*Justin* schreef op 9 september 2013 23:39:
@bobby noem het maar een hobby.
@Vinno:
Recent vroeg je of TomTom nog iets gaat doen met al die camerabeelden die ze opnemen als ze met hun busjes de wereld over crossen (streetview). Toen zei ik dat ik denk van niet om privacy redenen. Maar dat ze alleen worden gebruikt om verkeersborden, afslagen en andere dingen goed te verwerken en voor hun 3D kaarten en landmarks.
Ik las daarnaast net een stukje over een experiment tussen HERE (Nokia) en Mercedes waarin HERE gaat zorgen voor zeer gedetailleerde 3D kaarten (stoplichten en andere elementen heel nauwkeurig geplaatst) op een specifieke route. Op die route gaat Mercedes tests doen met driverless cars. Blijkbaar is het voor een driverless car erg belangrijk om heel precies te weten waar je bent. En daarvoor zijn kaarten nodig met veel details, 3D herkenningspunten en zaken als stoplichten, zodat de auto exact weet waar hij rijdt.
Diverse automerken hebben 2020 als ambitie genoemd voor de eerste zelfrijdende auto's. Een ding is zeker: daar gaat al helemaal geen Open Street Maps, Waze of ander soort community gebaseerde kaarten voor gebruikt worden. Daarvoor zijn is de detaillering te beperkt en zijn de risico's te groot. Ook TomTom bereidt zich voor op de driverless toekomst. En komen die beelden mogelijk goed van pas.
Zomaar even offtopic.