TomTom « Terug naar discussie overzicht

Nokia HERE te koop

4.995 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 ... 246 247 248 249 250 » | Laatste
[verwijderd]
2
quote:

Chiddix schreef op 15 mei 2015 15:17:

[...]

Het gaat nog jaren duren voordat de puzzelstukken op zijn plaats vallen. Maar er is beweging , om als eerste een self driving car te presenteren , die aan alle eisen voldoet. Voor die tijd(2020) wordt een en ander duidelijk van welke systemen men gebruik wil maken. VW werkt met TT samen, Google ontwikkelt zelf, Apple werkt zich uit de naad, Mercedes showde al een prototype en zegt , dat ze voorliggen en TT heeft een voorsprong omdat ze een vooruitziende blik hadden(ontwikkeling telematics).
Het is bekend, dat de Yankees alles zelf willen ontwikkelen. De primeur te willen hebben , om als eerste... Of Microsoft zich ook nog in de strijd mengt , weet ik niet. Het wordt een titanengevecht de komende jaren. Voor beleggers van TT is het te hopen, dat TT een belangrijk aandeel verwerft in de toekomstige ontwikkelingen.
Er staan 6 potjes op het vuur die alle zes groeimarkten zijn voor een langere periode.

Bovenaan de potjes die nu al groeien en onderaan de potjes die op lange termijn voor groei moeten zorgen. Als je zegt dat de puzzelstukjes pas over jaren op hun plaats vallen dan geldt dat alleen voor het laatste potje. In de tussenliggende 5 jaar zijn heeft tomtom al jaren groei mogen genieten dankzij potje 1 tot en met 5.

1. Telematics. Groeit al tijden en groeit de komende 5 jaar naar verwachting met 20% per jaar zonder acquisities. (en met acquisities 30%)

2. Sport. Vorig jaar 500.000 sporthorloges verkocht. Voor dit jaar mikken ze op 1.000.000. De verdubbeling in fitness omzet die ze voorspellen komt dus alleen uit horloges. De nieuwe action cameras zijn niet in die guidance van februari meegenomen, denk ik dus. Bnp paribas denkt van wel, dat de 1 mrd. omzet guidance te danken is aan deze action camera. Maar dat staat haaks op Goddijns uitspraak (tegenover Vincent Everts op youtube) dat tomtom wil verdubbelen naar 1 miljoen horloges. Maar de camera gaat de echte hit worden.

3. Binnen licensing begint de traffic licensing de wind er onder te krijgen. Klanten zijn bedrijven in de internet hoek, overheden en radiostations.

4. De connected car vraagt om componenten en die heeft tomtom en er komen nog meerdere componenten bij. Orderboek is 2,2x sales 2014. Zegt genoeg. Dit gaat snel groeien in 2016 en daarna.

5. Adas (geassisteerd rijden) features van Bosch, met technologie van tomtom gaan (volgens sns) toch wat eerder de markt op komen dan zij eerder dachten. Ze hebben het nu over 2017. Meer geavanceerde content voor bijv. automatische cruisecontrol en voorkomen kop-staartbotsingen door vroege waarschuwing voor langzaamrijdend verkeer.

6. De hoge detail kaarten en 3D 'map dna' kaarten die benodigd zijn voor geautomatiseerd rijden als dat rond 2020 op de markt komt. Tomtom wordt ook in de tussentijd 'beloond' voor haar R&D.
[verwijderd]
1
HERE Lands Major Navigation and Connected Car Win with JLR, but Will It Stay Part of Nokia?

by Dominique Bonte
This Insight has been featured in the Analyst Insider so the full text is available to registered users for seven days.

HERE Powers InControl Touch Pro Infotainment System of the New Jaguar XF

NEWS

Nokia’s HERE recently announced the first OEM implementation of its embedded HERE Auto platform, announced in September 2013. It will power the new Jaguar XF‘s InControl Touch Pro infotainment system, which features a 10.2-inch head-unit screen and a full digital instrument cluster, first shown at the New York Auto Show. It will be rolled out on more JLR models in the future.

Cloud-based navigation features include:

- Personalized, daily-relevant experience through route-learning capabilities based on commuting patterns and preferences and recommendations for preferred fuel brands or other destinations
- Integration with in-car diagnostics for low fuel alerts and suggestions for the nearest fuel station
- Multimodal / intermodal capabilities via out-of-the-car trip planning and pedestrian navigation through iOS and
Android smartphone companion application syncing automatically with the embedded system
- Live traffic information including automatically suggested alternative routes
- Approach mode with destination information (street view) and parking possibilities
- Sharing estimated time of arrival with friends including updated ETAs in case of delays
- Single search box accepting multiple key words
- HERE’s Connected Car Offer Is Uniquely Positioned in the Market

IMPACT
HERE has gone a long way from its origins as digital map vendor NAVTEQ. Being part of Nokia, originally still including Nokia’s handset business, has allowed it to expand into location platforms and navigation software for smartphones and other devices. The recently launched free navigation applications for Android phones and the iPhone are testimony of this mobile past. In automotive, however, the JLR announcement marks the end of the old era of just selling maps to car OEMs for almost 30 years and heralds a new era of HERE providing end-to-end navigation and connected car platforms to the car industry, with the HERE Auto companion application as a firm reminder of HERE’s mobile legacy and consumer DNA.

How does HERE standout in this rather competitive connected car platform space? It is positioned as the Google alternative, differentiating its offer through a combination of quality, hardware and software agnosticism, global availability, hybrid cloud-based approach, end-to-end guidance combining deep in-vehicle integration with smartphone use cases, and, most importantly for car OEMs, high levels of customization. Moreover, it provides a platform that can be built upon as in-car consumer navigation evolves to more advanced forms of ADAS-based guidance and ultimately autonomous driving. It is this very perspective that sets HERE apart from many other embedded solutions, and most definitely from smartphone integration approaches such as Apple CarPlay and Android Auto, which have very little scope beyond the most basic consumer-grade turn-by-turn navigation.

HERE’s Future Lies beyond Infotainment
COMMENTARY

While navigation is traditionally catalogued under the “(connected) automotive infotainment” category, the future of HERE is firmly linked to more advanced forms of deeply embedded, smart, and safe guidance in a networked future of autonomous and driverless vehicles. To this end, HERE plans to expand its portfolio across three major dimensions:

Smart Guidance: HERE Auto portfolio
Intelligent Car: HD Maps and Humanized Driving based on real-time mapping and big data through ADAS and other sensor data capture and cognitive capabilities including computationally intensive prediction, contextualization, and automation
Digital Transportation Infrastructure (DTI): Smart mobility via networking vehicles (V2IV) and infrastructure (V2I) through a partnership with Nokia Networks on low-latency Liquid Apps through local basestation topologies, demonstrating how synergies within the Nokia group can be leveraged and turned into a unique proposition

Other research areas include iconic everyday guidance, maps as an interface, multiple in-car screen approaches, Electronic Horizon, Location Cast, and advanced mobile integration. HERE also has strong ambitions to become the default location platform provider and content aggregator for an automotive industry that desperately needs to bundle forces. With an automotive industry increasingly growing suspicious of Google, and more recently also Apple, the future of HERE looks decidedly bright.

However, according to an article recently published by BloombergBusiness Nokia considered selling HERE possibly to Uber, equity firms, or even car makers. A divesture of HERE was already postulated by ABI Research in a May 2014 insight HERE Starts It's New Life: “However, skeptics will say there are no synergies between HERE and Nokia’s mobile networking business and that making HERE an independent Nokia company is just a first step in preparing to load it off.” This would dramatically change HERE’s position in the market, especially if it would fall in the hands of a car manufacturer losing its independent position in the market and its (potential) role as content aggregator for the entire automotive industry.

On the other hand, high accuracy maps are increasingly seen as a critical component of autonomous driving technology, which allows the car OEM to take control of HERE and establish a competitive advantage in the driverless vehicle era. Undoubtedly, Nokia is aware of this, and has judged this to be the right time to cash in on HERE, recouping part of the US$8.1 billion paid for NAVTEQ back in 2008. After years of maps and navigation makers languishing in the shadow, all of a sudden they are hunting game again, Uber already having taken control of deCarta.

Are we going to see another round of acquisitions, similar to what happened 2007 / 2008? TomTom surely must be following these developments with great interest!
Eddysoft
0
quote:

*Justin* schreef op 15 mei 2015 21:11:

[...]

Er staan 6 potjes op het vuur die alle zes groeimarkten zijn voor een langere periode.

Bovenaan de potjes die nu al groeien en onderaan de potjes die op lange termijn voor groei moeten zorgen. Als je zegt dat de puzzelstukjes pas over jaren op hun plaats vallen dan geldt dat alleen voor het laatste potje. In de tussenliggende 5 jaar zijn heeft tomtom al jaren groei mogen genieten dankzij potje 1 tot en met 5.

1. Telematics. Groeit al tijden en groeit de komende 5 jaar naar verwachting met 20% per jaar zonder acquisities. (en met acquisities 30%)

2. Sport. Vorig jaar 500.000 sporthorloges verkocht. Voor dit jaar mikken ze op 1.000.000. De verdubbeling in fitness omzet die ze voorspellen komt dus alleen uit horloges. De nieuwe action cameras zijn niet in die guidance van februari meegenomen, denk ik dus. Bnp paribas denkt van wel, dat de 1 mrd. omzet guidance te danken is aan deze action camera. Maar dat staat haaks op Goddijns uitspraak (tegenover Vincent Everts op youtube) dat tomtom wil verdubbelen naar 1 miljoen horloges. Maar de camera gaat de echte hit worden.

3. Binnen licensing begint de traffic licensing de wind er onder te krijgen. Klanten zijn bedrijven in de internet hoek, overheden en radiostations.

4. De connected car vraagt om componenten en die heeft tomtom en er komen nog meerdere componenten bij. Orderboek is 2,2x sales 2014. Zegt genoeg. Dit gaat snel groeien in 2016 en daarna.

5. Adas (geassisteerd rijden) features van Bosch, met technologie van tomtom gaan (volgens sns) toch wat eerder de markt op komen dan zij eerder dachten. Ze hebben het nu over 2017. Meer geavanceerde content voor bijv. automatische cruisecontrol en voorkomen kop-staartbotsingen door vroege waarschuwing voor langzaamrijdend verkeer.

6. De hoge detail kaarten en 3D 'map dna' kaarten die benodigd zijn voor geautomatiseerd rijden als dat rond 2020 op de markt komt. Tomtom wordt ook in de tussentijd 'beloond' voor haar R&D.
Top opsomming Justin !

Ik dacht dat het 4 potjes waren, maar het zijn er inderdaad zelfs 6.
- en wellicht zijn het er nog wel meer waar wij geen weet van hebben.

Een aantal potjes met IoT tech erop en je hebt 1 grote ketel...
RESEARCH
0
AB Justin: met name dit gedeelte:
Nokia is aware of this, and has judged this to be the right time to cash in on HERE, recouping part of the US$8.1 billion paid for NAVTEQ back in 2008. After years of maps and navigation makers languishing in the shadow, all of a sudden they are hunting game again, Uber already having taken control of deCarta.

Ik denk dat zodra de verkoop van HERE definitief is het voor TT ook the right time to cash is. De aankoop van Teleatlas heeft destijds TT aan de rand van de afgrond gebracht. Het was beter geweest dat toen direct de emissie had plaatsgevonden.Maar ja dat is achteraf. Dit is wellicht het enige wat je als nadeel kunt zeggen over Marina Wyatt. Straks heeft men de kans om weer een juiste prijs te ontvangen voor de maps en de gedane investeringen. Waarom nog wachten dan op winstgroei voor de komende jaren. Over een aantal jaren kan de wereld er weer anders uitzien. Wordt nooit verliefd op een aandeel heb ik ooit gehoord. Liever tussen nu en 1 jaar een goed rendement dan nog jaren wachten.
[verwijderd]
2
Ben ik helemaal met je eens. Ik denk dat wies dit ook zo ziet......nu zijn de kaarten Hot, over een paar jaar misschien niet meer......alles veranderd super snel....en dat zegt Goddijn zelf ook, ook hij weet niet hoe het er over een paar jaar uit ziet.....voor 15 euro mogen ze mijn aandelen hebben.....:)
[verwijderd]
1
quote:

RESEARCH schreef op 15 mei 2015 22:10:

AB Justin: met name dit gedeelte:
Nokia is aware of this, and has judged this to be the right time to cash in on HERE, recouping part of the US$8.1 billion paid for NAVTEQ back in 2008. After years of maps and navigation makers languishing in the shadow, all of a sudden they are hunting game again, Uber already having taken control of deCarta.

Ik denk dat zodra de verkoop van HERE definitief is het voor TT ook the right time to cash is. De aankoop van Teleatlas heeft destijds TT aan de rand van de afgrond gebracht. Het was beter geweest dat toen direct de emissie had plaatsgevonden.Maar ja dat is achteraf. Dit is wellicht het enige wat je als nadeel kunt zeggen over Marina Wyatt. Straks heeft men de kans om weer een juiste prijs te ontvangen voor de maps en de gedane investeringen.

Waarom nog wachten dan op winstgroei voor de komende jaren. (1) Over een aantal jaren kan de wereld er weer anders uitzien. (2) Wordt nooit verliefd op een aandeel heb ik ooit gehoord. (3) Liever tussen nu en 1 jaar een goed rendement dan nog jaren wachten.

1. Over een aantal jaren kan de wereld er inderdaad anders uit zien, maar de komende 2 jaar gaat TomTom sowieso groeien qua omzet en winst. Het orderboek in Automotive is een hard feit, de Telematics divisie blijft ook groeien en sport ook.

2. Ik hou niet zo van die beurs 'tegeltjes'. Misschien moet je juist wel verliefd worden op een aandeel. Aangezien geliefden bereid zijn elkaar echt te leren kennen. Ik vind het juist risicovol om te beleggen in dingen die je net niet goed kent. Het maakt je ook afhankelijk van allerlei analisten (met soms eigen agenda's), dan is het fijner als je denkt het beter te weten. Dan kun je ook je hoofd koeler houden. (voor de volledigheid: ik zou er ook niet voor terug deinzen om geheel uit te stappen of dekking te zoeken als daar reden voor is)

3. Jaren wachten is niet nodig. 2016 wordt al beter dan 2015 en ik denk dat 2017 echt een heel goed jaar wordt, want dan is automotive echt los. Ik denk trouwens dat dit jaar ook beter wordt dan verwacht, en gross margins gaan weer herstellen, euro staat alweer tegen de 1,15 dollar aan.

RESEARCH
1
Justin als je verliefd wordt op een aandeel kent dit ook gevaren. Je blijft vasthouden aan het aandeel in goede en slechte tijden en je kunt niet altijd helder en objectief denken.
Ik beleg al jaren alleen in bedrijven waarvan ik begrijp wat ze aan het doen zijn en hoe die ervoor staan. Ook TT valt hieronder en ben ook dankbaar voor jullie nuttige informatie. Ik denk echter dat na de verkoop van HERE TT in een totaal andere situatie terecht zal komen. Verkoop van delen of in zijn geheel is dan denk ik meer dan waarschijnlijk.
[verwijderd]
1
quote:

RESEARCH schreef op 15 mei 2015 23:10:

Justin als je verliefd wordt op een aandeel kent dit ook gevaren. Je blijft vasthouden aan het aandeel in goede en slechte tijden en je kunt niet altijd helder en objectief denken.
Ik beleg al jaren alleen in bedrijven waarvan ik begrijp wat ze aan het doen zijn en hoe die ervoor staan. Ook TT valt hieronder en ben ook dankbaar voor jullie nuttige informatie. Ik denk echter dat na de verkoop van HERE TT in een totaal andere situatie terecht zal komen. Verkoop van delen of in zijn geheel is dan denk ik meer dan waarschijnlijk.
Zonder de koper van Here en de verkoopprijs te kennen en dan nu al deze conclusies te trekken klinkt mij allemaal erg opportuun en weinig doordacht in de oren. Wanneer MSFT, Fb, of Uber Here koopt ligt de gehele automobielindustrie open voor TomTom. Dat is een business van nu al meer dan 1 miljard Euro en deze omzet is met hoge marge. Je hoeft immers nauwelijks extra kosten te maken om deze omzet te maken. Dan heb ik het nog niet over hogere take rates en hogere prijzen omdat er meer geleverd wordt maar puur over de omzet van TT en Here bij elkaar. 1 miljard, laten we voorzichtig zijn en uitgaan van 50% marge, belachelijk laag, maar dan praten we over 2 € wpa alleen al in deze markt en klinkt dan 15€ per aandeel dan nog zo slim?
Wacht het nu eens rustig af, niet wij maar HG en zijn mensen zijn aan zet en ik neem aan dat zij met meer inzicht handelen en meer kennis van de markt en de ontwikkelingen hebben dan wij en daarom ga ik er ook van uit dat zij de juiste beslissingen zullen nemen.
Tom3
0
quote:

*Justin* schreef op 15 mei 2015 22:43:

[...]

1. Over een aantal jaren kan de wereld er inderdaad anders uit zien, maar de komende 2 jaar gaat TomTom sowieso groeien qua omzet en winst. Het orderboek in Automotive is een hard feit, de Telematics divisie blijft ook groeien en sport ook.

2. Ik hou niet zo van die beurs 'tegeltjes'. Misschien moet je juist wel verliefd worden op een aandeel. Aangezien geliefden bereid zijn elkaar echt te leren kennen. Ik vind het juist risicovol om te beleggen in dingen die je net niet goed kent. Het maakt je ook afhankelijk van allerlei analisten (met soms eigen agenda's), dan is het fijner als je denkt het beter te weten. Dan kun je ook je hoofd koeler houden. (voor de volledigheid: ik zou er ook niet voor terug deinzen om geheel uit te stappen of dekking te zoeken als daar reden voor is)

3. Jaren wachten is niet nodig. 2016 wordt al beter dan 2015 en ik denk dat 2017 echt een heel goed jaar wordt, want dan is automotive echt los. Ik denk trouwens dat dit jaar ook beter wordt dan verwacht, en gross margins gaan weer herstellen, euro staat alweer tegen de 1,15 dollar aan.

AB, denk dat we als kleine aandeelhoudertjes, vergeleken met de 48% van het management, de hoofdmacht maar moeten volgen. Gezien de initiele mega koersstijging in 2007 is het onwaarschijnlijk dat Goddijn cs + Botman genoegen zullen nemen met de intentie alleen te zorgen voor korte termijn werkgelegenheid. Heeft Goddijn zich recentelijk niet een keer uitgelaten over zijn wil en reele kans om meer aandeelhouderswaarde te creeren? "We are on the right track" + "Ïf you aren`t at the table you are on the table". Dit kan alleen maar als er binnen afzienbare tijd aansprekende winstcijfers kunnen worden getoond. Zo niet dan ben je net als Here "ön the table".
Chiddix
0
Indien het waar is, dat Nokia kaartendivisie niet bruikbaar is voor de nieuwe generatie auto s , ze kunnen niet de vereiste data leveren die nodig zijn voor de selfdriving car, zou dat impact moeten hebben op de verkoopwaarde van Nokia s kaartendivisie?
In de aanloop naar de nieuwe generatie auto s en de overgang ernaar, heeft het nog wel zijn waarde. De trend de komende jaren is inbouw en daar kan nog genoeg aan verdiend worden.
Tom3
0
Door de recente daling van de dollar tov de euro is het bod van Uber in de tussentijd zeker 5% minder waard geworden. Nokia vraagt 3 mrd euro, Uber biedt 3 mrd $. Zou een overweging kunnen zijn voor Nokia om de verkoop uit te stellen of definitief in te trekken. Zou niet onvoordelig zijn voor Tom2 tenzij men zou besluiten Here onder te brengen in een vennootschap waarin bijv BMW en Mercedes een minderheidsbelang krijgen conform het ASML "model". Tom2 zou dan het zelfde kunnen doen met VW en Apple. Het handigst is dan dat de kaarten in een aparte rechtspersoon worden ingebracht.

www.bloomberg.com/news/articles/2015-...
mjmj
0
Voor amerikaanse kopers is het nu iets ongunstiger om euro's te kopen.
Een paar weken geleden was de koers 1,05 en nu is die alweer 1,14. Voor de liefhebbers: hier kan je de koers volgen: www.valutaplaza.nl.
RESEARCH
3
quote:

gerard_ecb schreef op 15 mei 2015 23:22:

[...]
Zonder de koper van Here en de verkoopprijs te kennen en dan nu al deze conclusies te trekken klinkt mij allemaal erg opportuun en weinig doordacht in de oren. Wanneer MSFT, Fb, of Uber Here koopt ligt de gehele automobielindustrie open voor TomTom. Dat is een business van nu al meer dan 1 miljard Euro en deze omzet is met hoge marge. Je hoeft immers nauwelijks extra kosten te maken om deze omzet te maken. Dan heb ik het nog niet over hogere take rates en hogere prijzen omdat er meer geleverd wordt maar puur over de omzet van TT en Here bij elkaar. 1 miljard, laten we voorzichtig zijn en uitgaan van 50% marge, belachelijk laag, maar dan praten we over 2 € wpa alleen al in deze markt en klinkt dan 15€ per aandeel dan nog zo slim?
Wacht het nu eens rustig af, niet wij maar HG en zijn mensen zijn aan zet en ik neem aan dat zij met meer inzicht handelen en meer kennis van de markt en de ontwikkelingen hebben dan wij en daarom ga ik er ook van uit dat zij de juiste beslissingen zullen nemen.

Ik moet het allemaal nog maar zien. Dat de omzet gaat toenemen is haast een zekerheid maar jouw conclusie dat na overname van HERE door bv Uber de gehele automobielindustrie open ligt voor TT is ook niet vanzelfsprekend. Dat de netto winst fors gaat toenemen is ook niet vanzelfsprekend, er komen straks extra marketingkosten voor de Bandit, misschien wel meer kosten R&D voor de zelfrijdende auto's. Beste optie voor TT is aansluiting zoeken bij grote partijen of openstaan voor verkoop van delen. Je moet het ijzer smeden wanneer het heet is en dat moment breekt binnenkort aan.
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 15 mei 2015 11:43:

Die Fiat topman is in ieder geval met Apple gaan praten. Misschien wel een goede partner; fiat is natuurlijk best goed in design.

youtu.be/3pSUxNHgauk
Ze zullen goed zijn in design, maar voor de rest .. In de USofA staan de letters FIAT voor "Fix It Again Tony".
[verwijderd]
1
quote:

RESEARCH schreef op 16 mei 2015 14:41:

[...]

Ik moet het allemaal nog maar zien. Dat de omzet gaat toenemen is haast een zekerheid maar jouw conclusie dat na overname van HERE door bv Uber de gehele automobielindustrie open ligt voor TT is ook niet vanzelfsprekend. Dat de netto winst fors gaat toenemen is ook niet vanzelfsprekend, er komen straks extra marketingkosten voor de Bandit, misschien wel meer kosten R&D voor de zelfrijdende auto's. Beste optie voor TT is aansluiting zoeken bij grote partijen of openstaan voor verkoop van delen. Je moet het ijzer smeden wanneer het heet is en dat moment breekt binnenkort aan.

Ik reageer op 1 aspect.

Bij de outlook in februari was al bekend dat de winst per aandeel die ze toen voorspelden wat aan de lage kant was in relatie met de omzet die juist hoger dan verwacht was. De introductie van action de camera 'bandit' en de gerelateerde marketingkosten en dit najaar ook nieuwe sporthorloges speelt daar zeker een rol in. Zit echter al in de outlook en is een eenmalig effect. Als de introductie succesvol verloopt kan tomtom daar veel plezier aan beleven.
[verwijderd]
1
quote:

RESEARCH schreef op 16 mei 2015 14:41:

[...]

Ik moet het allemaal nog maar zien. Dat de omzet gaat toenemen is haast een zekerheid maar jouw conclusie dat na overname van HERE door bv Uber de gehele automobielindustrie open ligt voor TT is ook niet vanzelfsprekend. Dat de netto winst fors gaat toenemen is ook niet vanzelfsprekend, er komen straks extra marketingkosten voor de Bandit, misschien wel meer kosten R&D voor de zelfrijdende auto's. Beste optie voor TT is aansluiting zoeken bij grote partijen of openstaan voor verkoop van delen. Je moet het ijzer smeden wanneer het heet is en dat moment breekt binnenkort aan.

Zo te zien aan de AB's denken er een laar mensen hetzelfde over als jij.

Ik stel dat als een Tech bedrijf Here overneemt dan ligt de automotiv kant open. Ik zeg niet dat TT alle contracten gaat binnen slepen maar ik verwacht wel dat ze er veel binnen gaan halen. Dit wordt ondersteund door feiten namelijk TT heeft in 2014 220 miljoen aan contracten gesloten, in 2015 gaan ze dit minimaal herhalen. Die omzet moet ergens vandaan komen en dan is het logisch te veronderstellen dat een groot gedeelte van Here klanten komt, die hebben immers 70-80% van de markt in handen. En dan durf ik inderdaad te stellen dat nog meer gaat worden indien Here in handen komt van een bedrijf dat zich op andere kaarten gaat toeleggen, maps meer geschikt voor social media of naar een bedrijf dat zelf Robotauto's wil gaan bouwen. Hierdoor zal de omzet van TT uit de automobielindustrie toenemen en harder dan nu het geval is. Dit is een mega markt die nu al meer dan 1 miljard groot is en als we alle voorspellingen mogen geloven heel erg veel gaat toenemen. Ook als HG beluisterd weet je dat TT het erg goed doet en dat hij graag de competitie met Here aan gaat. Dit is wat hij letterlijk heeft gezegd.
Verder gaat TT op 4 cilinders lopen. Dus de groei komt vanaf 2016 uit hun 4 takken van sport. Dan lijkt het mij veel, interessanter om de business te laten groeien en dan wellicht later verkopen of splitsen in meerdere bedrijven en die afzonderlijk naar de beurs brengen.
Over de marketingkosten heeft Justin al een post geschreven en ik onderschrijf zijn mening.

We gaan het wel zien, voorlopig is het een prachtig fonds en gebeurt er van alles.
[verwijderd]
0
Gerard, ik kan de post niet meer terugvinden, maar je zei volgens mij ergens dat voor een tech bedrijf als Apple het ontwikkelen van een auto heel complex is, autobouwers hebben er meer verstand van. En dat die Google wagentjes er niet uit zien.

Dat eerste is natuurlijk waar, maar dat het TE complex is, is gelogenstraft door Tesla. In voor automotive begrippen een knipoog hebben ze een premium auto neergezet. Voordat Tesla er was zou niemand überhaupt op het idee komen om vanaf nul proberen een autofabrikant te worden.

Dat tweede: het design. Ik denk dat de zelfrijdende Google/Apple auto's weleens echt anders gepositioneerd gaan worden.

Misschien gaan deze Apple auto's er afwijkend uitzien van andere auto's. Zoals een yallowcab opvalt in het verkeer in NYC. En misschien wordt het wel iets dat je niet kunt kopen of bezitten, maar alleen kunt bestellen en per kilometer kunt afrekenen.

De markt zal ook groter zijn, mensen die nu geen auto willen of kunnen betalen, die niet kunnen (gehandicapten, ouderen) of nog niet mogen (jongeren).

Ooit gehoord van het Utrechtse 2getthere? Hun zelfrijdende bussen (alleen op plekken waar geen ander verkeer rijdt, vaste routes) zien er ook anders uit dan 'gewone' bussen.

www.2getthere.eu
www.2getthere.eu/wp-content/gallery/m...
[verwijderd]
0
2getthere nooit van gehoord.

Tesla opgericht in 2003 en het is nu 2015 en ze hebben in 2014, 11 jaar na oprichting, 40.000 auto's verkocht. Tesla was op leven na dood en Elon Musk was bezig zijn bedrijf te verkopen aan Google, de contracten waren al klaar. Dus ik vind het niet echt gelogenstraft.

Waar ik mij dus niet zo druk over maak is dat als Apple een auto gaat maken zij heel snel een enorm marktaandeel zullen behalen. Ik geloof dat niet en ik ben er van overtuigd dat het veel langer gaat duren voordat zij succesvol op de markt zijn dan nu menigeen denkt. Kijk eens naar CarPlay, hoe vaak is dat nu uitgesteld? IWatch, ook niet echt heel snel op de markt gekomen en dat lijkt mij toch allemaal een stuk eenvoudiger dan een auto. Verder is Apple geen tussenleverancier dus wanneer zij Here kopen, wat ik niet geloof, dan gaan zij dit omzetten zodat ze daar zelf iets aan hebben en niet als leverancier voor de automobielindustrie. Dat is in mijn ogen dan weer gunstig voor TT.

Ik ben het wel met je eens dat het mobiliteitsconcept de komende jaren, wellicht decennia echt een enorme verandering zal ondergaan. Het concept van bezit gaat veranderen, cost of ownership wordt steeds belangrijker en aangezien de auto vaak stil staat is the cost of ownership veel te hoog daar valt nog heel veel in te veranderen. En daar zie ik uberachtige Robotauto's wel veel toevoegen. Maar ook hiervoor geldt dat het een geleidelijk proces zal zijn en er nog veel water onder de brug zal stromen eer het zo ver is.

Justin, dat is gewoon zoals ik er tegenaan kijk en ook waarom ik denk dat TT altijd als een winnaar uit de bus gaat komen nu Nokia wereldkundig gemaakt heeft Here te verkopen, wat de uitkomst ook gaat worden. Ieder scenario biedt TT grote groeikansen.

[verwijderd]
0
quote:

gerard_ecb schreef op 16 mei 2015 21:48:

2getthere nooit van gehoord.

Tesla opgericht in 2003 en het is nu 2015 en ze hebben in 2014, 11 jaar na oprichting, 40.000 auto's verkocht. Tesla was op leven na dood en Elon Musk was bezig zijn bedrijf te verkopen aan Google, de contracten waren al klaar. Dus ik vind het niet echt gelogenstraft. De stap van Roadster naar Model S was huge. En de snelheid was bij Tesla lager, omdat ze niet de miljarden hadden die Apple wel heeft. Verkoopplan aan Google had ook daarmee te maken

Waar ik mij dus niet zo druk over maak is dat als Apple een auto gaat maken zij heel snel een enorm marktaandeel zullen behalen. Ik geloof dat niet en ik ben er van overtuigd dat het veel langer gaat duren voordat zij succesvol op de markt zijn dan nu menigeen denkt. Kijk eens naar CarPlay, hoe vaak is dat nu uitgesteld? IWatch, ook niet echt heel snel op de markt gekomen en dat lijkt mij toch allemaal een stuk eenvoudiger dan een auto. Goede voorbeelden, eens Verder is Apple geen tussenleverancier dus wanneer zij Here kopen, wat ik niet geloof, dan gaan zij dit omzetten zodat ze daar zelf iets aan hebben en niet als leverancier voor de automobielindustrie. Dat is in mijn ogen dan weer gunstig voor TT. Volledig mee eens, autofabrikanten doen dan liever zaken met TT

Ik ben het wel met je eens dat het mobiliteitsconcept de komende jaren, wellicht decennia echt een enorme verandering zal ondergaan. Het concept van bezit gaat veranderen, cost of ownership wordt steeds belangrijker en aangezien de auto vaak stil staat is the cost of ownership veel te hoog daar valt nog heel veel in te veranderen. Inderdaad. Zeker als je < 1.000 km per maand een auto nodig hebt, is ownership per km. duur. En daar zie ik uberachtige Robotauto's wel veel toevoegen. Maar ook hiervoor geldt dat het een geleidelijk proces zal zijn en er nog veel water onder de brug zal stromen eer het zo ver is.

Justin, dat is gewoon zoals ik er tegenaan kijk en ook waarom ik denk dat TT altijd als een winnaar uit de bus gaat komen nu Nokia wereldkundig gemaakt heeft Here te verkopen, wat de uitkomst ook gaat worden. Ieder scenario biedt TT grote groeikansen. Eensch

[verwijderd]
0
Net iets te laat ;-)

-------

Printer-Friendly
Job Description

Communications Mgr
Chicago, IL
HERE, a Nokia company, is a leader in global maps and location intelligence. Rooted in almost three decades of experience in cartography, its vision is simple and straightforward: offering the world's best maps and location experiences across multiple screens and operating systems and becoming the leading location cloud business.

At HERE we believe that location will become the new frontier of technology which will impact peoples everyday lives.

The HERE Communications & Industry Analysts Relations (IAR) organization shapes and steers the internal and external perception of HERE and its environment. We are the lead story tellers of the company, orchestrating the stories and themes to be told through media, influencers and industry analysts.

As a modern communication discipline, we believe in a well-planned editorial calendar and a real-time response approach.

Our team is accountable for developing, planning and executing the external and internal/employee communications & IAR strategies on a global and regional level. It consists of different sub-teams such as Media Relations, Product Communications, Social Media, Industry Analysts Relations, Regional Communication as well as Internal and Employee Communications. The teams are based in Berlin, London, Chicago and Berkeley (CA).

We work in tight cooperation with other groups within HERE such as the Marketing, Product and Strategy teams as well as the Business and Sales teams.

Position description:

Now we are looking for Product Communications Manager: A creative and smart story teller, who loves to translate technology and products into exciting stories for our audiences: journalists, bloggers and other influencers opinion leaders.

The Product Communications team is the main source for all other Communications and Industry Analyst teams on a global and local level to file, build and execute their plans.

You will work in a team of highly talented Communications professionals which are at the center of content creation and storytelling for HERE, focusing on product and technology topics around our consumer, enterprise and automotive offering for B2B and B2C alike.

You will be crucial in building and executing the global rolling 6-12 months communications plan, including creating relevant (communications) launch materials.

In preparation of new product launches and updates, you will work hand in hand with the global Product, Product Marketing and Sales Teams to create and execute seamless Go-to- Market (GTM) plans.

As part of your role you will assume dedicated responsibility for certain areas and projects of our product portfolio in the automotive and technology space. In addition you will work tightly with external agencies which are part of your extended team.

This role, however, goes beyond preparing product launches. We expect you to proactively work with your stakeholders within the business to identify the stories that differentiate HERE from the competition and establish HERE as the thought leader in your respective area of responsibility.

In this role you will be part of a team that is globally dispersed with team members being located in Chicago, Berkeley and Berlin (Germany)

Reporting

This role reports to the Head of Product Communications, HERE

You should have a minimum of 8-10 years of media relations and corporate communications experience, ideally with a journalist, editor and/or agency background. You should have a track record in business and technology communications, ideally with experience in consumer, software and automotive technology.

If creating content is a joy and not a burden, if you think and write like a journalist and if you combine creative thinking with an analytic approach, you are the ideal candidate.

As a strategic consultant and business partner to your internal stakeholders you feel comfortable in commenting and providing your perspective not only on your area of expertise but also beyond.

Working with influencers and bloggers within the social media sphere is part of your repertoire. Experience in mobile, wireless/tech/LBS, consumer electronics, consumer entertainment, consumer durables, and/or digital/media industries is preferred.

You should have a very good understanding of the global media landscape, it dynamics and needs which you can leverage to the benefit of our business.

Excellent written and verbal language skills are a must.

You should also have good project management skills.

Additional Qualifications

Has a university degree
Has experience as business journalist or editor
Can easily identify opportunities for competitive differentiation and rapid response in conversations, media coverage trends and user generated content
Looks for a solution when faced with roadblocks
Has a strong team work ethic and is able to effectively work within a team that is geographically dispersed
Is eager to meet and exceed objectives and take on more responsibility
Is able to guide external resources and services
Ability to communicate results and acts as consultant to stakeholders to react quickly to fast moving coverage

Writing samples and references will also be required.

Location This role is based in Chicago

Travel A minimum of +25% of your time will be spent traveling.
4.995 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 ... 246 247 248 249 250 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 30 apr 2024 17:37
Koers 5,620
Verschil -0,105 (-1,83%)
Hoog 5,860
Laag 5,620
Volume 419.532
Volume gemiddeld 329.304
Volume gisteren 354.448

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront