TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Januari

3.929 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 ... 193 194 195 196 197 » | Laatste
[verwijderd]
0
9 komt eraan
vanaf de top op 12 zou dat een correctie zijn van 25%
niet heel raar eigenlijk
[verwijderd]
0
het gaat gepaard met groot volume dat zijn dus Hele Grote Partijen die Uitstappen
baart dat niemand zorgen
[verwijderd]
0
Net als op 24/8 (toen werd de 8.000 aangetikt vanaf ruim 10) het dal opgezocht en van hier uit weer omhoog ?
[verwijderd]
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 12 januari 2016 16:24:

het gaat gepaard met groot volume dat zijn dus Hele Grote Partijen die Uitstappen
baart dat niemand zorgen
waar partijen uitstappen, stappen andere partijen in of breiden uit (wil je nog meer open deuren?)
[verwijderd]
1
quote:

flatliner schreef op 12 januari 2016 16:18:

Ik zit nu een half uurtje marketviewer te volgen maar de koers wordt zowel hoger als lager gezet met behoorlijke aantallen, dit riekt niet naar gemanipuleer met algoritmes, veel orders van meer dan 1000 stuks, dit lijkt meer te matchen met de info die Wies eerder deelde, reduce risk, take profit op TT.
ik heb fiks gereduceerd dicht tegen de top aan van 12 euro, als ik wist dat er een wash-out aankwam dan nam ik ze allemaal tot 100.000 stuks, zelfs met de speculatie tax waar ik aan vast zit

als ik weet dat jullie niet voor mijn wielen lopen leg ik ze nu in om te kopen aan 10,05 of beter, maar ik moet zeker weten dat jullie niet voor me gaan lopen pielen met een paar duizend stuk, dan leg ik in ieder geval voor vandaag hopelijk een bodem op 10.

deal ?

ik leg ze nu in.
[verwijderd]
0
5 januari was het slot 11,88 EUR.

((( 11,88 - 10 ) / 10 ) x 100 % ) = 19 %

Met deze koers van 10 EUR moet we 19 procent stijgen om de 11,88 EUR te kunnen bereiken.

Dit alles in 1 week.

Komt Tomtom niet met een verhaal of uitleg (verantwoording)?
[verwijderd]
0
quote:

scuderia FF schreef op 12 januari 2016 16:28:

[...]

ik heb fiks gereduceerd dicht tegen de top aan van 12 euro, als ik wist dat er een wash-out aankwam dan nam ik ze allemaal tot 100.000 stuks, zelfs met de speculatie tax waar ik aan vast zit

als ik weet dat jullie niet voor mijn wielen lopen leg ik ze nu in om te kopen aan 10,05 of beter, maar ik moet zeker weten dat jullie niet voor me gaan lopen pielen met een paar duizend stuk, dan leg ik in ieder geval voor vandaag hopelijk een bodem op 10.

deal ?

ik leg ze nu in.
ze liggen in de markt
[verwijderd]
1
quote:

martinmartin schreef op 12 januari 2016 15:57:

[...]

Laat ik dan maar aangeven dat de stapeleffecten nog steeds op de rol staan.

Indien we de 4 bu's van tom2 de revue laten passeren zien we vervolgens:

Consumer: Teruglopende PND-markt die mogelijk wordt geneutraliseert of overtroffen door successen met de nieuw uitgebrachte sportwatch en bandit.
Het is duidelijk dat de PND's voor tom2 gezien hun omzetvolume nog steeds erg belangrijk zijn. Daartegenover staat, dat de concurrentie ook minder geneigd is te investeren in dit afzetkanaal waardoor markt-leadership op termijn zeker een voordeel kan opleveren.

Licensing: Jaren onderbelicht maar na de hernieuwde deal met Apple en de nieuw aangekondigde deal mer UBER is dit een van die stapelbare effecten.
Al deze nieuwe omzet komt bijna 1 op 1 terug onder aan de streep.
Daarnaast zijn congestie en traffic in het algemeen hot items voor overheden dus volgens mij nog veel meer te voorzien.

Telematics: Het paradepaardje als je het hebt over stapelbare effecten.
Het systeem is opartioneel en gestoeld op SAAS.
Telematics is marktleider in Europa en oa. door de vorige week aangekondigde overname laten zij er geen gras over groeien om te benadrukken dat zij in dit segment met afstand de marktleider willen blijven.

Al met al heel leuk en redelijk geruststellnd indien we de drie andere BU's beoordelen maar het echte verhaal van Tom2 gaat toch echt over Automotive.
In het verleden is Tom2 nooit verder gekomen dan een omzet van 150 mio per jaar waarbij een groot gedeelte van die omzet werd behaald met hard-ware.
Momenteel wordt er een volstrekt ander plaatje afgedraaid.
Tom2 heeft afscheid genomen van zijn hardware en richt zich op het aanbieden van diensten tw Traffic, maps en Road-dna aan OEM's en Tier-1's.
Je kan gerust stellen dat er zeker geen sprake is van tegenwind in dit segment.
Iedere zichzelf respecterende OEM spreekt zich uit over de geweldige vooruitgang die zij boeken in de richting van SDC(self driving car).
De geboekte resultaten in het orderboek automotive laten zien dat de Oem's ook Tom2 naast de marktleider sinds vele jaren tw HERE serieus nemen.
Op basis van dat orderboek kan je over een aantal jaren een omzet van 350 mio tegemoet zien en dan hebben we het over hoog renderende omzet omdat er geen hard-ware bij betrokken is maar enkel en alleen Content en Services.

Het toekomstverhaal van Automotive is ongewis.
Tom2 claimt zijn Road-Dna nu al operationeel te hebben en geven door het opleveren in Amerika van testgebieden aan, dat het in kaartbrengen van maps op automotive-grade nivo voor hen geen problemen lijkt op te leveren.
Vele andere partijen stellen dat ze voor de SDC geen basis maps nodig denken te hebben en het met sensors voor een groot gedeelte kunnen oplossen.
Ook Here roert zich door te stellen dat zij binnen afzienbare tijd de volgens hun noodzakelijke 2d-3d maps kunnen leveren.

Een ding is zeker de zelfrijdende auto komt eraan, daarvoor is het noodzakelijk dat er op internationaal nivo afspraken gemaakt worden welke taal er gesproken dient te worden en op welke wijze de veranderingen in de basis-maps worden verwerkt.
Hierbij zullen de grootste klanten(de OEM'S) leading zijn.
Here heeft als voordeel dat de drie duitse autobouwers haar aandeelhouder zijn daar staat tegenover dat de onafhankelijke positie van tom2 voor andere autobouwers in haar voordeel kan werken terwijl ook de positie van Google als bedrrijgend kan worden ervaren door de huidige OEM's.
Sterk in het voordeel van Tom2 spreekt het feit, dat zij aangeven de fabriek om de noodzakelijke real-time situatie weerr tegeven al klaar hebben en dat zij dat beschermd hebben met patenten.

ADAS en HAD komen er meer en meer aan de komende jaren.
De SDC na 2020-2015 of alleen in speciaal afgebakende tracee's.
De hiermee gepaard gaande omzet valt niet te verontachtzamen.
Op termijn zullen bijna alle nieuw uit te brengen auto's "connected" zijn en met het stapelbare effect van deze aantallen praat je al snel over honderden miljoenen connected cars.

De twee analisten die gepoogd hebben dit te kwantificeren raakten volledig de weg kwijt.
Zij zaten er beide voor minimaal 50% naast maar gaven toch doodleuk koerdoelen af van 30 euro bij een marktaandeel van Tom2 van 40%.

Ik ga voor een marktaandeel van minimaal 60% omdat er haast is geboden bij de OEM's en Tom2 kan nu al leveren wat de OEM's vragen.

Wat het onderstreepte betreft. Een auto kan zelf rijden zonder hoge detail kaarten maar dat vraagt om meer sensoren (maakt de auto duurder want alle hardware die je door software kunt vervangen is mooi meegenomen). Bovendien zal een auto zonder hoge detail maps niet weten wat er ver voor hem gebeurt en minder goed anticiperen. Komt er een tunnel aan en moet ik mijn lichten ontsteken. Hoe scherp is de bocht en moet ik afremmen om daar op te anticiperen. Komt er straks een flinke helling en kan ik maar vast nu wat extra gas geven. Al dat soort dingen die weet een map.

De industrie is het er over eens dat HD maps geen must is maar wel zeer noodzakelijk. Ford noemt het een must. Sensoren boeren vinden dat niet (vanuit hun perspectief te begrijpen). Maar de meesten zijn er wel over eens dat het eigenlijk een must-have is en als het er niet is dat het gecompenseerd moet worden. Een zelfrijdende auto zonder HD map is een domme auto.
[verwijderd]
0
quote:

Goudhaantjes schreef op 12 januari 2016 16:28:

5 januari was het slot 11,88 EUR.

((( 11,88 - 10 ) / 10 ) x 100 % ) = 19 %

Met deze koers van 10 EUR moet we 19 procent stijgen om de 11,88 EUR te kunnen bereiken.

Dit alles in 1 week.

Komt Tomtom niet met een verhaal of uitleg (verantwoording)?
He hè , eindelijk een goede berekening van onze kip z.k.
[verwijderd]
0
quote:

scuderia FF schreef op 12 januari 2016 16:28:

[...]

ik heb fiks gereduceerd dicht tegen de top aan van 12 euro, als ik wist dat er een wash-out aankwam dan nam ik ze allemaal tot 100.000 stuks, zelfs met de speculatie tax waar ik aan vast zit

als ik weet dat jullie niet voor mijn wielen lopen leg ik ze nu in om te kopen aan 10,05 of beter, maar ik moet zeker weten dat jullie niet voor me gaan lopen pielen met een paar duizend stuk, dan leg ik in ieder geval voor vandaag hopelijk een bodem op 10.

deal ?

ik leg ze nu in.
Deal. Go Wies, Go!
[verwijderd]
0
quote:

lukycat63 schreef op 12 januari 2016 13:31:

Klopt het dat de steun op 8.80 ligt?
Kan iemand dat bevestigen?
Er is hier een steun rond 10, dan rond 8,50.
Ook nog een flinke gap rond de 6...
[verwijderd]
0
Ik hou me aan jou vast scuderia FF..iemand met kijk en waarde op dit forum!
succes!
Spoetnik
0
quote:

Goudhaantjes schreef op 12 januari 2016 16:28:

5 januari was het slot 11,88 EUR.

((( 11,88 - 10 ) / 10 ) x 100 % ) = 19 %

Met deze koers van 10 EUR moet we 19 procent stijgen om de 11,88 EUR te kunnen bereiken.

Dit alles in 1 week.

Komt Tomtom niet met een verhaal of uitleg (verantwoording)?
Echt, stop er nou mee, het is echt zielig.
Als zo'n sommetje niet eens kunt maken, wat kun je dan eigenlijk wel?
[verwijderd]
0


91.405 tot nu toe van 4 verkopers, dat zijn dus wat dit betreft grotere jongens die afscheid nemen

ze vragen wel wat t is, dus wellicht gaan er hopelijk meer instappen

we zien wel
[verwijderd]
0
Dickit o
0
Wat is het effect als je op ''niet oke'' klikt?
Wordt er iets zichtbaar bij het bericht?
[verwijderd]
0
quote:

Dickit o schreef op 12 januari 2016 16:33:

Wat is het effect als je op ''niet oke'' klikt?
Wordt er iets zichtbaar bij het bericht?
Nee maar de moderator ziet het wel...
[verwijderd]
0
quote:

scuderia FF schreef op 12 januari 2016 16:33:

91.405 tot nu toe van 4 verkopers, dat zijn dus wat dit betreft grotere jongens die afscheid nemen

ze vragen wel wat t is, dus wellicht gaan er hopelijk meer instappen

we zien wel
Very intresting.
Good work man!
boem!
0
quote:

Sl€ut€l schreef op 12 januari 2016 16:05:

@Martin, het is niet persoonlijk.

Maar wat zien anderen wat wij niet zien.
Zie het de afgelopen dagen dik € 2,- zakken.
Maar geen verklaringen ja olie en China maar heeft alleen TT hier dan last van.
Ik denk zoals ik hier al heb aangegeven, dat er een partij in de markt is die serieus de mening is toegedaan dat je de benodigde maps voor ADAS/HAD/SDC ook kan fabriceren met sensoren.

Uiteraard hebben adviezen om nu winst te nemen door advieshuizen daar een versterkend effect op.

Nogmaals voor mij is er aan het fundamentele plaatje niet veel veranderd.
De koers is het afgelopen jaar ontzettend hard opgelopen en bij een huidige 10 euro is er al heel veel toekomstige waarde in het aandeel geslopen als je naar de uitgebrachte adj-wpa-outlook kijkt van 20ct voor 2015.

Ik kijk met volle belangstelling naar de uit te brengen cijfers over 2015 en met verdubbelde belangstelling naar de CC omdat we daaruit kunnen opmaken of we ons inderdaad zorgen moeten maken over een disruptive-scenario vwb Automotive.

3.929 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 ... 193 194 195 196 197 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 28 mei 2024 17:35
Koers 5,725
Verschil +0,030 (+0,53%)
Hoog 5,945
Laag 5,700
Volume 478.753
Volume gemiddeld 277.898
Volume gisteren 99.684

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront