TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM JULI 2015

1.866 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 90 91 92 93 94 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

p1woord schreef op 14 juli 2015 10:17:

Ik heb mijn 50k stukken verkocht op 9,92 .tom tom maakt mij te kort winst het is mij te onzeker heb 24k winst die is binnen
Ik ben er afgelopen juni de 18e, uitgestapt op 9,855 om met het aldus vrijgekomen geld mijn positie in Galapagos uit te kunnen breiden. Op 18 juni stond de slotkoers van Gala op 46,85. Vandaag op 51,84. Onzeker? Ja het blijft biotech. Te kort winst? Nou nee, tot nu toe niet ...
[verwijderd]
0
[Modbreak IEX: Gelieve inhoudelijk te reageren, bericht is bij dezen verwijderd.]
[verwijderd]
1
quote:

Hik schreef op 14 juli 2015 23:51:

[...]

xynix, soms heb ik ook moeite met vaporware nieuws, maar je slaat de spijker helemaal op zijn kop met de kwaliteit van het spit-en graafwerk dat hier geheel belangeloos zomaar gedeeld wordt met Jan en alleman. En daarbij ondervinden jullie toch regelmatig hoon in plaats van loon naar werken.
Hulde hiervoor en al die bashers die stiekum toch maar mooi meelezen en ervan profiteren zouden eens even hun eigen zielige commentaren op een rijtje moeten zetten en dan vergelijken met het aantal kwaliteitspostings hier op het forum geplaatst.

AB en keep up the good work.
Ik ben dan ook reuze blij dat er zo af en toe nieuwe posters bijkomen zoals jij en Wies die echt weer wat nieuws toevoegen. Wie weet gaat CV zijn altijd interessante nieuwsstroom ook weer hervatten? Dat zijn dingen waar je wat aan hebt.

Je zult binnen enkele maanden dat het hele verhaal rond HERE een grote mindfuc is geweest die we hier meer dan uitstekend hebben geanalyseerd, zonder klakkeloos na te praten wat de gemanipuleerde nieuwsmedia ons door de strot willen duwen.

Dus ik zou iedereen die respect heeft voor het werk dat hier wordt verzet willen vragen om niet uit "modieusheid" mee te gaan doen aan dat negatieve zijlijn commentaar dat we hier vaak moeten doorworstelen. Respectvol meningsverschil is wel prima, daar worden we alleen maar beter van. Nuanceren van te stellige meningen ook. Zeker als dat gebeurt met argumenten.
p1woord
0
Xynix,Ik heb zeker veel respect voor jullie ,maar ik vind jullie wel erg positief maar hoop dat jullie gelijk gaan krijgen.Ik wou mijn winst dit keer niet laten glippen .bedankt
R dayhigh
0
Als beginnend belegger lees ik graag de bijdrages van bijvoorbeeld justin en xynix. af en toe genuanceerd door een kritischer forumlid. Deze kwaliteit van informatie is bij lange na niet vanzelfsprekend als ik naar andere draadjes binnen iex kijk. Het word gewaardeerd.

R.
Juun
0
Ik wil het rekendraadje niet "vervuilen" met mijn reactie erop, maar mijn AB voor martinmartin. Maar ik ben het helemaal eens met onderstaande reactie van shaai:


@MartinMartin,

Ik zit niet extreem diep in de TT materie, maar denk toch eerder dt jij je hier vergist dan MS. Omdat ze er daar ongetwijfeld met meerdere mensen goed naar kijken wiens hele goedbetaalde werk en verantwoordelijkheid het is, omdat het Ms rapport best afweek van de consensus, en omdat het rapport volgens de langstaande usance (obv mijn enigszins verouderde analisten kennis) vast ook eerst langs IR van TomTom is geweest en ze vast 'guidance' hebben gehqd over evt grote fouten.

Darnaast lijkt een eenmalige fee mij juist niet zo raar. Zou een fabrikant op eenmaal verkochte auto elk jaar weer moeten betalen aan TT? Ook als je kijkt bij PND, daar zit bij de nieuwe ook 'gratis' lifetime maps en traffic.


TT (maar ook de klant) heeft er baat bij om connected te zijn en gedurende de levensduur van de auto te blijven. Ik zie het ook niet anders dan met lifetime gebeuren. En € 57,- is dan een prijs waar ik niet zoveel op aan te merken heb. Ja, het is minder dan € 22,- per jaar, maar door de grote aantallen en prijserosie is er toch nog een uiterst aantrekkelijke marge voor TT, en minder kans op nieuwe toetreders. M.i. een reële berekening die je gemaakt hebt, prima vakwerk, al lijk je er zelf wat teleurstellend onder.

Het neigt nog steeds een beetje naar mijn bleu sky scenario van + € 1,-/maand gedurende de komende 5 jaar. Waarbij ik ervan uitga dat HERE geen invloed heeft op de prijs van TT.

Ik ga puur uit van de kracht van TT zonder afhankelijkheid en invloed van de restwaarde die Nokia in de boeken heeft staan voor de aankoop van HERE. Nokia heeft met de aankoop van HERE gegokt en verloren, dat is een uitdovend kaarsje.
[verwijderd]
0
@Juun,

het is niet dat Martin zegt dat de klant jaarlijks moet betalen maar dat TT de omzet per auto per jaar laat vrijvallen in de omzet. Stel een auto levert TT een opbrengst ineens van 100 euro en contractueel moet TT daarvoor 5 jaar lang kaarten en traffic leveren dan ontvangt TT ineens 100 Euro (cashflow) maar boeken zij 20 euro per jaar aan omzet en het restant als deferred.
Vandaar dat de omzet opstapelt
[verwijderd]
0

de looptijd van de contracten met de auto fabrikanten is duidelijk, TT neemt dat gestaffeld en de klant betaald in 1 X voor 4 of 5 jaar

het gaat bij Martin om een plus plus verhaal, dus na deze 4 jaar is het jaarlijks betalen.
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 14 juli 2015 23:29:

Dus: volgens krantenberichten zouden Audi, Daimler en BMW interesse hebben in Nokia HERE. Onderwijl zien we echter dit....

- luxoft koopt in bij tomtom. Luxoft werkt aan de systemen van daimler en bmw
- tomtom levert traffic aan daimler
- tomtom levert zelfrijdende auto technologie aan Audi
- tomtom jurist zegt op linkedin deal onderhandeld te hebben met bmw. En er zijn geruchten over samenwerking tomtom-Mini by bmw
- volkswagen, de moeder van tomtom koopt traffic in bij tomtom voor al haar merken en maps in USA. En sluit een research agreement met tomtom voor zelfrijdende auto's waar al prototypes uit gekomen zijn
- tomtom deal met Bosch dat ook belangrijke partner van Duitse auto industrie is en volgend jaar al een miljard omzet verwacht enkel en alleen uit het (semi) zelfrijdende auto gebeuren
- tomtom heeft na 4 jaar een zeer strategisch maps project afgerond dat ook sensor data interpreteert. Uniek. En een gebied dat Audi, BMW en Daimler erg interesseert
- tomtom heeft unieke zelfrijdende auto technologie voor positiebepaling gelanceerd.

En nu zouden Daimler, bmw en Audi op Nokia HERE bieden? Of is dat een grap net zoals in 2007 rond teleatlas en navteq en is de Duitse interesse eigenlijk in tomtom? En het bieden op here bedoeld om tomtom uit te lokken om zich te verkopen? Koppel daar de rumors van due diligence van die drie fabrikanten bij tomtom in Amsterdam nog aan.
Mooi feitelijk overzicht Justin !

Als je dit rijtje feiten achter elkaar ziet staan is er geen twijfel mogelijk dat de Duitsers TomTom nodig hebben voor nu maar vooral in de toekomst.

Maar waarom willen die Duitsers dan toch nog Nokia Here ?
Ik denk dat de Duitsers bang zijn dat Nokia Here in verkeerde handen gaat vallen. Daarom doen ze nog mee.
Echter is de biedingsstrijd ondertussen geen strijd meer zoals het oogt, maar eerder een kaartenhuis die uit 1 valt.

De kans dat het voor minder weggaat dan 4 miljard is naar mijn idee groter geworden.
Of... er is nog 1 partij die over gaat bieden...........

Welke partijen zitten er eigenlijk nog aan de eettafel ?
Facebook, de Duitsers, ... ?

Interessant detail...
De afgevallen partijen zijn natuurlijk allemaal smakelijk voer geworden voor TomTom...
Uber, Baidu, Amazon, Microsoft, Alibaba. Navinfo..?

Wat een spel !
HG moet het naar zijn zin hebben op het moment.
[verwijderd]
1
quote:

Hik schreef op 14 juli 2015 23:41:

[...]

Denk je uitgaande van de "averages" dat dit betrouwbare informatie is? M.a.w. matcht het met cijfers die Tom2 zelf presenteert volgende week?
Ik vraag me altijd af hoe die analisten aan data komen. Daar gaan ze toch niet zelf achteraan? Ze bellen toch niet met bijv. retailers? Krijgen ze misschien tussentijds informatie van Tom2 zelf (op aanvraag)?
Ja is redelijk betrouwbaar Hik. Zelf verwacht/hoop ik dat we de 270 aantikken of dicht in de buurt komen. De analisten komen aan de data door de gesprekken die ze met TT voeren de kanttekening dat dit 12 sell Side analisten zijn is mijn inziens positief.
[verwijderd]
6
quote:

mevr. Riet van Milt schreef op 14 juli 2015 23:59:

[...]

Vrijdag kondigde je nog heel verongelijkt aan hier niet meer te posten, jammer dat dat maar zo kort heeft geduurd, je wil je publieke strijd tegen JanK voortzetten lijkt wel, dat zegt genoeg over jou.
En weer is er een post van me verwijderd.

Henk je meet met twee maten zoveel bijzonders heb ik toch niet geschreven!

Riet heel jammer voor je ik blijf gewoon posten en daar zit in tegenstelling tot jouw bijdrages zo nu en dan wel iets nuttigs tussen. Ja ik weet het t is best lastig om wat toe te voegen.
Succes met Moneymaker die ondanks alles toch zo nu en dan iets positiefs op t forum post of met een nieuwtje komt dat moet toch lullig aanvoelen voor jou en Jank1.
Jejo303
4
mobil.stern.de/tomtom-mobile-mapping-...

TomTom Mobile Mapping Entdeckertour 2.0

15. Juli 2015
Der Navigationssoftwareanbieter TomTom läutet schon jetzt das Zeitalter des Autonomen Fahrens ein. Mehr als drei Millionen Straßen-Kilometer werden dazu pro Jahr neu und vor allem präziser kartographiert.
Für die einen ist es der Zukunftstraum schlechthin, für die anderen das Ende einer wunderschönen Autofahrerzeit: das Autonome Fahren. So schön es im täglichen Stau-Wirrwarr gen Arbeitsplatz sein könnte, einfach im Fond den vor wenigen Minuten unterbrochenen Schlaf weiterzuführen oder den Arbeitstag einzuläuten. So öde könnte es auf einer freien und in Deutschland noch immer streckenweise unbegrenzten Autobahn sein, wenn nicht selbst das Lenkrad und das Gaspedal bedient werden. Doch bis sich die ersten Besitzer eines solchen Fahrzeugs dieser Frage stellen müssen, werden noch viele Jahre vergehen - und viele Kilometer neu zu kartographieren sein.
Denn die Grundvoraussetzung für diese durchaus realistische Zukunftsträumerei ist eine möglichst genaue Darstellung der Straßen, auf denen sich das Fahrzeug selbst bewegen soll. "Wenn uns die Autos künftig selbständig chauffieren wollen, müssen sie dafür weiter vorausschauen können, als das mit ihren Sensoren möglich ist", erklärt Pieter Gillegot-Vergauwen, Leiter des Maps-Produktmanagements des Navigationszulieferers TomTom. "Diesen Weitblick kann nur eine digitale Karte liefern." Einfach formuliert: Eine autonome Autofahrt ist mehr, als nur der ständige, softwarebasierte Abgleich des Soll- und Ist-Zustands des Fahrzeugs, sprich wo sollte es in genau diesem Moment sein und wo ist es. Das Auto muss schon vor der nächsten Kurve wissen, wie die Straßenführung verläuft. Bei manchem Autohersteller wie Rolls-Royce hilft dies schon heute dem Automatikgetriebe, nicht doch noch kurz vor dem nahenden Kreisverkehr einen Gang höher zu schalten. Allerdings sind diese Kartendaten noch äußerst ungenau und schon gar nicht für die zukünftigen automobilen Solisten nutzbar.
Und genau an dieser Stelle kommt TomTom ins Spiel. Über drei Millionen Straßenkilometer werden pro Jahr von der 70 Fahrzeug großen Mobil Mapping Vans-Flotte ausschließlich tagsüber neu kartographiert, da die aktuellen Karten nur für Menschen und nicht für Autonome Automobile gemacht sind. Die zu mobilen High-Tech-Entdeckerfahrzeugen umgerüsteten 200.000 Euro teuren Volkswagen Golfs mit polnischen Kennzeichen übernehmen im Grunde den Job, den Christoph Kolumbus in den Jahren 1492 bis 1504 auch innehatte - sie sammeln Kartendaten und wollen die schwarzen oder unscharfen Flecken auf den bisherigen Karten beseitigen. Nur, dass sie sich dabei auf Europa und die USA und nicht auch noch auf die Großen Antillen fokussieren. Und: Christoph Kolumbus war überwiegend intrinsisch motiviert, soll heißen, er ging auf Entdeckertour ohne nur auf das große Geld zu schielen. TomTom hingegen ist ein großes Unternehmen und weiß ganz genau, dass das Autonome Fahren aus finanzieller und marketingstrategischer Sicht äußert lukrativ ist.
Während ihrer mit Lasern und Radarsensoren sowie Kameras und GPS-Empfängern ausgestatteten Touren fallen natürlich Unmengen von Daten an. Pro Fahrzeug und Woche sammelt TomTom vier Terrabyte. Hinzu kommen jeden Monat rund 100.000 Änderungs-Hinweise aus der großen TomTom-Community. Zusammen mit den knapp 400.000 Millionen vernetzten Geräten ist diese Datenmenge kaum noch zu bewältigen. Daher wird aktuell an einem Automatismus gefeilt, der die Hauptarbeit übernehmen kann. In Zukunft sollen zudem auch noch die Daten der ersten Autonomen Fahrzeuge genutzt werden können.
Eines kleinen, in jedem Computerhaushalt bekannten Tricks bedient sich TomTom bei der Bearbeitung dieser Datenmengen schon heute. Sie komprimieren den Großteil der Daten einfach um den Faktor 100. Vor allem bei den Bilddaten, die mit der 360-Grad-Kamera auf dem Dach von nahezu jedem Meter geschossen werden, ist diese Datenreduzierung von Vorteil. So wird unter anderem aus ein paar Bäumen eine grüne oder braune Masse. Das macht aber nichts. Ganz im Gegenteil. Sollten zum Beispiel Rodungsarbeiten nach der Fotoaufnahme durchgeführt worden sein und bei einem weiterhin hochaufgelösten Bild wären drei statt dann nur noch ein Baum zu erkennen, wäre dies ja ein Widerspruch im Soll-Ist-Wert-Abgleich. Und auch der Unterschied zwischen den im Winter kahlen und im Sommer voll Laub hängenden Bäumen wird somit umgangen.
Ein weiterer Vorteil liegt in der Datenverarbeitungsgeschwindigkeit. Die auf rund 50 Kilobyte pro Kilometer komprimierten Daten lassen sich schlicht schneller bearbeiten und abgleichen. Auf diese Art und Weise ist bei einer Geschwindigkeit von 120 Kilometern pro Stunde eine Genauigkeit von längs auf 50 Zentimeter und quer auf 15 Zentimeter möglich. Die angefertigten Fotos werden laut TomTom weder an Programmen wie Google Street View noch anderen darstellenden Programmen weitergereicht. In fünf Jahren möchte das Unternehmen alle Top-4-Kategorie-Straßen in ein 3D-Modell umgewandelt haben. In Metern sind dies ungefähr 45.600.000.000. Na dann, gute Fahrt.
[verwijderd]
0
Waar het ook om gaat is dat autofabrikanten kiezen voor de leverancier met de grootste dekking want dan hoef je minder maatwerk (inkoop bij lokale leveranciers als die er zijn) te doen in de kleine landjes. Dus dan is Koeweit als 47ste land dat nu tomtom traffic heeft ook belangrijk om global deals te winnen. Er zullen daar ook wel wat luxe merken verkocht worden denk ik.
orap
0
Xynix heeft het wel goed met zijn info die hij niet verder kan delen vanwege vertrouwelijke bronnen. Vorige week zei hei: nieuw meetpunt woensdag, is dus vandaag. Em weer goed nieuws, nu vanuit Koeweit
Klasse en thanks
NabeursInfoCorrectKaderen
1
quote:

xynix schreef op 14 juli 2015 23:21:

[...]
Ik heb enkele waardevolle contacten die mij ook voeden met informatie, waaronder Justin, op de hoogte gesteld van wat ik uit zeeeeeer betrouwbare bron heb vernomen en ik denk dat hij daar de zelfde conclusie uit trekt dat je PND's nog niet moet uitvlakken als inkomstenbron voor de komende jaren. Dat is de essentie van wat ik te melden heb en nog meer man en paard noemen zou zeer onverstandig zijn.

Ik kan dit soort informatie natuurlijk ook voor mij houden of alleen aan vertrouwelingen buiten het forum om kunnen melden. Maar wil je dat echt???? Zo ja, dan houd ik de informatie ook wel voor me die ik mogelijk na mijn concertreis kan loskrijgen bij een nieuw contact dat zicht heeft op de ontwikkeling in de business. Dus geen analisten-prietpraat maar onverdachte inside informatie van direct betrokkenen. Ik ben toch van de pot gerukt als ik dat niet een beetje cryptisch omschrijf.
Xynix, je zegt hier vrij weinig:
- ik deel info
- anderen trekken zelfde conclusie PND markt is nog niet dood (geeft tomtom zelf ook aan)

Misschien heb je boeiende info, maar die deel je totaal niet met het forum. Je meldt alleen een conclusie en zonder onderbouwing is die waardeloos.
NabeursInfoCorrectKaderen
0
quote:

orap schreef op 15 juli 2015 08:46:

Xynix heeft het wel goed met zijn info die hij niet verder kan delen vanwege vertrouwelijke bronnen. Vorige week zei hei: nieuw meetpunt woensdag, is dus vandaag. Em weer goed nieuws, nu vanuit Koeweit
Klasse en thanks
Ik kan me niet voorstellen dat hij dat nieuws bedoelde. Daar doet de tomtom koers niks op. Daarnaast werd door goudenleeuw gezegd dat de koers vandaag op 10,90 zou staan.
[verwijderd]
0
quote:

Cain Velasquez schreef op 15 juli 2015 08:25:

[...]

En weer is er een post van me verwijderd.

Henk je meet met twee maten zoveel bijzonders heb ik toch niet geschreven!

Riet heel jammer voor je ik blijf gewoon posten en daar zit in tegenstelling tot jouw bijdrages zo nu en dan wel iets nuttigs tussen. Ja ik weet het t is best lastig om wat toe te voegen.
Succes met Moneymaker die ondanks alles toch zo nu en dan iets positiefs op t forum post of met een nieuwtje komt dat moet toch lullig aanvoelen voor jou en Jank1.

Gewoon blijven posten Cain het wordt gewaardeerd
NabeursInfoCorrectKaderen
0
quote:

*Justin* schreef op 15 juli 2015 08:41:

Waar het ook om gaat is dat autofabrikanten kiezen voor de leverancier met de grootste dekking want dan hoef je minder maatwerk (inkoop bij lokale leveranciers als die er zijn) te doen in de kleine landjes. Dus dan is Koeweit als 47ste land dat nu tomtom traffic heeft ook belangrijk om global deals te winnen. Er zullen daar ook wel wat luxe merken verkocht worden denk ik.
Het zal waarschijnlijk helpen van tomtom nog meer traffic leader te maken. Kaarten kunnen dan natuurlijk nog steeds bij here vandaan komen.

47 landen is niet niks, ze zijn in elk geval goed bezig.
1.866 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 90 91 92 93 94 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 7 mei 2024 17:35
Koers 5,570
Verschil -0,010 (-0,18%)
Hoog 5,630
Laag 5,530
Volume 239.559
Volume gemiddeld 285.601
Volume gisteren 194.814

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront