TomTom « Terug naar discussie overzicht

Deutsche Coalition: Auf Umwegen zum Ziel : TomTom

390 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 » | Laatste
DeZwarteRidder
0
Er is een soort 'geruchtenoorlog' aan de gang tussen Nokia en de potentiële kopers.

Het zou me niet verbazen als het recente TT-gerucht verspreid is door de Duitse autofabrieken om Nokia bang te maken.

Het boekenonderzoek lijkt mij in ieder geval onzinnig, want dat komt pas aan het eind van de rit.
[verwijderd]
0
quote:

paulta schreef op 15 juni 2015 14:54:

Het is een Gotspe om te denken dat de Duitsers al boekenonderzoek(DD) hebben gedaan bij TT, laat staan gesprekken hebben gevoerd.

Dat Duitse boulevardblad suggereert de wens, de gedachte van wat hogere managers bij carmakers, het peilen van het idee in de markt.

TT kan niet reageren omdat ze van niets weten, ik mag hopen dat er veel lezers hebben kunnen profiteren van de mooie spike in de dag grafiek...
Bild? Ik las wel iets over Van der Vaart.
[verwijderd]
0
quote:

martinmartin schreef op 15 juni 2015 14:48:

[...]

Onder invloed van de de take-rate die substantieel zal stijgen de komende jaren zal jouw max 300 mio veranderen in minimaal 450 mio voor dit VW contract.

Verder eens met je beschouwing wat dat zal betekenen voor de wpa op basis van de 2014 gegevens en uitgaande van die 300 mio.

2020 zal echter heel andere bedragen tonen, omdat door de hogere take-rate de connected car-base dan zal zijn gegroeid naar 300 a 400 mio voertuigen.

Neem nu de moeite eens om je rekenmachine te pakken en er jouw bedrag per jaarfee aan toe te voegen en vermenigvuldig dat met het marktaandeel dat tom2 dan volgens jou zal hebben. Onverschillig welk bedrag je invult voor marktaandeel danwel jaarfee je zult perplex staan over welke grootheden we praten

Koersen van 20 en 30 euro klinken leuk voor degenen die niet verder durven kijken dan vandaag en graag "genuanceerd" over willen komen.

Ik schat jou op een heel ander nivo in.


Volledig met je eens martmartin. Het gaat bij TomTom om de rekensommen in de toekomst.
Die 450 miljoen uit VAG zie ik dan ergens 2018 bereikt worden en komt dan bovenop de bestaande orders/klanten + nieuwe. Die hebben in 2018 dan ook een vergelijkbaar niveau en dan zit je al dicht tegen de 1 miljard omzet Automotive en mogelijk al zelfs daarboven. Levert zo'n 3 euro WPA bovenop de winst uit Telematics en Consumer. Een WPA van 4 euro plus de spectaculaire groei brengen de koers dan makkelijk boven de 100 euro. In de periode 2019-2025 groeit dat spectaculair verder.

Beperktedijkbewaking
1
quote:

xynix schreef op 15 juni 2015 12:23:

[...]
En als je je dan echt een "ouwe lul" wilt voelen:

www.youtube.com/watch?v=zF29uzNFMyg
...
Zat bij het woord postkoets ook al even aan de Selvera's te denken (ach, je kunt niet de hele dag naar het scherm turen) en vroeg me af of het woord diligence nu wel of niet in hun Schlager voorkwam.
Wel, dat is dan bij dezen opgelost!
xof
0
[quote alias=groeibriljant id=8558248 date=201506151357]
@xof

Je lijkt Justin wel, of die idioten van SNS (Martijn den Drijver) en RABO (Hans Slob), met z'n extreem lage waardering. Die 2 miljard voor de TomTom Maps is een regelrechte belediging. (de aanschaf alleen was zo'n beetje het dubbele en sindsdien is er veel geïnvesteerd en waarde toegevoegd; zelf maken kost minimaal 10 miljard))

De Maps van Here leveren naar verwachting minimaal $4 miljard op, maar dat zou ook zo maar 5 of 6 miljard euro kunnen worden. De Maps van TomTom zijn mogelijk 1,6 X de waarde van die van Here, maar minimaal gelijkwaardig qua waarde.
[/quote

rustig aan, ik ben geen idioot.

]
xof
0
quote:

groeibriljant schreef op 15 juni 2015 13:57:

@xof

Je lijkt Justin wel, of die idioten van SNS (Martijn den Drijver) en RABO (Hans Slob), met z'n extreem lage waardering. Die 2 miljard voor de TomTom Maps is een regelrechte belediging. (de aanschaf alleen was zo'n beetje het dubbele en sindsdien is er veel geïnvesteerd en waarde toegevoegd; zelf maken kost minimaal 10 miljard))

De Maps van Here leveren naar verwachting minimaal $4 miljard op, maar dat zou ook zo maar 5 of 6 miljard euro kunnen worden. De Maps van TomTom zijn mogelijk 1,6 X de waarde van die van Here, maar minimaal gelijkwaardig qua waarde.
Misschien moet je wat minder hoog van de toren blazen.

Ik schrijf minimaal 2 mrd, svp goed lezen.

Here is minder waard als de Duitsers niet mee gaan meebieden op HERE en de kontrakten laten uitlopen, zij hebben er 2 mrd voor over want ze kopen immers hun eigen goodwill. De volgende eigenaar is dan de cash-cow kwijt. HERE zonder duitse automotive klanten maakt verlies en de nieuwe eigenaar moet dik investeren. Ik geloof die 4 Mrd nog niet.

Verder wordt het een kombi, waarbij TT zich van goede "lease" kondities verzekerd
[verwijderd]
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 15 juni 2015 14:58:

Er is een soort 'geruchtenoorlog' aan de gang tussen Nokia en de potentiële kopers.

Het zou me niet verbazen als het recente TT-gerucht verspreid is door de Duitse autofabrieken om Nokia bang te maken.

Het boekenonderzoek lijkt mij in ieder geval onzinnig, want dat komt pas aan het eind van de rit.
Daar heb je deels gelijk in, maar het zijn denk ik meerdere sporen tegelijk. Enerzijds gebruikt om te dreigen (nokia bang maken, voorzover dat effect heeft) maar ook om een optie achter de hand te hebben. En als je ziet tegen wie de Duitsers het opnemen, dat gaan ze niet winnen. Tencent en Navinfo zijn super agressive, die laten niet meer los. Ik zie alleen nog tech giganten die hen het hoofd zouden kunnen bieden, als ze willen. Denk UBER, Facebook, Microsoft. De Duitse fabrikanten gaan die strijd om HERE niet winnen, is mijn humble opinion.
[verwijderd]
0
dit schrijven ze over randstad!!!
om gek van te worden toch!!!!

Stieren aan het werk bij Randstad

Door Nico Bakker op 12 jun 2015 om 12:10 | Views: 936

Het aandeel Randstad is dit jaar een van de beurstoppers. Het fonds ging in de eerste maanden van 2015 met ruim 35% omhoog, een prestatie van formaat. In de afgelopen weken deed de koers een stapje terug, maar thans staan alle indicatoren van mijn marktlens opnieuw op groen. Ik zal de weekgrafiek voor u duiden en aangeven waarom een opmars richting 58,00 en hoger aannemelijk is.

Groen licht

Al geruime tijd bevindt het aandeel Randstad zich in positief vaarwater. Vanaf het moment dat de gemiddelde lijn in januari van dit jaar opwaarts werd gekruist, is een ferme actiebeweging gestart. Met een indrukwekkende reeks witte candles reikten de bulls tot een top op 58,17. Deze top ging gepaard met een lagere top in de RSI, waardoor er sprake was van negatieve divergentie. Wat volgde was dan ook een gezonde correctiebeweging, waarbij de koers werd teruggedrukt tot een bodem op 50,27. Deze week geven de stieren te kennen de uptrend nieuw leven te willen inblazen. Er is namelijk een overtuigende witte candle gevormd en ook de swingteller springt op +1. Het feit dat de RSI ruim boven de 50-lijn omhoog krult, weerspiegelt de sterke ondertoon. Met alle indicatoren thans op groen verschijnt er komende week een UP-status op mijn Dashboard. Er is groen licht voor de stieren om richting de rode streep op 58,17 te bewegen. Als dit weerstandniveau vervolgens wordt geslecht, komt er potentieel vrij richting 63,18, de top uit 2008. De vooruitzichten zijn positief, voorwaarde is wel dat de koers boven de steun op 50,27 blijft bewegen. Onder dit niveau verliest de sterke trend aan kracht en gaat een correctie van start.

Stier aan zet

Alle indicatoren van mijn Dashboard staan thans op groen, een opmars richting de rode streep op 58,17 is thans aannemelijk. Trendvolgende beleggers kunnen dan ook overwegen aan de koopkant in actie te komen. Als in de komende weken de rode streep wordt geslecht, zijn additionele koopposities gerechtvaardigd. De stieren kunnen aan het werk bij Randstad.

- See more at: www.belegger.nl/Column/160158/Stieren...
[verwijderd]
0
Automakers Concerned About Google Data-Mining Us In The Car

Unless you live a very isolated, disconnected existence, you’re probably leaving quite the trail for Google.

Are you ready to leave more of a trail about how you stay connected in your car?

Of course we already do drive around with GPS-tagging, server-connecting smartphones in our vehicles. Yet Android Auto and Apple CarPlay, two systems that are coming to many new vehicles soon, are introducing an entirely new set of privacy concerns—concerns raised recently by several top executives of German automakers.

www.thecarconnection.com/news/1098725...

eigenlijk word het een clash tussen de systemen Android/CarPlay MS Windows.......Here TomTom en de Duitsers willen of Here of TT
Beperktedijkbewaking
0
quote:

martinmartin schreef op 15 juni 2015 14:48:

[...]

Onder invloed van de de take-rate die substantieel zal stijgen de komende jaren zal jouw max 300 mio veranderen in minimaal 450 mio voor dit VW contract.
Verder eens met je beschouwing wat dat zal betekenen voor de wpa op basis van de 2014 gegevens en uitgaande van die 300 mio.

2020 zal echter heel andere bedragen tonen, omdat door de hogere take-rate de connected car-base dan zal zijn gegroeid naar 300 a 400 mio voertuigen.

Neem nu de moeite eens om je rekenmachine te pakken en er jouw bedrag per jaarfee aan toe te voegen en vermenigvuldig dat met het marktaandeel dat tom2 dan volgens jou zal hebben. Onverschillig welk bedrag je invult voor marktaandeel danwel jaarfee je zult perplex staan over welke grootheden we praten
...

Inderdaad. Ik verbaas me er ook over dat Justin jouw qua opbouw heldere rekensom eerder in deze draad zelf niet eens doet (mijn part met zijn eigen aannamen), dan wel becommentarieert.

Het blijft natuurlijk een beetje koffiedik kijken, de uitkomsten variëren nogal al naar gelang de aannamen die je gebruikt, maar de richting is duidelijk. Ook de 'stapelkwestie', die MS nogal raar behandelde, is in jouw aanpak netjes opgelost. Ik hoop er binnenkort in de Rekenkamerdraad nader op terug te komen, met enige onderbouwing voor de aantallen 'connected', en optimistische resp. zeer voorzichtige verdere aannamen voor TT's marktaandeel en de per voertuig te ontvangen fees.

Ik schrijf dit overigens met alle respect voor Justin. Hem een basher noemen (zoals iemand hier ergens deed) is belachelijk. Integendeel, toen TT het moeilijk had, bleef hij volhardend in zijn lange-termijn optimisme. Maar nu de vette jaren er aan zitten te komen, lijkt hij het nog niet helemaal te geloven. Hij houdt denk ik meer van het geleidelijke? (Sorry, Justin.)
Ik ben ook een 'geleidelijk' type, maar tegen snelle koersstijgingen zoals tot nu toe in 2015 heb ik weinig bezwaar;-)

Edit: ja, de laatste weken is de koers wat teruggevallen. Net als hele beurs...
[verwijderd]
1
overname geruchten hoor ik al ik weet niet hoelang, apple bv. wat 1 onzin. en nu dit weer. +3% , duidelijk rotzooi van de bovenste plank.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

groeibriljant schreef op 15 juni 2015 14:58:

[...]

Volledig met je eens martmartin. Het gaat bij TomTom om de rekensommen in de toekomst.
Die 450 miljoen uit VAG zie ik dan ergens 2018 bereikt worden en komt dan bovenop de bestaande orders/klanten + nieuwe. Die hebben in 2018 dan ook een vergelijkbaar niveau en dan zit je al dicht tegen de 1 miljard omzet Automotive en mogelijk al zelfs daarboven. Levert zo'n 3 euro WPA bovenop de winst uit Telematics en Consumer. Een WPA van 4 euro plus de spectaculaire groei brengen de koers dan makkelijk boven de 100 euro. In de periode 2019-2025 groeit dat spectaculair verder.

Inderdaad. Ik vind je schattingen voor de huidige assetwaarde van TT wel eens wat overdreven, maar het bovenstaande zou zo maar kunnen. Ik heb de berekeningen van Martin eens nagedaan met zeer conservatieve en voorzichtige aannamen, maar dan nog kom ik op Automotive omzetten van minstens 0,5 miljard in 2018, en (door het stapeleffect) pak 'm beet 1,5 miljard in 2020.
Vermoedelijk zal het meer zijn. Zie verder mijn reactie op Martin hierboven.
[verwijderd]
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 15 juni 2015 19:39:

[...]

Ik schrijf dit overigens met alle respect voor Justin. Hem een basher noemen (zoals iemand hier ergens deed) is belachelijk. Integendeel, toen TT het moeilijk had, bleef hij volhardend in zijn lange-termijn optimisme. Maar nu de vette jaren er aan zitten te komen, lijkt hij het nog niet helemaal te geloven. Hij houdt denk ik meer van het geleidelijke? (Sorry, Justin.)
Ik ben ook een 'geleidelijk' type, maar tegen snelle koersstijgingen zoals tot nu toe in 2015 heb ik weinig bezwaar;-)

Edit: ja, de laatste weken is de koers wat teruggevallen. Net als hele beurs...

Ik heb heeel weinig geslapen afgelopen dagen, misschien tien uurtjes in drie nachten, allemaal vanwege gezellige dingen, maar ik was daardoor niet in allerbeste doen. En dat in combinatie met die speculaties over overname of deelneming en wat er nu precies stond in die suddeutsche maakt dat je bang bent voor fouten. Mijn beleggingsfouten tot nu toe waren achteraf meestal onscherpe momenten. Ik wil niet op een valse rumor extra instappen. Ik vind er echter nu bezien toch wat detail in zitten, zoals dat team vertegenwoordigers, dat ik deze rumor behoorlijk serieus neem. Ook omdat ze (die Duitsers) rond here gewoon krachtige en ik denk ook vastberaden tegenbieders hebben.

Ik zie het hopelijk weer scherp, of toch unscharf?
youtu.be/u3g82UXSQcc
[verwijderd]
0
Mochten onze Duitse freunden bij TT zijn geweest om te praten EN de Boeken hebben bekeken dan is dat natuurlijk wel zeer koers gevoelige informatie en kan een beurs genoteerd bedrijf als TT daar niet over zwijgen????
[verwijderd]
1
die traffic informatie is toch ook 0,0 waard. hoe moet ik in amsterdam komen? ik moet mij wel door de file heen murmelen. of weet ik wat voor andere stad. file op alle wegen in de randstad, dat weet ik ook zonder navigatie ellende.

file rondom parijs? en dan? moet ik dan omrijden via straatsburg of zo??

het is allemaal niks waard, zoals zoveel niks waard is gebleken op de digitale snelweg.
Meryntje
0
Overigens, als HERE te duur wordt voor de Duitsers, dan wordt TomTom helemaal een brug te ver en daarom denk meer in de richting van een ASML-achtige constructie in dit geval TomTom en een Duits consortium aangevuld met .....PSA?

Groet uit Grunn.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

*Justin* schreef op 15 juni 2015 20:37:

[...]

Ik heb heeel weinig geslapen afgelopen dagen, misschien tien uurtjes in drie nachten, allemaal vanwege gezellige dingen, maar ik was daardoor niet in allerbeste doen. En dat in combinatie met die speculaties over overname of deelneming en wat er nu precies stond in die suddeutsche maakt dat je bang bent voor fouten. Mijn beleggingsfouten tot nu toe waren achteraf meestal onscherpe momenten. Ik wil niet op een valse rumor extra instappen. Ik vind er echter nu bezien toch wat detail in zitten, zoals dat team vertegenwoordigers, dat ik deze rumor behoorlijk serieus neem. Ook omdat ze (die Duitsers) rond here gewoon krachtige en ik denk ook vastberaden tegenbieders hebben.
...
Ik vond je de laatste dagen al wat...(hoe zal ik het zeggen?) sacherijnig, terwijl ze mij hier juist een brompot noemen.
Enfin, het bovenstaande is kennelijk de verklaring. Des te meer respect voor alles wat je in deze hectische dagen toch nog postte. Neem nu je nachtrust, en kom dan weer scherp en zoals altijd zeer gedocumenteerd terug.

Als opkikkertje:
www.youtube.com/watch?v=rckex0b64W4

"First we take Manhattan, then we take Berlin."
TT doet het in omgekeerde volgorde, mag ook.

PS. Ik heb alle albums van Leonard Cohen, op bijna alle labels. Ook een ouwe brompot moet zijn gekte hebben. Bij 'Suzanne' hou ik het niet droog:

And you want to travel with her,
And you want to travel blind,
And you know she will trust you,
For you've touched her perfect body with your mind


Spoetnik
0
quote:

*Justin* schreef op 15 juni 2015 16:14:

[...]

Daar heb je deels gelijk in, maar het zijn denk ik meerdere sporen tegelijk. Enerzijds gebruikt om te dreigen (nokia bang maken, voorzover dat effect heeft) maar ook om een optie achter de hand te hebben. En als je ziet tegen wie de Duitsers het opnemen, dat gaan ze niet winnen. Tencent en Navinfo zijn super agressive, die laten niet meer los. Ik zie alleen nog tech giganten die hen het hoofd zouden kunnen bieden, als ze willen. Denk UBER, Facebook, Microsoft. De Duitse fabrikanten gaan die strijd om HERE niet winnen, is mijn humble opinion.
Dat dreigen om Nokia bang te maken, dat begrijp ik eerlijk gezegd niet.
Als het grootste risico is dat de Duitsers dan weglopen, wat zal Nokia dat boeien?
Ze zullen hun huidige contracten moeten respecteren, en Nokia is geinteresseerd in de zak geld, niet in toekomstige gelden. Dat een potentiele andere koper daarmee voor de toekomst cashflow gaat missen, in de zin dat er geen contractverlenging zal komen met de Duitsers, zal geen issue zijn als het naar de Tech boys gaat, die zullen hele andere plannen hebben.
Of zeg ik nu hele domme dingen?
[verwijderd]
0
quote:

ZER0 schreef op 15 juni 2015 21:31:

die traffic informatie is toch ook 0,0 waard. hoe moet ik in amsterdam komen? ik moet mij wel door de file heen murmelen. of weet ik wat voor andere stad. file op alle wegen in de randstad, dat weet ik ook zonder navigatie ellende.

file rondom parijs? en dan? moet ik dan omrijden via straatsburg of zo??

het is allemaal niks waard, zoals zoveel niks waard is gebleken op de digitale snelweg.
Ga dat maar eens proberen met een connected TomTom met real time Traffic. Wil je nooit meer wat anders. Je wordt direct geïnformeerd over exacte plaats en de duur van de file en krijgt eventuele alternatieven. En bij een onverwachte file midden in de nacht ben je helemaal gelukkig met je TomTom.

Traffic is in het dagelijks gebruik onmisbaar aan het worden en een stuk belangrijker dan het af en toe navigeren naar een onbekende bestemming. TomTom is de absolute wereldmarktleider qua real time Traffic.

Google betaalde 1 miljard voor de traffic van Waze en dat is absolute bagger als je het vergelijkt met de real time Traffic van TomTom.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

eindstreep schreef op 15 juni 2015 21:16:

Mochten onze Duitse freunden bij TT zijn geweest om te praten EN de Boeken hebben bekeken dan is dat natuurlijk wel zeer koers gevoelige informatie en kan een beurs genoteerd bedrijf als TT daar niet over zwijgen????
Er is (nog) geen boekenonderzoek geweest!
390 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 6 mei 2024 16:38
Koers 5,595
Verschil -0,010 (-0,18%)
Hoog 5,640
Laag 5,560
Volume 115.816
Volume gemiddeld 296.450
Volume gisteren 375.660

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront