TomTom « Terug naar discussie overzicht

Nokia HERE te koop

4.995 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 ... 246 247 248 249 250 » | Laatste
[verwijderd]
0
[Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd.]
[verwijderd]
1
quote:

Johan@61 schreef op 26 mei 2015 19:47:

[...]

Heel erg vreemd, dames en heren.

Waarom heeft IEX onze grote vrind Wiesje, waar menigeen heel veel PROFIJT van heeft gehad, VERWIJDERD????

Wies zelf heeft dat niet gedaan, maar IEX!

"Lid is verwijderd

Het lid waar u naar op zoek bent is verwijderd."


Kom maar op met uw Speculaties!

Ciao!
Iedereen kan zich op eigen verzoek laten verwijderen.
Laat die persoon nu maar met rust, komt het forum ten goede.
Kuiken
0
Om alle trends in de gaten te houden :Duitsland en de electrische auto. Bron FD ‘Het experiment met de elektrische auto in Duitsland is mislukt’
Maurits Kuypers
Vandaag, 16:52Update: vandaag, 17:25


Ferdinand Dudenhöffer

Het Duitse doel om in 2020 een miljoen elektrische auto’s op de weg te hebben, is definitief onbereikbaar. Als de Bondsregering desondanks blijft beweren dat dit lukt dan is dat niets anders dan ‘een leugen’. Dat schrijft de gerenommeerde auto-expert Ferdinand Dudenhöffer vandaag in een rapport over elektrisch rijden.

Volgens de aan het CAR Center van de universiteit van Duisburg-Essen verbonden Dudenhöffer zijn er duidelijk tekenen dat de verkoop van elektrische auto’s stagneert ‘op een laag niveau’. In april van dit jaar was er zelfs sprake van een grote daling, en dat in een tijd dat nieuwe modellen juist voor hogere verkopen hadden moeten zorgen. Dudenhöffer: ‘Vijf jaar na het uitspreken van de overheidsdoelstellingen is er maar een conclusie mogelijk: het experiment elektroauto in Duitsland is mislukt.’

In Duitsland werden in april 684 volledig elektrische auto’s verkocht en 1006 plug-in hybrides. Samen dus 1690, wat 22% minder was dan een maand eerder. Ten opzichte van een jaar geleden is er nog wel een stijging te zien van het aantal verkochte plug-in hybrides, maar volgens Dudenhöffer te weinig om hoop uit te putten.

Nieuwe modellen

Met de introductie van nieuwe hybrides zoals de Audi A3-etron of Mitsubishi Outlander hadden het er namelijk veel meer moeten zijn. In ieder geval had hun marktaandeel moeten stijgen. En dat is niet het geval. Deze blijft hangen rond de 0,6% voor elektrische auto’s en hybrides gezamenlijk.

Waarom gaat het in andere landen waaronder Nederland veel beter met de elektrische auto? Volgens Dudenhöffer zit het verschil hem in de overheid. Deze heeft ‘het naïeve idee’ dat de elektrische auto helemaal vanzelf een succes wordt, zo licht hij toe over de telefoon.

De Duitse overheid gaat ervan uit dat het voldoende is dat accu’s steeds goedkoper worden, benzine duurder en het ‘thuisladen’ steeds gebruikelijker. Subsidies (of belastingverlagingen) zijn niet nodig. Net zo min als ondersteuning bij het opbouwen van een netwerk aan laadpalen.

Gevaarlijk

Dudenhöffer noemt deze naïviteit ‘zeer gevaarlijk’. Niet alleen dreigt de elektrische auto in Duitsland te mislukken. Duitsland riskeert ook de productie voorgoed aan Azië te verliezen. Vooral China – dat elektromobiliteit ruimhartig ondersteunt – geldt als een geduchte concurrent.

De zware kritiek van Dudenhöffer komt vlak voor een belangrijke regeringstop op 15 en 16 juni over dit thema, met deelname van Matthias Wissmann, president van automobielvereniging VDA en de voorzitter van het ‘Nationale Platform Elektromobiliteit’ Henning Kagermann.

Prikkels

Dudenhöffer hoopt dat de Bondsregering de gelegenheid aangrijpt om het roer om te gooien. ‘Ze moet in ieder geval een keuze maken. Of zeggen dat de hele elektromobiliteit haar niks interesseert, of zorgen voor prikkels die het elektrisch rijden ondersteunen.’

Dudenhöffer zou het liefst zien dat de Bondsregering kiest voor de prikkels. Het CAR Center stelt voor de belasting op diesel en benzine gedurende drie jaar te verhogen met één cent per liter. Dat levert genoeg geld op om in de grote steden 80.000 laadpalen te plaatsen en daarbovenop de belasting op elektrische auto’s te verlagen.
Rolootje
0
Het nieuws dat Nolia zijn kaartendivisie HERE wil verkopen bracht ook het aandeel TomTom (Foto: Yutaka Tsutano) vol in de belangstelling van beleggers. Vorige week kwam Apple met het bericht dat het zijn business-overeenkomst met TomTom verlengt. Volgens beleggers op fora zouden deze twee berichten weleens met elkaar te maken kunnen hebben.

Er dreigt een ware biedingsoorlog te ontstaan op HERE. Het aantal partijen dat interesse toont in HERE loopt steeds verder op en ook de prijs wordt hierdoor sterk omhoog gedreven. Tencent, Baidu, Uber, Microsoft, autofabrikanten, private-equitypartijen en zelfs Facebook drijven de prijs al naar een record van 4 miljard USD. Beleggers geven aan dat de huidige waarde van TomTom ongeveer 2 miljard euro is. Naast de kaartendivisie krijg je daarvoor ook de rest van TomTom cadeau.

Het aandeel TomTom stijgt dus sterk op het feit dat zijn kaartendivisie wordt ondergewaardeerd ten opzichte van HERE. Beleggers en analisten geven aan dat op basis van de bedragen die op HERE worden geboden een aandelenkoers van 13,50 euro bij TomTom past. Wanneer Telematics en Consumer worden gesplitst zou de waarde zelfs kunnen oplopen boven de 20 euro per aandeel. Niet voor niets dat aandelen tegen de huidige aandelenprijs als warme broodjes over de toonbank gaan.

Het gegeven dat Apple zijn overeenkomst met TomTom verlengt, impliceert dat dat bedrijf zich dus niet mengt in de strijd om HERE. Apple blijft TomTom trouw, maar lijkt zich wel aanbevolen te houden om TomTom wellicht in de toekomst over te nemen. Deze geruchten gaan al veel langer.
Mocht Apple toch besluiten om TomTom niet over te nemen dan zorgt de verlengde business-overeenkomst ervoor dat TomTom tientallen miljoenen euro omzet via Apple genereert.

Op fora wijst men erop dat Apple wel eens een andere reden kan hebben om zijn overeenkomst met TomTom te verlengen. Wellicht gaat een van de afvallers in de biedingsstrijd om HERE een bod doen op TomTom. Als TomTom in andere handen valt heeft Apple in elk geval zekerheid dat het huidige contract tegen dezelfde voorwaarden wordt voortgezet. Dit is uiteraard belangrijk voor de continuïteit van Apple.

Al deze mogelijke scenario’s zorgen er volgens beleggers voor dat partijen die short zitten de aandelen moeten terugkopen. Het wordt hen waarschijnlijk te heet onder de voeten. Dit kan een versterkt effect hebben in de stijging van het aandeel. Volgens beleggers is er maar een weg voor het aandeel TomTom: The only way is up!
Spoetnik
0
quote:

Rolootje schreef op 26 mei 2015 20:14:

Het nieuws dat Nolia zijn kaartendivisie HERE wil verkopen bracht ook het aandeel TomTom (Foto: Yutaka Tsutano) vol in de belangstelling van beleggers. Vorige week kwam Apple met het bericht dat het zijn business-overeenkomst met TomTom verlengt. Volgens beleggers op fora zouden deze twee berichten weleens met elkaar te maken kunnen hebben.

Er dreigt een ware biedingsoorlog te ontstaan op HERE. Het aantal partijen dat interesse toont in HERE loopt steeds verder op en ook de prijs wordt hierdoor sterk omhoog gedreven. Tencent, Baidu, Uber, Microsoft, autofabrikanten, private-equitypartijen en zelfs Facebook drijven de prijs al naar een record van 4 miljard USD. Beleggers geven aan dat de huidige waarde van TomTom ongeveer 2 miljard euro is. Naast de kaartendivisie krijg je daarvoor ook de rest van TomTom cadeau.

Het aandeel TomTom stijgt dus sterk op het feit dat zijn kaartendivisie wordt ondergewaardeerd ten opzichte van HERE. Beleggers en analisten geven aan dat op basis van de bedragen die op HERE worden geboden een aandelenkoers van 13,50 euro bij TomTom past. Wanneer Telematics en Consumer worden gesplitst zou de waarde zelfs kunnen oplopen boven de 20 euro per aandeel. Niet voor niets dat aandelen tegen de huidige aandelenprijs als warme broodjes over de toonbank gaan.

Het gegeven dat Apple zijn overeenkomst met TomTom verlengt, impliceert dat dat bedrijf zich dus niet mengt in de strijd om HERE. Apple blijft TomTom trouw, maar lijkt zich wel aanbevolen te houden om TomTom wellicht in de toekomst over te nemen. Deze geruchten gaan al veel langer.
Mocht Apple toch besluiten om TomTom niet over te nemen dan zorgt de verlengde business-overeenkomst ervoor dat TomTom tientallen miljoenen euro omzet via Apple genereert.

Op fora wijst men erop dat Apple wel eens een andere reden kan hebben om zijn overeenkomst met TomTom te verlengen. Wellicht gaat een van de afvallers in de biedingsstrijd om HERE een bod doen op TomTom. Als TomTom in andere handen valt heeft Apple in elk geval zekerheid dat het huidige contract tegen dezelfde voorwaarden wordt voortgezet. Dit is uiteraard belangrijk voor de continuïteit van Apple.

Al deze mogelijke scenario’s zorgen er volgens beleggers voor dat partijen die short zitten de aandelen moeten terugkopen. Het wordt hen waarschijnlijk te heet onder de voeten. Dit kan een versterkt effect hebben in de stijging van het aandeel. Volgens beleggers is er maar een weg voor het aandeel TomTom: The only way is up!
Wat een waardeloos artikel.
Geen enkele visie of mening geven, alleen verwijzen naar beleggers op "fora".
Vast geen toonaangevend medium.
[verwijderd]
0
quote:

Spoetnik schreef op 26 mei 2015 20:39:

[...]

Wat een waardeloos artikel.
Geen enkele visie of mening geven, alleen verwijzen naar beleggers op "fora".
Vast geen toonaangevend medium.
Blijkt uit BeleggersBelangen te komen. Ben zelf daar ook niet meer op geabonneerd ;-)
[verwijderd]
0
quote:

wilast schreef op 26 mei 2015 19:35:

Msft wordt hier genoemd in dit artikel vandaag als mogelijke biedende partij in een consortium met 3 Amerikaanse investeerders

Interessant. Maar ook vreemd. Microsoft heeft geen hulp van investeerders nodig. Enige wat ik kan bedenken.... Private equity gaat de boel flink reorganiseren; Microsoft heeft dat liever buitenshuis ipv binnenshuis op de eigen payroll?

Private equity gaat voor efficiency en daar valt wel wat te winnen. Nokia heeft sinds kort al gekozen voor nieuwe focus. Het hele consumer gedeelte gaat overboord. De investeringen van HERE in indoor maps gaan dan denk ik ook stoppen. Best veel geld weggesmeten denk ik.

TomTom licenseert dat corporate.tomtom.com/releasedetail.cf... van Micello. Hoewel ik niet uitsluit dat TomTom met het nieuwe mapmaking platform ook snel en tegen acceptabele kosten indoor maps gemaakt kunnen / zullen worden.
[verwijderd]
1
Vandaag AvA van Alcatel waar management de Nokia merger verdedigd. Ze geven aan dat ze de kritische massa missen om de strijd aan te gaan met o.a. Huwai en Ericsson. Klinkt goed voor verkoop HERE.
Heb niet een link beschikbaar maar staat in WSJ.com
wilast
0
Justin, in dit artikel www.gruenderszene.de/allgemein/nokia-... wordt bevestigd dat Msft een minderheidsbelang wil. De andere partijen zijn idd PE firms uit USA.
Opmerkelijk is dat de journalist stelt dat T2 het 'kaartenniveau' van Here en Google niet aan kan! Maw door deze twee partijen op grote achterstand is gezet...
Spoetnik
0
quote:

wilast schreef op 26 mei 2015 22:08:

Justin, in dit artikel www.gruenderszene.de/allgemein/nokia-... wordt bevestigd dat Msft een minderheidsbelang wil. De andere partijen zijn idd PE firms uit USA.
Opmerkelijk is dat de journalist stelt dat T2 het 'kaartenniveau' van Here en Google niet aan kan! Maw door deze twee partijen op grote achterstand is gezet...

Is zoiets ook feitelijk te onderbouwen, hoe je de kwaliteit van TT tov Here bepaalt, of blijft dat bij een mening?
Ik heb van de techniek geen kaas gegeten, iemand?
Tom3
0
quote:

wilast schreef op 26 mei 2015 22:08:

Justin, in dit artikel www.gruenderszene.de/allgemein/nokia-... wordt bevestigd dat Msft een minderheidsbelang wil. De andere partijen zijn idd PE firms uit USA.
Opmerkelijk is dat de journalist stelt dat T2 het 'kaartenniveau' van Here en Google niet aan kan! Maw door deze twee partijen op grote achterstand is gezet...

Ja de desinformatie druipt er van af. Volgens oudgediende en zijn doorgaans zeer goed ingevoerde bronnen, zijn de Tom2 kaarten 1,6 keer zo veel waard als de Here kaarten. Het is niet alleen een biedingsoorlog, het is ook een informatieoorlog. Als een journalist de inferieure kwaliteit van Tom2 voetstoots aanneemt dan worden wellicht heel veel, in dit geval vooral Duitse beleggers, op het verkeerde been gezet. hebben ze in Duitsland niet een soort IEX forum? Leest men geen Morgan Stanley rapporten? Ik troost me met de gedachte dat koers binnenkort echt gaat exploderen. De verkoop van Here gaat echt niet terug gedraaid worden. Dat kan alleen maar als Alcatel-Lucent niet ingelijfd wordt. De kans op het laatste is echt heel klein. Dhr Suri laat dit echt niet gebeuren. Het is wel eens nuttig om wat oude info terzake deze overname te herhalen:

www.bloomberg.com/news/articles/2015-...
[verwijderd]
0
quote:

Spoetnik schreef op 26 mei 2015 22:48:

[...]

Is zoiets ook feitelijk te onderbouwen, hoe je de kwaliteit van TT tov Here bepaalt, of blijft dat bij een mening?
Ik heb van de techniek geen kaas gegeten, iemand?
Ik heb goede redenen (ja, klinkt een beetje vaag) om aan te nemen dat tomtom qua dekking en update snelheid minimaal gelijkwaardig is aan Nokia en qua processen efficiënter. Dat is ook meetbaar en gemeten. Ik denk wel dat Nokia historisch gezien gewoon een grotere positie heeft in de automotive wereld en daardoor goede relaties heeft, ze moeten het echter steeds meer hebben van hun relaties en dat is niet waar je op wilt teren. En Goddijn is nu erg close geworden met Bosch en Volkswagen, dus dit is aan het veranderen, hij is zich er hoogstpersoonlijk mee gaan bemoeien. Bovendien gaat het realtime mapmaking platform Nokia in de schaduw zetten.

p1woord
0
Justin;
Wat ik niet begrijp dat de koers van Nokia-Here niet hard omhoog gaat met de biedingen.wil je dit uitleggen.alvast bedankt
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 26 mei 2015 23:53:

[...]

Ik heb goede redenen (ja, klinkt een beetje vaag) om aan te nemen dat tomtom qua dekking en update snelheid minimaal gelijkwaardig is aan Nokia en qua processen efficiënter. Dat is ook meetbaar en gemeten.
@ Justin,
Klinkt inderdaad wat vaag, zeker als er, zoals je zegt, gemeten is. Door wie is er gemeten, waar is dat rapport, wat zijn de resultaten ?
Balimoney
0
quote:

p1woord schreef op 27 mei 2015 08:26:

Justin;
Wat ik niet begrijp dat de koers van Nokia-Here niet hard omhoog gaat met de biedingen.wil je dit uitleggen.alvast bedankt
Ik ben weliswaar Justin niet maar ik kan hier wel een antwoord op geven.

Er staan ruim 3 miljard aandelen Nokia uit, dat geeft al aan dat een miljard meer of minder een veel kleinere uitwerking op dat aandeel zal hebben in vergelijking met het aandeel TT.
Bovendien hangt het hele aandeel AlcatelLucent nu ook nog een keer aan het Nokia aandeel.
[verwijderd]
0
quote:

kikokiko schreef op 27 mei 2015 10:07:

[...]
@ Justin,
Klinkt inderdaad wat vaag, zeker als er, zoals je zegt, gemeten is. Door wie is er gemeten, waar is dat rapport, wat zijn de resultaten ?
Ik denk dat Justin doelt op de gesprekken die hij met TomTom mensen heeft gevoerd na de AVA en waar hij erg (9 op de Xynix-schaal?) blij van werd.
p1woord
0
quote:

Balimoney schreef op 27 mei 2015 10:12:

[...]

Ik ben weliswaar Justin niet maar ik kan hier wel een antwoord op geven.

Er staan ruim 3 miljard aandelen Nokia uit, dat geeft al aan dat een miljard meer of minder een veel kleinere uitwerking op dat aandeel zal hebben in vergelijking met het aandeel TT.
Bovendien hangt het hele aandeel AlcatelLucent nu ook nog een keer aan het Nokia aandeel.
Dankje wel,duidelijk
4.995 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 ... 246 247 248 249 250 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 8 mei 2024 17:35
Koers 5,545
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 5,590
Laag 5,480
Volume 302.782
Volume gemiddeld 281.378
Volume gisteren 302.782

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront