TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Januari

3.929 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 ... 193 194 195 196 197 » | Laatste
[verwijderd]
0

Hi Tom, ik ken die tweet niet, maar als ING denkt dat de markt gecapituleerd heeft, dat klinkt verre van goed , zo'n boute uitspraak heb ik elders nog niet gehoord.

[verwijderd]
1
quote:

scuderia FF schreef op 9 januari 2016 19:51:

Hi Tom, ik ken die tweet niet, maar als ING denkt dat de markt gecapituleerd heeft, dat klinkt verre van goed , zo'n boute uitspraak heb ik elders nog niet gehoord.

twitter.com/INGnl_IO/status/685382155...

Ze zeggen letterlijk:

ING InvestmentOffice ?@INGnl_IO 8 jan.
Technische analyse: nieuwe situatie #AEX na sneuvelen decemberbodem. Lijkt op capitulatiefase zoals in augustus. www.ing.nl/particulier/beleggen/ing-i...

De link verwijst naar een analyse:
www.ing.nl/particulier/beleggen/ing-i...

Maar als je die doorleest zie je dat ze gewoon een positieve lange-termijn trend verwachten.
Citaat:
voor 2016 houden we rekening
met de voorzetting van de stijgende trend. Het volgende richtpunt in het langetermijnbeeld ligt bij de
voormalige top uit 2007 van 564 punten, een niveau dat mogelijk al in 2016 kan worden behaald.
[verwijderd]
0
quote:

Hik schreef op 9 januari 2016 20:07:

[...]

twitter.com/INGnl_IO/status/685382155...

Ze zeggen letterlijk:

ING InvestmentOffice ?@INGnl_IO 8 jan.
Technische analyse: nieuwe situatie #AEX na sneuvelen decemberbodem. Lijkt op capitulatiefase zoals in augustus. www.ing.nl/particulier/beleggen/ing-i...

De link verwijst naar een analyse:
www.ing.nl/particulier/beleggen/ing-i...

Maar als je die doorleest zie je dat ze gewoon een positieve lange-termijn trend verwachten.
Citaat:
voor 2016 houden we rekening
met de voorzetting van de stijgende trend. Het volgende richtpunt in het langetermijnbeeld ligt bij de
voormalige top uit 2007 van 564 punten, een niveau dat mogelijk al in 2016 kan worden behaald.
Zijn TA's zijn net als de weervoorspellingingen, zie IEX voorpagina commentaren
[verwijderd]
0

@ Hik, dank - Ok ze hebben het over een correctie, overdreven om het woord capitulatie te gebruiken, da's bijna misleidend, capitulatie = overgave, dan is het echt afgelopen, ook voor de LT.
[verwijderd]
0
Ik heb het gevoel dat we maandag nog richting 402/405 met de aex gaan, en vanaf daar een rebound richting 417/420......maar goed, alles is uiteindelijk mogelijk....ik hoor veel mensen nu roepen 350....ook op usmarkets. ...dan is het meestal andersom....
Toller
3
quote:

Vici schreef op 9 januari 2016 15:44:

Bij Here rommelt het behoorlijk in de top. Ogi Redzic vice-president van de automotive groep bij Here een paar dagen geleden overgestapt naar Renault
www.prnewswire.com/news-releases/rena...

En nu dit nieuws:
www.automobilwoche.de/article/2016010...

Kartenanbieter:
Führungsspitze von Here wird ausgewechselt

Daimler-Entwicklungschef Thomas Weber will eine "schlagkräftige eigene Truppe" an der Spitze Kartenanbieters, den der Hersteller vor Kurzem zusammen mit Audi und BMW übernommen hat.

Nur wenige Wochen nach dem Vollzug der Übernahme des Kartenanbieters Here will das Eigentümerkonsortium aus Daimler, BMW und Audi die Führung austauschen. "Wir werden das Management von Here neu aufstellen und eine schlagkräftige eigene Truppe zusammenstellen, denn wir sind als Teilhaber hier in der Position des Aufsichtsrats und werden bei der Festlegung des Managements den Vorstand bestimmen", sagte Daimlers Entwicklungschef Thomas Weber der Automobilwoche auf der CES in Las Vegas.
Auch Here-Chef Sean Fernback muss um seinen Job bangen. "Wir werden jetzt bis hin zum CEO die Kernfunktionen der Personen checken und schauen, welche Funktionen stark besetzt sind und wo wir gegebenenfalls nachlegen müssen. Dieser Check läuft gerade", sagte Weber.
....
Das Konsortium will weiterhin zusätzliche Unternehmen ins Boot holen und die eigenen Anteile an Here herunterfahren. "Wir wollen auf jeden Fall langfristig unter 50 Prozent an Here beteiligt sein", sagte Weber.
Met deze ontwikkelingen is het toch wel weer interessant om dit interview met Sean Fernback terug te zien dat net na de overname is opgenomen.
Ik vind het best wel snel dat 6 maanden na dato het consortium het blijkbaar nodig vind om in te grijpen.
Het woord independent is in ongeveer elk persbericht en interview gevallen en wat is daar dan nu van over?

youtu.be/Jv5bvxlagtY?t=7
[verwijderd]
10
www.roadandtrack.com/car-culture/inte...

Voor de geïnteresseerden

Nair: Yeah, currently we're doing our own mapping right now. In the areas that we're testing in, we're also testing our ability to generate those high-definition maps. But you know, we're also open to partnerships on that. Clearly there are some very good mapping companies. Whether it's Here or TomTom or whoever, they obviously have plans as well. We really haven't made a decision yet on what our approach is going to be on high-definition maps or 3D mapping . . .
[verwijderd]
0
Zou natuurlijk ook niet fout zijn als TomTom een SDL compatibele versie van GO Mobile zou kunnen gaan leveren.
[verwijderd]
0
quote:

Cain Velasquez schreef op 9 januari 2016 23:38:

www.roadandtrack.com/car-culture/inte...

Voor de geïnteresseerden

Nair: Yeah, currently we're doing our own mapping right now. In the areas that we're testing in, we're also testing our ability to generate those high-definition maps. But you know, we're also open to partnerships on that. Clearly there are some very good mapping companies. Whether it's Here or TomTom or whoever, they obviously have plans as well. We really haven't made a decision yet on what our approach is going to be on high-definition maps or 3D mapping . . .
Hele mooie @Cain, het gaat 100 procent zeker over RoadDNA in het volgende citaat:
"
Nair: I can't speak to Elon's experience or Tesla's experience. Our experience is that we need it on the autonomous vehicle. And it will be using the LiDAR in context and then comparing that to the previous map data that it has to have a better understanding of exactly where it is. And so we believe it is required on every vehicle. Not just ones that are going to be out there mapping.
".

Dit klinkt mij als muziek in de oren. Laat GM/mobileye en Toyota maar 2de rangs HAD maps proberen te maken. Ford pakt het serieuzer aan en dit neigt naar sterke contacten met Tom2 en wat belangrijker is: overtuiging dat RoadDNA ook voor Ford leidende technologie is. (Of klink ik nou te veel als @Groeibrijant?)
[verwijderd]
1
quote:

Cain Velasquez schreef op 9 januari 2016 23:38:

www.roadandtrack.com/car-culture/inte...

Voor de geïnteresseerden

Nair: Yeah, currently we're doing our own mapping right now. In the areas that we're testing in, we're also testing our ability to generate those high-definition maps. But you know, we're also open to partnerships on that. Clearly there are some very good mapping companies. Whether it's Here or TomTom or whoever, they obviously have plans as well. We really haven't made a decision yet on what our approach is going to be on high-definition maps or 3D mapping . . .
Top Cain. Helder. Komt overeen met wat Harold zei: autofabrikanten doen wel tests, maar weten ook dat ze het niet op (wereldwijde) schaal kunnen. Alleen hun test trajecten brengen ze tot in detail in kaart.

By the way: dat NRC artikel met interview Goddijn. Die vroeg of TomTom de staat California in 3D in kaart heeft gebracht vanwege potentiele klanten in Silicon Valley (logisch) en in het bijzonder Apple. (NB: ik keek toevallig even op TT job portal en TT lijkt een sales team aan het opzetten te zijn in SanFrancisco)

Ik dacht zelf eigenlijk niet direct als eerste aan Apple, maar aan UBER dat grote research trajecten heeft lopen op het gebied van zelfrijdende auto's. En ze steken niet onder stoelen of banken dat ze er veel van verwachten.

--------

Uber: 'we'll ease the transition to self-driving cars'

Uber has claimed that its “optimistic leadership” would help ease the transition for city authorities as they deal with the introduction of self-driving cars.

Speaking at a conference in San Francisco on Wednesday, Kalanick said self-driving cars could reduce the 30,000 annual deaths on US roads by using centrally controlled, algorithmic traffic management systems to prevent accidents and reduce congestion at peak times. But he also intimated that self-driving cars would be part of Uber’s plans to expand its business in the transport industry.

“We don’t want to be like the taxi guys who came before us – we embrace the future,” Kalanick said. “There’s an insane amount of good that comes out of this [technology], which is why so many companies are working on this.

“The best thing is to be in a place with optimistic leadership when interesting things happen with driverless cars so that we can help with that transition. In 10 to 15 years there will need to be leadership in cities and with the companies that make this technology to make that transition, and that’s an interesting challenge and opportunity.”

Is Uber's ultimate goal the privatisation of city governance?
Kalanick did not explain how its network of drivers, which was estimated to number around 160,000 by December 2014, would be employed in a network of self-driving cars. “What are the new ways of making a living that now exist as the world goes robotic?” said Kalanick, who did not answer his own question.

Self-driving cars, also known as autonomous vehicles, are being developed by several companies including Tesla, Apple and Google. Google has a stake in Uber of just under 7%. Uber opened its own self-driving car lab in Pittsburgh in early 2015, partnering with engineer from Carnegie Mellon University.

Uber and the lawlessness of 'sharing economy' corporates
Kalanick also said that his ambition is to make “every car in San Francisco an Uber” which, he claimed, would reduce car ownership and mean less traffic congestion. “That’s giving an hour of time back to every citizen every day. Give that hour to your family, to your community. Time is a luxury. Fewer cars, less congestion, more parking, less pollution and creating thousands of jobs.”

Uber Pool, the service’s ride-sharing service, is not as profitable as the standard Uber service, he said, but made the price much cheaper for users. Uber is also experimenting with Uber Eat, which will deliver local takeaway food, and even an Uber helicopter service. But the core service of cab rides is based on a marketplace idea, he said, matching people selling rides with people who want to buy them.

“Before Uber it was hard to get around this city because there just weren’t enough taxis,” he said. “We started because the taxi system was broken and not working for drivers or passengers.”

Kalanick claimed San Francisco’s cab drivers have to rent their cars for $140 per day and make $40,000 per year, but said the system benefitted the owners of the licence because any down time for the driver meant they lost money.

Regulators in Europe, however, and not agreed with Uber’s analysis of the regulated taxi market and claim the company, which is currently valued at $50bn, has been flouting regulation designed to protect consumers since it launched in the EU in 2014.
[verwijderd]
0
Ja, wanneer wordt dat contract van Apple voor Tomtom weer verlengd en uitgebreid?
Is dat elk jaar of is dat bijvoorbeeld een vijfjarigcontract?
[verwijderd]
0
En wanneer komt Tomtom met contracten van andere automakers, want dan kunnen ze deze koersdaling weliswaar door algemeen negatief sentiment een halt toe roepen.
[verwijderd]
1
quote:

Goudhaantjes schreef op 10 januari 2016 00:33:

En wanneer komt Tomtom met contracten van andere automakers, want dan kunnen ze deze koersdaling weliswaar door algemeen negatief sentiment een halt toe roepen.
Als de GoudenHaan driemaal kraait: onzetaal.nl/taaladvies/advies/de-haan...
[verwijderd]
0
quote:

Cain Velasquez schreef op 10 januari 2016 00:39:

www.techdigest.tv/2015/11/ford-test-d...

Artikel van november 2015.

Michigan !!
Mooi opgehaald.

“The goal of Mcity is that we get a scaling factor. Every mile driven there can represent 10, 100 or 1,000 miles of on-road driving in terms of our ability to pack in the occurrences of difficult events.

Doet me erg denken aan die TASS-deal in Detroit rond die tijd.
[verwijderd]
0
quote:

Cain Velasquez schreef op 9 januari 2016 23:38:

www.roadandtrack.com/car-culture/inte...

Voor de geïnteresseerden

Nair: Yeah, currently we're doing our own mapping right now. In the areas that we're testing in, we're also testing our ability to generate those high-definition maps. But you know, we're also open to partnerships on that. Clearly there are some very good mapping companies. Whether it's Here or TomTom or whoever, they obviously have plans as well. We really haven't made a decision yet on what our approach is going to be on high-definition maps or 3D mapping . . .
Gaaf gevonden! Hele dikke AB! Goed bezig,man,
[verwijderd]
1
quote:

Hik schreef op 10 januari 2016 00:19:

[...]

Hele mooie @Cain, het gaat 100 procent zeker over RoadDNA in het volgende citaat:
"
Nair: I can't speak to Elon's experience or Tesla's experience. Our experience is that we need it on the autonomous vehicle. And it will be using the LiDAR in context and then comparing that to the previous map data that it has to have a better understanding of exactly where it is. And so we believe it is required on every vehicle. Not just ones that are going to be out there mapping.
".

Dit klinkt mij als muziek in de oren. Laat GM/mobileye en Toyota maar 2de rangs HAD maps proberen te maken. Ford pakt het serieuzer aan en dit neigt naar sterke contacten met Tom2 en wat belangrijker is: overtuiging dat RoadDNA ook voor Ford leidende technologie is. (Of klink ik nou te veel als @Groeibrijant?)
Wie zegt dat de samenwerking tussen Toyota en Ford hier niet ook van toepassing is en dat Toyota alleen maar andermans veren in de eigen reet (excusez le mot) steekt.

Vergeet niet dat TomTom de enige is die de dataverwerkingsprocessen volledig up-and-running heeft. NU en bewezen adhv de snel geproduceerde test maps.
[verwijderd]
2
quote:

Vici schreef op 10 januari 2016 00:40:

[...]
Als de GoudenHaan driemaal kraait: onzetaal.nl/taaladvies/advies/de-haan...
Tjonge, wat kan die vent dom kakelen. Sorry, hoor. Ik had me nog zo voorgenomen om dat gezwets te negeren. Maar het irriteert gigantisch. Maar dat zal wel de bedeling zijn. Bah, wat zitten sommige mensen toch maf in elkaar.

Gelukkig is de rest van de discussie van erg goed niveau. En in eendrachtige samenwerking. Fijn dat het forum in die zin weer functioneert.Nou nog de etterbakjes kwijt zien te raken.
Erik9400
1
Dom gekakel bij harry op tv..

Hafkamp over shell: als koers zakt wordt dividend alleen maar hoger....daling komt Door ehh ehh aanbod uit China ...en ze pompen olie op om daling olieprijs te compenseren

Mens...en dat is de specialist :-)
3.929 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 ... 193 194 195 196 197 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 5,605
Verschil -0,015 (-0,27%)
Hoog 5,740
Laag 5,580
Volume 375.660
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 291.496

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront