TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom April 2016

4.182 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 ... 206 207 208 209 210 » | Laatste
mjmj
0
quote:

Edhv schreef op 21 april 2016 12:09:

8-9% eraf sinds de cijfers top. Gaat lekker zo.
Moet toch ook intern opvallen. He TT-ers wanneer organiseren jullie eens wat tegengeluid?
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 21 april 2016 11:45:

[...]
...Er zijn ook signalen dat al die mogelijke partners die rond here genoemd worden allemaal niet toehappen.....
Een tweet van HERE over hun 'Vrienden van AMAZON':

twitter.com/here/status/7227563514121...

HERE?Geverifieerd account ? ?@here · 22 u22 uur geleden Vertaling weergeven?

The role of Amazon Web Services in autonomous driving her.is/1NB18AE

Ze zijn zo blij met elkaar!
mjmj
0
quote:

Edhv schreef op 21 april 2016 12:09:

8-9% eraf sinds de cijfers top. Gaat lekker zo.
Moet toch ook intern opvallen. He TT-ers wanneer organiseren jullie eens wat tegengeluid? Of vinden jullie het allemaal wel best dat jullie worden genaaid door het grootkapitaal.
[verwijderd]
1
quote:

cha44.1 schreef op 21 april 2016 12:06:

[...]

Geef me één reden waarom een bedrijf de werkelijke waarde NIET wil laten zien .

Ik geef je 1 reden:
Eigen belang!
Hoop....
0
[verwijderd]
0
quote:

Hik schreef op 21 april 2016 12:11:

[...]
Hij had het ook gewoon NIET kunnen zeggen. Waarom zei hij het en stipte het apart aan?
Ik vond het in ieder geval zeer opmerkelijk. Want in feite zegt hij dat de loop vooralsnog niet "closed" is, wat de Taeye en/of de promo-fimpjes op dat gebied ook beweren. Het is niet voor niets dat ik al een tijdje aangeef dat de toegang tot de sensordata "the name of the game" zijn op dit moment.

Het is mooi dat de order-intake goed verloopt, ook al wil hij kennelijk Volvo met een incubatietijd van 2 a 3 zwangerschappen (waar het dan vrijwel zeker over gaat) nog niet concreet noemen als nieuwe stap richting de 50% marktaandeel. En dat gaat zeker een flinke verbetering van de cijfers opleveren de komende jaren. Met overigens de kanttekening dat die worst ook al jaren op ongeveer de zelfde afstand voor onze neus blijft bungelen. La saucisse deja-vu!

Maar de ECHTE discussie gaat dus m.i. om het "closen van de loop" (sensor-based!!!!!). Daar wordt aardig armpje gedrukt op dit moment. En Justin suggereert wat mij betreft op dit moment meer zekerheden dan er feitelijk zijn. T.a.v. dat closen van de loop kan het echt ook nog behoorlijk mis gaan als het consortium WEL succesvol partijen aan zich weet te binden. Dat het om kosten drukken zou gaan vind ik persoonlijk gelul. Dan heb je het mijns inziens op dat punt echt niet gesnapt!

En mocht het HERE consortium onverwacht sterk uitpakken wordt het de vraag hoe de markt dat ziet en/of (misschien wel belangrijker!) of dat het bestuur in beweging zet om KT assets te gaan kapitaliseren. Dus zelfs in dat geval kan het betekenen dat er zelfs KT een betere koers dan nu uit komt. Maar dan wel ten koste van het LT potentieel.

Ik vond Goddijn overigens gisteren wel een "tone of voice" hebben die uitstraalde dat hij zelf nog steeds voor de volle 100% vertrouwen in die LT heeft. En hij zou het toch moeten weten. Of hij zichzelf daarbij ook nog verder wil verrijken door het piepelen van kleinere aandeelhouders vind ik moeilijk in te schatten. Ik zie nog maar weinig signalen dat wij hem ook maar het minste "aan zijn reet kunnen roesten". Ach, hoe zou ik er zelf in staan in zijn schoenen?
[verwijderd]
3
Je kunt TomTom als beursfonds toch niet meer serieus nemen?.

Haal die rommel volledig van de beurs!
[verwijderd]
1
Sinds mijn her-instap vorige week €0,25 door het putje.
Ik hoop niet dat iemand mijn voorbeeld gevolgd is.
Onbegrijpelijk en zeeeer teleurstellend natuurlijk. Wat zien wij wat anderen niet zien? Of is het omgekeerd? Hebben we oogkleppen op in onze tunnels?
Is het echte geld verdienen allemaal nog te ver verwijderd? Blijft men Tom2 voorlopig alleen nog maar zien als kastjes- en horlogeverkopers in een afkalvende markt?

Het wordt tijd voor een media offensief van Tom2 waar ze zich nadrukkelijk neerzetten als het enige alternatief voor navigatie en positiebepaling van de zelfrijdende auto.
Of ontbreekt het geloof bij henzelf? Die éne procent van de 99% naar de 100% selfdriving Car blijft Goddijn wel erg dwars zitten en komt vaak terug in zijn betoog.
Dúrven ze het niet in de markt te zetten? Bang voor claims?
En hoe moet ik de opmerking in de CC zien, dat ze nog steeds in een transitiejaar zitten? Het mapmaking platform was vorig jaar toch al als 'af' gepresenteerd?

Let's face it: er rijden nog geen selfdriving Cars rond. Het is allemaal toekomstmuziek. Geen enkele aanbieder heeft hierover deals gesloten. Mobileye heeft alleen maar partnerships aangekondigd, maar dat levert vooralsnog alleen maar goodwill op en geen harde pegels.
Tom2 zegt zelf:
There is, of course, a big moment in time where you go from 99% self-driving to 100% self-driving. I think getting that last percent right is obviously critical and probably the hardest thing to achieve. And that's also when you get the full benefit for the highly detailed maps that we are providing.
And the need for those HD maps when the cars are semiautonomous is less and not as important.


Helaas: gegokt en verloren, weer te vroeg ingestapt. Verdiensten zullen er ooit nog wel komen, maar niet op korte termijn.
In die zin kun je zeggen dat ze eerlijk zijn. Het staat allemaal zwart op wit. We willen het zelf veels te graag, maar het lijkt voorlopig nog nergens op gebaseerd.
[verwijderd]
0
Menigeen heeft het hier over dat onder andere HG de koers laag wil houden. Wat is het gewin voor HG om de koers laag te houden? Lage koers maakt de kans op overname toch alleen maar groter? Oke, HG en zijn vrienden hebben veel van de aandelen, maar ze kunnen het niet tegenhouden als er een goed bod komt. Ze verklaren de zelfstandigheid als zijnde heilig, dus niet gewenst voor ze, lijkt mij? Ten tweede noemt men op dit forum dat ze met een lage koers in alle rust kunnen werken aan hun producten. Als ik mij verplaats in HG en je bent overtuigd dat je een grote voorsprong hebt, je gelooft heilig in de ingeslagen weg, dan moet dat toch prima te verwoorden en te verdedigen zijn? Ik neem aan dat "in alle rust" betrekking heeft op de aandeelhouders? De markt kent TomTom.

Zie ik iets over het hoofd? Ik zie jullie reactie tegemoet.
[verwijderd]
2
Even een poging 2,5 jaar (10 kwartalen) vooruit te kijken. De WPA op jaarbasis kan dan op Euro 0,70 uitkomen. Zonder splitsing of verkoop van een deel van TT hoort daar een koers bij van circa Euro 14, en bij een kans op splitsing alsdan een koers van Euro 18. De forse koersschommelingen in die vrij lange periode laat ik graag aan de traders, doe mij maar een rendement van tientallen procenten per jaar zonder de stress van het traden. Met mijn kostprijs op gemiddeld Euro 5,04 hoef ik verder niets te doen.
[verwijderd]
0
quote:

vCalker schreef op 21 april 2016 12:43:

Menigeen heeft het hier over dat onder andere HG de koers laag wil houden. Wat is het gewin voor HG om de koers laag te houden? Lage koers maakt de kans op overname toch alleen maar groter? Oke, HG en zijn vrienden hebben veel van de aandelen, maar ze kunnen het niet tegenhouden als er een goed bod komt. Ze verklaren de zelfstandigheid als zijnde heilig, dus niet gewenst voor ze, lijkt mij? Ten tweede noemt men op dit forum dat ze met een lage koers in alle rust kunnen werken aan hun producten. Als ik mij verplaats in HG en je bent overtuigd dat je een grote voorsprong hebt, je gelooft heilig in de ingeslagen weg, dan moet dat toch prima te verwoorden en te verdedigen zijn? Ik neem aan dat "in alle rust" betrekking heeft op de aandeelhouders? De markt kent TomTom.

Zie ik iets over het hoofd? Ik zie jullie reactie tegemoet.
Beursexit TT en DGA's zelf later grof cashen..
harrysnel
0
quote:

mjmj schreef op 21 april 2016 12:18:

[...]

Moet toch ook intern opvallen. He TT-ers wanneer organiseren jullie eens wat tegengeluid? Of vinden jullie het allemaal wel best dat jullie worden genaaid door het grootkapitaal.
Gisteren startte koers iets hoger en ging na opening even plus naar 8,90 (8,85 gesloten). Daarna korte tijd in lijn met beurs om vervolgens op volume (600k om half 12 verhandeld) naar 8,55 te gaan en het een stuk slechter dan de index te doen. Vandaag hetzelfde verhaal al bleef de koers iets langer liggen. Moment dat de beurs vanochtend serieus zakte werd er gebruik gemaakt van daling om koers nog eens even extra naar beneden te rammen. Wellicht komt er nog even wat sterkte voor opening VS (was gisteren ook toen ijsberg laat E8,70 werd leeg gekocht) maar uiteindelijk was het laag sluiten en dat zal vandaag niet anders zijn vrees ik.

Er zullen altijd kopers en verkopers zijn. Dus ook vandaag zijn er daadwerkelijk ook beleggers die hun aandelen kwijt willen. Geen probleem. Maar het is overduidelijk dat het verkopen met opzet zo onhandig wordt gedaan dat de koers zakt. Zowel een long partij die haar aandelen kwijt wil als een shorter die een positie aan het opbouwen is wil een zo hoog mogelijke prijs krijgen voor de(ingeleende) aandelen die in de verkoop gaan.

Wat je nu ziet is dat het doel absoluut niet is om zoveel mogelijk geld voor de verkochte aandelen te krijgen maar het frustreren van de koers. Computer staat afgesteld om de koers te mollen.

Dit soort dingen gebeuren op de beurs. Doe ook in andere aandelen en daar zie je ook spelletjes. Mijn probleem bij TT is dat ik ik moet kiezen uit 2 mogelijkheden:
1 het management van TT is ongelooflijk slecht in communiceren en daardoor leent het aandeel zich helaas voor spelletjes.
2 het management werkt bewust mee aan het slopen van de koers.

Het liefst zie ik 1 als verklaring maar volgens mij is antwoord 2 juist. Die hele rol van TT International stinkt aan alle kanten. Een analist die goede vragen stelt/verstand heeft van de materie maar ondertussen zit zijn bedrijf (waar de zus van lid van RvC werkzaam is) in eerste instantie short in TT. Vervolgens short afgebouwd, long positie in aandelen en een brief sturen over realiseren van assetwaarde. Ik geloof niet in toeval maar eerder in opzet.

En ik ben het zat. Exact het beoogde effect van het drukken van de koers ivm AVA. Dus kom maar op met die ontknoping:)..
[verwijderd]
0
@Hik: ik spreek regelmatig met iemand die er midden tussenin zit. En die gooit er bijna ieder gesprek de opmerking tussendoor dat het ook nog allemaal een "hype" zal kunnen blijken te zijn. En die zit dan in de hoek van het testen van de betrouwbaarheid. Die zegt overigens ook dat NDS zorg zal dragen voor een ca. 50-50 split van de markt.

"And the need for those HD maps when the cars are semiautonomous is less and not as important."

Dat kan iedereen met gezond verstand zelf ook wel waarnemen. Adaptive cruise control en lane assist in de diverse vormen doen op dit moment echt geen bal met kaarten (ref: MobilEye in de Tesla's als ultieme variant). Dus dat HG die laatste % steeds noemt hangt er denk ik mee samen dat dat een belangrijk onderdeel van zijn propositie aan de industrie is.

Ik zie het TTI-spel overigens als een voor-opgezet een-tweetje (via de zusjes Tammenoms Bakker) om HG in het kader van zogenaamde vragen van een "activistische aandeelhouder" (haha, die eerst shorter was toen dat ff beter uitkwam!) nog eens zijn "opportunity" uit te leggen aan zijn strategische gesprekspartners.

Ik ben benieuwd of dat spel morgen tot een koersreactie gaat leiden. Justin heeft het in het verleden wel eens over "pre-emptive strikes" gehad. Het zou mij niet verbazen als wat we gisteren en vandaag hebben gezien daar een voorbeeld van is.
[verwijderd]
0
quote:

Hik schreef op 21 april 2016 12:41:

Sinds mijn her-instap vorige week €0,25 door het putje.
Ik hoop niet dat iemand mijn voorbeeld gevolgd is.
Onbegrijpelijk en zeeeer teleurstellend natuurlijk. Wat zien wij wat anderen niet zien? Of is het omgekeerd? Hebben we oogkleppen op in onze tunnels?
Is het echte geld verdienen allemaal nog te ver verwijderd? Blijft men Tom2 voorlopig alleen nog maar zien als kastjes- en horlogeverkopers in een afkalvende markt?

Het wordt tijd voor een media offensief van Tom2 waar ze zich nadrukkelijk neerzetten als het enige alternatief voor navigatie en positiebepaling van de zelfrijdende auto.
Of ontbreekt het geloof bij henzelf? Die éne procent van de 99% naar de 100% selfdriving Car blijft Goddijn wel erg dwars zitten en komt vaak terug in zijn betoog.
Dúrven ze het niet in de markt te zetten? Bang voor claims?
En hoe moet ik de opmerking in de CC zien, dat ze nog steeds in een transitiejaar zitten? Het mapmaking platform was vorig jaar toch al als 'af' gepresenteerd?

Let's face it: er rijden nog geen selfdriving Cars rond. Het is allemaal toekomstmuziek. Geen enkele aanbieder heeft hierover deals gesloten. Mobileye heeft alleen maar partnerships aangekondigd, maar dat levert vooralsnog alleen maar goodwill op en geen harde pegels.
Tom2 zegt zelf:
There is, of course, a big moment in time where you go from 99% self-driving to 100% self-driving. I think getting that last percent right is obviously critical and probably the hardest thing to achieve. And that's also when you get the full benefit for the highly detailed maps that we are providing.
And the need for those HD maps when the cars are semiautonomous is less and not as important.


Helaas: gegokt en verloren, weer te vroeg ingestapt. Verdiensten zullen er ooit nog wel komen, maar niet op korte termijn.
In die zin kun je zeggen dat ze eerlijk zijn. Het staat allemaal zwart op wit. We willen het zelf veels te graag, maar het lijkt voorlopig nog nergens op gebaseerd.
Die 100% SDC is er pas over 20 jaar.

Nogal logisch dat je daar niet nu al 100% zeker van kunt zijn.

Dat op de snelweg afstand houden tot andere objecten waarbij je in geval van afwijking fysiek kunt ingrijpen, vergt een minder hoge mate van veiligheid die je bij 100% SDC wel moet hebben. Dan is de HD Map wel essentieel.

Is toch gewoon logisch wat Goddijn zegt?

En ja, de komende jaren komt de cashflow uit Automotive, gewoon de bestaande business waar de groei in omzet en marge zit. Goddijn was daar erg duidelijk in. Veel offertes, goede contacten, voorsprong op de concurrent.

Kom maar door met Volvo zou ik zeggen!
[verwijderd]
0
quote:

harrysnel schreef op 21 april 2016 12:53:

[...]
Dit soort dingen gebeuren op de beurs. Doe ook in andere aandelen en daar zie je ook spelletjes. Mijn probleem bij TT is dat ik ik moet kiezen uit 2 mogelijkheden:
1 het management van TT is ongelooflijk slecht in communiceren en daardoor leent het aandeel zich helaas voor spelletjes.
2 het management werkt bewust mee aan het slopen van de koers.

Het liefst zie ik 1 als verklaring maar volgens mij is antwoord 2 juist. Die hele rol van TT International stinkt aan alle kanten. Een analist die goede vragen stelt/verstand heeft van de materie maar ondertussen zit zijn bedrijf (waar de zus van lid van RvC werkzaam is) in eerste instantie short in TT. Vervolgens short afgebouwd, long positie in aandelen en een brief sturen over realiseren van assetwaarde. Ik geloof niet in toeval maar eerder in opzet.

En ik ben het zat. Exact het beoogde effect van het drukken van de koers ivm AVA. Dus kom maar op met die ontknoping:)..
Grappig geval van "parallel processing". Volgens mij zouden we tegelijkertijd de boekdrukkunst hebben uitgevonden als we in een ander tijdperk hadden geleefd ;-) !
[verwijderd]
0
quote:

shakermaker schreef op 21 april 2016 12:58:

[...]
Kom maar door met Volvo zou ik zeggen!
Edit: Kom maar door met het willen vertellen van de deal!
[verwijderd]
1
quote:

Hik schreef op 21 april 2016 12:41:

In die zin kun je zeggen dat ze eerlijk zijn. Het staat allemaal zwart op wit. We willen het zelf veels te graag, maar het lijkt voorlopig nog nergens op gebaseerd.
Precies, er 'speelt' helemaal niets.
Als je alle fantasieën en complottheorieën hier even vergeet, blijft er gewoon een leuk bedrijfje over waarvan de koers van het aandeel te hoog staat.
[verwijderd]
0
Het beeld dat ik er op dit moment van krijg is dat TomTom met name wat te bieden heeft op het gebied van reduceren van de kosten van in-car processing-power voor HAD, door lokale Map-content aangevuld met realtime updates. Dat kunnen ze nu bewijzen in de lopende trajecten waarbij het vooralsnog dus eenrichting dataverkeer is (op basis van de HD-kaarten afkomstig van de rondrijdende mapping vans).

HG klinkt alsof hij er vertrouwen in heeft dat ze daar zullen scoren. Hij had nogal nadrukkelijk aandacht voor hun "leverbetrouwbaarheid", die zo goed is (lees: geen foutjes uit het verleden herhalen?). Eenmaal bewezen zal het commerciële gevecht starten over de prijs/contra-prestatie in termen van data (zie Peugeot-stelling dat ze hun sensor data willen verkopen).

Het is niet ondenkbaar dat dat er wel eens een flink deel als "barter"-betaling wordt overeengekomen en dat vervolgens het echte geld verdiend moet worden met allerlei realtime "bolt-on-services" die TomTom kan leveren binnen het platform. In dat geval komt de worst helaas waarschijnlijk weer wat verder weg te hangen. Maar eerlijk gezegd verwacht ik dan een strategische move voor die tijd.
[verwijderd]
0
Autonomous driving is super hot , Apple ( grote klant van TomTom ) werkt in het "geheim" aan het zelf produceren van een autonomous wagen , uiteraard in samenwerking met TomTom

TomTom wint met rasse schreden marktaandeel ! Er wordt een flink deel herinvesteerd , dit uiteraard omdat het lucratief is..

Toch wordt het aandeel gesloopt alsof het brandhout is , er wordt niet gekapitaliseerd , en op alle andere mogelijke wijzen wordt alle fantasie uit het aandeel geramd

De tijd zal leren waarom, en wie er met dit smerige zaakje zijn zakken heeft gevuld.
4.182 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 ... 206 207 208 209 210 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 5,780
Verschil +0,205 (+3,68%)
Hoog 5,820
Laag 5,600
Volume 475.734
Volume gemiddeld 324.527
Volume gisteren 419.134

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront