TomTom « Terug naar discussie overzicht

Nokia HERE te koop

4.995 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 ... 246 247 248 249 250 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 18 juni 2015 15:04:

die Duitsers gaan naar TomTom overlopen
ze nemen een belang van 3x 10%
Waar is dat te vinden?
[verwijderd]
0
quote:

Juun schreef op 18 juni 2015 15:03:

[...]
Ik zou denken, op dezelfde wijze als Airbnb en Uber aan geld en een waardering komen, of liever gezegd: eerst de waardering in de miljarden, waar ik niets van snap en dan komen de geldschieters waarschijnlijk vanzelf. Heb wel het idee dat dit niet kan met een notering AMX, dan zal dat nieuwe vehikel wel uit moeten wijken naar een buitenlandse beurs.
Juun, deze staat al aan de Beurs ! onder één noemer TomTom met alles erop en eraan wat ze hebben , dan heb je het erover dat de groot aandeelhouders eerst TT gaan delisten, dan de Duitsers of Apple of wie dan ook erin laten en dan over 12 maand het zaakje ergens anders weer naar de Beurs brengen

dan worden alle huidige aandeelhouders eerst genaaid.

is toch kul, het is geen dievenbende, serieus bedrijf met serieuze mensen.
[verwijderd]
0
quote:

Calassan schreef op 18 juni 2015 15:05:

@R8GT

welke scenario voorzie je voor TT in de nabije toekomst ?
geen idee, ik wissel van gedachte omdat ik ook proef dat het sentiment veranderd, dus ik hou me maar vast aan hen die het aandeel volgen als analist ( er zijn er ook goeie en serieuze ) en die hebben thans zelf geen idee, want anders dan bij NOK hebben we bij TT te maken met een paar groot aandeelhouders die dit Beursgenoteerd bedrijf sturen en die gaan uiteindelijk bepalend zijn voor wat er staat te gebeuren en verder helemaal niemand !

[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 18 juni 2015 14:49:

[...]
Normaliter publiceert tomtom in het engels op haar website een verslag van de ava. Alle ava verslagen zijn terug te vinden, behalve die van april dit jaar. Nu nog te gevoelig om vragen en antwoorden over Here zwart op wit te publiceren?
Zaten daar dan spannende dingen tussen voor zover jij je kunt herinneren?
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 18 juni 2015 14:36:

Wyatt te licht? Zij is een top cfo. Alleen ze nam haar besluit voordat dit gebeuren ging spelen. En ze kan het nog tot in de zomer begeleiden. Of er daarna nog een cfo nodig is, hangt af van het scenario. Misschien zijn er wel 2 nodig. Eentje voor een zelfstandig consumer en eentje voor een zelfstandig telematics. Die mensen kunnen er al lang zijn, namelijk degenen die nu namens de bedrijfsonderdelen consumer en telematics aan marina rapporteren. En mogelijk straks hoofd zijn van zelfstandige bedrijven met veel focus. Want zonder licensing/automotive hoef je telematics en consumer niet bij elkaar te houden, zijn totaal verschillende bedrijfsonderdelen. Content is de lijm en zonder eigenaarschap van de content delen de bedrijfsonderdelen niks meer met elkaar.
Ze heeft het prima gedaan. De enorme schuldenberg die gepaard ging met de 2,9 miljard aankoop van de kaarten is weggepoetst en er is inmiddels zelfs weer een positief kassaldo van boven de 100 miljoen. Maar een top CFO moet naar mijn idee beter omgaan met de markt/aandeelhouders. De helderheid en de communicatie vanuit TomTom zijn absoluut niet top te noemen. Zeker ook niet als je naar de cijfers kijkt en de grote onduidelijkheid die er bestaat rondom bijv. deferred revenue. En dan heb ik het nog niet eens over de extra kosten, versnelde investeringen, vage afwaarderingen etc.etc.. Er zit naar mijn idee veel verborgen waarde in de balans.

In eerste instantie gaat het nu over mogelijk afsplisten van de Maps. Wellicht vond ze na de tropenjaren die nieuwe taak simpelweg te zwaar (persoonlijk vind ik haar ook te licht; maar ook Goddijn vind ik te weinig charismatisch en te weinig zichtbaar) en komt er een charismatische Duitser voor een notering in Frankfurt, of mogelijk een Amerikaan als het de Nasdaq wordt.
Telematics zie ik verkocht worden (1 miljard) en Consumer blijft dat over. Vrij eenvoudige business, dus daar vinden ze op termijn wel iemand voor.

[verwijderd]
0
quote:

Calassan schreef op 18 juni 2015 15:16:

maar heb je jouw hele positie in TT boven de 10 verkocht toch ?
Ja, op advies , maar is verder voor deze discussie onbelangrijk

zit er nu weer in voor 35% , maar niet op advies, heb dit zelf verzonnen, ik wil best dubbelen, maar enkel als ik dat zie in een advies en dat zie ik nu niet, t is eigenlijk overal nu 'on hold' ( afwachtend) dat is anders dan ' hold' ( houden)

[verwijderd]
1
quote:

R8GT schreef op 18 juni 2015 15:14:

[...]

geen idee, ik wissel van gedachte omdat ik ook proef dat het sentiment veranderd, dus ik hou me maar vast aan hen die het aandeel volgen als analist ( er zijn er ook goeie en serieuze ) en die hebben thans zelf geen idee, want anders dan bij NOK hebben we bij TT te maken met een paar groot aandeelhouders die dit Beursgenoteerd bedrijf sturen en die gaan uiteindelijk bepalend zijn voor wat er staat te gebeuren en verder helemaal niemand !

W. Een serieuze post van mij aan jou. Niet dat mijn andere posts niet serieus zijn.

Ik weet inmiddels 100% zeker dat die delisting plannen van vroeger serieus waren. Ik heb dat uit goede bron en de fam. Goddijn heeft zeker met dit idee gespeeld.

Wat ik alleen niet weet is waarom ze ervan hebben afgezien. Het kan zijn dat het destijds te duur voor hen werd. Waar nu de hele branche hot is en investeerders in de rij staan, was het destijds crisis. En waar nu autofabrikanten met elkaar in een race zitten wie het meest geavanceerd is, waren destijds de autofabrikanten alleen maar hun investeringen op de lange baan aan het schuiven, waardoor de connected car langer duurde en over zelfrijden jaren niks werd gehoord. Dat zijn zeg maar de externe omstandigheden waarom een delisting niet is gelukt. En zoals jij zegt: het is TECH INC die AUTO INC achter de broek aan zit, waardoor investeringen versnellen. En daar profiteert iedereen van die in de toeleveringsketen zit, dus ook TomTom.

Andere omstandigheden waren wellicht dat het duurder werd (geruchten delisting brachten koers omhoog) en dat er ook protest begon te klinken (ook hier op dit forum en ook door mij) dat het in zijn geheel niet chique zou zijn om op de bodem van de markt te delisten terwijl je zelf weet wat er allemaal aan zit te komen. Zoals bijvoorbeeld het partnership met Apple.

Dat er zoveel verborgen waarde zit in TomTom is inderdaad lastig te begrijpen. Hoe kan een aandeel tegen de 10 euro noteren, terwijl losse delen meer waard zijn. Veel meer.

Dat is ook lastig uit te leggen, maar dat maakt het niet onwaar. Goddijn zei het zelf al eens: de consumer activiteiten overschaduwen de werkelijke waarde.

Je zou het echter ook andersom kunnen zien. Indien je een mooie prijs krijgt voor de maps, haal je ook alle afschrijvingen uit het bedrijf en gaat het EBIT van de consumer divisie sterk omhoog. Waardoor ook ineens Consumer voor een mooie prijs ge-IPO'd kan worden.

Voor Telematics geldt gewoon dat nu de schaalgrootte bereikt is om het ook echt als los bedrijf te waarderen, ik denk dat 75% van de analisten updates van afgelopen jaar voor het grootste gedeelte haar upgrade deed doordat ze van Telematics als bijzaak naar Telematics als grote EBIT bijdrager zijn geswitched. Je kunt er al je rapporten op nalezen.

Wie straks ook Nokia HERE koopt, ook als het de Duitsers zijn, voor TomTom worden in ieder geval de eerste jaren positief. Nokia HERE gaat door een reorganisatie, relocatie, nieuw leiderschap, nieuwe strategie, etc. En al die dingen kosten gewoon tijd en geld. De overnemers zullen ook heel erg gefocussed zijn op wat HERE voor HENZELF kan doen. Net zoals TomTom toen ze TeleAtlas kochten vooral dachten aan hoe TeleAtlas TomTom beter kon maken en pas in de laatste jaren hoe TeleAtlas anderen (zoals Apple Maps) beter kan maken.

TomTom was primair een hardware bedrijf, secundair een content bedrijf en niet echt een software bedrijf. Nu is ze primair een software bedrijf (veel focus op goede code, betere producten) en een content bedrijf en pas secundair een hardware bedrijf.

Die transitie krijg je niet zomaar in je DNA, maar doordat het bedrijf in verschillende units is gesplitst kan iedere unit ook een beetje haar eigen DNA (productgericht versus servicegericht, etc) ontwikkelen.
[verwijderd]
1
quote:

xynix schreef op 18 juni 2015 15:15:

[...]
Zaten daar dan spannende dingen tussen voor zover jij je kunt herinneren?
De uitspraak dat er goede en minder goede scenarios tussen zitten en dat ze het close volgen. De uitspraak dat Nokia HERE inderdaad veeeel meer mensen nodig heeft voor hetzelfde mapping resultaat, de uitspraak dat de maps qua omvang gelijkwaardig zijn en de opmerking dat ze zo goed mogelijk in de auto industrie hun licht opsteken om te volgen wat er met nokia here gebeurt. En dat TomTom geen plannen heeft whatsoever om zich te splitsen in meerdere delen.
[verwijderd]
0

bedankt voor t antwoord
mijn vraag is op een aanmerking van Groeibriljant

de delisting destijds was toen TT een bedrijf was in distress, ongewild en het zakte door haar hoeven, ik kan me best voorstellen dat je dan als groot aandeelhouder denkt, we worden hier afgestraft door sentiment of de short fondsen of wat dan ook, we nemen het weer privé, ik heb daar begrip voor, zou dat zelf ook overwegen als ik in zo'n positie zat.

we hebben het over NU en de stelling is , we hebben een Beursgenoteerd bedrijf van goede naam die een waarde heeft van om en nabij 2 miljard, we lichten daar een onderdeel uit voor waarde 5/6 ( dat is dan 'the expected value ' , welke niet in de huidige notering tot uiting komt en we gaan dat separaat met een paar nieuwe aandeelhouders naar een andere Beurs brengen voor 10 miljard
ik vraag dan " leg me dat eens uit " , want dan weet ik nog wel een paar bedrijven die die piste willen bewandelen.
Dokus
0
quote:

ZER0 schreef op 18 juni 2015 15:36:

wat maakt dat aantal mensen nou uit?
Doe eens voor de gein 2000 x 60.000(jaar salaris)
Dokus
0
quote:

R8GT schreef op 18 juni 2015 15:38:

bedankt voor t antwoord
mijn vraag is op een aanmerking van Groeibriljant

de delisting destijds was toen TT een bedrijf was in distress, ongewild en het zakte door haar hoeven, ik kan me best voorstellen dat je dan als groot aandeelhouder denkt, we worden hier afgestraft door sentiment of de short fondsen of wat dan ook, we nemen het weer privé, ik heb daar begrip voor, zou dat zelf ook overwegen als ik in zo'n positie zat.

we hebben het over NU en de stelling is , we hebben een Beursgenoteerd bedrijf van goede naam die een waarde heeft van om en nabij 2 miljard, we lichten daar een onderdeel uit voor waarde 5/6 ( dat is dan 'the expected value ' , welke niet in de huidige notering tot uiting komt en we gaan dat separaat met een paar nieuwe aandeelhouders naar een andere Beurs brengen voor 10 miljard
ik vraag dan " leg me dat eens uit " , want dan weet ik nog wel een paar bedrijven die die piste willen bewandelen.
Hoe kom je aan 2 miljard? Nokia here gaat toch bewijzen dat tomtom veel meer waard is!!
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 18 juni 2015 15:32:

[...]
De uitspraak dat er goede en minder goede scenarios tussen zitten en dat ze het close volgen. De uitspraak dat Nokia HERE inderdaad veeeel meer mensen nodig heeft voor hetzelfde mapping resultaat, de uitspraak dat de maps qua omvang gelijkwaardig zijn en de opmerking dat ze zo goed mogelijk in de auto industrie hun licht opsteken om te volgen wat er met nokia here gebeurt. En dat TomTom geen plannen heeft whatsoever om zich te splitsen in meerdere delen.
Thanks! AB.
[verwijderd]
1
[verwijderd]
0
quote:

eindstreep schreef op 18 juni 2015 15:43:

Als TT niet overgenomen wil worden dan laat je toch je boeken niet zien???
Zie ook de post van Oudgediende hierover.

Tel daarbij op de erg sterke signalen dat Apple/Tesla/TomTom en Bosch al rond zijn met elkaar! We gaan een erg mooi dag tegemoet morgen (of anders een mooie komende week).
[verwijderd]
0
quote:

Dokus_ schreef op 18 juni 2015 15:42:

[...]

Hoe kom je aan 2 miljard? Nokia here gaat toch bewijzen dat tomtom veel meer waard is!!
vermenigvuldig het aantal uitstaande aandelen X de koers

wat er staat te gebeuren ? , vandaag is de Beurswaarde van TT wat hij is, waar hij morgen of over 5 weken staat , weet niemand, net zo min als ze wisten dat de Koers bij Beursintroductie van 25 naar 60 naar 2 zou gaan.

laten we ons qua Beurswaarde in ieder geval houden aan het getal wat er voor staat, als we daar ook al niet meer naar kijken, dan kun je net zo goed alles wat met cijfers met TT vandoen heeft in de prullenbak gooien en puur handelen op outlook en sentiment, dan kan je ook zeggen TT noteert aan 10 euro, maar niet voor mij, voor mij staat hij op 50
[verwijderd]
0
quote:

eindstreep schreef op 18 juni 2015 15:43:

Als TT niet overgenomen wil worden dan laat je toch je boeken niet zien???
Dat was mijn gedachte ook. Tenzij je van die gelegenheid gebruik wilt maken om als tomtom op strategisch niveau in gesprek te komen met de top van de duitse autobouwers en ook hun overwegingen wilt weten. Dan speel je het mee. Of als je hen een 'ander soort' aanbod wilt doen dan een overname. Voor de duitsers is here ook geen overname he, het zijn eigenlijk meerdere deelnemingen.
4.995 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 ... 246 247 248 249 250 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 20 sep 2024 13:23
Koers 5,180
Verschil -0,135 (-2,54%)
Hoog 5,290
Laag 5,155
Volume 52.301
Volume gemiddeld 235.366
Volume gisteren 360.165

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront