TomTom « Terug naar discussie overzicht

Disndag 13 mei

74 Posts, Pagina: 1 2 3 4 » | Laatste
[verwijderd]
0
Russia Becomes the 50th Country of TomTom’s Global Speed Cameras Service

Amsterdam, 13 May 2014 –

TomTom (TOM2) has launched its Speed Cameras service in Russia, making it the 50th country where the service is available. Drivers will benefit from up-to-date warnings of nearby speed and red-light cameras.
This service will be offered to leading car manufacturers and app developers, who can easily integrate the world-class service into their systems. Backed by OpenLR* technology, TomTom is able to pinpoint over 3000 speed cameras across Russia.
“Drivers in Russia are now better equipped to make smarter decisions on every journey, keeping to the designated speed limit and avoiding costly fines,” commented Ralf-Peter Schäfer, VP of Traffic and Travel Information at TomTom. “The launch of this service adds to the real-time information available to Russian drivers; TomTom recently launched its world-class traffic information in Russia, helping drivers avoid frustrating traffic jams and reach their destination faster.”
[verwijderd]
0
Northgate Flexible Renting partners with TomTom to offer new fleet management service in Spain

Amsterdam, 13 May 2014

TomTom Telematics will power a new fleet management service in Spain for leasing company, Northgate Flexible Renting to help its customers cut fleet running costs.
The new service, NorthgateData powered by TomTom, will use TomTom Telematics’ track and trace technology. The service will enable firms to boost productivity, cut fuel and maintenance costs, and respond faster to customers by giving them quick access to vehicle data.
“By partnering with TomTom, the market leader in fleet management systems, we can now offer our customers added value by reducing the total cost of fleet ownership,” said Fernando Cogollos, Managing Director Northgate Flexible Renting.
Northgate’s lease customers will now be able to locate their vehicles in real-time, assign the nearest vehicles for jobs, and access mileage and historic vehicle-usage reports. This will help them plan better routes and optimise drivers’ working time.
"This partnership extends our market reach helping more businesses than ever before benefit from TomTom’s leading fleet management solutions” added Thomas Schmidt, Managing Director TomTom Telematics.
[verwijderd]
0
"This partnership extends our market reach helping more businesses than ever before benefit from TomTom’s leading fleet management solutions” added Thomas Schmidt, Managing Director TomTom Telematics."

Hopelijk krijgen we in de toekomst nog meer van dit soort deals.
En dat verwacht ik ook eigenlijk....

BTW, sorry voor de spelfout in het onderwerp van dit draadje!!
[verwijderd]
0


AMSTERDAM (AFN) - TomTom heeft er een klant bij in Spanje. Het leasebedrijf Northgate Flexible Renting gaat TomTom Telematics gebruiken, het systeem voor wagenparkbeheer van het Amsterdamse navigatiebedrijf.

Dat meldde TomTom dinsdag zonder financiële details te geven. Het bedrijf vermeldde evenmin hoeveel voertuigen door de overeenkomst aangesloten worden op TomTom Telematics.

TomTom maakte daarnaast bekend dat nu ook Russische klanten gebruik kunnen maken van zijn flitspalenservice. Rusland is het 50e land waar die dienst beschikbaar is.
wilast
0
[verwijderd]
0
quote:

wilast schreef op 13 mei 2014 08:58:

Indruk omvang van de deal: Northgate heeft een vloot van ca. 40.000 auto's
Maal 200 euro per abonnement
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 13 mei 2014 09:00:

[...]

Maal 200 euro per abonnement
Positief nieuws en de koers reageert weer prima
[verwijderd]
0
quote:

Misschien schreef op 13 mei 2014 08:54:

AMSTERDAM (AFN) - TomTom heeft er een klant bij in Spanje. Het leasebedrijf Northgate Flexible Renting gaat TomTom Telematics gebruiken, het systeem voor wagenparkbeheer van het Amsterdamse navigatiebedrijf.

Dat meldde TomTom dinsdag zonder financiële details te geven. Het bedrijf vermeldde evenmin hoeveel voertuigen door de overeenkomst aangesloten worden op TomTom Telematics.

TomTom maakte daarnaast bekend dat nu ook Russische klanten gebruik kunnen maken van zijn flitspalenservice. Rusland is het 50e land waar die dienst beschikbaar is.
Leasemaatschappijen zijn ideale partners bij het neerzetten van een standaard voor fleetmanagement. Als die eenmaal tevreden klanten hebben op basis van de producten van TomTom dan wordt dat gemakkelijk intern en extern doorgekopieerd. En ontstaat er een sneeuwbaleffect. Juist die potentie tot "sneeuwbaleffecten", de nog relatief beperkte marktpenetratie, de fragmentatie onder de aanbieders zijn allemaal punten die Telematics zo verdomd interessant maken.

TomTom is een van de weinigen (de enige?) die samen met leasemaatschappijen zouden kunnen partneren om het leaseproces naar een hoger plan te tillen, met allerlei mogelijkheden tot additionele dienstverlening, al dan niet betaald.

Laten we hopen dat er binnenkort nog veeeeeel meer lease-schapen over de dam volgen.
[verwijderd]
0
Lijkt toch weer een marietje-dag te worden, al vraag ik me af of ik moet wachten tot 5,27
Erik9400
1
Strikt nieuwe klant... Klinkt weer lekker positief die kop...

alsof een oplichter weer nieuw slachtoffer heeft gemaakt.
Kniesoor
0
quote:

*Justin* schreef op 13 mei 2014 09:00:

[...]

Maal 200 euro per abonnement
Hoe groot zou de marge hier zijn?
[verwijderd]
0
quote:

Erik9400 schreef op 13 mei 2014 09:37:

Strikt nieuwe klant... Klinkt weer lekker positief die kop...

alsof een oplichter weer nieuw slachtoffer heeft gemaakt.
Helemaal mee eens, die suggestieve stemmingmakerij van dft en Rtl-Z komen waarschijnlijk voort uit persoonlijke wroeging van redacteuren die ooit een flinke aderlating met TT hebben moeten verwerken, ab'tje van mij.
[verwijderd]
0
Het interessante van partneren met zakelijke partijen voor het ontwikkelen van nieuwe concepten is dat je vaak al betaald krijgt voor de initiële ontwikkeling, maar dat je daarmee het proces naar een meer generieke variant daarvan aanzienlijk versneld en goedkoper maakt.

Als het dan ook nog eens bewezen goed werkt, wil iedereen het opeens hebben. Dan wordt het echt "poepen zonder drukken". En omdat de inverdieneffecten voor de klant evident zijn kun je de prijzen instandhouden, terwijl alle extra omzet voor meer dan 90% naar beneden klettert, naar de bottom line.

We hebben na Baan in Nederland eigenlijk geen bedrijf meer gehad met een dergelijk multiplier-potentie in een wereldmarkt. En die wereldmarkt biedt nog jaren ruimte voor driecijferige groeipercentages.

Voor Telematics geldt nu echt: vol gas erop! De wind kan nu in no-time vol in de zeilen slaan. Dat zijn termen die HG toch moeten aanspreken.
[verwijderd]
0
TomTom zou er verstandig aan doen om Telematics af te splitsen en een eigen notering aan de Nasdaq te geven. Dat kan ook door een meerderheid van de aandelen in eigen bezit te houden.
Levert bij een juiste aanpak minimaal ergens rond de 1 miljard aan waarde op en biedt tegelijkertijd Telematics de mogelijkheid om nog sneller te groeien. Wereldmarktleiderschap in deze booming industrie is dan zeker.
[verwijderd]
0
Ik ben benieuwd of ze LoJack exclusiviteit voor de Amerikaanse markt hebben gegeven en zo ja voor hoe lang. Als TTT echt alle ogen op zich gericht weet te krijgen als "new kid on the block" in Amerika, dan zou exclusiviteit van LoJack nog wel eens lastig kunnen zijn.
[verwijderd]
0
Winst per aandeel in outlook is 25 cent. Aan begin van het jaar zijn ze meestal wat voorzichtig, dus ga uit van rond de 30 cent. De koers is 5,30.

Dat maakt een k/w van 17. Dat is niet veel. Althans, niet voor een technologie fonds dat een transitie afrondt en voor het eerst in drie jaar weer (een beetje) groei heeft laten zien en de omzet in Telematics (hoge marge) wil verdubbelen in 2-3 jaar.

Plus dat dit bedrijf na jaren van aflossen en bezuinigen geen schulden op de balans heeft, maar een netto cash positie waaruit nu weer investeringen gedaan worden en kleine overnames worden gefinancierd. Er is dus een opbouwfase ontstaan na een saneerfase.

Verder is Peugeot-Citroen klant geworden maar leveringen starten in 2015, het jaar waarin tomtom weer wil groeien. Dan komt die k/w heel anders te liggen. Aangezien de winst nu relatief klein is (30 cent per aandeel) kun je dan zo richting de 50 cent wpa kruipen. Vermenigvuldig dat maar eens met 17...
[verwijderd]
0
quote:

hvasd2 schreef op 13 mei 2014 10:14:

Zie een bijna rode AMX terwijl er geen 1 fonds echt diep daalt ?
Staan er 14 groen en 11 rood en gemiddeld is dat net rood niet zo moeilijk toch..
[verwijderd]
0
Russia Becomes the 50th Country of TomTom’s Global Speed Cameras Service



Makkelijk voor de tanks die straks de Oekraine binnen trekken.

:->

Dirk
[verwijderd]
1
quote:

*Justin* schreef op 13 mei 2014 10:59:

Winst per aandeel in outlook is 25 cent. Aan begin van het jaar zijn ze meestal wat voorzichtig, dus ga uit van rond de 30 cent. De koers is 5,30.

Dat maakt een k/w van 17. Dat is niet veel. Althans, niet voor een technologie fonds dat een transitie afrondt en voor het eerst in drie jaar weer (een beetje) groei heeft laten zien en de omzet in Telematics (hoge marge) wil verdubbelen in 2-3 jaar.

Plus dat dit bedrijf na jaren van aflossen en bezuinigen geen schulden op de balans heeft, maar een netto cash positie waaruit nu weer investeringen gedaan worden en kleine overnames worden gefinancierd. Er is dus een opbouwfase ontstaan na een saneerfase.

Verder is Peugeot-Citroen klant geworden maar leveringen starten in 2015, het jaar waarin tomtom weer wil groeien. Dan komt die k/w heel anders te liggen. Aangezien de winst nu relatief klein is (30 cent per aandeel) kun je dan zo richting de 50 cent wpa kruipen. Vermenigvuldig dat maar eens met 17...
De WPA bij TomTom zegt door de transitie slechts vrij weinig.
Er wordt fors geinvesteerd en het nieuwe real-time mapping platform gaat aan 2 kanten voordeel opleveren; kostenbesparingen vanaf 2015 en omzetgroei.
De jaarcijfers 2013 zijn via extra kostenposten voor o.a. marketing gedrukt. Ook de ontwikkelingskosten zijn in een hogere versnelling gezet. Daarnaast zijn er irreële afschrijvingskosten op de kaartendatabase (wel fiscaal verstandig)

En vergeet verder vooral de groeiende spaarpot van deferred revenue niet (door de extreem hoge marges zou je dit uitgestelde winst kunnen noemen). Ook dit heeft een groot drukkend effect op de huidige WPA.

Bij TomTom kun je qua waardering momenteel veel beter naar de verborgen assets kijken. Er springen er 3 uit:

1.Alleen al de kaartendatabase is volgens de recente berekeningen van de accountants van Nokia ruim 3 miljard waard en volgens Amerikaanse marktkenners minimaal zo'n 6 miljard dollar (zie ook recente verkoop kaart China aan Alibaba voor ruim 1 miljard; TomTom heeft 110 landen).

2. Real-Time Traffic van TomTom is de absolute wereldklasse. Waze was een stuk minder en leverde vorig jaar al 1 miljard dollar op.

3. De divisie Telematics is een mooie groeibriljant. Dit gaat de komende jaren verdubbelen en ook de jaren daarna zien er qua marktverwachtingen uitstekend uit.
Splits je dit onderdeel af en geef je het een eigen notering aan de Nasdaq, dan levert dat al snel 1 miljard aan waarde op.

Minimaal 5 miljard verborgen waarde!!!!!
74 Posts, Pagina: 1 2 3 4 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 9 mei 2024 12:17
Koers 5,510
Verschil -0,035 (-0,63%)
Hoog 5,550
Laag 5,500
Volume 35.590
Volume gemiddeld 281.378
Volume gisteren 302.782

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront