TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM FEBRUARI 2016

4.386 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 ... 216 217 218 219 220 » | Laatste
Koos99
0
Als de winst wordt gedefinieerd als adj EPS + groei of afname van de def rev dan zal de winst in 2016 lager zijn dan in 2015. Op termijn verwacht ik wel dat die zal groeien, maar in het licht van winstgevendheid is 2016 een jaar van stilstand. In die zin niet vreemd dat de koers zo onderuit gaat.
[verwijderd]
0
quote:

Mob2020 schreef op 12 februari 2016 14:51:

De echte revolutie zal gebracht worden door zelfstandig rijdende fleets. Zo kan openbaar vervoer ineens persoonlijk worden. TomTom Fleetmanagement (routeplanning en Traffic info) is dan ook nog belangrijker dan RoadDNA in mijn ogen voor toekomstige mobiliteits concepten.
Ken je Webfleet? Dat heeft daar niet zo heel veel mee van doen. Veel te simplistisch voor dat doel.
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 12 februari 2016 15:09:

[...]

Winst kun je niet toveren

De enige manier om meer winst te maken is door de top line (omzet) te laten groeien.

En om de omzet te laten groeien zijn investeringen nodig en die raken de bottom line (winst)

Maar wat blijkbaar even niemand boeit is dat automotive orders 3 jaar duren voordat ze volledig in de omzet zichtbaar zijn.

En de orders groeiden voor het eerst in 2013 ten opzichte van 2012. Daarna was 2014 een record en daarna 2015.

Wat je nu ziet aan omzetgroei is slechts een voorproefje, dit gaat nog zeker drie jaar door.
Dag Justin,
dat de winst kan stijgen door een groei van omzet ben ik het mee eens. Nu is de verwachte groei van omzet 2016 vs 2015 ook niet echt spectaculair te noemen, bovendien nemen de kosten bijna met eenzelfde omvang toe, vandaar de minimale stijging in verwachte winsttoename. Als de orderintake in 2015 300 mln was, dan betekent dat toch dat de omzet in 2017 voor 100 mln opgeplust moet worden (of bestaat uit) opdrachten 2015. Maar hoeveel kosten staan tegenover deze omzet? Dat zullen geen kosten zijn uit 2015, die zijn lijkt mij al gelijk genomen. Dat zou dan betekenen dat die 100 mln aan extra omzet toch bijna volledig winst is? Dat is dan 30-40 cent extra winst bovenop de huidige 23 cent? Ik geloof er eigenlijk steeds minder van. TT zal ongetwijfeld weer een kostenpost opvoeren die de toekomstige (uitgestelde) winst (deels) teniet doet.

gr,
MBT
Zim
0
"Zorgen over de financiële positie van Deutsche Bank zorgden afgelopen week voor veel onrust onder beleggers. De bank zag zich maandagavond genoodzaakt een geruststellende verklaring uit te sturen, nadat het aandeel op de beurs 10 procent was gekelderd."

Met bijna 20% daling deze week, zouden enkele geruststellende woorden van HG aan de aandeelhouders niet misstaan. Dat hij aangeeft toch alle opties tot waardevermeerdering open te houden. Het is natuurlijk idioot dat je over toekomstige omzet niets wilt zeggen, maar wel aangeeft dat afsplitsing of verkoop zeker niet zal gaan gebeuren. Als CEO heb je toch ook baat bij een bestendige gedragslijn / stabile koersverloop, lijkt me zo.
wibo1
0
Zoals ik gisteren al aangaf zakte acelor flink onder de Lower Bollingerbands met de Stochastics helemaal onderin. Dat lokt een flinke rebound uit. Europa gaat binnenkort heffingen doorvoeren op staal. zo vlak voor het weekend verwacht ik meer instappers in het aandeel arcelor. Zij willen de boot niet missen. Dus hogere koersen zometeen in de laatste uurtjes van de dag!
[verwijderd]
1
@ Harry
een fonds blijft niet opladen op meer shorts als een aandeel naar beneden komt, dat zou betekenen dat ze op de weg naar beneden nooit zouden dekken en nooit winst zouden maken, nou vergeet t maar

dit is volgens mij nog steeds Long pijn dat eruit kruipt.

de Toko mag dan bruisend en vol levensvreugde zijn, het aandeel heeft een nekschot gehad.

wat die Indiër van TT international betreft in zijn opmerkingen heeft hij het over

het toch wel zeer belangrijke feit dat Here in 2015 werd overgenomen door 3 grote Duitse auto constructeurs en dat TT nu de enige onafhankelijke kaartenmaker is op de globe en daarom het mogelijke doelwit van andere autoconstructeurs

wetende dat Nokia verkocht voor 3 miljard $, denkt Kumar dat TT's waarde ergens tussen de 3 en 5 miljard ligt.
( dit heeft hij waarschijnlijk ook geplukt uit het MS rapport Here x 1,6)

hoe dan ook, we gaan binnenkort weten of dit heerschap ook zijn visie nu aanpast als hij door heeft dat HG geen zins van plan is te kapitaliseren.

zo, ben hier nu voorlopig klaar totdat er echt iets nieuws te melden valt, of van een analist, maar liefst vanuit het TT kamp zelf.

Glencore en Man zijn nu even mijn favorieten

succes en blijf erin hangen, komt allemaal recht.
harrysnel
2
quote:

Koos99 schreef op 12 februari 2016 15:28:

Als de winst wordt gedefinieerd als adj EPS + groei of afname van de def rev dan zal de winst in 2016 lager zijn dan in 2015. Op termijn verwacht ik wel dat die zal groeien, maar in het licht van winstgevendheid is 2016 een jaar van stilstand. In die zin niet vreemd dat de koers zo onderuit gaat.
Ik zie 171 vacatures bij TT. Waarvan 39 in februari pas geplaatst.

erecruit.tomtomgroup.com/psc/eRecruit...

Deze uitbreiding zal ten koste gaan van de WPA 2016 maar dat zal niet de reden zijn om deze mensen aan te nemen. Zelf snap ik niet dat een wpa outlook voor 2016 van E0,20 of E0,30 verschil maakt bij beslissing om al dan niet aandelen TT te kopen. Dan is het fonds sowieso te duur zou ik denken. Ik vind dat de zoektocht naar personeel mooi aansluit bij het gegroeide orderboek en de verbeterde positie van TT binnen de bedrijfskolom. Nu hebben wellicht de "wpa-beleggers" de overhand. Ik wacht liever op persberichten die duidelijkheid scheppen waar de investeringen voor nodig zijn. WPA is wat mij betreft voor later.
harrysnel
0
quote:

scuderia FF schreef op 12 februari 2016 15:40:

@ Harry
een fonds blijft niet opladen op meer shorts als een aandeel naar beneden komt, dat zou betekenen dat ze op de weg naar beneden nooit zouden dekken en nooit winst zouden maken, nou vergeet t maar

dit is volgens mij nog steeds Long pijn dat eruit kruipt.

de Toko mag dan bruisend en vol levensvreugde zijn, het aandeel heeft een nekschot gehad.

wat die Indiër van TT international betreft in zijn opmerkingen heeft hij het over

het toch wel zeer belangrijke feit dat Here in 2015 werd overgenomen door 3 grote Duitse auto constructeurs en dat TT nu de enige onafhankelijke kaartenmaker is op de globe en daarom het mogelijke doelwit van andere autoconstructeurs

wetende dat Nokia verkocht voor 3 miljard $, denkt Kumar dat TT's waarde ergens tussen de 3 en 5 miljard ligt.
( dit heeft hij waarschijnlijk ook geplukt uit het MS rapport Here x 1,6)

hoe dan ook, we gaan binnenkort weten of dit heerschap ook zijn visie nu aanpast als hij door heeft dat HG geen zins van plan is te kapitaliseren.

zo, ben hier nu voorlopig klaar totdat er echt iets nieuws te melden valt, of van een analist, maar liefst vanuit het TT kamp zelf.

Glencore en Man zijn nu even mijn favorieten

succes en blijf erin hangen, komt allemaal recht.

Dat idee heb ik ook Wies dat shorters nu eerder coveren dan uitbreiden. Ben alleen benieuwd wie de long is die er koste wat het kost uit wil.

Kumar van TT International heeft in het verleden dikwijls voorzetjes gegeven met strategische vragen die Goddijn dan kon inkoppen. Over het verschil met het HERE platform en over het businessmodel van maps buiten automotive. Deze Q&A pakte het niet goed uit, dat had veel beter gekund. Net als de allereerste zin van Goddijn toen hij wakker leek te schrikken:).

Succes met de Glencore en Man!
Mojo
0
quote:

Zim schreef op 12 februari 2016 15:37:

"Zorgen over de financiële positie van Deutsche Bank zorgden afgelopen week voor veel onrust onder beleggers. De bank zag zich maandagavond genoodzaakt een geruststellende verklaring uit te sturen, nadat het aandeel op de beurs 10 procent was gekelderd."

Met bijna 20% daling deze week, zouden enkele geruststellende woorden van HG aan de aandeelhouders niet misstaan. Dat hij aangeeft toch alle opties tot waardevermeerdering open te houden. Het is natuurlijk idioot dat je over toekomstige omzet niets wilt zeggen, maar wel aangeeft dat afsplitsing of verkoop zeker niet zal gaan gebeuren. Als CEO heb je toch ook baat bij een bestendige gedragslijn / stabile koersverloop, lijkt me zo.
Appels met peren... TT heeft geen schulden en als DB een verklaring uitstuurt dan weet je dat er iets aan de hand is. Fortis!! weet je nog toen die kadaver van de CEO zo'n verklaring uitstuurde? de rest is geschiedenis en banken zijn leugenaars!!

Juist door aan te geven dat je niet gaat splitsen of verkopen is een uitnodiging aan andere autofabrikanten in het TT kamp te stappen.
[verwijderd]
1

bedankt Harry, jij ook succes - we moeten weer eens wat goed raken ! dat geeft de burger weer moed
[verwijderd]
0
Beurs daalt, TT daalt, beurs stijgt, TT daalt. Rara, hoe kan dat? Zou het iets te maken kunnen hebben met de onlangs gepresenteerde waardeloze presentatie (zoals ieder jaar) van de heer G?? Hakkelen, Uhhhh zeggen, onduidelijkheid creeëren etc.etc. Tja, als je de koers naar beneden wilt hebben moet je vooral zo doorgaan.
[verwijderd]
0
quote:

harrysnel schreef op 12 februari 2016 15:12:

Wat ik niet kan begrijpen.

Stel je wilt uit het aandeel. Dan neem ik aan dat je voor een zo hoog mogelijke prijs gaat. Ook een shorter wil de ingeleende aandelen zo hoog mogelijk verkopen als hij positie uitbreidt en verder short wil. Er zijn verkopers dat zien we.

Waarom staat de computer dan zo beroerd afgesteld? Er zijn na de daling mensen die aan de zijlijn staan. Tini is eruit, Xynix alles weg, Justin wacht op een gunstig bijkoopmomentje.... Daarbij is de beurs nu groen. Als de computer ff uitgezet wordt en je laat koers naar E7,5 lopen dan stappen er meer partijen in voor herstelritje. Als je dan voorzichtig op de bied je stukjes verkoopt (en dus niet de laat volzet bij de geringste beursstijging met verkooporders van 10k!)....dan raak je de aandelen ook wel kwijt.

Wat nu gebeurt zou wellicht dan toch het programmaatje van een shorter zijn die wil coveren maar waarom blijven er verkopers? Allemaal gedwongen door VBR? Of een fonds dat geld nodig heeft?
.
Harry, Ik denk dat er al redelijk wat verkopers tegenaan zijn gelopen dat er op dit moment vrijwel geen kopers zijn. Dus als je de bied die er ligt niet accepteert zie je even later dat het weer verder is gezakt. Dat heb ik dinsdag bij die plotselinge freeze gemerkt. Toen was ook opeens alle bied wegverkocht. Als je dan toch echt moet afbouwen, dan is het een kwestie van slikken en op verkopen klikken, hoe zuur het ook is. En bij deze koersontwikkeling zie je dan opeens dat je wellicht later mooie terugkoop momenten gaat krijgen.

Maar om nu het Chinezen-weekend in te gaan met een verse positie vergt wel heel veel moed. Bij totale afwezigheid van kopers heb niet eens zo heel veel concurrerende verkopers nodig om de koers verder omlaag te laten gaan.

Kan zo maar zijn dat als je perfect weet te timen dat er heel erg mooie "spekkoper-momentjes" aan komen. Maar ik denk niet meer voor dit weekend. Niemand weet hoeveel margin-call ellende die gokkende Chinezen zich op de hals hebben gehaald.

Maar het afschaffen van al die zooi, zelfs als dat op een vrijwillige non-speculatiebeurs zou gebeuren, lijkt iedereen ook maar een krankzinnig idee te vinden. Niks zo fijn als vertrouwde krankzinnigheid!
EIF
0
ja, het is echt ongelovelijk die daling. Gaat vandaag lekker verder. Heb wel vertrouwen in de toekomst, maar moet wel een lange adem hebben.
[verwijderd]
0
quote:

harrysnel schreef op 12 februari 2016 15:55:

[...]

Dat idee heb ik ook Wies dat shorters nu eerder coveren dan uitbreiden. Ben alleen benieuwd wie de long is die er koste wat het kost uit wil.

Kumar van TT International heeft in het verleden dikwijls voorzetjes gegeven met strategische vragen die Goddijn dan kon inkoppen. Over het verschil met het HERE platform en over het businessmodel van maps buiten automotive. Deze Q&A pakte het niet goed uit, dat had veel beter gekund. Net als de allereerste zin van Goddijn toen hij wakker leek te schrikken:).

Succes met de Glencore en Man!
Is het long of longs? Voorlopig nog niet klaar. Ook op deze "relief" dag is TT de grootste daler van de AMX.
"beter gekund". Zowel Goddijn als Titulaar lieten een dramatisch slechte indruk achter. Hakkelen, wijfelen...ga zo maar door. En inderdaad het was overduidelijk dat ie er niet bij was met z'n kop toen er een vraag werd gesteld.
Wat steekt daar achter? Ik weet heet niet maar dat zijn wel belangrijk non-verbale signalen. Ook in een CC.
Nu wordt de koers gesloopt. Ben benieuwd hoe lang dat nog gaat duren?

bartvde
0
[verwijderd]
1
quote:

harrysnel schreef op 12 februari 2016 15:55:

[...]

Dat idee heb ik ook Wies dat shorters nu eerder coveren dan uitbreiden. Ben alleen benieuwd wie de long is die er koste wat het kost uit wil.

Kumar van TT International heeft in het verleden dikwijls voorzetjes gegeven met strategische vragen die Goddijn dan kon inkoppen. Over het verschil met het HERE platform en over het businessmodel van maps buiten automotive. Deze Q&A pakte het niet goed uit, dat had veel beter gekund. Net als de allereerste zin van Goddijn toen hij wakker leek te schrikken:).

Succes met de Glencore en Man!
Wies was niet alleen met zijn combo-deal. En ik vermoed dat het dan gaat om eveneens zeer vermogende lieden die wellicht minder geduld met een "bleeder" hebben dan Wies. Als er zo weinig kopers actief zijn heb je niet zoveel "teleurgestelden" nodig om de koers zo naar beneden te zien gaan.

Ook de damage controllers (waaronder eerder ikzelf) doen natuurlijk ook geen goed aan de markt. Op den duur staat er dan waarschijnlijk wel weer koopkracht langs de kant, maar wat gaat de trigger worden om te draaien? TomTom straalt niet uit dat zij er aan gaan helpen.
[verwijderd]
1
quote:

Natte krant schreef op 12 februari 2016 16:05:

[...]
Is het long of longs? Voorlopig nog niet klaar. Ook op deze "relief" dag is TT de grootste daler van de AMX.
"beter gekund". Zowel Goddijn als Titulaar lieten een dramatisch slechte indruk achter. Hakkelen, wijfelen...ga zo maar door. En inderdaad het was overduidelijk dat ie er niet bij was met z'n kop toen er een vraag werd gesteld.
Wat steekt daar achter? Ik weet heet niet maar dat zijn wel belangrijk non-verbale signalen. Ook in een CC.
Nu wordt de koers gesloopt. Ben benieuwd hoe lang dat nog gaat duren?

Call begon met en zucht. Blijkbaar druk met andere dingen en dan is dit een 'moetje' tussendoor? In andere gelegenheden vind ik hem opgewekter. Op een AVA bijvoorbeeld. Misschien vinden ze het gewoon niet zo leuk zo'n call (?) Of de koers stond al op -10% en ze voelden zich 'onbegrepen' na een outlook met omzetgroei en lichte winstgroei en een record orderboek van 300mio+.
[verwijderd]
0
quote:

TomTomSmurf schreef op 12 februari 2016 16:03:

Beurs daalt, TT daalt, beurs stijgt, TT daalt. Rara, hoe kan dat? Zou het iets te maken kunnen hebben met de onlangs gepresenteerde waardeloze presentatie (zoals ieder jaar) van de heer G??
Nee.
harrysnel
0
quote:

xynix schreef op 12 februari 2016 16:04:

[...]
Harry, Ik denk dat er al redelijk wat verkopers tegenaan zijn gelopen dat er op dit moment vrijwel geen kopers zijn. Dus als je de bied die er ligt niet accepteert zie je even later dat het weer verder is gezakt. Dat heb ik dinsdag bij die plotselinge freeze gemerkt. Toen was ook opeens alle bied wegverkocht. Als je dan toch echt moet afbouwen, dan is het een kwestie van slikken en op verkopen klikken, hoe zuur het ook is. En bij deze koersontwikkeling zie je dan opeens dat je wellicht later mooie terugkoop momenten gaat krijgen.

Maar om nu het Chinezen-weekend in te gaan met een verse positie vergt wel heel veel moed. Bij totale afwezigheid van kopers heb niet eens zo heel veel concurrerende verkopers nodig om de koers verder omlaag te laten gaan.

Kan zo maar zijn dat als perfect weet te timen dat er heel erg mooie "spekkoper-momentjes" aan komen. Maar ik denk niet meer voor dit weekend. Niemand weet hoeveel margin-call ellende die gokkende Chinezen zich op de hals hebben gehaald.

Maar het afschaffen van al die zooi, zelfs als dat op een vrijwillige non-speculatiebeurs zou gebeuren, lijkt iedereen ook maar een krankzinnig idee te vinden. Niks zo fijn als vertrouwde krankzinnigheid!
Ik snap wat je bedoelt met dat er ook weinig koop ligt en dat je daardoor met minder genoegen neemt. Maar het koersverloop is ook vandaag bizar gelijk aan gisteren. Het begint redelijk. Daarna een underperformance tov de index met 0,5 - 1% wat langzaam oploopt. Als de VS open is versnelt de underperformance nog eens om het aan het einde van de dag uiteindelijk 5% slechter te doen.

Mijn voorspelling: de procentuele koersuitslag van TT is bij slot 5% slechter dan de index (pakken we de AEX).

Het is net of je al weet wat er gaat gebeuren. Dat past niet bij paniekerende particulieren met VBR problemen maar bij een computerprogrammaatje.

China verwacht iedereen dat het zal dalen dus wellicht is ook een daling daar juist een trigger voor de beurzen om te stijgen.

Edit: het verschil TT en AEX is tijdens het typen opgelopen naar 4%. Het is niet normaal, de koers moet en zal op bepaald niveau sluiten. Ik hoop dat er een goede reden is.
[verwijderd]
0

@ Xynix , Ja en ik weet van nog een pak dat gedaan is 9 om 7,50 - heb niet meegedaan, want dit was veel te laag, daar ging TT nooit komen volgens mij met mijn stomme kop

shorts kruipen er gewoon uit en Longs gaan aan het gas ( excusez le mot )

Ok er is ook iets positief voor Trade rumor , laat ik me vertellen op 6,75 is Barclays van plan ( a stop and reverse trade ) maw van short in één klap draaien naar long

laten we in godsnaam hopen dat t waar is
4.386 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 ... 216 217 218 219 220 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 10 mei 2024 17:35
Koers 5,550
Verschil -0,035 (-0,63%)
Hoog 5,625
Laag 5,550
Volume 204.317
Volume gemiddeld 274.514
Volume gisteren 141.944

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront