Nog heel effe ... (Justin) TT geeft toch een adrenaline op deze vroege maandagochtend....
1. TT heeft circa 4000 man en HERE cira 6000!
2. TT heeft circa 20% en HERE circa 80% van de Automarkt.
3. Volgens insiders heeft TT veel geleerd van het TeleAtlas drama, getuige de jarenlange bijna verliezen en waardeloze WPA.
4. TT insiders beweren, vanwege de investeringen in Know How, dat TT techologisch veel verder is dan HERE, is dit overigens door 'deskundigen' al BEVESTIGD??? Weten de Duitsers dit dan NIET, of doen zij gluiperig oder Spielen Sie Haase und Dumme Ku??
5. Als punt 4. zou kloppen, waarom kopen de Duitsers niet gewoon TT, ondanks dat het veel werk en geld kan gaan kosten om alle Duitse auto's om te bouwen in TT.
6. HERE wil niet meer investeren, althans minder vanwege andere core business door moeder Nokia.
7. Stel dat ALLE Duitse auto's op termijn weglopen bij HERE, dan worden de marktaandelen toch omgekeerd: 70-30?
8. Als 7. klopt, dan heeft HERE toch veel minder waarde dan de huidige Boekwaarde van 2 miljard? Je zou denken lopen ze naar bijna waardeloos af, idem onze opties Juno?
9. Saillante vraag is: Waarom heeft HERE en TT samen zoveel mensen in dienst? Ze zitten toch NIET de hele dag allemaal met MAPPEN op hun schoot te stoeien en koffie te leuten? Of rijden ze allemaal de wereld rond met die kastjes op hun auto's van de Noordpool tot aan Guatemala ??
10. TT heeft nog 4 Business Units, dus daar hebben zij het goed verdeeld met efficiëntere aanpak?
Moraal van het Verhaal:
Als ik het Consortium was, dan koop ik gewoon de boel in Amsterdam op en verkoop die gadgets en die GEIT erbij onderhands aan de Freaks!?
PS: En nu echt echt in mijn hokje, de fiscus wordt anders heel Boos!
Ciao!