TomTom « Terug naar discussie overzicht

Nokia HERE te koop

4.995 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 ... 246 247 248 249 250 » | Laatste
Balimoney
0
quote:

gerard_ecb schreef op 14 mei 2015 14:56:

[...]
Ja een prima bericht maar waarom veroorzaakt dit paniek bij de Heinzen, zoals jij die noemt. Ik zienderogen niet. Audi heeft middels VW een samenwerkingsverband met TT en TT heeft de gepatenteerde technologie, dus waarom zou ik dan panisch worden wanneer Here in de handen valt van "the westcoast"?
Ik zie het juist andersom, ik ben gedekt door de samenwerking dus ze zoeken het maar uit.

Wellicht dat ik iets over het hoofd zie?
Volgens mij gaat het er puur om dat de fabrikanten een keuze willen hebben. Het bestaan van 2 concurrerende partijen (TT en Here) is natuurlijke een situatie die te prefereren is boven een situatie dat Here in handen van een grote Amerikaanse technologie partij valt en er alleen nog zaken gedaan kan worden met TT.

Maar het mag natuurlijk niet teveel kosten, dan gaat het verhaal niet meer op.
[verwijderd]
0


samenwerking is geen ownership, het gaat nu om ownership, dat gaat de premie bepalen en daar gaan ze voor moeten betalen

bij TT is ownership niet aan de orde, waarom kunnen we enkel naar gissen, maar de voornaamste reden zal zijn het is niet beschikbaar, dan kun je nog wel de vraag stellen , is dat omdat ze niet willen verkopen, of omdat ze niet kunnen verkopen, ze zijn reeds gebonden.

daarom zeg ik voor mij is de cirkel rond en daarom begrijp ik ook deze panieksprong bij Heins, niemand opteert voor second best, enkel als best niet beschikbaar is.
dan kan je zeggen de Duitse auto Industrie ze willen US Inc niet in HERE, maar denk je nu echt dat US BIG Tech te stoppen is, die komen er aan, met of zonder HERE
Apple, MSFT , FB, Google ze behoeven de knowhow van de company niet te hebben, als ze t niet kunnen krijgen, ze kopen gewoon het talent weg en doen t zelf, ze mogen dan op achterstand staan maar met 10 tallen miljarden aan excess cash branden ze gewoon hun weg in de markt.
Neen, dit is volgens mij puur paniek van de Duitse Industrie, ze hebben geen keuze, TT is geen optie voor de lange termijn, TT is bezet.

samenwerking ? betekend nop, één keer ruzie en de samenwerking is over.
ownership met alle gepaarde investeringen betekend een commitment en nog belangrijker het betekend control.

we gaan t zien , spannende tijden
[verwijderd]
1
Het bericht dat Justin poste liet eigenlijk zien hoe ver TT is met de gedetailleerde Maps. Ik kreeg het gevoel dat Justin hierin een bevestiging zag van de voorsprong die TT, in vele ogen, heeft tov Here. Vele posters zien de move van het Duits consortium als een defensieve move, om hun maps voor nu veilig te stellen en Here niet aan de Tech bedrijven uit de VS te gunnen.
In mijn ogen werd duidelijk hoe ver TT is met de gedetailleerde maps en dat ze de techniek, die ze hiervoor gebruiken, gepattenteerd hebben. Of ze daarmee een heel grote voorsprong tov Here hebben is mij niet duidelijk want ik weet niet hoe ver Here hiermee is. Wel weet ik dat HG zegt dat hij graag de confrontatie met Here aan gaat omdat hij er veel vertrouwen in heeft en dat hij ziet dat ze veel meer deals winnen dan hiervoor. Dat zal hem sterken in de gedachte dat ze verder zijn.

Dus waarom zouden de Duitsers met Here aan de haal willen. Indien Here kwalitatief minder is dan TT dan is het wel opteren voor seconde best. Het consortium wil Here zelfstandig verder laten opereren dus hoe groot is de kans dat ze succesvol in de automotiv zullen zijn? 2 kapiteins op een schip gaat al niet best moet je na gaan dat je moet gaan samenwerken met je grootste concurrenten. Wies zegt dan dat samenwerken iets anders is dan ownership maar in deze setting is het gedeelde ownership zelfs slechter dan samenwerken want je hebt de sores van het ownership en je bent veroordeeld tot samenwerking met je grootste concurrenten met ieder zijn eigen agenda. Kijk eens naar Audi, die zou er zelfs baat bij kunnen hebben om de boel te vertragen en dan via TT hun HAD en ADAS concept uitrollen en daardoor eerder op de markt zijn dan Mercedes en BMW.

Gezien bovenstaande begrijp ik het ook niet. En begrijp ik dus niet over welke cirkel die nu rond is Wies het heeft. Het is voor mij in ieder geval alles behalve duidelijk. Het is wel heel erg interessant en ook spannend. Ik blijf het lekker volgen.

Wies fijne vakantie.
Regenboog33
0
Toch begrijp ik iets niet. Als de Duitsers TT écht zo graag willen hebben en ze leggen een bod van bijv. € 25.- op tafel wat zou HG dan tegen houden om hier op in te gaan? Als er afspraken zijn gemaakt met Apple moeten deze dan niet gedeeld worden met de aandeelhouders? Want op deze manier "ontneemt" HG ons als aandeelhouders om mede een keuze te maken in de verschillende alternatieven.
[verwijderd]
0
quote:

wiesje 9333 schreef op 14 mei 2015 18:29:

samenwerking is geen ownership, het gaat nu om ownership, dat gaat de premie bepalen en daar gaan ze voor moeten betalen

bij TT is ownership niet aan de orde, waarom kunnen we enkel naar gissen, maar de voornaamste reden zal zijn het is niet beschikbaar, dan kun je nog wel de vraag stellen , is dat omdat ze niet willen verkopen, of omdat ze niet kunnen verkopen, ze zijn reeds gebonden.

daarom zeg ik voor mij is de cirkel rond en daarom begrijp ik ook deze panieksprong bij Heins, niemand opteert voor second best, enkel als best niet beschikbaar is.
dan kan je zeggen de Duitse auto Industrie ze willen US Inc niet in HERE, maar denk je nu echt dat US BIG Tech te stoppen is, die komen er aan, met of zonder HERE
Apple, MSFT , FB, Google ze behoeven de knowhow van de company niet te hebben, als ze t niet kunnen krijgen, ze kopen gewoon het talent weg en doen t zelf, ze mogen dan op achterstand staan maar met 10 tallen miljarden aan excess cash branden ze gewoon hun weg in de markt.
Neen, dit is volgens mij puur paniek van de Duitse Industrie, ze hebben geen keuze, TT is geen optie voor de lange termijn, TT is bezet.

samenwerking ? betekend nop, één keer ruzie en de samenwerking is over.
ownership met alle gepaarde investeringen betekend een commitment en nog belangrijker het betekend control.

we gaan t zien , spannende tijden
Maar waarom maakte je je dan zo druk over een eventuele overname van HERE door gebr. Heins? Als ze dat voor een luizige 2 miljard voor elkaar zouden krijgen, zal de koers van TomTom niet exploderen, maar bij 3 of meer gaan we de 10 vermoedelijk wel zien. De overnamesom bepaalt de onderwaardering van TomTom. De achterstand halen ze toch niet meer in en TomTom zit in alle varianten op rozen.
seren
0
quote:

Turquoisine schreef op 14 mei 2015 18:47:

Toch begrijp ik iets niet. Als de Duitsers TT écht zo graag willen hebben en ze leggen een bod van bijv. € 25.- op tafel wat zou HG dan tegen houden om hier op in te gaan? Als er afspraken zijn gemaakt met Apple moeten deze dan niet gedeeld worden met de aandeelhouders? Want op deze manier "ontneemt" HG ons als aandeelhouders om mede een keuze te maken in de verschillende alternatieven.
De conclusie van een eerdere discussie hier was dat TomTom bijna geen bindende afspraken kan hebben, die hadden gemeld moeten worden.
Maar de grootaandeelhouders kunnen natuurlijk wel afspraken hebben gemaakt over hun aandelen.
[verwijderd]
0
quote:

Turquoisine schreef op 14 mei 2015 18:47:

Toch begrijp ik iets niet. Als de Duitsers TT écht zo graag willen hebben en ze leggen een bod van bijv. € 25.- op tafel wat zou HG dan tegen houden om hier op in te gaan? Als er afspraken zijn gemaakt met Apple moeten deze dan niet gedeeld worden met de aandeelhouders? Want op deze manier "ontneemt" HG ons als aandeelhouders om mede een keuze te maken in de verschillende alternatieven.
Voor e 25 zou iedereen blij zijn, maar ik vrees dat het niet gaat gebeuren.
Eddysoft
0
quote:

Turquoisine schreef op 14 mei 2015 18:47:

Toch begrijp ik iets niet. Als de Duitsers TT écht zo graag willen hebben en ze leggen een bod van bijv. € 25.- op tafel wat zou HG dan tegen houden om hier op in te gaan? Als er afspraken zijn gemaakt met Apple moeten deze dan niet gedeeld worden met de aandeelhouders? Want op deze manier "ontneemt" HG ons als aandeelhouders om mede een keuze te maken in de verschillende alternatieven.
Harold zegt vast nee tegen 25,- Euro.
- De oude koers van 7 jaar geleden van 60 Euro is wellicht zelfs nog te weinig..

Zit toevallig het forum terug te lezen van 2014...
Echt heel interessant om dat te doen..
- Ik raad het 1 ieder aan !!!!!

Hieronder 1 voorbeeld van inspirator 2 jul 2014 om 23:28

Inmiddels 712 miljoen iOS devices met Apple Maps (maps powered by TomTom).

blogs.computerworld.com/ios/23985/wwd...

Deze zijn inzetbaar (connecting) icm Apple Carplay.

Vanaf 2015 steeds meer auto's met carplay.
Recent aankondiging uitbreiding met 9 automerken.
www.iphoned.nl/nieuws/carplay-automer...

Geeft winstboost voor TomTom als leverancier van maps/traffic voor 712 miljoen devices.

Deze deal gaat TomTom jaarlijks 500 miljoen euro opleveren.
Dit geeft een 23 euro meerwaarde bovenop huidige TomTom koers.

Op basis van 7,5% rendement is een overnamebod door Apple van 30 euro per aandeel TomTom aanstaande vwb de maps.
Buiten beschouwing blijft dan fitness en business solutions.
Deze vertegenwoordigen een waarde van 10 euro per aandeel TomTom.

De TomTom/Apple mapdeal icm transitie TomTom, doet waarde TomTom aandeel verhogen met 10 euro naar 40 euro per aandeel.

Regenboog33
0
quote:

seren schreef op 14 mei 2015 18:51:

[...]
De conclusie van een eerdere discussie hier was dat TomTom bijna geen bindende afspraken kan hebben, die hadden gemeld moeten worden.
Maar de grootaandeelhouders kunnen natuurlijk wel afspraken hebben gemaakt over hun aandelen.

Ja ja, dus gebruik maken van de mazen in de wet. Als dat werkelijk het geval zou zijn dan zou ik dat persoonlijk als verraad beschouwen richting de aandeelhouders. Dan wordt er alleen nog maar gekeken naar ikke ikke ikke en de rest kan stikke.
yinx
0
quote:

seren schreef op 14 mei 2015 18:51:

[...]
De conclusie van een eerdere discussie hier was dat TomTom bijna geen bindende afspraken kan hebben, die hadden gemeld moeten worden.
Maar de grootaandeelhouders kunnen natuurlijk wel afspraken hebben gemaakt over hun aandelen.

Wanneer alle dga's hun aandelen (48%) aanbieden aan dezelfde partij, dan moet deze partij een bod doen op het hele bedrijf, want dan treedt de 30% (bod op alle uitstaande aandelen voor dezelfde prijs) regeling in werking.

Niet meer en niet minder. Mocht zo'n dergelijke call-optie bestaan (wat ik betwijfel), want ik zie nog steeds de toegevoegde waarde voor beide partijen niet en zeker niet voor de dga's.

We zullen zien.
pielsje
0
quote:

Juun schreef op 14 mei 2015 17:38:

[...]
Dat wil ik maar gezegd hebben ja. Het was een fijne dag. We zijn hem goed begonnen en goed geëindigd met zijn allen. Een AB voor een ieder die eraan mee heeft gewerkt. En een AB voor Henk. Laten we dit zo doorzetten de komende tijd. (en dan op de goede draad, want ik zie dat ik nu ook verkeerd zit).
Ik heb een account hier, de site is van IEX..
Maar de regels hier worden gemaakt door mensen die zichzelf erg belangrijk vinden op dit forum.
Kom op mensen, het forum is van iedereen maar vooral van IEX zij hanteren de regels.
En ga ik over de streep fluiten zij mij terug, en niet iemand die een mening heeft over waar ik iets wel of niet plaatsen moet.

Wat geeft je het recht?

seren
0
quote:

Turquoisine schreef op 14 mei 2015 19:08:

[...]Ja ja, dus gebruik maken van de mazen in de wet. Als dat werkelijk het geval zou zijn dan zou ik dat persoonlijk als verraad beschouwen richting de aandeelhouders. Dan wordt er alleen nog maar gekeken naar ikke ikke ikke en de rest kan stikke.
Nee, voor een giga hoge prijs, iedereen blij, zij hebben een hoge prijs, Apple heeft leveringszekerheid en andere aandeelhouders kunnen ook kiezen of ze mee willen doen voor deze giga hoge prijs. Geen mazen in de wet, en ook niemand die kan stikken, maar maximale waarde voor iedereen.
[verwijderd]
2
quote:

Dinah-Moe Tomm schreef op 14 mei 2015 18:51:

[...]
Maar waarom maakte je je dan zo druk over een eventuele overname van HERE door gebr. Heins? Als ze dat voor een luizige 2 miljard voor elkaar zouden krijgen, zal de koers van TomTom niet exploderen, maar bij 3 of meer gaan we de 10 vermoedelijk wel zien. De overnamesom bepaalt de onderwaardering van TomTom. De achterstand halen ze toch niet meer in en TomTom zit in alle varianten op rozen.

omdat voor de markt een overname van HERE door de Duitse combinatie, zowel als door Apple in eerste instantie TT geen goed gaat doen en dat zal nu minder zijn, omdat steeds meer mensen zich realiseren dat TT helemaal niet beschikbaar is, die zijn wellicht al 'gereserveerd'

het is natuurlijk noot goed als een stelletje endusers je grootste concurrent Kopen, het verschil is dat ik er vanuit ga dat TT, dan ook snel gaat.

mocht het niet zo zijn en mocht TT gewoon niet beschikbaar zijn omdat Goddijn en consorten het niet wensen te verkopen, dan is TT de grote verliezer, ze raken dan hun voorsprong over tijd kwijt en dan heb je geluk als TT ooit nog aan 15 euro gaat noteren, ik denk dat TT het dan ongelofelijk moeilijk gaat krijgen.
lees elk verslag van wat Apple wil, ze willen in Transport, Health and Security en ze komen er aan.

ik heb hier gevraagd en BDB stelde dat de kosten om HERE naar het niveau van TT te brengen 1,5 miljard euro zou kunnen kosten en tijd, wel tijd hebben ze en die 1,5 miljard is dan geld goed besteed, dus dan gebruiken ze TT voor tussendoor en bouwen razendsnel HERE naar t niveau van TT

deze hele verkoop van HERE is ook een bewegend doel voor wat er staat te gebeuren in de sector, wie neemt het en voor welke reden, juist nu moet je als team ijzersterk staan, vandaar de verbazing dat bij TT één van de core mensen nu vertrekt, bizar.

kijk, ik zal mijn 10 euro wel krijgen en er zit wellicht nog meer in t vat, een echte ramp zou zijn als Goddijn het allemaal zelf wil blijven doen, dan krijgt hij over 3 jaar een zelfde afstraffing als hij 4 jaar geleden kreeg van Google.

op deze enorme HERE impuls moet TT op de wave mee verkopen, ze zijn absoluut gestoord als ze het niet doen.

enfin, ik heb ook geen glazenbol , dat heeft niemand hier, geen hard feelings , dit denk ik er over en ik zie t helemaal zitten, want iedereen zit klem en er zijn thans maar 3 spelers, van wie er één te koop staat HERE, één niet te koop is en dat is Google en één eigenlijk het kroonjuweel is en niemand komt er voor langs ? en jij gelooft dat, ik niet in ieder geval.
er gaat hier met miljarden gestrooid worden in dit spel tussen de Duitsers en High Tech Inc uit de US en TT die lichtjaren voorsprong heeft, die ziet niemand ?

we merken t wel.

wat velen hier jaren geleden voorspelden dat TT verkocht zou worden staat nu te gebeuren en nu zegt de meerderheid, Neen, hoor ze gaan gewoon op eigen kracht verder, ze zitten er allemaal qua timing naast, nu staat het juist te gebeuren.

Spoetnik
0
quote:

wiesje 9333 schreef op 14 mei 2015 19:39:

[...]

omdat voor de markt een overname van HERE door de Duitse combinatie, zowel als door Apple in eerste instantie TT geen goed gaat doen en dat zal nu minder zijn, omdat steeds meer mensen zich realiseren dat TT helemaal niet beschikbaar is, die zijn wellicht al 'gereserveerd'

het is natuurlijk noot goed als een stelletje endusers je grootste concurrent Kopen, het verschil is dat ik er vanuit ga dat TT, dan ook snel gaat.

mocht het niet zo zijn en mocht TT gewoon niet beschikbaar zijn omdat Goddijn en consorten het niet wensen te verkopen, dan is TT de grote verliezer, ze raken dan hun voorsprong over tijd kwijt en dan heb je geluk als TT ooit nog aan 15 euro gaat noteren, ik denk dat TT het dan ongelofelijk moeilijk gaat krijgen.
lees elk verslag van wat Apple wil, ze willen in Transport, Health and Security en ze komen er aan.

ik heb hier gevraagd en BDB stelde dat de kosten om HERE naar het niveau van TT te brengen 1,5 miljard euro zou kunnen kosten en tijd, wel tijd hebben ze en die 1,5 miljard is dan geld goed besteed, dus dan gebruiken ze TT voor tussendoor en bouwen razendsnel HERE naar t niveau van TT

deze hele verkoop van HERE is ook een bewegend doel voor wat er staat te gebeuren in de sector, wie neemt het en voor welke reden, juist nu moet je als team ijzersterk staan, vandaar de verbazing dat bij TT één van de core mensen nu vertrekt, bizar.

kijk, ik zal mijn 10 euro wel krijgen en er zit wellicht nog meer in t vat, een echte ramp zou zijn als Goddijn het allemaal zelf wil blijven doen, dan krijgt hij over 3 jaar een zelfde afstraffing als hij 4 jaar geleden kreeg van Google.

op deze enorme HERE impuls moet TT op de wave mee verkopen, ze zijn absoluut gestoord als ze het niet doen.

enfin, ik heb ook geen glazenbol , dat heeft niemand hier, geen hard feelings , dit denk ik er over en ik zie t helemaal zitten, want iedereen zit klem en er zijn thans maar 3 spelers, van wie er één te koop staat HERE, één niet te koop is en dat is Google en één eigenlijk het kroonjuweel is en niemand komt er voor langs ? en jij gelooft dat, ik niet in ieder geval.
er gaat hier met miljarden gestrooid worden in dit spel tussen de Duitsers en High Tech Inc uit de US en TT die lichtjaren voorsprong heeft, die ziet niemand ?

we merken t wel.

wat velen hier jaren geleden voorspelden dat TT verkocht zou worden staat nu te gebeuren en nu zegt de meerderheid, Neen, hoor ze gaan gewoon op eigen kracht verder, ze zitten er allemaal qua timing naast, nu staat het juist te gebeuren.

Wiesje,

Voor iemand die toch een aardige kijk op de ontwikkelingen heeft, en veel handelservaring heeft, vraag ik me af waarom je zo vertrouwt op Exane? Hebben zij dusdanig meer info beschikbaar dan wij?
Gewoon interesse..

Groet,
Spoetnik
seren
0
quote:

Spoetnik schreef op 14 mei 2015 19:45:

[...]

Wiesje,

Voor iemand die toch een aardige kijk op de ontwikkelingen heeft, en veel handelservaring heeft, vraag ik me af waarom je zo vertrouwt op Exane? Hebben zij dusdanig meer info beschikbaar dan wij?
Gewoon interesse..

Groet,
Spoetnik
Alexander Peterc (van Exane) gaat volgende week weer op roadshow in de US samen met TomTom IR.
Als hij nu nog niet alles weet van TomTom dan weet hij volgende week zeker meer dan wij. En hij is al een Apple specialist.

zie de TomTom site en de financiele agenda, 18-20 mei US roadshow.
[verwijderd]
2
@Wies ik sta lijnrecht tegenover jouw mening. Je stelt alles zo zwart wit alsof er na Apple geen leven meer mogelijk is. Er is maar een waarheid en dat is de Apple waarheid. Nonsens natuurlijk. Apple is ook maar een bedrijf, een groot en de laatste jaren ook een ongelooflijk succesvol bedrijf door de IPhone. Maar wie is de grootste aanbieder van smartwatches, juist ja Samsung.
Verder TT is niet te koop en Apple besluit om Here te kopen en deze technisch om te bouwen naar het niveau van TT. Wat betekent dit voor de automobielbranche? Gaan die nu allemaal in zee met Apple? Zo succesvol is Apple nog niet gebleken met CarPlay en ook de IWatch wordt zeer gemengd ontvangen. Verder gaan er geruchten dat Apple zelf auto's wil gaan fabriceren dus gaan de automobielbranche wel In Zee met Apple of drijft Apple met deze move heel veel klanten van Here inde handen van Google en TT? In mijn ogen gaat dat om bovenstaande redenen dus gebeuren en zal TT heel veel extra omzet genereren. Dit zou de wpa wel eens heel erg flink kunnen stuwen. Stel dat 50% van de Here omzet naar TT gaat en dat de take ratjes ook nog eens flink gaan stijgen, dan praten we over meer dan 500 miljoen extra omzet met enorme marges dus een extra wpa van 1,50. Dat met een multiplier van 15 is 22,50 Euro extra TT waarde dus ruim over de 30€. Dat is toch twee keer zo veel als de 15€ waar jij het over hebt.

Verder moet ik zien hoe snel Apple met auto's op de markt kan komen en hoe snel deze auto's aftrek gaan vinden. De mensen die dure auto's kopen is een ander publiek dan mensen die IPhones kopen. Dus of ze hier net zo succesvol zullen zijn is nog te bezien.

In mijn ogen is de afhankelijkheid van Apple voor TT sterk aan het afnemen en koopt Apple Here dan gaan de aandelen van TT ook flink de lucht in. Apple kan Here alleen kopen door een flinke biedingsstrijd te winnen en dat zal de onderwaardering van TT erg duidelijk maken. Kan ook zijn dat Apple besluit om zelf kaarten te gaan maken. Dat zal ze erg veel tijd kosten en ik weet niet of die tijd nu nog beschikbaar is.

[verwijderd]
0

Exane zijn de analisten en zijn ook soms Broker/ market maker, BNP zijn de Bank, de Broker en de Traders.

Exane maakt de rapporten , die hebben een leger aan analisten in dienst, zij hebben op een gegeven moment hun insteek ten aanzien van TT gewijzigd, ze zijn eigenlijk van toch wel serieus negatief gedraaid naar zeer positief, ze hebben dat ook onderbouwd.
de Traders bij BNP zijn voor private Banking klanten met een advies gekomen BUY TT , het aandeel noteerde @ 4,75 , ik had nog nooit in TT gehandeld, nog nooit naar t aandeel gekeken, ze gaven een koersdoel af voor 8 euro, later hebben ze dat BUY nog omgezet naar OUTPERFORM met een koersdoel van 10 euro, ik ben ook met de ADD for OUTPERFORM meegegaan.

de Traders denken dat als HERE voor 3 miljard gaat dat dit bij Exane aanleiding zal geven een nett asset voor TT te bepalen, die zal dan mee gaan spelen in de weging voor koersdoel, dat zou t aandeel hoger dan de huidige 10 euro zetten, maar voor nu is het 10 euro en daar zal ook naar gehandeld gaan worden.

kijk, ik betaal er ook voor, anderen die hier bij private Banking zitten zullen weten wat ik bedoel, je moet er wel effe 2,5 tot 5 milj euro parkeren bij die Fransen, het zijn geen free-lunches, het is geen gewone effecten rekening, TT is thans de grootste positie in mijn portfolio en dat eigenlijk met de kleinste beurswaarde, ik heb er meer in zitten dan in Apple, Nestlé of Man
dus ja ik spreek ze wel 5 x per dag, ik wil alles weten wat zij weten.
KBC nam ook positie tegelijk met BNP, maar die zijn verkocht @ 8,45 , toen het daar de 1e kwam.
BNP nog niets, die gaan voor 10.

kijk, ik ben niet beter of slechter dan een ander die hier handelt, ik volg ook adviezen en lees net zoals iedereen zoveel mogelijk, mijn insteek is wel heel erg risk/reward
ik zit er net zo vaak naast als een ander, heeft geen moer te maken met meer kennis of ervaring, het verschil is wel ik heb discipline , ik laat geen enkel aandeel mijn jaar verzieken, ook al ben ik er nog zo bullish op, ik ga niet down met the ship, dan hak ik.

succes.
[verwijderd]
1
quote:

wiesje 9333 schreef op 14 mei 2015 19:39:

[...]

omdat voor de markt een overname van HERE door de Duitse combinatie, zowel als door Apple in eerste instantie TT geen goed gaat doen en dat zal nu minder zijn, omdat steeds meer mensen zich realiseren dat TT helemaal niet beschikbaar is, die zijn wellicht al 'gereserveerd'

het is natuurlijk noot goed als een stelletje endusers je grootste concurrent Kopen, het verschil is dat ik er vanuit ga dat TT, dan ook snel gaat.

mocht het niet zo zijn en mocht TT gewoon niet beschikbaar zijn omdat Goddijn en consorten het niet wensen te verkopen, dan is TT de grote verliezer, ze raken dan hun voorsprong over tijd kwijt en dan heb je geluk als TT ooit nog aan 15 euro gaat noteren, ik denk dat TT het dan ongelofelijk moeilijk gaat krijgen.
lees elk verslag van wat Apple wil, ze willen in Transport, Health and Security en ze komen er aan.

ik heb hier gevraagd en BDB stelde dat de kosten om HERE naar het niveau van TT te brengen 1,5 miljard euro zou kunnen kosten en tijd, wel tijd hebben ze en die 1,5 miljard is dan geld goed besteed, dus dan gebruiken ze TT voor tussendoor en bouwen razendsnel HERE naar t niveau van TT

deze hele verkoop van HERE is ook een bewegend doel voor wat er staat te gebeuren in de sector, wie neemt het en voor welke reden, juist nu moet je als team ijzersterk staan, vandaar de verbazing dat bij TT één van de core mensen nu vertrekt, bizar.

kijk, ik zal mijn 10 euro wel krijgen en er zit wellicht nog meer in t vat, een echte ramp zou zijn als Goddijn het allemaal zelf wil blijven doen, dan krijgt hij over 3 jaar een zelfde afstraffing als hij 4 jaar geleden kreeg van Google.

op deze enorme HERE impuls moet TT op de wave mee verkopen, ze zijn absoluut gestoord als ze het niet doen.

enfin, ik heb ook geen glazenbol , dat heeft niemand hier, geen hard feelings , dit denk ik er over en ik zie t helemaal zitten, want iedereen zit klem en er zijn thans maar 3 spelers, van wie er één te koop staat HERE, één niet te koop is en dat is Google en één eigenlijk het kroonjuweel is en niemand komt er voor langs ? en jij gelooft dat, ik niet in ieder geval.
er gaat hier met miljarden gestrooid worden in dit spel tussen de Duitsers en High Tech Inc uit de US en TT die lichtjaren voorsprong heeft, die ziet niemand ?

we merken t wel.

wat velen hier jaren geleden voorspelden dat TT verkocht zou worden staat nu te gebeuren en nu zegt de meerderheid, Neen, hoor ze gaan gewoon op eigen kracht verder, ze zitten er allemaal qua timing naast, nu staat het juist te gebeuren.

Het idee dat Apple achter de schermen TomTom, of een deel daarvan gereserveerd heeft, had ik al langer. Een onafhankelijk TomTom haalt vermoedelijk makkelijker deals binnen. Dat alles nu op scherp gezet is geweldig en ik zie de ontwikkelingen met vertrouwen tegemoet, ongeacht wie HERE overneemt. Het balletje is gaan rollen en ik denk ook dat Apple in dat geval tenminste de maps veilig wil stellen.
[verwijderd]
0
Wiesje,

Heb je de aandelen al te koop staan voor 10 ?
En vrees je niet een hoop euro s mis te lopen als we opeens door het dak gaan ?

Cain Velasquez
[verwijderd]
0

@ Gerard, dat mag en dat moet, dat brengt juist de discussie op gang, jij en Justin zien het compleet anders, maar we zien gelukkig wel alle 3 een hoger TT en daar gaat t om.

ik zal vanuit Bretagne wel een berichtje naar je sturen
" done " dat kan 2 dingen betekenen of ik ben eruit op 10 of TT is spoken for.

rapportjes, mochten die komen kan ik dan pas de week daarna sturen.

succes
en weet BUY low, Sell High
4.995 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 ... 246 247 248 249 250 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 29 apr 2024 17:35
Koers 5,725
Verschil -0,055 (-0,95%)
Hoog 5,925
Laag 5,725
Volume 354.448
Volume gemiddeld 327.850
Volume gisteren 475.734

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront