustus 2013 18:29:

[...]

Jij geeft aan dat de toenmalige koers van 60 euro nergens op sloeg.
Als je het afzet tegen de toen gerealiseerde netto wpa heb je gelijk.
Er was kennelijk de onterechte gedachte bij velen dat het ongekende succes van de PND nog grotere vormen aan zou nemen.

We kennen het vervolg Google zegt zijn contract met tom2 op en begint met eigen maps die ze gratis aanbieden. Tom2 komt in zeer zwaar weer terecht en weet oa door een emissie ternauwernood te ontsnappen aan een deconfiture.

Er gebeurde echter ook meer nl. de strategiewijziging van hardware naar content en services en niet zonder succes.
Het verworven bus sol groeit als kool en alle tekenen wijzen erop dat dit nog jaren volgehouden kan worden temeer daar tom2 er in die moeilijke periode toch in is geslaagd om zijn schulden af te bouwen en aangegeven heeft in deze sterk gefragmenteerde markt acquisities te willen plegen.
De opmerkelijke successen die geboekt zijn in automotive. Vanuit het niets hebben ze daar in korte tijd een uitstekende portfolio opgebouwd en met name het aanbieden van hun producten in componenten geeft veel vertrouwen in de toekomst als het gaat om nieuwe klanten.
De opmerkelijke deals met Apple, blackberry,samsung etc. tonen aan dat tom2 ook in dit segment succesvol is.

Er staat nu een volstrekt ander bedrijf.
Ik denk dat ik met alle recht kan zeggen dat de recente waardering van 3 euro ook nergens op sloeg omdat tom2 daar onterecht werd afgedaan als louter een producent van pnd-kastjes.

Jij stelt dat tom2 nooit op korte termijn duurzaam kan herstellen.
Ik kan je redenering heel goed volgen met de door jou gedane aannames tw:
*mooi al die nieuwe contracten in automotive maar als de auto-industie prut blijft levert het niets op.
*prachtig de deals met Apple, Blackberry, Samsung en ga zo maar door maar indien de gegevens om niet door tom2 terbeschikking worden gesteld zie je er niets van terug in de cijfers.

Recente rapporten over de ontwikkeling in de autoindustrie wereldwijd geven een heel ander beeld en daarin wordt aangegeven dat men met name voor navigatie nog een inhaalslag verwacht.

Ikzelf schat de kans niet hoog in dat tom2 zijn diensten en services voor niets ter beschikking stelt van apple cs.

Gezien de uitgangspositie van tom2 in deze markten en het potentieel wat daarbij kan worden aangeboord is het voor mij veel waarschijnlijker dat een wpa van 1 euro en hoger de komende jaren in de boeken verschijnt van tom2.

Mooi en goed geschreven stuk!
[verwijderd]
0
quote:

Watermannetje2012 schreef op 26 augustus 2013 17:52:

[...]

Op dit forum is er heel veel VW (voorwetenschap)
Dat denk je maar. Dit was toch de voorspelling voor het weekend van een geacht mede forumlid?

"knockoutbod" van Apple 10 euro

Dat was dus alleen maar fantasie en geen voorkennis want volgens mij is het weekend al weer even voorbij

Van mij mag het hoor
[verwijderd]
0
Ik ga morgen ook maar weer eens kijken of ik een dure straddle kan shorten. Het wordt weer tijd om te gaan premieslurpen.

[verwijderd]
1
JanK, beetje flauw om bloemanjer zo hard aan te pakken bij de eerste keerdat hij er nét naast zat. Dankzij hem zijn velen schatrijk geworden met diverse aandelen. Ere wie ere toekomt aub.
[verwijderd]
3
Circle123 14 aug 2013 om 21:27

Zit ook short. De indices willen vooralsnog niet luisteren, gaan gewoon vrolijk door met stijgen. Morgen toch maarsluiten denk ik...


Tja als je short zit moet je wel negatief blijven. Shorters vergeten echter de enorme onderwaardering (kostprijs kaarten €18, Business Solutions €4) en succesvolle transitie van TomTom.

Het aantal megadeals voor software&services met hogere marges dat de afgelopen periode is binnen gehaald is zelfs spectaculair te noemen. Apple, BlackBerry, Telenav, China-Autonavi, Mercedes, Toyota, Fiat-Chrysler, Renault, Peugeot-Citroen etc.etc. Deze megadeals gaan voor een groot gedeelte pas in de toekomst bijdragen en groeien.

Ondanks de jarenlange crisis in Automotive en Consumer heeft TomTom de enorme schuldenlast die was aangegaan voor de €2,9 miljard aankoop (€14 per aandeel na inflatiecorrectie)in 2008 van de TeleAtlas-kaarten nu afgebouwd naar nul.
Schuldenvrij, gezond, winstgevend en innovatief (nieuwe veelbelovende producten worden nu in de markt gezet).

Zodra de markt een klein beetje herstelt gaat het dubbelhard omhoog met de winsten van TomTom.

Zonder dat de markt herstelt zijn de Q2-cijfers al een stuk beter dan verwacht. En volgens de CFO zijn ook de komende Q3 cijfers in lijn met die van Q2.

Het risico naar beneden is gezien de vele positieve ontwikkelingen uiterst beperkt. Het gaat eerder als een raket omhoog als er op 12 september een VW-deal wordt aangekondigd en eind oktober bij de Q3-cijfers komt wellicht nog zelfs een extra versnelling als de outlook 2013 wordt verhoogd.
Als de shorters het straks ook gaan begrijpen krijgen we wellicht zelfs Posche-achtige taferelen. Er is namelijk een zeer beperkte free float.
bart1805
0
quote:

exit na cijfers Q1-2013 schreef op 26 augustus 2013 19:07:

Circle123 14 aug 2013 om 21:27

Zit ook short. De indices willen vooralsnog niet luisteren, gaan gewoon vrolijk door met stijgen. Morgen toch maarsluiten denk ik...


Tja als je short zit moet je wel negatief blijven. Shorters vergeten echter de enorme onderwaardering (kostprijs kaarten €18, Business Solutions €4) en succesvolle transitie van TomTom.

Het aantal megadeals voor software&services met hogere marges dat de afgelopen periode is binnen gehaald is zelfs spectaculair te noemen. Apple, BlackBerry, Telenav, China-Autonavi, Mercedes, Toyota, Fiat-Chrysler, Renault, Peugeot-Citroen etc.etc. Deze megadeals gaan voor een groot gedeelte pas in de toekomst bijdragen en groeien.

Ondanks de jarenlange crisis in Automotive en Consumer heeft TomTom de enorme schuldenlast die was aangegaan voor de €2,9 miljard aankoop (€14 per aandeel na inflatiecorrectie)in 2008 van de TeleAtlas-kaarten nu afgebouwd naar nul.
Schuldenvrij, gezond, winstgevend en innovatief (nieuwe veelbelovende producten worden nu in de markt gezet).

Zodra de markt een klein beetje herstelt gaat het dubbelhard omhoog met de winsten van TomTom.

Zonder dat de markt herstelt zijn de Q2-cijfers al een stuk beter dan verwacht. En volgens de CFO zijn ook de komende Q3 cijfers in lijn met die van Q2.

Het risico naar beneden is gezien de vele positieve ontwikkelingen uiterst beperkt. Het gaat eerder als een raket omhoog als er op 12 september een VW-deal wordt aangekondigd en eind oktober bij de Q3-cijfers komt wellicht nog zelfs een extra versnelling als de outlook 2013 wordt verhoogd.
Als de shorters het straks ook gaan begrijpen krijgen we wellicht zelfs Posche-achtige taferelen. Er is namelijk een zeer beperkte free float.
Je vergeet de taxi app. En uiteraard het AFM onderzoek.
[verwijderd]
0


NEW YORK (AFN/BLOOMBERG) - De marktwaarde van Facebook steeg maandag tot boven 100 miljard dollar (74,8 miljard euro). Beleggers rekenen er op dat de sociale netwerksite een flinke omzetgroei realiseert uit advertenties op mobiele platforms. De koers van het aandeel tikte gedurende de handelsdag in New York 41,94 dollar aan, de hoogste stand sinds het beursdebuut op 18 mei 2012.

De aanzwellende marktwaarde onderstreept de ommekeer die Facebook heeft gerealiseerd. In september daalde de koers tot een dieptepunt van 17,73 dollar. Beleggers vroegen zich lang af of het bedrijf in staat zou zijn om meer advertenties te verkopen op onder meer iPhones en iPads. Vorige maand maakte topman Mark Zuckerberg bekend dat campagnes op smartphones en tablets goed waren voor 41 procent van de totale advertentie-inkomsten in het tweede kwartaal.

Ook bij TomTom vergissen veel beleggers zich.

De Q2 cijfers laten een eerste herstel zien.

De enorme schuldenberg van 2008 is nu afgebouwd naar nul (ondanks 5 jaar crisis)

Het gebruik van TomTom-kaarten op de smarthone staat nog maar net in de kinderschoenen. De inkomsten uit de Apple-deal (Samsung, BlackBerry, Telenav, China-Autonavi etc.) zijn vrijwel zeker gebaseerd op betaling naar rato van het gebruik. Dat gaat naarmate de consument leert omgaan met de apps op de smartphone de komende jaren steeds harder en harder groeien.

Facebook is niet de meest voor de hand liggende koper van TomTom, maar ze hebben geld zat en kunnen vrij eenvoudig €4-€5 miljard op tafel leggen om de kaarten te kopen en deze snel ten gelde te maken.
Apple ligt meer voor de hand. En ook partijen als Samsung etc. kunnen een grotere eigen gebruikersbase aanboren en exploiteren dan TomTom. Vanuit die optiek is het geen slecht idee om de kaarten voor €20 te verkopen aan een grote partij en direct in de deal inbegrepen een langlopend licentiecontract af te sluiten.

[verwijderd]
0
quote:

bart1805 schreef op 26 augustus 2013 19:13:

[...]
Je vergeet de taxi app. En uiteraard het AFM onderzoek.
Ben het met het meeste eens maar waarom dan geen hogere koersdoelen en dergelijke?
[verwijderd]
0
Ze kunnen TT ook eerst voor e 7 v/d beurs en daarna de kaarten verkopen, vissen wij achter het net, zal niet de eerste keer zijn.
220 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 6 mei 2024 17:35
Koers 5,580
Verschil -0,025 (-0,45%)
Hoog 5,640
Laag 5,560
Volume 194.814
Volume gemiddeld 286.368
Volume gisteren 375.660

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront