TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM JULI 2015

1.866 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... 90 91 92 93 94 » | Laatste
pwijsneus
1
quote:

goudenleeuw schreef op 15 juli 2015 18:46:

Tik op de vingers gehad aangezien ik zaken meld, waar geen hard bewijs voor kan aanleveren hierop dit forum. Ongetwijfeld een teken van zwakte, zelfbescherming of iets dergelijks. Xynix heeft mijn mail keurig verwoord eind vorige week. De bron die ik heb zit bij 1 van de grotere jongens die momenteel aan het afbouwen zijn.
Bij WorldQuant of Marshall Wace? UBS??

Waar gaat dit in godsnaam over?
Beperktedijkbewaking
2
quote:

gerard_ecb schreef op 15 juli 2015 16:41:

[...]
Sorry BDB kleine correctie voor VW in de VS zijn de maps van TT en geen Traffic dat is dacht ik naar Inrix gegaan. Voor de EU heeft VW wel Traffic van TT gekozen.
Je hebt gelijk, ik wisselde die contracten even om.

Zegt wel veel over de verhouding TT vs Here. In de USA stellen de Here maps weinig voor. En in Europa stelt hun traffic weinig voor.

Logisch, zij hebben 3x minder probes dan TT. Belangrijker nog: de meeste van hun probes hebben ze pas een jaar, door hun fremium app. De ervaring van TT met probes en realtime traffic modellen is al ouder en veel groter.

Er is maar één R-P. Schaeffer. Van de kant van HERE heb ik nooit dergelijke degelijke traffic kennis gelezen.
www.cts.umn.edu/sites/default/files/f...

Edit: die site werkt niet meer, ik was er al bang voor. Ik heb zijn verhaal op mijn harde schijf, maar het is te groot om hier als bijlage mee te kunnen geven. Ik zal er dus later te pas en te onpas uit citeren.

Nu al: hij introduceert er het begrip 'jam probabilities'. Dat lijkt niet zo revolutionair, maar wel als het puur en alleen op waarnemingen van 2-way connected probes gebaseerd is.
Daarom volg ik die techniek op de voet in 'mijn eigen' draadje over GPS, probes en traffic. Het laatste woord is er echt nog niet over gezegd. Naast HAD en 3D-mapping in de toekomst, is traffic NU AL een grote asset van TT.
[verwijderd]
0
@ BDB, er is iets niet goed aan die link.... Foute copy/paste?

Edit: Zag je edit inmiddels. Thnx!
Beperktedijkbewaking
0
@Hik:
Zie mijn edit.

Dat ik die presentatie van R-P. op mijn harde schijf heb, is te danken aan Cain V., die snel is met zijn links, sneller dan die congresorganisatoren hun tijdelijke site uit kunnen schakelen. Driewerf lof voor CV dus!
yinx
1
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 15 juli 2015 20:53:

[...]

Je hebt gelijk, ik wisselde die contracten even om.

Zegt wel veel over de verhouding TT vs Here. In de USA stellen de Here maps weinig voor. En in Europa stelt hun traffic weinig voor.

Logisch, zij hebben 3x minder probes dan TT. Belangrijker nog: de meeste van hun probes hebben ze pas een jaar, door hun fremium app. De ervaring van TT met probes en realtime traffic modellen is al ouder en veel groter.

Er is maar één R-P. Schaeffer. Van de kant van HERE heb ik nooit dergelijke degelijke traffic kennis gelezen.
www.cts.umn.edu/sites/default/files/f...

Edit: die site werkt niet meer, ik was er al bang voor. Ik heb zijn verhaal op mijn harde schijf, maar het is te groot om hier als bijlage mee te kunnen geven. Ik zal er dus later te pas en te onpas uit citeren.

Nu al: hij introduceert er het begrip 'jam probabilities'. Dat lijkt niet zo revolutionair, maar wel als het puur en alleen op waarnemingen van 2-way connected probes gebaseerd is.
Daarom volg ik die techniek op de voet in 'mijn eigen' draadje over GPS, probes en traffic. Het laatste woord is er echt nog niet over gezegd. Naast HAD en 3D-mapping in de toekomst, is traffic NU AL een grote asset van TT.

The TomTom Manifesto – Reducing Congestion for All
Big traffic data for smart mobility,
traffic planning and traffic management
Ralf-Peter Schäfer
Fellow & VP Traffic and Travel Information Product Unit
ralf-peter.schaefer@tomtom.com

was het deze?

www.cts.umn.edu/sites/default/files/f...

of deze?
www.cts.umn.edu/sites/default/files/f...

www.cts.umn.edu/publications/catalyst...
Beperktedijkbewaking
2
quote:

yinx schreef op 15 juli 2015 21:41:

[...]

The TomTom Manifesto – Reducing Congestion for All
Big traffic data for smart mobility,
traffic planning and traffic management
Ralf-Peter Schäfer

was het deze?

www.cts.umn.edu/sites/default/files/f...
...

Verdomd, dat is 'm. Dank!

Let vooral op de pgs 12-16.
De oogst van 2-way probes in optima forma.
[verwijderd]
0
quote:

Cain Velasquez schreef op 15 juli 2015 08:14:

[...]

Ja is redelijk betrouwbaar Hik. Zelf verwacht/hoop ik dat we de 270 aantikken of dicht in de buurt komen. De analisten komen aan de data door de gesprekken die ze met TT voeren de kanttekening dat dit 12 sell Side analisten zijn is mijn inziens positief.
270 is zelfs boven de meest positieve verwachting!
Het nadeel van die torenhoge verwachtingen is natuurlijk wel dat het al snel kan tegenvallen als het ietsje lager uitpakt (maar nog steeds goed is en volgens de outlook van Tom2 zelf), omdat het dan door de heren analisten hoger werd ingeschat. Dus van mij mogen ze wel lager gaan zitten met hun verwachtingen.
hvasd2
0
[verwijderd]
0
quote:

Hik schreef op 15 juli 2015 22:14:

[...]

270 is zelfs boven de meest positieve verwachting!
Het nadeel van die torenhoge verwachtingen is natuurlijk wel dat het al snel kan tegenvallen als het ietsje lager uitpakt (maar nog steeds goed is en volgens de outlook van Tom2 zelf), omdat het dan door de heren analisten hoger werd ingeschat. Dus van mij mogen ze wel lager gaan zitten met hun verwachtingen.
Klopt schreef ook verwacht/hoop ;-)
[verwijderd]
0
Heb het gevoel dat we ons hier allemaal aan het opnaaien zijn ... ik kan alvast niet meer volgen met de artikels en de daaruit snel op elkaar volgende theorieën en scenario's. Ik zie dat we terug tussen de 10 & 10.15 zijn blijven steken met zelf akelige drop ervoor ... dus 1/5 eruit naar een fonds dat mij mi sneller 5% up zal leveren. Moet je gewoon eens over nadenken. De magische 11 (want met afgebouwde shorters komt die oh zo squeeze er heus niet aan te snellen) is slechts 10% up ... er zijn fondsen die dit gewoon op 1 week (1 à. 2 dagen) erdoor knallen! Ik blijf overwegend Tom2 tot dinsdag doch dan verwacht ik toch nieuws of actie!!
WEBJE
0
Zo denk ik er ook over heb de helft van de week verkocht heb een rendement van 4.75 daarop maar hou tom 2 wel goed in het oog ,
[verwijderd]
0
quote:

pwijsneus schreef op 15 juli 2015 20:23:

[...]
Bij WorldQuant of Marshall Wace? UBS??

Waar gaat dit in godsnaam over?
Pak het shortregister er gewoon eens bij en vraag je van alle afbouwende partijen af of dit een "mindfuckende" partij is die graag media en analisten "bekend met de onderhandelingen" inschakelt? Is dat nu zo moeilijk?

Dat is precies de reden om de informatie weliswaar niet af te schrijven als "waardeloos" maar er ook rekening mee te houden dat de zoutpot uit de kast mag. "Vertrouweliijke" informatie uit de mond van financiele criminelen heeft niet de hoogste score qua gemiddelde betrouwbaarheid.

Wat niet wegneemt dat een combinatie Tesla - Bosch -TomTom behoorlijk logisch klinkt en dan zou het bericht van GoudenLeeuw er op kunnen wijzen dat er mogelijk iets concreets op dat terrein aan zit te komen. Maar daar zal niemand in deze fase garanties op kunnen afgeven.
Dokus
0
quote:

xynix schreef op 15 juli 2015 23:03:

[...]
Pak het shortregister er gewoon eens bij en vraag je van alle afbouwende partijen af of dit een "mindfuckende" partij is die graag media en analisten "bekend met de onderhandelingen" inschakelt? Is dat nu zo moeilijk?

Dat is precies de reden om de informatie weliswaar niet af te schrijven als "waardeloos" maar er ook rekening mee te houden dat de zoutpot uit de kast mag. "Vertrouweliijke" informatie uit de mond van financiele criminelen heeft niet de hoogste scroe qua gemiddelde betrouwbaarheid.

Wat niet wegneemt dat een combinatie Tesla - Bosch -TomTom behoorlijk logisch klinkt en dan zou het bericht van GoudenLeeuw er op kunnen wijzen dat er mogelijk iets concreets op dat terrein aan zit te komen. Maar daar zal nieamnd in deze fase garanties op kunnen afgeven.
Waarom wacht men dan zolang met een pb? Is de deal nog niet rond? Geeft men de shorters de kans eruit te gaan?
Wat is hier de reden van?
[verwijderd]
0
Hier fährt der erste vollautomatische Tesla auf deutschen Autobahnen

Deze al langsgekomen ?

www.focus.de/auto/elektroauto/autonom...
www.automobil-produktion.de/2015/07/a...

Für das autonome Fahren brauchen die Bosch-Ingenieure deutlich genaueres und aussagekräftigeres Kartenmaterial, als es Kartendienste wie TomTom derzeit bieten. Entsprechend nachbereitet sind die Daten. Und sie gelten aktuell nur für einen gut 30 Kilometer langen Teil der Autobahn A81.

[verwijderd]
0
quote:

Dokus_ schreef op 15 juli 2015 23:08:

[...]
Waarom wacht men dan zolang met een pb? Is de deal nog niet rond? Geeft men de shorters de kans eruit te gaan?
Wat is hier de reden van?
Als er onderhandelingen lopen is er nog geen deal en zelfs als er al een deal is is het niet direct gezegd dat ze dat gelijk zullen melden. Het feit dat een CFO een overbodige luxe lijkt te zijn geworden en de uitstraling van de oprichters wijzen ook wel heel sterk op een reeds gesloten deal, maar ook in dat geval hebben we daar nog niets van gehoord.
[verwijderd]
0
quote:

Cain Velasquez schreef op 15 juli 2015 23:31:

Hier fährt der erste vollautomatische Tesla auf deutschen Autobahnen

Deze al langsgekomen ?

www.focus.de/auto/elektroauto/autonom...
www.automobil-produktion.de/2015/07/a...

Für das autonome Fahren brauchen die Bosch-Ingenieure deutlich genaueres und aussagekräftigeres Kartenmaterial, als es Kartendienste wie TomTom derzeit bieten. Entsprechend nachbereitet sind die Daten. Und sie gelten aktuell nur für einen gut 30 Kilometer langen Teil der Autobahn A81.
Bosch vind het dus geen noodzaak om zelf de "maps" in bezit te hebben.
Zij weten wat TomTom allemaal kan.

Die Karten sind der Schlüssel

Dass sich aus dieser Aufbereitung von Kartenmaterial ein eigenes Geschäftsmodell generieren läßt, ist auch Dirk Hoheisel klar, Geschäftsführer der Robert Bosch GmbH: „Wir sehen schon die Option, uns an der Wertschöpfungskette zu beteiligen.“ Karten selbst will Bosch aber nicht anbieten - und sieht denn auch keine Notwendigkeit, zusammen mit den großen deutschen Premiumherstellern aktuell um den Kartendienst von Nokia zu bieten.
1.866 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... 90 91 92 93 94 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 29 apr 2024 17:35
Koers 5,725
Verschil -0,055 (-0,95%)
Hoog 5,925
Laag 5,725
Volume 354.448
Volume gemiddeld 327.850
Volume gisteren 475.734

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront