TomTom « Terug naar discussie overzicht

Kijken in de toekomst: zelfrijdende auto's

202 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 » | Laatste
Tom3
0
quote:

seren schreef op 9 juni 2015 08:54:

www.bloomberg.com/news/articles/2015-...

Mercedes gaat snel
Uit het filmpje blijkt (gelukkig voor ons) dat het volledig om ADAS draait, gebaseerd op sensors. De auto staat niet toe dat je de handen van het stuur haalt om even de krant te lezen.
voda
0
ICT gaat partnerschap met Farmertronics aan voor onbemande tractor

AMSTERDAM (Dow Jones)--ICT Automatisering nv (ICT.AE) gaat een samenwerking aan met Farmertronics BV voor de ontwikkeling van een onbemande tractor voor de landbouwsector.

De tractor zal draaien op waterstof dat lokaal geproduceerd wordt in de clean tech boerderij uit zonne- en windenergie.

Farmertronics ontwikkelt de tractor, en ICT draagt bij aan de ontwikkeling van de Electronic Control Units (ECU) om de onbemande tractor te besturen.


Door Ellen Proper; Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; ellen.proper@wsj.com

Tom3
0

quote:

Tom3 schreef op 9 jun 2015 om 13:59:

[...]

@oudgediende,
is meer iets voor het toekomstdraadje van de zelfrijdende auto. Als ze zeggen dat ze het funfdament hebben gelegd voor autonoom rijden, waarom moeten ze dan nog zwaar investeren in een next gen platform voor het bedrag van 1,5 miljard?

PS veel succes met de opening voor het volgend weekend.

Dank je..!

Dat zeggen ze juist niet. Wat Here heeft zijn testtrajecten, bijv Eindhoven heeft er ook eentje. Ik dacht te herinderen dat er in totaal 12 hebben. Deze zones/trajecten zijn voor NDS/HAD of HD driving geschikt gemaakt. De HD kaart van Here is in algemeen niet geschikt voor HD. Deze moeten opnieuw in kaart worden gebracht en dat is het dilemma wat Here heeft. De data die ze krijgen leent hier ook niet voor. Crowd sourchen a la Road DNA dat heeft Here niet operatief.

360.here.com/2014/05/15/mercedes-show...

@ oudgediende:
Dank je voor je informatieve antwoord. Uit het linkje zou je bijna opmaken dat Here zijn zaakjes al voor elkaar heeft. Niet dus.
Pacman RTT
0
Grappig maar ook weer niet grappig artikel.
www.mycarconnector.com/the-cars-of-th...

Belangrijkste wat ik eruit opmaak is dat de auto van de toekomst anoniem moet zijn en blijven.

Welk bedrijf heeft privacy hoog in het vaandel staan.. ?
Bijlage:
Pacman RTT
0
quote:

Pacman RTT schreef op 11 juni 2015 06:46:

Grappig maar ook weer niet grappig artikel.
www.mycarconnector.com/the-cars-of-th...

Belangrijkste wat ik eruit opmaak is dat de auto van de toekomst anoniem moet zijn en blijven.

Welk bedrijf heeft privacy hoog in het vaandel staan.. ?
numrush.nl/2015/06/10/audi-baas-googl...

Dit artikel erbij gezet om een beter contrast te geven tussen Appel en Google.
Beperktedijkbewaking
0
Dit draadje krijgt een hoog graphene/3Dprinting/bitcoin/Googleglass/Klöpping-gehalte.
Fantasieën te over, verdienmodellen: ho maar.
Precies waar TT al jaren mank aan lijkt te gaan. Wees blij dat TT's reële vooruitzichten nu beter zijn, maar ga niet direct in de overdrive.

En geloof me: van graphene begrijp ik meer dan de meesten van jullie.
Groet van een ouwe brompot.
NabeursInfoCorrectKaderen
0
Als Google niet nogmaals met z'n auto's rond gaat rijden om de kaarten geschikt te maken voor HAD dan gaan ze het volgens mij op de volgende manier doen:

- Elke auto met camera's uitrusten
- Software in de auto gaat de beelden uitlezen en verwerken
- Herkenning van verkeersborden: Google is een meester in foto herkenningssoftware, met hun zelflerende systemen en de mogelijkheid dit in de auto te verwerken zal de auto slimmer worden dan nu wordt gedacht.
- Belangrijke beelden naar de cloud sturen (ze zijn inmiddels zelf ook internetprovider, dus hiervoor zullen ze uiteindelijk ook wel iets met GSM masten gaan doen), denk aan: beelden van af- en opritten, bochten.
- De cloud deze beelden laten analyseren.
- De kaarten bijwerken.

Met de opgehaalde informatie zoals scherpte van een bocht en analyse van verkeersborden weten ze hoe hard ze op bepaalde stukken van de weg moeten rijden.

De sensoren doen de rest.
[verwijderd]
0
@famel

Sprookje. Je moet die auto's dan wel hebben. Er is geen autofabrikant die Google in het hart van de auto wil. En ook de automobilist vertrouwt Google voor geen meter.

Overigens zijn die sensoren in de auto voor een groot deel van Bosch. En laat Bosch nu net samen met TomTom haar plannen aan het realiseren zijn voor ADAS en HAD.
DeZwarteRidder
0
quote:

groeibriljant schreef op 12 juni 2015 10:37:

@famel
Sprookje. Je moet die auto's dan wel hebben. Er is geen autofabrikant die Google in het hart van de auto wil. En ook de automobilist vertrouwt Google voor geen meter.
Overigens zijn die sensoren in de auto voor een groot deel van Bosch. En laat Bosch nu net samen met TomTom haar plannen aan het realiseren zijn voor ADAS en HAD.
Knap hoor....!!! Dat jij weet wat De Automobilist en De Autofabrikant wil....
NabeursInfoCorrectKaderen
0
quote:

groeibriljant schreef op 12 juni 2015 10:37:

@famel

Sprookje. Je moet die auto's dan wel hebben. Er is geen autofabrikant die Google in het hart van de auto wil. En ook de automobilist vertrouwt Google voor geen meter.

Overigens zijn die sensoren in de auto voor een groot deel van Bosch. En laat Bosch nu net samen met TomTom haar plannen aan het realiseren zijn voor ADAS en HAD.
Dat is toch mijn punt helemaal niet? Ik geef aan wat Google zal mijn inziens zal doen om HAD aan te kunnen bieden. Daarvoor hebben ze dan geen HAD maps nodig.

Daarnaast heb ik het over de auto's die Google zal leveren aan bedrijven/personen, waar waarschijnlijk toch wel interesse in is omdat ze veel goedkoper zullen zijn dan andere zelfrijdende auto's. Je moet dan wel tijdens het genieten van je rit naar reclame kijken, of onderweg even stoppen bij de winkel waar je het product kunt kopen dat je laatst nog wilde hebben.
[verwijderd]
0
Baidu and BMW goal to produce a self driving vehicle this season – SlashGear

Posted by admin on June 12, 2015




Lindsey Caldwell

Chinese tech giant, Baidu, started dealing with BMW in April 2014 on the project focused on self-driving automobiles. Several year later, their bond is approaching taking pleasure in the fruits of their labor. Based on Baidu’s senior v . p ., Wang Jin, the brand new self-driving vehicle ought to be striking the roads in China through the finish of the season. Once the arrive, the cars will not be remaining around the test track. The aim is to buy them around the stuffed up freeways in towns like Shanghai and Beijing this season.

This differs from Google and perhaps Uber’s vision of completely getting rid of a persons component from driving. It seems sensible for Uber–compensated motorists from the majority of their labor force. Getting rid of motorists who have to be compensated would shave company costs significantly hence, Uber is racing to build up the tech at its new Uber Advanced Technologies Focus on the campus of Carnegie Mellon College.

Baidu and BMW’s prototype vehicle is a proof-of-concept for that Chinese company’s autonomous technologies, while still permitting humans to part of and go ahead and take wheel. This past year, Kai Yu, mind of deep learning development at Baidu, stated the work concentrates its energy on helping motorists rather than which makes them static people.



Source: The Protector

If Baidu and BMW’s forecasts are correct, Google may have newer and more effective competition in the Eastern hemisphere. It will likely be hard to tell how good Baidu’s self-driving cars really manuever. Possibly we’ll see their report cards, like Google’s self-driving cars. We’ll have to hang about until the coming year to discover

Linkje: news.list-online.com/baidu-and-bmw-ai...
Pacman RTT
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 12 juni 2015 07:32:

Dit draadje krijgt een hoog graphene/3Dprinting/bitcoin/Googleglass/Klöpping-gehalte.
Fantasieën te over, verdienmodellen: ho maar.
Precies waar TT al jaren mank aan lijkt te gaan. Wees blij dat TT's reële vooruitzichten nu beter zijn, maar ga niet direct in de overdrive.

En geloof me: van graphene begrijp ik meer dan de meesten van jullie.
Groet van een ouwe brompot.

Sorry BDB
Voor TT moet je naar de Bigger picture kijken om wat verder in de toekomst te kunnen loeren.
Daar is deze draad voor bedoelt.

Lees dit artikel eens, en je ziet dat Apple heel verstrekkende plannen heeft achter Apple Maps.

Apple: One Has To Think The Bigger Picture
seekingalpha.com/article/3252745-appl...

Hier word ik nou vrolijk van !!

Goed weekend allemaal.
Pacman RTT
0
Toch even voor ieders gemak het belangrijkste Apple Map verhaal er uit gelicht.

Lees even mee...

In my view, the update to the Apple Map is further evidence that AAPL is laying the groundwork for map-oriented businesses. According AAPL, Apple Map has 3.5x higher usage than the next leading map app and gets 5bn maps per week. The updated map has better accuracy on public transit info such as optimal access to the train and departure time in each station. Over time, we could see additional features from the Coherent acquisition by improving the map's accuracy and venture into self-driving cars that requires high precision GPS to navigate the roads. The notion of AAPL introducing a car is controversial but AAPL is no stranger when it comes to disrupting the conventional industry. As for the timing of an Apple Car, it is contingent upon how much faith AAPL has in its own map software. In the long-term, AAPL could move into mobile advertising as the location-based ad and O2O trend catches on in North America. The map usage disclosed by AAPL implies high engagement levels of its own map and it is a logical step for AAPL to allow small business owners to advertise via search results, push notification, location-based advertising and/or location-based promotion. As part of the transaction loop, local merchants would advertise on Apple Maps regarding a promotion, the user pays via Apple Pay, and close the transaction with either a pickup or shipment to home. AAPL at the end can generate both payment and ad revenue as a result.
[verwijderd]
0
Terugkomend op, kijken in de toekomst,is zoiets als,

Predicting a road accident before it happens

Lisa Tobin is preparing Transurban for a future of driverless cars, road signs that talk and congestion that can no longer be solved by laying down new bitumen.

......
In March the company announced it had set up a partnership with Optus, TomTom, and analytics specialists Quantum IT to nut out the ways that Australian transportation is likely to be disrupted by this technology - and how Transurban needs to prepare.

www.itnews.com.au/CXOChallenge/404235,how-transurban-can-predict-a-road-accident-before-it-happens.aspx
- - - -
www.transurban.com/

vandaar ook natuurlijk die overname in Australie laatst...
Chiddix
1
quote:

groeibriljant schreef op 12 juni 2015 10:37:

@famel

Sprookje. Je moet die auto's dan wel hebben. Er is geen autofabrikant die Google in het hart van de auto wil. En ook de automobilist vertrouwt Google voor geen meter.

Vindt het vreemd, dat een groot deel van de wereldbevolking Google gebruikt op internet en dat autofabrikanten en automobilisten niet zouden willen profiteren van uitvindingen van Google op het gebied van de self driving car.

p.s Google loop mijlen ver vooruit op de ontwikkeling van de self driving car.
[verwijderd]
0
quote:

Chiddix schreef op 13 juni 2015 20:26:

[...]

Vindt het vreemd, dat een groot deel van de wereldbevolking Google gebruikt op internet en dat autofabrikanten en automobilisten niet zouden willen profiteren van uitvindingen van Google op het gebied van de self driving car.
Als zoekmachine zijn ze goed maar wie wil er rijden met een zoekmachine.
DeZwarteRidder
1
quote:

Chiddix schreef op 13 juni 2015 20:26:

[...]
Vindt het vreemd, dat een groot deel van de wereldbevolking Google gebruikt op internet en dat autofabrikanten en automobilisten niet zouden willen profiteren van uitvindingen van Google op het gebied van de self driving car.
Het idee dat automobilisten of autofabrikanten geen (gratis) Google-maps zouden willen gebruiken wegens privacy-problemen is inderdaad grote onzin.
Immers bijna iedereen gebruikt al een Android-smartphone.
Chiddix
0
Google heeft niet de intentie zelf auto s te produceren. Maar autofabrikanten verwachten wel serieuze concurrentie van de technologiebedrijven Google en Apple op het gebied van de self driving car.
Autofabrikanten zien de self driving car als een goudmijn op de termijn. Wie als eerste de technologie ontwikkelt voor een zelfrijdende car op snelwegen en in de stad en operationeel heeft , is het bingo?
202 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 2 mei 2024 17:35
Koers 5,620
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 5,750
Laag 5,600
Volume 291.496
Volume gemiddeld 302.054
Volume gisteren 419.532

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront